Marek Kwiatkowski

St. Specjalista ds. Klientów Strategicznych, Polkomtel S.A.
Warszawa, mazowieckie

Języki

angielski
podstawowy
niemiecki
podstawowy

Doświadczenie zawodowe

Polkomtel Sp. z o. o.
St. Specjalista ds. Klientów Strategicznych
Polkomtel S.A.
Starszy Specjalista ds. Klientów Strategicznych w Departamencie Klientów Kluczowych. Prowadzenie samodzielnie projektów telekomunikacyjnych pośród klientów z „bazy”, rozwój kontaktów, wdrażanie nowych rozwiązań i pogłębianie więzi klientów z Polkomtel.
1. Realizacja strategii i celu Departamentu poprzez:
a) Realizację założonych budżetów sprzedaży i wzrostu przychodów;
b) Rozwój bazy abonenckiej poprzez realizację przydzielonych planów pozyskania nowych Klientów z segmentu SME i CMA ;
c) Utrzymanie bazy abonenckiej oraz minimalizowanie wskaźnika churn postpaid w posiadanej bazie;
d) Zwiększanie poziomu satysfakcji Klientów
2. Realizacja planów sprzedaży dotyczących pozyskania nowych Klientów Strategicznych poprzez:
a) Aktywne pozyskiwanie kontaktów oraz szans realizacji kontraktów sprzedażowych
b) Rozpoznawanie potrzeb potencjalnych i obecnych Klientów Strategicznych i dopasowywanie do nich oferty sprzedażowej
c) Tworzenie kompleksowych ofert, zgodnie z przyjętymi standardami i wyznacznikami rentowności transakcji, zawierających warunki handlowe dostosowane do potencjału klienta, sytuacji rynkowej oraz pozycji konkurencyjnej
d) Realizację standardów Departamentu dotyczących sprzedaży do klientów CMA i SME
3. Zabezpieczenie przychodów Spółki w przydzielonej bazie Klientów Strategicznych poprzez:
a) Aktualizowanie warunków handlowych dla Klientów Strategicznych
b) Monitorowanie i aktualizowanie Umów Współpracy oraz przedłużanie terminów ich obowiązywania,
c) Stałe monitorowanie działań konkurencji w segmencie Klientów Strategicznych Polkomtel SA,
d) Monitoring zaległości płatniczych klientów.
e) Zwiększanie udziału usług dodanych (data, M2M, usługi konwergentne) w przychodach ze sprzedaży
f) Sprawdzanie wiarygodności i płynności finansowej potencjalnych klientów (wymagane dokumenty, sprawozdania, odwiedziny w siedzibie firmy itp. )
4. Przygotowywanie analiz opłacalności i efektywności finansowej ofert dla poszczególnych Klientów Strategicznych zgodnie ze swoją najlepszą wiedzą i dbałością o interes Polkomtel.
5. Nawiązywanie i rozwijanie relacji z Klientami Strategicznymi w każdej z płaszczyzn biznesowych oraz tworzenie długofalowych planów współpracy z Klientem.

6. Staranne prowadzenie i zarządzanie bazą obsługiwanych i pozyskiwanych Klientów Strategicznych zgodnie z przyjętymi standardami ze szczególnym zachowaniem bezpieczeństwa posiadanych informacji.

7. Planowanie, przygotowanie i raportowanie do Regionalnego Kierownika ds. Klientów Strategicznych/ Kierownika Sprzedaży zgodnie z przyjętymi standardami w ustalonych interwałach:

a) Planu pracy z klientami z bazy
b) Planu pozyskania klientów od konkurencji
c) Raportowanie w odstępach miesięcznych zaplanowanych działań w bazie na danych kwartał, wyszczególnionych w planie pracy
8. Archiwizowanie dokumentów dotyczących współpracy z Klientami Strategicznymi (w szczególności złożonych ofert, zawartych umów współpracy, dokumentów dotyczących sprzedaży sprzętu) zgodnie z przyjętymi standardami

9. Współpraca z Kierownikami ds. Klientów Kluczowych w zakresie obsługi Klientów Ponadregionalnych.
10. Kreowanie pozytywnego i profesjonalnego wizerunku Polkomtel.
Business Power Systems Sp. z o.o.
Reprezentant Handlowy pełniący rolę Lidera Rynku (ostatnie)
od 10.1993 do 08.1994 r. – Technik produkcji,
montaż siłowni telekomunikacyjnych, projektowanie podzespołów i rozwiązań technicznych siłowni.

