Marcin Filipiak

Brand Manager - Żywiec, Grupa Żywiec
Grodzisk Mazowiecki, mazowieckie

Języki

angielski
dobry
niemiecki
podstawowy

Doświadczenie zawodowe

Grupa Żywiec S.A.
Senior Brand Manager Warka JP/STRONG
Grupa Żywiec S.A.
Brand Manager Żywiec
Agros-Nova Soki
Brand Manager - Fortuna
Zakres odpowiedzialności kierownika produktu. Raportujący bezpośrednio do Kierownika Kategorii.
- przygotowanie i kontrola budżetu marketingowego
- koordynacja ATL mediów
- stała współpraca z najważniejszymi działami firmy w celu sprawnego wdrażania i przeprowadzenia projektów
- rozwój nowego produktu i jego wsparcie

Przeprowadzenie skutecznego relaunchu marki Fortuna:
- czterokrotny wzrost udziałów rynkowych
- EFFIE - za najskuteczniejszą reklamę w kategorii napojów bezalkoholowych - za 2009 rok
- EFFIE - za najskuteczniejszą reklamę w kategorii napojów bezalkoholowych - za 2008 rok
- Nagrody: Hit Handlu, Przebój Rynku FMCG, wyróżnienie Perła Rynku FMCG oraz Superbrand,
- wyróżnienie w najważniejszej dla branży PR nagrodzie "Złote Spinacze"
- według Media i Marketing - Fortuna jedną z trzech najlepszych i najskuteczniejszych marek na polskim rynku w 2009 roku - rapoty "Marketerzy 2009"
Agros-Nova Soki
Junior Brand Manager
Brand - Sosy Łowicz
Zakres odpowiedzialności kierownika produktu. Raportujący bezpośrednio do Kierownika Marketingu.
- przygotowanie i kontrola budżetu marketingowego
- koordynacja ATL mediów
- stała współpraca z najważniejszymi działami firmy w celu sprawnego wdrażania i przeprowadzenia projektów
- rozwój nowego produktu i jego wsparcie

Brand - Koncentraty Łowicz
Zakres odpowiedzialności kierownika produktu. Raportujący bezpośrednio do Kierownika Marketingu.
- przygotowanie i kontrola budżetu marketingowego
- zwiększanie efektywności sprzedaży i aktywne kreowanie wizerunku marki
- stała współpraca z najważniejszymi działami firmy w celu sprawnego wdrażania i przeprowadzenia projektów

Brand - Zupy Łowicz
Zakres odpowiedzialności kierownika produktu. Raportujący bezpośrednio do Dyrektora Kategorii.
- przygotowanie i kontrola budżetu marketingowego
- stała współpraca z najważniejszymi działami firmy w celu sprawnego wdrażania i przeprowadzenia projektów
- zwiększanie efektywności sprzedaży i aktywne kreowanie wizerunku marki

Brand - Dżemy Łowicz (do września 2007)
Zakres odpowiedzialności kierownika produktu. Raportujący bezpośrednio do Dyrektora Kategorii.
- rozwój nowego produktu i jego wsparcie (dżemy truskawka+: z czereśnią, z poziomką, z wanilią)
- koordynacja cross-promocji z margaryną "Manuel" (dżem truskawkowy 75g)

Brand - Krakus (zupy, konserwy warzywne, marynaty)
Zakres odpowiedzialności kierownika produktu. Raportujący bezpośrednio do Kierownika Marketingu.
- przygotowanie i kontrola budżetu marketingowego
- zwiększanie efektywności sprzedaży i aktywne kreowanie wizerunku marki
- stała współpraca z najważniejszymi działami firmy w celu sprawnego wdrażania i przeprowadzenia projektów
Agros-Nova Soki
Marketing Specialist
Brand - Zupy Łowicz
Zakres odpowiedzialności - kierownik produktu. Raportujący bezpośrednio do Dyrektora Kategorii.

Brand - Dania Gotowe Łowicz
Raportujący bezpośrednio do Senior Brand Managera
- ATL media -planowanie, kreacja, produkcja, koordynacja,
- współpraca z agencjami PR
- opieka nad nowym produktem przed i po wdrożeniu
Agros-Nova Soki
Staż w dziale KA i Trade Marketing
Staż w dziale KA i TM. Raportujący bezpośrednio do National Key Account Managera.
* Samodzielny projekt - "Rekomendacja aktywowania kanału supermarketowego Champion/Globi" - główne pomysły wprowadzone w życie.
* Wprowadzenie na rynek 2-paku żurawina + powidła na święta (przygotowanie opakowania, P&L i ostateczny launch) Produkt dostępny w największych sieciach MT.
* Koordynator akcji "Smaruj po nagrody" Łowicz.

Szkolenia i kursy

Profesjonalne prezentacje
Doskonalenie kompetencji społecznych - autoprezentacja i prezentacja

Edukacja

Logo
Zarządzanie specjalizacja Marketing i Zarządzanie, magisterskie
Uniwersytet Warszawski

Specjalizacje

Marketing
Zarządzanie marką

Zainteresowania

Interesuję się siatkówką halową i plażową. Byłem zawodnikiem Uniwersytetu Warszawskiego (2001-2005) oraz Wyższej Szkoły Handlu Finansów Międzynarodowych. Co najmniej raz w tygodniu gram w Grodziskiej Amatorskiej Lidze Siatkówki. Latem, zwykle w weekendy gram na plażach. Od ponad dziesięciu lat jeżdżę na snowboardzie. Posiadam licencję płetwonurka. Cenię sobie wysoko literaturę Irwin’a Shaw’a, filmy stworzone przez Alfreda Hitchcock’a, zagadki matematyczne oraz poczucie wolności.

Organizacje

Grodziski Klub Siatkarski „GROM”, Grodzisk Maz. – webmaster serwisu internetowego www.siatkowka-grodzisk.pl oraz członek Zarządu Klubu. Praca w charakterze wolontariatu. Współpraca z TBWA/PR, z agencją reklamową „Cztery Czwarte” oraz z radiem „Bogoria”.

Inne

Obsługa komputera:
AcNielsen Nitro, AcNielsen Personal Advisor – znajomość zaawansowana
MS – Office Professional (Excel, Word, PowerPoint, Outlook) – biegle,
Corel Draw 8.0., Adobe Photoshop 7.0., Macromedia Dreamweaver MX, Adobe Premiere Pro., Pinnacle Studio 9.0

Inne:
Prawo jazdy kat. B, 60.000 km doświadczenia w Polsce i około 10 000 mil w USA

Grupy

Uniwersytet Warszawski
Uniwersytet Warszawski
Uniwersytet Warszawski, założony w 1816 roku, jest największą polską uczelnią i jednocześnie jedną z najlepszych w kraju.