Marek Kozak

Marek Kozak

Dyrektor IT, Grupa TrackTec
Warszawa, mazowieckie

Umiejętności

Zarządzanie organizacją, rozwojem i utrzymaniem korporacyjnych systemów informatycznych.  Opracowywanie polityk i strategii informatyzacji przedsiębiorstw. Wypracowywanie koncepcji, projektowanie i wytwarzanie rozległych systemów informatycznych.  Nadzór nad prawidłowym, bieżącym funkcjonowaniem działu IT.  Analizowanie i projektowanie przebiegu procesów organizacyjnych w firmie, Definiowanie KPI oraz opracowanie systemu ich monitorowania.  Analizowanie potrzeb telekomunikacyjnych i informatycznych, wybór strategii  Planowanie i kontrola kosztów działu IT, nadzór nad budżetem.  Projektowanie łańcuchów dostaw. Szczegółowa wiedza na temat organizacji i funkcjonowania firm spedycyjnych.  Zarządzanie projektami i portfelem projektów. Planowanie i prowadzenie złożonych, interdyscyplinarnych projektów  Organizowanie, koordynowanie i kierowanie pracami dużych zespołów. Integrowanie współpracowników wokół realizacji wypracowanyc

Języki

angielski
dobry
niemiecki
podstawowy
rosyjski
podstawowy

Doświadczenie zawodowe

Logo
Dyrektor IT Grupy Track Tec
Track Tec S.A., Warszawa
Logo
Prezes Zarządu
BPDI Sp. z o.o., Warszawa
Logo
Group Head of IT
British Sugar Overseas Sp. z o.o., Warszawa
Logo
IT Manager, Region Central Eastern Europe
Sanitec Koło Sp. z o.o., Warszawa
Logo
Dyrektor Rozwoju / Dyrektor IT
Spedycja Polska SPEDPOL Sp. z o.o.
Logo
Asystent naukowo-dydaktyczny w Katedrze Cybernetyki Technicznej
Wojskowa Akademia Techniczna, Wydział Cybernetyki, Warszawa
 • Prowadzenie prac naukowo-badawczych.
 • Prowadzenie wykładów dla studentów z nauki języków programowania.
 • Prowadzenie ćwiczeń i laboratoriów z teorii sterowania automatycznego.
 • Autor wielu publikacji naukowych oraz skryptów z dziedziny teorii sterowanie.