od 08.1994 do 04.1997 r. – Technolog,
kierowanie zespołem pracowników produkcji 8-12 osób, projektowanie siłowni telekomunikacyjnych, weryfikacja dokumentacji technicznej, kontrola jakości, planowanie zakupów i produkcji, pilnowanie terminowości dostaw, organizacja i nadzór nad pracą magazynu,
od 04.1997 do 09.1997 r. – Szef Przygotowania Technicznego,
nadzór na realizacja kontraktów, koordynowanie działań pracowników procesu realizacji i zaopatrzenia,
praca przy reorganizacji firmy – Business Proces Reingeniering, organizacja procesu Technicznego Przygotowania Realizacji Kontraktów,
od 09.1997 do 11.1998 r. – Szef Gospodarki Zasobami (proces Logistyki),
kierowanie dziewięcioosobowym zespołem ludzkim, nadzór nad logistyką: spedycją; dostawami i wysyłkami produktów. Organizowanie spedycji z zagranicy, dokonywanie odpraw celnych, przyjęcia do magazynu, składowanie, oraz zarządzanie i nadzór nad gospodarka magazynową. Dokonywanie międzyprocesowych przesunięć towarów i produktów. Ścisła współpraca z „produkcją”, kontrola jakości oraz firmami spedycyjnymi i monterskimi. Wynajdywanie nowych ofert na rynku spedycji, negocjowanie i podpisywanie Umów Współpracy. Kontroling kosztów spedycji, magazynów i usług monterskich (transportowych).
od 11.1998 do 02.2001 r. – Reprezentant Handlowy pełniący rolę Lidera Rynku, prowadzenie rynku operatorów niezależnych (telefonii stacjonarnej) w Polsce prowadzenie rozmów i negocjacji handlowych z niezależnymi konkurentami TP S.A., sprzedaż sprzętu zasilania gwarantowanego: siłowni telekomunikacyjnych, akumulatorów, zasilaczy UPS oraz agregatów prądotwórczych
Instytut Problemów Jądrowych w Świerku
Starszy laborant elektronik
Zakład Badań Termojądrowych, Starszy laborant elektronik,
udział w badaniach nad cząsteczkami szybkimi w środowisku gazowym,
budowa urządzeń zasilających, badawczych i światłowodowych dla celów naukowych,
udział w realizacji kontraktu z Irakiem na budowę generatora Plasma Focus 1000.

Szkolenia i kursy

05.1997 r. – szkolenie „Kierowanie małym zespołem” prowadzone przez Yes-Consensus.
09.1999 r. – ukończony kurs „Techniki sprzedaży i kontaktu z klientem” prowadzony przez Yes-Consensus.
06.2000 r. – szkolenie „Zasady i metodyka prowadzenia audytów wewnętrznych”, uzyskany tytuł „Audytor Wewnętrzny” w ramach prowadzenia audytów wewnętrznych ISO 9001.
03.2001 r. – szkolenie „Profesjonalne metody sprzedaży 2000” prowadzone przez Archieve Global.
09.2001 r. – szkolenie „Profesjonalne metody sprzedaży – specyficzne zastosowania (SPA)” prowadzone przez Archieve Global.
10.2001 r. – kurs obsługi systemu SAP R/3 w zakresie procesów sprzedaży prowadzone przez NASa.
05.2002 r. – szkolenie „Asertywność z elementami treningu antystresowego” prowadzone przez Certus.
09.2003 r. – seminarium „Etykieta Biznesu” prowadzone przez The Protocol School of Poland wg materiałów The Protocol School of Washington.
06.2005 r. – warsztaty marketingowe „Perspektywa Kupiecka” prowadzone przez Audytel.
02.2007 r. - szkolenie wewnętrzne „Kontrakt z Klientem Korporacyjnym”.

Edukacja

Logo
Telekomunikacja, Informatyka i Zarządzanie, studia podyplomowe
Politechnika Warszawska
Logo
Ekonomia, zarządzanie, magisterskie
Wyższa Szkoła Handlu i Prawa im. Ryszarda Łazarskiego w Warszawie

Zainteresowania

- muzyka, kino, wycieczki krajoznawcze, pływanie, jazda na rowerze, literatura fantastyczna, ekonomia, technika, majsterkowanie, wydarzenia na świecie

Inne

- prawo jazdy kat. B, psychotechnika,
- niepalący, poczucie humoru,
- w związku, dwoje dzieci

Grupy

Uczelnia Łazarskiego
Uczelnia Łazarskiego
Łazarski to wiodąca uczelnia prawniczo-ekonomiczna w Warszawie. Jest najlepszą polską szkołą wyższą według globalnego rankingu U-Multirank. Od lat przoduje w rankingach „Rzeczpospolitej” i
Politechnika Warszawska
Politechnika Warszawska
Politechnika Warszawska jest najstarszą polską uczelnią techniczną. Od ponad 180 lat kształci kolejne pokolenia inżynierów, wnosząc istotny wkład w rozwój nauk technicznych.