Marcin Siepkowski

Doświadczony Kontroler Finansowy w branży Nieruchomości
Warszawa, mazowieckie

Języki

angielski
biegły

Doświadczenie zawodowe

Logo
Group Reporting Controller - Biuro Regionalne
AIG/LINCOLN group
Lincoln Property Development Services Sp. z o.o. - spółka stanowiąca Biuro Regionalne grupy: AIG/LINCOLN

KONSOLIDACJA SPRAWOZDAŃ FINANSOWYCH:
• weryfikacja i analiza sprawozdań finansowych, przygotowanych wg standardów US GAAP, przesyłanych przez kontrolerów finansowych z podległych krajów;
• sporządzanie skonsolidowanych sprawozdań finansowych dla regionu Europy Zachodniej;
• konsolidacja danych i raportowanie w programie J.D. Edwards;

PROGNOZOWANIE i BUDŻETOWANIE:
• weryfikacja prognoz dot. działalności operacyjnej spółek projektowych (SPV) oraz spółek serwisowych i ich konsolidacja;
• analiza odchyleń w stosunku do budżetu i poprzednich prognoz poszczególnych projektów, jak również danych skonsolidowanych dla całego regionu i przygotowywanie tychże konsolidacji;
• przygotowywanie, weryfikacja i konsolidacja 5-cio letnich budżetów dla całej grupy (zarówno spółki projektowe jak i serwisowe);

CASH FLOW:
• analiza przepływów pieniężnych wewnątrz grupy związanych z pożyczkami od głównego udziałowca;
• utrzymywanie harmonogramów dot. pożyczek;
• weryfikacja prognoz dot. zapotrzebowania na finansowanie na potrzeby głównego udziałowca;
• weryfikacja wniosków o kolejne transze finansowania od głównego udziałowca dla podległych krajów.

POZOSTAŁE:
• weryfikacja i konsolidacja krajowych raportów asset management;
• udział we wdrożeniu programu księgowego SUN;
• udział we wdrożeniu programu do zarządzania nieruchomościami MRI;
Cefic Polska Sp. z o.o.
Kontroler Finansowy ds. Centrów Handlowych
ZADANIA OGÓLNE
• bieżące kontakty z właścicielami portfela centrów handlowych;
• nadzór biznesowy nad grupą centrów handlowych;
• bieżąca współpraca z biurem rachunkowym obsługującym portfel centrów handlowych;

PRACE ZWIĄZANE Z OBSŁUGĄ CENTRÓW HANDLOWYCH
• przygotowanie raportów, budżetów i analiz dla grupy centrów handlowych;
• przygotowywanie raportu kwartalnego na potrzeby sprawozdawczości grupowej;
• przygotowywanie miesięcznego raportu dot. przychodów od najemców (czynszów, zaliczek na opłaty dodatkowe, wpływów z tytułu budżetu marketingowego) oraz obrotów poszczególnych najemców;
• prognozowanie czynszów, opłat dodatkowych i wpływów z tytułu budżetu marketingowego;
• przygotowywanie comiesięcznych analiz pokazujących odchylenia pomiędzy budżetem a wykonaniem oraz wyjaśnianie tych odchyleń;
• współpraca i nadzór przy opracowywaniu prognozy kosztów operacyjnych oraz nakładów inwestycyjnych;
• rozliczanie i prognozowanie rozliczenia opłat dodatkowych:
Prace na potrzeby własne pracodawcy i grupy pracodawcy:
• naliczanie wysokości honorariów z tytułu umowy o zarządzanie;
• prognozowanie honorariów z tytuły umowy o zarządzanie dla potrzeby grupy;
• analiza odchyleń pomiędzy budżetem / prognozą, a faktycznym wykonaniem honorariów;
• weryfikacja umowy na zarządzanie centrami handlowymi;

