Michał Chłapowski

Finance Manager
Poznań, wielkopolskie

Umiejętności

Księgowość Analiza Audyt Budżety usprawnianie procesów biznesowych Nieruchomości komercyjne Corporate Finance Nieruchomości Korporacyjne Ryzyko kredytowe Due Diligence Zarządzanie ryzykiem korporacyjnym Finanse Analiza finansowa Audyt finansowy Sprawozdawczość finansowa Ryzyko finansowe Międzynarodowe Standardy Sprawozdawczości Finansowej Audyt Wewnętrzny Kontrole wewnętrzne Internal/External Consulting Inwestycje Zarządzanie Managerial Finance MIS Ryzyko Operacyjne usprawnianie procesów Finansowanie nieruchomości Transakcji na rynku nieruchomości Restrukturyzacja Ocena ryzyka Zarządzanie ryzykiem Strategiczne planowanie finansowe Strategia Zarządzanie zespołem Controlling Financial Management Financial Control Budget Analysis

Języki

angielski
biegły
niemiecki
podstawowy
polski
podstawowy

Doświadczenie zawodowe

Logo
Finance Manager / Finance Business Partner
Nordcloud
Rozwój centrum usług i R&D. Odpowiedzialność za P&L, budżet, finansowanie, raportowanie
Nadzór nad dostawcami usług : księgowość, płace, kancelarie podatkowe, kancelarie prawne.
Negocjacje umów handlowych.
Logo
Konsultant
DGMC (Własna działalność Gospodacza)
Projekty zrealizowane :

• Czerwiec 2013 – Styczeń 2014 :CBRE Corporate Outsourcing Warszawa (Stanowisko w projekcie: Internal Audit Team Leader)

• Maj 2013 : ALFA Tour, Poznań
o Restrukturyzacja procesu zarządzania przepływami pieniężnymi w firmie,
o Usprawnienia w procesie raportowania i analizowania danych z systemów księgowych,
o Usprawnienie procesu budżetowania i planowania.

