Mateusz Babij

Koordynator sprzedaży HangOn Polska
Jelenia Góra, dolnośląskie

Umiejętności

Zarządzanie klientami Budowanie relacji Komunikacja Negocjacje Zarządzanie Sprzedażą Budowanie zepołu Zarządzanie zespołem

Języki

angielski
dobry
niemiecki
dobry

Doświadczenie zawodowe

HangOn Sp. z o.o.
Koordynator sprzedaży
Habasit Polska
Key Accout Manager
Logo
Kierownik Sprzedaży
MIDROC Alucrom SP. z O.O.
Zakres odpowiedzialności:
1. Samodzielnie odpowiada za marketing i budowanie relacji biznesowych z obecnymi i przyszłymi klientami
Główne zadania:
1.1. Współtworzy budżet marketingowy i odpowiada za jego realizację
1.2. Aktywnie podejmuje i wdraża inicjatywy sprzedażowe mające zwiększać udział w rynku
1.3. Odpowiada za CRM
1.4. Weryfikuje możliwości produkcyjne zakładów oraz wpływa na ich dostosowanie do potrzeb rynku
1.5. Monitoruje rynek i raportuje działania konkurencji oraz najlepsze praktyki możliwe do zastosowania
1.6. Zwiększa udział nowych klientów w portfelu firmy

2. Odpowiada za ofertowanie produktów oraz analizę ich rentowności
Główne zadania:
2.1. Odpowiada na zapytania ofertowe
2.2. Przy wsparciu Kierownika Zakładu dokonuje wycen i podejmuje decyzje co do kształtu i warunków ofert (termin, finanse, płatność, lokalizacja produkcji etc)
2.3. Monitoruje rentowność produktów na etapie wdrożenia i produkcji. Wnioski uwzględnia w procesie ofertowania i tworzenia umów
2.4. Szuka możliwości zwiększenia sprzedaży oraz synergii płynącej ze sprzedaży wiązanej

3. Realizuje cały proces sprzedaży oraz obsługi posprzedażowej
Główne zadania:
3.1. Jest pierwszym ogniwem kontaktu z klientem w procesie sprzedaży. Reaguje w sytuacjach trudnych i rozwiązuje problemy na poziomie wyższym niż operacyjny
3.2. Przygotowuje umowy handlowe i negocjuje ich warunki zgodnie z dokumentem autoryzacyjnym
3.3. Monitoruje proces wdrożenia przez produkcję i zapewnia kontakt z klientem na etapie rozpoczęcia produkcji seryjnej
3.4. Szuka rozwiązań odpowiadających wymaganiom klienta na płaszczyznach jakości i logistyki przy jednoczesnym zachowaniu rentowności
3.5. Angażuje kierowników zakładu w proces sprzedaży i budowania relacji z klientami

4. Odpowiada za funkcjonowanie obszaru sprzedaży w strukturach firmy
Główne zadania :
4.1. Buduje sieć sprzedaży stosownie do potrzeb rozwojowych i możliwości firmy
4.2. Zapewnia odpowiedni poziom kompetencji sprzedażowych u podległych pracowników. Odpowiada za ich ocenę, motywację i rozwój.
4.3. Współpracuje z zakładami produkcyjnymi oraz innymi obszarami centrali realizując procedury wewnętrzne zgodnie z przyjętym SLA. W określonych przypadkach inicjuje zmiany i modyfikacje procedur
4.4. Dostarcza wszystkich niezbędnych informacji zarządczych (raportów) stosownie do potrzeb
4.5. Utrzymuje relacje i adaptuje najlepsze praktyki od innych spółek grupy kapitałowej.

Raportuje do: Dyrektor Zarządzający
Agie Charmilles
Sales Engineer
Doradztwo w zakresie obróbki skrawaniem oraz elektroerozyjnej obróbki metalu.
- realizacja strategi marketingowej
- wsparcie procesowe i technologiczne .
- konsultacje techniczne
- analiza i obserwacja rynku i konkurencji.
- uczestnictwo w targach specjalistycznych i szkoleniach
- sprzedaż
FCPK Bytów
Regional Manager
- Bardzo dobra znajomość produktów i usług oferowanych
w katalogach firmy
- pozyskiwanie ofert i zmówień oraz utrzymywanie kontaktów
z klientami na powierzonym terenie.
- posprzedażna obsługa klientów ze szczególnym
uwzględnieniem sytuacji konfliktowych (problemy dostawa/jakość/cena, "trudny klient")
- poszukiwanie nowych klientów
- konsultacje techniczne
- analiza i obserwacja rynku i konkurencji.
- promowanie i informacja o kluczowych produktach.
- realizacja działań wiążących klienta z firmą .
- uczestnictwo w targach specjalistycznych i szkoleniach.
- wymagany czas pracy w terenie 4dni/tydzień

Szkolenia i kursy

Akademia bezpiecznej jazdy Toruń.
Kursy z zakresu sprzedaży i rozwiązywania problemów z trudnymi klientami a także skutecznej sprzedaży.

Edukacja

Logo
Pojazdy Mechaniczne, inżynierskie
Zespół Szkół Samochodowych

Specjalizacje

Sprzedaż
Inżynieria/Technika/Produkcja
Sprzedaż
Zarządzanie sprzedażą
Sprzedaż - Sieci handlowe
Zarządzanie sprzedażą – sieci handlowe

Zainteresowania

Motocykle, malarstwo, sporty zimowe.

Grupy

3 wszystkich wypowiedzi
0 plusów
Business  Intelligence
Business Intelligence
Forum powstało aby dzielić się informacjami na temat zwiększania efektywności firmy dzięki nowoczesnej analizie istniejących danych. Na forum możesz uzyskać oraz podzielić się swoją wiedzą dotyczącą
Enduro
Enduro
brudne motocykle
FMCG
FMCG
Grupa dla wszystkich osób profesjonalnie zajmujących się rynkiem FMCG. Ma na celu wymianę informacji na temat zmian na rynku FMCG w Polsce jak i za granicą.
Miłośnicy starych motorów
Miłośnicy starych motorów
Forum dla posiadaczy i miłośników jednośladów takich jak Junak, IŻ, Sokół itp.
Sprzedaż
Sprzedaż
Grupa dla osób interesujących się praktykami sprzedażowymi, traktujących sprzedaż jako sztukę, mająca ciekawe doświadczenia w zakresie sprzedaży.
SZTUKA   MOTYWACJI
SZTUKA MOTYWACJI
Motywacja-jak nam pomaga w życiu, techniki motywowania, co Was motywuje, jak motywować siebie i grupę.
Zarządzanie
Zarządzanie
Grupa dla zarządzających, chcących zarządzać i lubiących dzielić się wiedzą z zakresu zarządzania.