Marcin Liśkiewicz

Business Manager | CEE | Sales Manager | B2B | Retail | e-commerce | IoT | Business Development
Warszawa, mazowieckie

Umiejętności

Microsoft Office Project Management Prowadzenie szkoleń Umiejętności interpersonalne Strategia marketingowa Zarządzanie Sprzedażą praca w zespole komunikatywność Umiejętności komunikacyjne Umiejętności organizacyjne i priorytetyzacja Negocjacje handlowe i techniki sprzedaży

Języki

polski
ojczysty
angielski
biegły
niemiecki
podstawowy
rosyjski
podstawowy

Doświadczenie zawodowe

Candy Polska Sp. z o.o.
Business Manager
Odpowiadam za kategorię produktów AGD do zabudowy - od stworzenia i wdrożenia strategii, poprzez wybór i zarządzanie portfolio produktów, aż po tworzenie i realizację budżetów - wspólnie z zespołem 11 przedstawicieli handlowych i 3 KAMów. Moim największym osiągnięciem jest wprowadzenie na polski rynek marki Hoover i jej wprowadzenie do kanału studiów mebli kuchennych (poprzez dystrybutorów: Max Kuchnie/Galicja oraz TRES). Skutecznie rozwinąłem też kategorię pralek do zabudowy, wprowadzając na rynek unikalny produkt - suszarki do ubrań do zabudowy. Zarządzam budżetem wartym kilkanaście mio Euro i dwiema markami - Candy oraz Hoover.
Logo
Sales Manager, CEE
Fissler GmbH
Odbudowa i wzrost sprzedaży w regionie CEE (praca z rozproszonym zespołem samodzielnych agentów handlowych). Rekonstrukcja struktury handlowej i zbudowanie długotrwałej strategii sprzedaży dla produktów marki. Sukcesy zawodowe zaowocowały powierzeniem mi w roku 2016 rynku rosyjskiego, oraz kilku krajów Azji Środkowej (Kazachstan, Azerbejdżan, Mongolia). Do swoich największych sukcesów zaliczam zbudowanie bardzo silnej pozycji marki na rynku czeskim i słowackim, zbudowanie dobrze działającego profilu FB marki w Polsce, obecność produktów marki w wielu programach kulinarnych w telewizji, oraz odzyskanie i wzrost udziałów rynkowych w Rosji (w tym duży sukces współpracy z takimi graczami jak sieć sklepów Williams&Oliver, czy TvoyDom).
Logo
COUNTRY MANAGER - POLAND
Brabantia International bv
Przez ponad 6 lat prowadziłem polski oddział holenderskiej firmy. Moim głównym zadaniem było zarządzanie sprzedażą i marketingiem, aby zbudować silną pozycję marki na rynku. Obecnie produkty Brabantia są często obecne w wielu domach, biurach, hotelach, czy miejscach użyteczności publicznej (lotniska, stadiony, dworce). Zdobyłem cenne doświadczenie i liczne kontakty na rynku HoReCa. Odpowiadałem za sprzedaż, terminowe płatności, logistykę, marketing (w tym PR), strategię cenową w ramach europejskiej polityki cenowej. Do swoich największych sukcesów mogę zaliczyć wprowadzenie produktów marki do wielu ogólnopolskich programów lojalnościowych, oraz zbudowanie solidnej pozycji na rynku i wizerunku bardzo dobrej jakości dostawcy dla rozwiązań profesjonalnych.
Groupe SEB Polska
Key Account Manager
Jako KAM opiekowałem się produktami marek Tefal, Moulinex, KRUPS, Rowenta, oraz Lagostina w sieci sklepów MediaMarkt i Saturn, przez półtora roku również w sieciach Auchan, oraz Makro i Real. Przez ostatnie pół roku pracy zarządzałem również sprzedażą do sieci Leclerc i Electroworld. Pracę wykonywałem wspólnie z zespołem kilkunastu przedstawicieli handlowych. Jednym z moich ostatnich projektów było skuteczne wprowadzenie na rynek ekspresów do kawy systemu Nespresso. Natomiast najważniejszym osiągnięciem było na pewno wprowadzenie do sieci MediaMarkt/Saturn patelni i garnków Tefal. Za osiągnięte wyniki byłem wielokrotnie nagradzany.

Projekty

Cykl szkoleń produktowych z wykorzystaniem profesjonalnych szkół kulinarnych
Cykl szkoleń produktowych - dzięki współpracy ze studiami kulinarnymi (m.in. wspomniane studio CookUp), jestem w stanie przekazać informacje o produktach, które sprzedaję w najlepszy sposób. Tego typu szkolenie łączy w sobie zalety łatwego przekazywania wiadomości, osobistego sprawdzenia zalet produktu, zabawy w miłym towarzystwie i nieformalnej atmosfery - całość jest zawsze zakończona wspólnym posiłkiem, a dodatkowym atutem są znane nazwiska ze świata zawodowych kucharzy, często celebrytów.
Zakres obowiązków
Pomysł, przygotowanie, uzyskanie finansowania, realizacja i raportowanie.
Budowa polskiego fanpage Fissler Polska - wspólnie z agencją LemonArt
Po wielu latach stagnacji, jednym z moich pierwszych projektów po rozpoczęciu pracy dla Fissler Polska było odzyskanie fanpage marki i całkowita przebudowa strategii, oraz sposobu prowadzenia profilu. Udało się tego dokonać w czerwcu 2016, a już od sierpnia nowy profil wystartował - z miejsca zdobywając nowych fanów (w ciągu niecałego roku wzrost 'polubień' o ponad 150%.
Zakres obowiązków
Pomysł, zarządzanie, finansowanie i organizacja całego projektu. Wykonaniem i prowadzeniem zajmuje się zewnętrzna agencja.

Szkolenia i kursy

ESSEC France, wiele wewnętrznych kursów i szkoleń produktowych

Edukacja

Logo
Amsterdam Business School - Enterpreneurship and Innovation, studia podyplomowe
Universiteit van Amsterdam
Logo
Zarządzanie, magisterskie
Uniwersytet Szczeciński

Specjalizacje

Edukacja/Szkolenia
Szkolenia
Marketing
Zarządzanie marką
Sprzedaż
Usługi profesjonalne
Sprzedaż - FMCG
Wyposażenie domu i biura
Sprzedaż - Sieci handlowe
Zarządzanie sprzedażą – sieci handlowe

Zainteresowania

Wolny czas spędzam z rodziną - dużo podróżujemy, poznajemy kultury z różnych zakątków świata. Bardzo lubię gotować. Sport rekreacyjnie - wszystkie sporty wodne.