• Marzec 2013 – Kwiecień 2013: ZMK, Poznań
o Przeprowadzenie audytu struktur zarządzania w firmie, systemu kontroli wewnętrznej, oraz procesów zarządczych
o Usprawnienia w systemie informacji managerskiej, poprawa jakości dostarczanych raportów,
o Analiza otoczenia rynkowego firmy.
CBRE Corporate Outsourcing Sp. z o.o.
Internal Audit Team Leader / Internal Audit Consultant
Projekt w ramach własnej działalnosci (Interim)
o Zarządzanie podległym zespołem, oraz zespołami projektowymi w ramach migracji klientów
o Nadzór nad projektami migracji z punktu widzenia ryzyka procesu, jakości migrowanych portfeli danych klientów, analizy jakości danych w systemach IT
o Analiza zapisów w kontraktach z klientami oraz sporządzanie zakresów zadań dla zespołów operacyjnych,
o Opracowanie planu audytów i kontroli wewnętrznych, mapy ryzyka dla podległej struktury organizacyjnej, oraz nadzór na przeprowadzanymi audytami i kontrolami.
o Opracowanie w oparciu o zapisy kontraktowe współczynników KPI, przypisywanie ich do poszczególnych linii operacyjnych, oraz miesięczna i kwartalna kontrola merytoryczna wyznaczonych KPI.
o Koordynacja opracowywania i wdrażania procedur, oraz procesów, w podległej strukturze organizacyjnej, oraz podmiotach współpracujących,
o Koordynacja i opracowywanie systemu kontroli wewnętrznej w podległej strukturze organizacyjnej, oraz jednostkach zewnętrznych w oparciu o standard ISAE 3402.
o Kontrola zgodności stosowanych rozwiązań w podległych strukturach z założeniami biznesowymi, oraz z obowiązującymi procedurami i standardami.
o Kontrola zewnętrznych podmiotów współpracujących oraz koordynacja zadań w regionie EMEA i RPA
o Opracowanie i kontrola systemu raportowania miesięcznego i kwartalnego.
o Przeprowadzanie regularnych konsultacji i doradztwa dla kierownictwa firmy w oparciu o przeprowadzone kontrole i otrzymane informacje.
Pekao Leasing Sp. z o.o.
Audytor Wewnetrzny - Expert
Pekao Leasing Sp. z o.o.
• Przygotowanie i identyfikacja mapy ryzyka podmiotu zgodnie z metodologia grupy UniCredit,
• Przygotowanie rocznego i trzyletniego planu audytu dla Pekao Leasing w oparciu o zidentyfikowane ryzyka,
• Identyfikacja potencjalnych ryzyk w nowo powstałych regulacjach wewnętrznych, oraz wydawanie opinii dotyczących powstających regulacji w zakresie: ryzyka finansowego, operacyjnego, kredytowego, zgodności
• Pełnienie roli wewnętrznego konsultanta dla potrzeb Zarządu spółki
• Przeprowadzanie audytów wewnętrznych w oparciu o zatwierdzony plan audytu, uwzględniając następujące czynniki kontrolne: strategię, zasoby ludzkie, informacje zarządczą i systemy raportowe, kontrolę wewnętrzna, oraz skutki finansowe
• Opracowanie i przygotowanie raportów z przeprowadzonych audytów
• Sugerowanie rozwiązań problemów wynikłych w trakcie kontroli
• Wydawanie rekomendacji i zaleceń korygujących w nawiązaniu do uzgodnionych raportów audytowych
• Monitorowanie wydanych rekomendacji i zaleceń, w systemie monitorującym
• Raportowanie stanu otwartych rekomendacji do Zarządu spółki
• Przeprowadzanie raportów specjalnych, oraz postępowań wyjaśniających na zlecenie Zarządu
• Współpraca z Departamentem Audytu Banku Pekao S.A.
• Kooperacja w trakcie audytów globalnych
• Przygotowanie kwartalnych sprawozdań z działalności komórki audytu wewnętrznego dla potrzeb grupy UniCredit.
Pekao Leasing Sp. z o.o.
Senior Internal Auditor
Pekao Leasing Sp. z o.o.
•Group reporting within Internal Audit Department
•Preparation of the annual and three years internal audit plan for the Pekao Leasing, on the basis of identified risks.
•Identification of the potential risks in the newly prepared internal regulations and issuing the opinions for the regulations being prepared internally in the company form the following areas : finance risk, operational risk, credit risk, reputational risk, compliance with group regulations.
•Providing the Internal consultancy role for the Management Board of Pekao Leasing
•Conducting audits in accordance to accepted audit plan in the following areas:( financial audits, operational audits, process audits, follow ups), taking into consideration following control factors (Strategy, Human resources, IT, Organisation, Managerial Information system, Internal control, financial implications, real estate financing).
•Giving the recommendations and corrective measures in accordance to accepted audit reports
•Monitoring of given recommendations and reporting them in the Audit Monitoring System
•Cooperation with the Bank Pekao Internal Audit Division and with the UniCredit Leasing Internal Audit Division
•Cooperation within the team during the Global Audits, provided by the consolidation point audit divisions
•Fraud investigations, local visions, assessment interviews
•SPV (special purposes vehicles for real estate) audits and hybrid financing for real estate process assessment, real estate due-diligence
IMPULS-LEASING Polska
Internal Auditor/Financial Controller
• Przygotowanie rocznego planu audytu dla przedsiębiorstwa
• Identyfikacja ryzyka związanego z działalnością operacyjna i finansową firmy
• Kontrole zagrożonych obszarów działalności
• Pisanie sprawozdań pokontrolnych i monitorowanie zaleceń pokontrolnych
• Sporządzenie raportu rocznego według standardów IFRS, oraz implementacja raportowania rocznego
• Wdrożenie i optymalizacja miesięcznych i kwartalnych raportów controllingowych i sprawozdawczych
• Współpraca z audytorami zewnętrznymi
• Współpraca i wspomaganie działań audytu korporacyjnego (wewnętrznego)
• Nadzór nad optymalizacją danych finansowych w systemach księgowych i raportowych.
• Zarządzanie projektem kontroli należności w imieniu koncernu matki
• Udział w pracach międzynarodowego zespołu ds. Kontroli i raportowania należności
• Sporządzanie raportów miesięcznych z zakresu zarządzania należnościami
• Opracowywanie procedur windykacyjnych i zarządzania należnościami
• Analiza finansowego zakresu działania spółki
• Sporządzanie raportów i analiz dla zarządu spółki ad-hoc
• Udział w projekcie poprawy jakości danych informatycznych
• Sporządzanie miesięcznych raportów sprzedażowych dla potrzeb zarządu
• Opieka merytoryczna nad pracami młodszych specjalistów ds. controllingu
• Poszukiwanie i analiza możliwości defraudacji w firmie
• Rozwijanie funkcjonalności Oracle Business Intelligence
• Optymalizacja procesów związanych z przepływami finansowymi
Panopa Logistik Polska
Kontroler Finansowy
• Projekt (zastępstwo)
Sporządzanie raportów zarządczych dla członków zarządu
• Aktywne wspomaganie dyrektora finansowego przy podejmowaniu decyzji inwestycyjnych
• Sporządzanie miesięcznych, kwartalnych raportów finansowych według standardów IFRS dla centrali koncernu w Niemczech
• Dostarczanie analiz ad-hoc dla koncernu matki (IMPERIAL Logistic)
• Sporządzanie analiz ryzyka z zakresu bieżącej działalności przedsiębiorstwa
• Sporządzanie i analiza miesięcznych budżetów dla poszczególnych wydziałów przedsiębiorstwa
• Kontrola poziomu należności i zobowiązań
• Kontrola i analiza zapisów księgowych
• Kontakty z audytorami zewnętrznymi
• Kontakty z instytucjami finansowymi
Panopa Logistik Polska
Financial Controller (Interim)
• Reporting including : IFRS, Internal Managerial Reporting, Group reporting
• Investment project assessment, ad hoc analysis for the Board Members
• Budgeting including: Budget preparation, updates, execution, cost centres reconciliation, variance analysis
• Forecasting
• Budget analysis tools setup and implementation
• Contact with financial institutions, external auditors, debtors
• Controlling and analysis the general ledger accounts
Logo
Kontroler Finansowy
Zakłady Mechaniczne Tadeusz Kazimieruk
• Odpowiedzialny za akceptowanie i kontrolę dziennych rozliczeń bankowych
• Kontrola i analiza należności
• Kontrola i analiza zobowiązań
• Budowanie systemu controlingu w przedsiębiorstwie
• Budowanie systemu zarządzania kosztami wraz z działem IT
• Współpraca z zewnętrzną księgowością
• Przygotowywanie miesięcznych raportów wykonania planów przychodu
• Współpraca z firmami leasingowymi
• Odpowiedzialność za pracę i przydzielanie zadań asystentom.
Ipalco Poland Sp. z o.o.
Kontroler Finansowy
• Odpowiedzialny za budowanie i wykonywanie budżetów
• Zarządzanie płynnością finansową krótko i średnio okresową
• Przygotowywanie miesięcznych i kwartalnych raportów o płynności finansowej dla zarządu
• Przygotowanie Rocznych kwartalnych i miesięcznych raportów dla Banków i Urzędu Skarbowego
• Odpowiedzialny za wprowadzenie i konfigurację systemu księgowego Microsoft Navision Attain
• Odpowiedzialny za przygotowanie i kontrolę wynagrodzeń
• Odpowiedzialność za współpracę z instytucjami leasingowymi, oraz projekty inwestycyjne
• Przygotowanie i akceptacja tygodniowych płatności
• Odpowiedzialność za wymianę walut i zarządzanie środkami pieniężnymi
• Zarządzanie i kontrola nad sprzedażą na kredyt handlowy
Grant Thornton
Accounting Assistant/Internship
• Booking AP and AR
• Tax statement reconciliation
• Invoicing

