Języki
angielski
biegły
niemiecki
dobry
rosyjski
podstawowy
szwedzki
podstawowy
Doświadczenie zawodowe
Dyrektor Ekonomiczny / członek zarządu
Fosfan - Szczecin; Zachodniopomorskie (Polska), branża chemiczna (nawozy)
Analiza systemu księgowego, systemu kontroli wewnętrznej,
audyt sprawozdań finansowych, przegląd polityki rachunkowości oraz wewnętrznych procedur księgowych
Odpowiedzialny za wszystkie zagadnienia finansowo-administracyjno-prawne a także kwestie IT i HR;
Kierowanie pracą 5 osobowego zespołu,
Miesięczne raporty i analizy dla zarządu,
Wprowadzenie i nadzorowanie systemów kontroli wewnętrznej dla zapewnienia stałego wzrostu efektywności,
Kontrola kosztów; stałe poszukiwanie możliwości oszczędności,
Monitorowanie sytuacji płatniczej oraz zarządzanie płynnością,
Sporządzanie rocznych budżetów i bieżących kalkulacji; Przygotowywanie raportów opłacalności oraz analiz dla zarządu w celu podejmowania właściwych decyzji,
Zapewnienie prawidłowości księgowań z odpowiednimi polskimi i międzynarodowymi standardami rachunkowości oraz wymaganiami grupy,
Współpraca z biegłym rewidentem w celu terminowego sporządzenia sprawozdania finansowego
Reprezentowanie firmy w kontaktach z bankami i innymi instytucjami finansowymi oraz urzędami,
Analiza systemu księgowego, systemu kontroli wewnętrznej,
audyt sprawozdań finansowych, przegląd polityki rachunkowości oraz wewnętrznych procedur księgowych
Odpowiedzialny za wszystkie zagadnienia finansowo-administracyjno-prawne a także kwestie IT i HR;
Kierowanie pracą 5 osobowego zespołu,
Miesięczne raporty i analizy dla zarządu,
Wprowadzenie i nadzorowanie systemów kontroli wewnętrznej dla zapewnienia stałego wzrostu efektywności,
Kontrola kosztów; stałe poszukiwanie możliwości oszczędności,
Monitorowanie sytuacji płatniczej oraz zarządzanie płynnością,
Sporządzanie rocznych budżetów i bieżących kalkulacji; Przygotowywanie raportów opłacalności oraz analiz dla zarządu w celu podejmowania właściwych decyzji,
Zapewnienie prawidłowości księgowań z odpowiednimi polskimi i międzynarodowymi standardami rachunkowości oraz wymaganiami grupy,
Współpraca z biegłym rewidentem w celu terminowego sporządzenia sprawozdania finansowego
Reprezentowanie firmy w kontaktach z bankami i innymi instytucjami finansowymi oraz urzędami,
Global Finance Manager
Fairwind - Szczecin; Zachodniopomorskie (Polska), branża instalacji turbin wiatrowych
• Odpowiedzialny za wdrażanie wspólnej, spójnej polityki księgowej we wszystkich spółkach w grupie Fairwind.
• Przygotowywanie miesięcznych raportów według standardów grupy
• Współpraca z lokalnymi biurami rozliczeń podatkowych obsługujących spółki w grupie,
• Przygotowywanie wycen rezerw projektowych i produkcji w toku,
• Kontrola kosztów projektów i okresowa weryfikacja budżetów projektowych.
• Odpowiedzialny za wdrażanie wspólnej, spójnej polityki księgowej we wszystkich spółkach w grupie Fairwind.
• Przygotowywanie miesięcznych raportów według standardów grupy
• Współpraca z lokalnymi biurami rozliczeń podatkowych obsługujących spółki w grupie,
• Przygotowywanie wycen rezerw projektowych i produkcji w toku,
• Kontrola kosztów projektów i okresowa weryfikacja budżetów projektowych.
