Marcin Chmiel

Inżynier oprogramowania wizji komputerowej
Warszawa, mazowieckie

Umiejętności

C# C++ Computer Vision Procesor graficzny Gstreamer Linux Machine Learning OpenCV OpenGL Unity (game engine) Microsoft Visual Studio System Windows C# .NET Awionika Przetwarzanie obrazów Nvidia CUDA Unity C# Nvidia

Języki

angielski
dobry
niemiecki
podstawowy

Doświadczenie zawodowe

Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych
Inżynier oprogramowania
Wykonywane zadania:
Projektowanie oraz implementacja oprogramowania systemów wbudowanych (głównie system Linux) realizujących przetwarzanie oraz archiwizację danych wizyjnych z czujników optoelektronicznych oraz zaawansowane algorytmy przetwarzania obrazów. W tym celu wykorzystuję biblioteki OpenCV (algorytmy przetwarzania obrazów) oraz Gstreamer (strumieniowanie, obróbka wideo).

Uzyskane doświadczenie:
język C++ - 2 lata;
język C# - 6 miesięcy;
bibliotek OpenCV - 1,5 roku;
biblioteka Gstreamer - 6 miesięcy.
silnik Unity 3d - 6 miesięcy

Projekty

Algorytm śledzenia wizyjnego (Video Tracker)
W ramach projektu opracowany został algorytm śledzenia wybranych obiektów na sekwencji wideo. W tym celu wykorzystano zaawansowane algorytmy przetwarzania obrazów. Skorzystano m.in. z biblioteki OpenCV oraz Gstreamer.

Publikacja powstała w trakcie realizacji projektu:
M. Chmiel, M. Chodnicki, M. Nowakowski, Zastosowanie algorytmu Optical-flow do śledzenia obiektów, Mechanika w Lotnictwie ML-XVIII 2018, str. 63-69, http://ptmts.org.pl/pliki/wydawnictwa/ML-2018-tom-I-str-1-284.pdf;
Zakres obowiązków
Projekt ,implementacja na platformie sprzętowej oraz testowanie algorytmów .
Wizualizacja lotu statku powietrznego na podstawie danych z rejestratora parametrów lotu
Projekt oprogramowania stacji naziemnej systemu nawigacyjnego typu SLAM BSP
Wykonanie aplikacji w języku C# w środowisku Microsoft Visual Studio 2012, której głównym zdaniem był: odbiór przestrzennych danych pomiarowych ze skanera laserowego. Dane te wysyłane były z wykorzystaniem sieci Wi-Fi (Ethernet), następnie były wstępnie przetwarzanie tak aby w kolejnym etapie możliwa była ich wizualizacja w postaci trójwymiarowej chmury punktów. Ważnym elementem wykonanej aplikacji było zobrazowanie trójwymiarowej przestrzeni zeskanowanej przez czujnik. Aplikacja umożliwiała zapis oraz odczyt chmury punktów z pliku. Do wykonania operacji graficznych została wykorzystana biblioteka OpenGL, a dokładniej jej przełożenie na język C#: OpenTK.
Uczelniane warsztaty naukowe - Mobilne platformy z funkcją omijania przeszkód
Wykorzystanie mikrokontrolerów Arduino w celu sterowania silnikami elektrycznymi oraz serwomechanizmem obracającym czujnik odległości zamontowany na platformie mobilnej. Zadaniem algorytmu napisanego w języku C (arduino) była analiza zgromadzonych danych z wymienionego czujnika mająca na celu wybór bezkolizyjnej drogi przejazdu.

Szkolenia i kursy

Embeded Linux Kernel Drivers

Edukacja

Logo
Informatyka, magisterskie
Wyższa Szkoła Informatyki Stosowanej i Zarządzania WIT w Warszawie
Logo
Lotnictwo i kosmonautyka, inżynierskie
Wojskowa Akademia Techniczna w Warszawie

Specjalizacje

IT - Rozwój oprogramowania
Programista C++
IT - Rozwój oprogramowania
Zarządzanie IT

Zainteresowania

Lotnictwo, Kosmonautyka, Programowanie, Inżynieria, Nowe technologie, Wędkarstwo, Sporty siłowe, Siłownia,

Grupy

Wyższa Szkoła Informatyki Stosowanej i Zarządzania
Wyższa Szkoła Informatyki Stosowanej i Zarządzania
Uczelnia powstała w 1996 roku z inicjatywy Prezesa Polskiej Akademii Nauk. Uczelnia jest członkiem KRASP (Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich), jako jedna z dziewięciu szk&o