PRACE ROZWOJOWE Z ZAKRESU ROZWIĄZAŃ IT / MS OFFICE
• przygotowanie modelu do prognozowania rozliczenia opłat dodatkowych;
• automatyzacja raportów dotyczących centrów handlowych;
• koordynacja i konsultacje merytoryczne przy wdrażaniu programu raportującego „Business Object” – etap 1.5;
• opracowanie bazy danych w MS ACCESS do wizualizowania na planach centrów handlowych danych liczbowych (np. obrót najemcy na m2, łączne obciążenia [czynsz, opłaty dodatkowe, marketing] jako procent obrotu najemcy);
• adaptacja bazy kontrolingowej i przygotowanie szablonów raportów dla centrów handlowych;
• opracowanie pliku budżetowego do budżetu opłat dodatkowych na rok 2009 (wbudowanie mechanizmu rozliczenia kosztów na poszczególnych właścicieli / grupy odbiorców, wbudowanie mechanizmu przejścia ze „starego” systemu [specyficznych dla każdego centrum] linii budżetowych na system ujednoliconych linii budżetowych, automatyzacja przetwarzania danych w pliku)
Logo
Starszy Analityk Finansowy
ECC FinSerwis Sp. z o.o.
Logo
Analityk Finansowy
ECC FinSerwis Sp. z o.o.
Spółka prowadzi obsługę księgowo-podatkową Centrum Handlowego Promenada

SPRAWOZDAWCZOŚĆ FINANSOWA
• opracowanie wzorca pakietu sprawozdawczego oraz jego automatyzacja tak, aby można było w prosty i szybki sposób wczytywać dane z programu księgowego i innych aplikacji, w szczególności stworzenie odpowiednich raportów bazujących na SQL umożliwiających eksportowanie odpowiednio ustrukturyzowanych bloków danych, które w dalszej kolejności są pobierane do raportu i odpowiednio przetwarzane na gotowe raporty za pomocą procedur VBA;
• opracowanie i automatyzacja innych raportów bazujących na danych księgowych, w szczególności wiekowania należności / zobowiązań, eksportu zapisów z ksiąg;
• przygotowywanie pakietów konsolidacyjnych dla potrzeb sprawozdawczości w ramach Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej;
• stworzenie aplikacji kontroligowej w MS ACCESS, która umożliwia generowanie raportów (bilans i rachunek wyników) dla poszczególnych jednostek (działy, spółki) oraz konsolidowanie danych;
• stworzenie aplikacji w MS ACCESS do zarządzania umowami najmu i powierzchniami w centrum handlowym, która umożliwia przygotowywanie różnego rodzaju zestawień dotyczących najmu i najemców, w tym wyliczanie bieżących wartości czynszów, opłat eksploatacyjnych, marketingowych oraz prognozowanie na podstawie parametrów umów najmu, raportów dot. wynajętych / niewynajętych powierzchni oraz rozliczanie kosztów eksploatacyjnych na poszczególnych najemców, a także wspomagającej archiwizację dokumentacji związanej z umowami najmu;
• nadzór i konsultacje w zakresie odpowiedniego dekretowania dokumentów księgowych pod względem sprawozdawczości finansowej;
• przygotowywanie budżetów, w szczególności prognozowanie przychodów, nadzór, kontrola i konsultacje w zakresie budżetowania kosztów;

ADMINISTROWANIE SYSTEMEM CDN XL FIRMY COMARCH S.A.
• przygotowanie i nadzór wdrożenia systemu, w szczególności zaprojektowanie planu kont uwzględniającego potrzeby sprawozdawczości i raportowania;
• zarządzanie uprawnieniami użytkowników;
• bieżąca konfiguracja i modyfikacja aplikacji;
• szkolenia i konsultacje w zakresie obsługi aplikacji oraz rozwiązywanie problemów zgłaszanych przez użytkowników;
• merytoryczna współpraca z parterem zajmującym się serwisem aplikacji;
• przygotowanie w oparciu o system CDN XL / EXCEL narzędzi do automatyzacji niektórych procesów np. przygotowania wysyłki faktur;

PRACE ZWIĄZANE Z OBSŁUGĄ CENTRUM HANDLOWEGO PROMENADA
• rozliczanie kosztów eksploatacyjnych centrum na najemców;
• przygotowanie zestawień i analiz dotyczących najemców i powierzchni, w tym schematów rozmieszczenia najemców biurowych;
• przygotowanie arkusza do wyliczania obciążeń z tytułu zużycia energii elektrycznej umożliwiającego generowanie załączników do faktur;
• wyliczanie wynagrodzenia dla zarządcy centrum w oparciu o ściągalność czynszów;