dyrektor finansowy
Aller Aqua - Nożynko / (pow. Bytów); Pomorskie (Polska),
Firma rodzinna z duńskim kapitałem; roczne przychody: do PLN 110 mln; zysk netto PLN 2 – 7 mln każdego roku, zatrudnienie: do 40 osób
• Odpowiedzialny za wszystkie zagadnienia finansowo-administracyjno-prawne a także kwestie IT i HR;
• Kierowanie pracą 5 osobowego zespołu,
• Miesięczne raporty i analizy dla zarządu oraz dla firmy matki w Danii,
• Wprowadzenie i nadzorowanie systemów kontroli wewnętrznej dla zapewnienia stałego wzrostu efektywności,
• Kontrola kosztów; stałe poszukiwanie możliwości oszczędności,
• Monitorowanie sytuacji płatniczej oraz zarządzanie płynnością,
• Sporządzanie rocznych budżetów i bieżących kalkulacji; Przygotowywanie raportów opłacalności oraz analiz dla zarządu w celu podejmowania właściwych decyzji,
• Zapewnienie prawidłowości księgowań z odpowiednimi polskimi i międzynarodowymi standardami rachunkowości oraz wymaganiami grupy,
• Współpraca z biegłym rewidentem w celu terminowego sporządzenia sprawozdania finansowego
• Reprezentowanie firmy w kontaktach z bankami i innymi instytucjami finansowymi oraz urzędami,
• Nadzorowanie kwestii prawnych; negocjowanie niektórych umów (np. dostawy energii elektrycznej).
Osiągnięcia:
• Połączenie 2 polskich spółek córek w grupie, które utworzyły firmę w jej obecnym kształcie,
• Przejęcie kontroli nad ukraińską spółką córką i wdrożenie w niej organizacji i standardów grupy;
• Nadzorowanie ukraińskiej spółki i konsolidacja jej wyników z polską firmą,
• Kierowanie procesem powstawania nowej spółki w grupie; zredagowanie umowy spółki oraz dokonanie procesu jej rejestracji we wszystkich urzędach,
• Koordynacja wdrożenia nowej wersji programu finansowo-księgowego Microsoft Navision Dynamics (standard grupy); analiza różnic i wymagań względem nowego programu pod kątem polskich regulacji prawnych oraz standardów rachunkowości; redakcja polityki rachunkowości, rekonstrukcja planu kont,
• Koordynacja procesu inwestycyjnego rozbudowy i modernizacji biura siedziby spółki.
Firma rodzinna z duńskim kapitałem; roczne przychody: do PLN 110 mln; zysk netto PLN 2 – 7 mln każdego roku, zatrudnienie: do 40 osób
• Odpowiedzialny za wszystkie zagadnienia finansowo-administracyjno-prawne a także kwestie IT i HR;
• Kierowanie pracą 5 osobowego zespołu,
• Miesięczne raporty i analizy dla zarządu oraz dla firmy matki w Danii,
• Wprowadzenie i nadzorowanie systemów kontroli wewnętrznej dla zapewnienia stałego wzrostu efektywności,
• Kontrola kosztów; stałe poszukiwanie możliwości oszczędności,
• Monitorowanie sytuacji płatniczej oraz zarządzanie płynnością,
• Sporządzanie rocznych budżetów i bieżących kalkulacji; Przygotowywanie raportów opłacalności oraz analiz dla zarządu w celu podejmowania właściwych decyzji,
• Zapewnienie prawidłowości księgowań z odpowiednimi polskimi i międzynarodowymi standardami rachunkowości oraz wymaganiami grupy,
• Współpraca z biegłym rewidentem w celu terminowego sporządzenia sprawozdania finansowego
• Reprezentowanie firmy w kontaktach z bankami i innymi instytucjami finansowymi oraz urzędami,
• Nadzorowanie kwestii prawnych; negocjowanie niektórych umów (np. dostawy energii elektrycznej).
Osiągnięcia:
• Połączenie 2 polskich spółek córek w grupie, które utworzyły firmę w jej obecnym kształcie,
• Przejęcie kontroli nad ukraińską spółką córką i wdrożenie w niej organizacji i standardów grupy;
• Nadzorowanie ukraińskiej spółki i konsolidacja jej wyników z polską firmą,
• Kierowanie procesem powstawania nowej spółki w grupie; zredagowanie umowy spółki oraz dokonanie procesu jej rejestracji we wszystkich urzędach,
• Koordynacja wdrożenia nowej wersji programu finansowo-księgowego Microsoft Navision Dynamics (standard grupy); analiza różnic i wymagań względem nowego programu pod kątem polskich regulacji prawnych oraz standardów rachunkowości; redakcja polityki rachunkowości, rekonstrukcja planu kont,
• Koordynacja procesu inwestycyjnego rozbudowy i modernizacji biura siedziby spółki.
