Marcin Groman

Marketing Manager / Planowanie i Zarządzanie Operacjami (SOP) / Polityka Cenowa
Warszawa Białystok, mazowieckie

Umiejętności

Analityka Zarządzanie Marką Analiza konkurencji Analiza klientów Marketing bazodanowy FMCG Strategia wchodzenia na rynki Analiza rynku zarządzanie marketingiem Strategia marketingowa pozycjonowanie marki Rozwój produktu Planowanie projektów Segmentacja Trade Marketing wycenianie

Języki

angielski
biegły

Doświadczenie zawodowe

Lotte Wedel Sp.z o.o
Kierownik Innowacji (Dział Marketingu) & Projekt Polityki Cenowej
Opracowanie polityki cenowej i polityki promocyjnej dla głównych kategorii produktowych.
Projekt wdrożenia okazyjnej oferty Wedla związanej z Dniem Dziecka dla wybranych klientów.
Projekty rozwoju innowacji technologicznych i nowych produktów.
MISPOL
Marketing Manager
- Współudział w budowie strategii marketingu w firmie.
- Odpowiedzialność za budżet marketingu i trade-marketingu firmy.
- Planowanie i koordynacja rocznego harmonogramu działań.
- Inicjowanie i koordynacja wszelkich aktywności marketingu.
- Przygotowanie i koordynacja wdrożenia strategii cenowej firmy.
- Projektowanie, nadzór i koordynacja badań rynkowych i konsumenckich.
- Inicjowanie i implementacja wdrożeń nowych produktów.
- Współpraca z agencjami marketingowymi / PR, tworzenie kampanii medialnych
- Rozwijanie kompetencji i zarządzanie zespołem Marketingu (8 osób/ 2kraje).
Oriflame Poland
Regional Forecasting EMEA Region (Pion Marketingu)
- Wdrażanie projektu optymalizacji procesu pricingu dla wyznaczonych rynków.
- Projekt przejęcia zadań pricingu i planowania przez Regionalne biuro dla rynków
Węgierskiego i Hiszpańskiego (lider projektu).
- Planowanie i współtworzenie polityki cenowej dla wybranych rynków MCE Europe.
- Planowanie sprzedaży wybranych rynków MCE Europe.
Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris
Kierownik Działu Planowania
Projekt I:
Budowa i wyszkolenie Działu Planowania Sprzedaży,
Reorganizacja procesów planowania w firmie,
Udział w reorganizacji procesu wdrożeń nowych produktów,
Udział w opracowaniu planów finansowych.
(dodatkowe projekty: portfolio decomplexity)
Osiagnięcia: przeszacowanie planów -60%, zapas wyrobów gotowych -32%, dokładność planowania +15%.

Projekt II: Wdrożenie dedykowanego rozwiązania IT
Wyszukanie dostawcy usług programowania na zamówienie, negocjacje i podpisanie umów na opracowanie dedykowanego programu.
Zaprojektowanie programu: opisu funkcjonalności, algorytmów działania oraz interface użytkownika.
Stworzenie zespołu projektowego, nadzorowanie pracy zespołu budowa a następnie wdrożenie oprogramowania.
Osiągnięcia: program jest obecnie w ciągłym użyciu
Logo
Regional Marketing Manager for MCE Europe Specialist Channel
Mars Polska Sp z o.o. (dawne Masterfoods)
Opracowanie planu działań wspierających marki firmy dedykowane dla kanału specjalistycznego karmy dla zwierząt:
- kompleksowy plan komunikacji,
- działania z zakresu ATL,
- narzędzia BTL,
- aktywności rynkowe,
- budżetowanie.
Osiagnięcia:
Opracowanie od początku konceptu nowej marki zaczynając od pozycjonowania rynkowego, koncepcji brandu (brand score) asortymentu, receptur produktu i atrybutów fizycznych, formatu opakowań po komunikację na rynku.
Adaptacja isniejącego brandu na wybranych rynkach Europy Środkowej i Południowej.
Masterfoods Polska Sp. z o.o.
Demand Planning Specialist
Masterfoods Polska Sp. z o.o.
- Ewaluacja efektów przyszłych działań marketingowych.
- Ścisła współpraca z Działem Marketingu i Trade Marketing.
- Udział procesach planowania i implementacji wszelkich aktywności rynkowych.
- Planowanie i koordynacja od strony wolumenowej i logistycznej wszelkich akcji promocyjnych i produktowych dla marek: Chappi, Kitekat, Pedigree, Whiskas, Frolic.
- Koordynacja egzekucji rynkowej powyższych akcji, współpraca z customer service
- Koordynacja postępowania przy problemach z zaopatrzeniem.
- Udział w planowaniu długoterminowym sprzedaży na rynku polskim.
- Opracowywanie krótkoterminowych - „periodowych” planów /targetów sprzedaży.
Osiagnięcia:
- Zwiększenie dokładności planowania o 15 punktów procentowych.
- Trzeci najwyższy wynik dokładności planowania wśród oddziałów firmy.
- Rekordowe wyniki „casefill” i „ orderfill” w latach 2004 i 2005.
Masterfoods Polska Sp. z o.o.
Sales Representative
Masterfoods Polska Sp. z o.o.
- Odpowiedzialność za dystrybucję i ekspozycję produktów firmy na powierzonym terenie w detalicznych i wybranych hurtowych punktach sprzedaży rynku niezależnego.

Edukacja

Logo
Podyplomowe Studium Menedżerskie, studia podyplomowe
Uniwersytet w Białymstoku
Logo
Wydział Ekonomiczny, magisterskie
Uniwersytet w Białymstoku

Specjalizacje

Łańcuch dostaw
Planowanie/Prognozowanie
Marketing
Badania marketingowe
Marketing
Zarządzanie marką

Zainteresowania

Kravmaga, turystyka region bałkański, literatura.

Grupy

Demand Planners
Demand Planners
Forum ma na celu wymianę doświadczeń, pomysłów i dobrych rozwiązań między wszystkimi zajmującymi się prognozowaniem i planowaniem sprzedaży.
ERP dla biznesu
ERP dla biznesu
Na forum grupy poruszamy wszystkie tematy związane z wdrażaniem kompleksowych programów do wspomagania zarządzania przedsiębiorstwem (tzw. systemów ERP - Enterprise Resource Planning).
Logistyka
Logistyka
Celem tej grupy jest kontakt osób zainteresowanych logistyką szeroko rozumianej. Wymiana wiedzy i doświadczenia z tej dziedziny.