Projekty

BPDI: Konsorcjum naukowo-przemysłowe
Stworzenie konsorcjum naukowo-przemysłowego z Politechniką Warszawską, Szkołą Główną Gospodarstwa Wiejskiego, Instytutem Chemii i Techniki Jądrowej, Wojskowy Instytutem Higieny i Epidemiologii oraz Wojskową Akademią Techniczną i pozyskanie projektu finansowanego przez MNiSzW.
Zakres obowiązków
Współorganizator przedsięwzięcia, wykonawca oprogramowania.
BPDI: Zbudowanie oferty handlowej firmy
• Rozbudowanie oferty handlowej firmy. Podpisano umowę resellerską między innymi z firmą: IDS Scheer polska w zakresie dystrybucji i wykorzystania narzędzi ARIS,
• IBM Polska w zakresie dystrybucji i wykorzystania narzędzi WebSphere i ILOG,
• PowerSim Software AS (Norwegia) w zakresie dystrybucji i wykorzystania narzędzi PowerSim Studio do modelowania procesów dynamicznych,
• SAP Polska w zakresie wdrożeń systemu SAP.
Zakres obowiązków
Lider projektów wdrożeniowych
BSO: Strategia informatyzacji BSO w Polsce
Strategia informatyzacji grupy BSO w Polsce. W skład grupy BSO wchodziły cukrownie
w Ciechanowie, Dobre, Glinojecku, Guzowie, Kętrzynie, Michałowie, Ostrowite, Pelplinie, Świecie i Unisławiu. Każda z tych cukrowni posiadała inny system informatyczny. W efekcie prac powstał jeden centralny system informatyczny, którego rozwój był ściśle skoordynowany z celami biznesu.
Zbudowano i wdrożono jedno Data Centre dla Grupy BSO, wdrożono system iScala w grupie BSO.
Opracowano i wdrożono Polityki IT oraz procedury i zasady związane z funkcjonowaniem IT.
Zakres obowiązków
Autor strategii, opracowań i lider wdrożeń.
SANITEC: Wdrożenie SAP R/3 w Sanitec Czechy i Ukraina
Wdrożenie systemu SAP R/3 w Czechach (Tabor) i na Ukrainie (Kijów).
Zakres obowiązków
Lider infrastrukturalnej części projektu wdrożeniowego.
SANITEC: HelpDesk dla Sanitec Central Eastern Europe
Opracowanie koncepcji i procedur oraz wdrożenie systemu HelpDesk IT dla Sanitec Central Eastern Europe.
Zakres obowiązków
Autor koncepcji, lider wdrożenia.
SANITEC: Monitorowanie efektywności organizacji Sanitec Koło
• Modelowanie procesów biznesowych organizacji.
• Opracowanie i wdrożenie systemu monitorowania efektywności organizacji w oparciu
o hurtownię danych SAP BW.
Zakres obowiązków
Współautor koncepcji. Lider projektów wdrożeniowych.
SPEDPOL: Logistyczna obsługa programu lojalnościowego VITAY przez SPEDPOL
Opracowanie koncepcji, wykonanie oprogramowania i wdrożenie systemu obsługi logistycznej programu lojalnościowego VITAY dla firmy PKN Orlen.
Zakres obowiązków
Autor koncepcji, lider projektu wdrożeniowego.
SPEDPOL: Logistyczna obsługa sieci METRO przez SPEDPOL
Wdrożenie organizacji i systemu logistycznej obsługi sieci METRO przez SPEDPOL w Polsce.
W wyniku realizacji projektu SPEDPOL stał się podstawowym dostawcą zaopatrzenia marketów Makro Cash&Carry, Practicer i Real. Po roku działania systemu terminowość dostarczania przesyłek realizowana przez SPEDPOL wynosiła 99,95%. W ocenie ekspertów zewnętrznych było to rozwiązanie niemal bezbłędne.
Zakres obowiązków
Współautor koncepcji, lider projektu wdrożeniowego.
SPEDPOL: Optymalizacja struktury SPEDPOL
Optymalizacja kosztów struktury firmy SPEDPOL. W wyniku realizacji projektu ograniczono ilość placówek firmy SPEDPOL z ponad stu do osiemnastu.
Zakres obowiązków
Współautor koncepcji i projektu wdrożeniowego.
SPEDPOL: SoftSped w SPEDPOL
Opracowanie koncepcji, projektu i wdrożenie podstawowego transakcyjnego systemu informatycznego obsługi firmy spedycyjnej. System ten funkcjonuje do chwili obecnej pod nazwą SoftSped. Wdrożone rozwiązanie pozwoliło między innymi na zautomatyzowanie rozliczeń z klientami i przewoźnikami, śledzenie drogi przesyłek, uproszczenie i ujednolicenie administracyjnej obsługi spedycji.
Zakres obowiązków
Autor koncepcji, autor projektu systemu, lider projektu wdrożeniowego

Edukacja

Logo
Studia Podyplomowe, MBA
Wyższa Szkoła Finansów i Zarzadzania w Warszawie
Logo
Wydział Cybernetyki, magisterskie
Wojskowa Akademia Techniczna w Warszawie

Specjalizacje

IT - Administracja
Wdrożenia ERP
IT - Rozwój oprogramowania
Zarządzanie IT
Łańcuch dostaw
Logistyka/Optymalizacja
Produkcja
Optymalizacja procesu produkcji