Magdalena Basarab

Kierownik Działu Marketingu w TELKOM-TELMOR
Gdańsk, pomorskie

Umiejętności

rozwój marki Zarządzanie Marką Marketing Komunikacja Marketingowa zarządzanie marketingiem Strategia marketingowa Rozwój produktu Zarządzanie produktem marketing produktu Public Relations Publikacje Category Management

Języki

rosyjski
biegły
angielski
dobry

Doświadczenie zawodowe

GZT Telkom-Telmor Sp. z o. o.
Kierownik Działu Marketingu
K-Consult Sp. z o.o.
Brand Manager
Zakres obowiązków:
- planowanie i realizacja działań mających zapewnić przyjętą w strategii rozwoju pozycję rynkową zarządzanych marek i ich rentowność;
- monitorowanie i analiza wielkości sprzedaży, rotacji, rynku i konkurencji;
- planowanie i wdrażanie działań marketingowych budujących pozycję rynkową zarządzanych marek;
- analiza ofert dostawców i wybór produktów do oferty firmy;
- dbałość o budowanie i utrzymywanie stabilnych relacji z dostawcami;
- utrzymywanie rotacji na poziomie zgodnym z wytycznymi systemu motywacyjnego;
- odpowiedzialność za politykę cen detalicznych komunikowanych do struktur sprzedażowych;
- prowadzenie szkoleń produktowych.

Główne osiągnięcia:
• Zbudowanie dominującej pozycji dla zarządzanej kategorii GSM w ramach ogólnej oferty firmy.
• Zwiększenie o 30% obrotów głównej marki dzięki przyspieszeniu rotacji w dotychczasowych kanałach sprzedaży i pozyskaniu nowych odbiorców.
• Współudział w tworzeniu nowej kategorii produktowej przez dostawcę folii ochronnych oraz opracowaniu profesjonalnych materiałów reklamowych dla tej gamy produktów dla potencjalnych Klientów krajowych i zagranicznych (prezentacje, próbki towaru, materiały wideo).
• Przygotowanie i przeprowadzenie skutecznych prezentacji handlowo-produktowych, które pozwoliły pozyskać nowych odbiorców dla produktów wybranych marek.
Logo
Kierownik Działu Marketingu i PR
Przedsiębiorstwo Usługowe Poż-Pliszka Sp. z o.o.
Zakres obowiązków:
- planowanie i realizacja budżetu marketingowego;
- wdrażanie nowej identyfikacji wizualnej firmy;
- planowanie i koordynacja akcji promocyjnych zwiększających świadomość marki PLISZKA Inżyniering Przeciwpożarowy;
- organizacja konferencji branżowych;
- planowanie i organizacja udziału w konferencjach i imprezach targowych;
- monitorowanie i analiza zachowania konsumentów i działań konkurencji;
- administrowanie serwisem internetowym www.pliszka.pl, analiza zachowania użytkowników w serwisie, zlecanie i kontrola działań pozycjonerskich;
- planowanie działań PR skierowanych na zewnątrz i do wewnątrz organizacji.

Główne osiągnięcia:
• Zmiana identyfikacji wizualnej firmy – przeprowadzenie niezbędnych analiz
i przekonanie osób decyzyjnych do konieczności zmiany logo, opracowanie księgi identyfikacji wizualnej i wdrożenie elementów tej identyfikacji (akcydensy, foldery
i ulotki reklamowe, elementy reklamy wizualnej, oznakowanie produktów, gadżety, ubrania pracowników itp.).
• Opracowanie koncepcji strony www.pliszka.pl z uwzględnieniem różnorodności obsługiwanych rynków i szerokiej oferty produktowej; spełniającej zasady web usability. W ciągu roku ilość unikalnych użytkowników odwiedzających stronę wzrosła o blisko 100% (bez wspomagania działaniami odpłatnymi).
• Uzyskanie blisko 50 nieodpłatnych emisji i publikacji o firmie w mediach ogólnopolskich i lokalnych, w tym wejście na żywo w TVN24 i zapowiedzi w Radio Gdańsk (dane na I półrocze 2013r.)
• Pozyskanie portalu muratorplus.pl jako patrona medialnego dla organizowanej konferencji dla projektantów i przedstawicieli towarzystw ubezpieczeniowych.
M&S Pomorska Fabryka Okien
Brand Manager
Zakres obowiązków:
- planowanie i realizacja budżetu marketingowego;
- opracowywanie rocznych planów marketingowych dla marki MS więcej niż OKNA
i produktów firmy;
- opracowywanie strategii rynkowej dla poszczególnych produktów
i wprowadzanie nowych produktów na rynek;
- planowanie i koordynacja akcji promocyjnych zwiększających świadomość marki;
- planowanie i koordynacja akcji promocyjnych pro sprzedażowych;
- opracowanie i realizacja mediaplanów dla kampanii reklamowych;
- współpraca z siecią sprzedaży oraz koordynacja wspólnych działań;
- administrowanie serwisem internetowym www.ms.pl, zlecanie i kontrola działań pozycjonerskich i kampanii adwords.

Główne osiągnięcia:
• Opracowanie strategii rynkowej dla nowych okien TYTANOWYCHtermo
i wprowadzenie produktu na rynek. Dzięki odpowiedniemu pozycjonowaniu produktu
i cyklicznym kampaniom reklamowym okna TYTANOWEtermo, mimo najwyższej ceny i wysokiej marży, były najlepiej sprzedającą się linią produktową i generowały ponad 1/3 przychodów firmy.
• Podwojenie średniej miesięcznej liczby użytkowników serwisu internetowego www.ms.pl (od stycznia 2009 roku do września 2011 roku) i towarzyszący temu systematyczny wzrost udziału wejść z wyszukiwarek internetowych po wpisaniu haseł świadczących o znajomości marki „MS więcej niż OKNA”.
Logo
Asystentka Dyrektora
Agencja Marketingowa FOCUS
Zakres obowiązków:
- organizowanie i koordynowanie badań marketingowych ilościowych i jakościowych;
- opracowywanie i przygotowywanie materiałów do badań;
- współudział w przetwarzaniu danych oraz przygotowywanie tabel i wykresów prezentujących wyniki badań;
- udział w sporządzaniu raportów z przeprowadzonych badań rynkowych;
- koordynowanie funkcjonowania biura i nadzorowanie przepływu informacji wewnątrz firmy.

Szkolenia i kursy

Wykorzystanie rozwiązań e-marketingowych w biznesie – ClearSense, 2012 r.
Jak skonstruować skuteczny plan działań reklamowych na 2012 rok? – FORUM Press, 2011 r.
Warsztaty e-marketingowe – BrainJuice Group, 2011 r.
Value marketing. Dobrze skalkulowane działania – Wydawnictwo Marketing w Praktyce, 2008 r.
Sztuka negocjacji – Gdańska Fundacja Kształcenia Menedżerów, 2004 r.
Rozmowy z klientem – M&S Pomorska Fabryka Okien Sp. z o.o., 2004 r.

Edukacja

Logo
Zarządzanie i marketing, magisterskie
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu

Zainteresowania

Sport: piłka nożna i narciarstwo klasyczne (biernie), pilates i nordic walking (czynnie);
Podróże z nastawieniem na poznawanie historii i kultury odwiedzanego kraju;
Proza rosyjska XIX i XX wieku.