Kontroler finansowy / accounting manager
UNITOR – Szczecin; Zachodniopomorskie (Polska)
Branża stoczniowa; spółka córka norweskiego koncernu notowanego na giełdzie w Oslo
• Miesięczna kontrola wyników firmy oraz ich raportowanie do Regionalnego Dyrektora na Europę; sporządzanie budżetów i weryfikacja bieżących wyników; negocjowanie niektórych umów,
• Miesięczne raportowanie wyników do centrali UNITOR ASA w Oslo (Norwegia) zgodnie z wymaganiami grupy oraz polskimi przepisami o rachunkowości,
• Śledzenie zmian w polskim prawie i przepisach księgowych oraz rekomendowanie niezbędnych zmian w organizacji pracy działu księgowego.
• Zapewnienie poprawnego działania administracji firmy w tym również kwestie kadrowo-personalne,
Osiągnięcia:
• Wdrożenie nowego programu finansowo-księgowego klasy ERP II (IFS),
• W roku 2003 UNITOR uruchomił centrum logistyczne na obszar całej Europy oraz rozbudował swoje biuro projektowe przekształcając je w Centrum Inżynieryjno-Projektowe dla regionu Europy. W trakcie wdrażania tego projektu byłem odpowiedzialny za kontakty z konsultantami oraz analizę prawno-podatkowych i finansowych aspektów nowego przedsięwzięcia.
Branża stoczniowa; spółka córka norweskiego koncernu notowanego na giełdzie w Oslo
• Miesięczna kontrola wyników firmy oraz ich raportowanie do Regionalnego Dyrektora na Europę; sporządzanie budżetów i weryfikacja bieżących wyników; negocjowanie niektórych umów,
• Miesięczne raportowanie wyników do centrali UNITOR ASA w Oslo (Norwegia) zgodnie z wymaganiami grupy oraz polskimi przepisami o rachunkowości,
• Śledzenie zmian w polskim prawie i przepisach księgowych oraz rekomendowanie niezbędnych zmian w organizacji pracy działu księgowego.
• Zapewnienie poprawnego działania administracji firmy w tym również kwestie kadrowo-personalne,
Osiągnięcia:
• Wdrożenie nowego programu finansowo-księgowego klasy ERP II (IFS),
• W roku 2003 UNITOR uruchomił centrum logistyczne na obszar całej Europy oraz rozbudował swoje biuro projektowe przekształcając je w Centrum Inżynieryjno-Projektowe dla regionu Europy. W trakcie wdrażania tego projektu byłem odpowiedzialny za kontakty z konsultantami oraz analizę prawno-podatkowych i finansowych aspektów nowego przedsięwzięcia.
asystent
Ernst & Young Audit sp. z o.o.
Ernst & Young dział audytu; Szczecin; Zachodniopomorskie (Polska)
Praca ta wymagała szybkiego zrozumienia działalności badanej firmy oraz zweryfikowania obiegu dokumentów i systemu kontroli wewnętrznej. Analizowanie raportów i budżetów, weryfikowanie sprawozdań finansowych i księgowań na kontach; wykonywanie testów i analitycznych przeglądów; nadzorowanie inwentaryzacji; pomoc w przygotowaniu raportu i opinii biegłego rewidenta. Brałem udział m.in. w badaniach rocznych sprawozdań: Stoczni Szczecińskiej, Hotelu Amber Baltic, browaru Kasztelan, fabryki papieru.
Praca ta wymagała szybkiego zrozumienia działalności badanej firmy oraz zweryfikowania obiegu dokumentów i systemu kontroli wewnętrznej. Analizowanie raportów i budżetów, weryfikowanie sprawozdań finansowych i księgowań na kontach; wykonywanie testów i analitycznych przeglądów; nadzorowanie inwentaryzacji; pomoc w przygotowaniu raportu i opinii biegłego rewidenta. Brałem udział m.in. w badaniach rocznych sprawozdań: Stoczni Szczecińskiej, Hotelu Amber Baltic, browaru Kasztelan, fabryki papieru.
Edukacja
Specjalizacje
Finanse/Ekonomia
Zarządzanie finansami
Zainteresowania
snowboard, narty
origami
polski rynak kapitałowy
podróże
origami
polski rynak kapitałowy
podróże
Grupy
EXCEL w praktyce
Pytania, wskazówki, odpowiedzi, komentarze, usprawnienie pracy w EXCELu. Cel: wzajemna pomoc, wymiana doświadczeń, propozycje usprawnień pracy