Szkolenia i kursy

• Szkolenie z zakresu abstrakcji umów, zarządzania projektami, zarządzania nieruchomościami (CBRE)
• Szkolenie z zakresu obsługi i konfiguracji programu Navision
• Szkolenie z zakresu obsługi programu Corporate planer
• Szkolenie z implementacji systemów raportowych (Raffaisen Landesbank Ober Osterreich)
• Szkolenie z prowadzenia kontroli wewnętrznych procesów biznesowych (Raffaisen Landesbank Ober Osterreich)
• Szkolenie z zakresu prewencji anty fraudowej oraz z wykrywania fraudów (ZPL – Związek Polskiego Leasingu

Dodatkowe :

Marzec 2014 Polska Federacja Rynku Nieruchomości - Due diligence nieruchomości i przedsiębiorstwa
Marzec 2006 - ACCA w Ernst & Young Business Academy , Warszawa, aktualne zaawansowanie F8
Czerwiec 2004 Podyplomowe Studia z zakresu wyceny nieruchomości
Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu

Edukacja

Logo
ACCA, studia podyplomowe
ACCA
Logo
Rachunkowośc i Finanse Przedsiębiorstw, magisterskie
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Logo
Finanse i Rachunkowość, licencjackie
Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu

Specjalizacje

Finanse/Ekonomia
Doradztwo/Konsulting
Finanse/Ekonomia
Kontroling
Nieruchomości
Inne

Zainteresowania

Rynki inwestycyjne, Inwestycje w nieruchomości, Rozwój rynku nieruchomości, Architektura,

Inne

Gotowość na relokację i na podróżowanie

Grupy

ACCA
ACCA
czy ktoś z was jest może studentem ACCA? lub chciałby nim być? a może ktoś ma już te kwalifikacje?
Controllers
Controllers
Grupa,której uczestnicy na codzień w firmach zajmują się controllingiem,rachunkowością zarządczą,analizami,planowaniem,audytem, zarządzaniem itp.Mile widziani również właścici
Poznań
Poznań
Zapraszam wszystkich Poznaniaków i wielbicieli miasta Poznania
Snowboard
Snowboard
Grupa osób jeżdżących na snowboardzie
TARA HR CONSULTING
TARA HR CONSULTING
Tara HR Consulting is a leading professional recruitment consultancy for the property industry and built environment in CEE. Based in Warsaw we operate across the CEE region.