INNE OBOWIĄZKI
• współpraca z bankami finansującymi (w tym zagranicznymi);
• prowadzenie negocjacji z potencjalnymi kredytodawcami (w tym zagranicznymi) i partnerami;
• przeprowadzanie ze strony kredytobiorcy procesu przygotowania dokumentacji kredytowej, w szczególności współpraca i przygotowanie dokumentacji dla rzeczoznawców i kancelarii prawnych reprezentujących banki;
• przygotowywanie analiz opłacalności projektów deweloperskich;
• współpraca z audytorami, w szczególności przy zamknięciach rocznych;
• przygotowanie i wdrożenie, a obecnie nadzór nad funkcjonowaniem procesu elektronicznej archiwizacji umów najmu i dokumentów powiązanych;
• nadzór nad pracą młodszego analityka finansowego;

POZOSTAŁE DOŚWIADCZENIA
• nadzór i współuczestnictwo w procesie due diligence centrum handlowego z ramienia sprzedającego – nadzór nad audytem technicznym i związanym z zagadnieniami dot. środowiska, współudział w audycie finansowym, operacyjnym (związanym z działalnością komercyjną centrum), prawnym ;
• współuczestnictwo w negocjacjach umów związanych ze sprzedażą centrum handlowego w szczególności przygotowywanie zapisów umownych dot. algorytmów rozliczających transakcję;
• przygotowywanie wstępnego i ostatecznego rozliczenia transakcji, a także dokonywanie rozliczeń posprzedażowych;
• przygotowanie kwartalnych sprawozdań dla NBP związanych z zaciągniętym kredytem zagranicznym;
• przygotowywanie raportów na potrzeby banku kredytującego, w tym zawiadomień dot. umów najmu;
ECC Sp. z o.o.
Analityk finansowy
Zakres obowiązków jak powyżej.
ECC FinSerwis Sp. z o.o. jest następcą spółki ECC Sp. z o.o. w zakresie działalności finansowo - księgowej
Empik sp. z o. o.
Młodszy Analityk Finansowy
PODSTAWOWE ZADANIA
• nadzór nad sklepami średniej wielkości;
• sporządzanie miesięcznych, wstępnych sprawozdań dot. wyników Spółki;
• przygotowywanie miesięcznych raportów dla sklepów EMPIK;
• sporządzanie miesięcznych prezentacji dot. wyników podległych sklepów;
• nadzór nad procesem budżetowania sklepów średniej wielkości;
• alokacja części kosztów sklepu na oddział FOTO;

INNE OSIĄGNIĘCIA
• przygotowanie arkusza do automatycznej generacji prezentacji w MS POWER POINT z wynikami poszczególnych sklepów na podstawie danych sprawozdawczych;
• przygotowanie arkusza do szybkiej wysyłki sprawozdań miesięcznych wraz z załącznikami do dyrektorów poszczególnych sklepów

Szkolenia i kursy

marzec 2006 – styczeń 2007
Międzynarodowe Standardy Sprawozdawczości Finansowej (MSSF) a polskie zasady rachunkowości
(Ernst & Young Academy of Business sp. z o.o.)

Edukacja

Logo
Zarządzanie i Finanse, magisterskie
Wyższa Szkoła Handlu i Prawa im. Ryszarda Łazarskiego w Warszawie

Specjalizacje

Ubezpieczenia
Analizy/Ryzyko/Aktuariat

Zainteresowania

Historia i zabytki Dolnego Śląska

Inne

OBSŁUGA KOMPUTERA

Obsługa systemów operacyjnych z rodziny Windows
do MS Windows Xp włącznie

Obsługa pakietów biurowych z rodziny MS Office
do MS Office Xp włącznie - na poziomie zaawansowanym, w szczególności:
• znajomość na poziomie eksperckim MS EXCEL,
• znajomość na poziomie eksperckim MS ACCESS,
• znajomość na poziomie zaawansowanym MS WORD,
• znajomość na poziomie zaawansowanym MS POWER POINT,
• znajomość na poziomie zaawansowanym Visual Basic for Aplications (VBA) - w zakresie MS ACCESS, MS EXCEL, MS WORD i umiejętność pisania makropoleceń.

Umiejętność projektowania zależności baz danych.

Znajomość programu CDN XL firmy Comarch S.A.
Znajomość programu J.D. Edwards
Znajomość programu SunSystem i applikacji Vision

Umiejętność pisania zapytań SQL – znajomość programu Microsoft Query Analiser

Grupy

Uczelnia Łazarskiego
Uczelnia Łazarskiego
Łazarski to wiodąca uczelnia prawniczo-ekonomiczna w Warszawie. Jest najlepszą polską szkołą wyższą według globalnego rankingu U-Multirank. Od lat przoduje w rankingach „Rzeczpospolitej” i