Umiejętności
Anti-spam
Backup Exec
Certificate Management
Cisco Networking
Cisco Wireless
Exchange 2010/2007/2003
KMS
Linux System Administration
Polycom Video Conferencing
SFTP
VMware ESX
VPN
Sharepoint 2010
CISCO ASA
Firewall
TMG 2010
Checkpoint FW1
Cisco switches
Języki
angielski
biegły
niemiecki
podstawowy
Doświadczenie zawodowe
IT Systems Administrator
Jestem odpowiedzialny za konfigurację, utrzymanie oraz rozwój firmowej infrastruktury IT.
Moim zadaniem jest również zapewnienie ciągłej dostępności usług IT, którymi zarządzam.
Nowe usługi - w zależności od stopnia skomplikowania - wdrażam sam, z zespołem IT lub z firmami zewnętrznymi. Lubię automatyzować powtarzające się czynności za pomocą skryptów VB i Powershell.
Zarządzam następującymi usługami:
- Środowisko Windows Server działające na platformie VMware ESXi (którą również zarządzam)
- Active Directory
- infrastruktura sieciowa (głównie Cisco, Checkpoint i 3Com) oraz usługi z nią powiązane (np. firewall, bramka antyspamowa, reverse proxy, NPS, tunele WAN)
- Microsoft Exchange
- SCCM
- Backup i odtwarzanie (Symantec Backup Exec)
- Intranet oparty o MS Sharepoint (zarządzam Sharepoint'em od strony serwerowej + tworzę proste narzędzia na zapotrzebowania Biznesu, aczkolwiek nie jest to jakiś poważny development)
- Extedo PcVManager
- Kilka serwerów Linux wykorzystywanych głównie do prostych usług sieciowych (np. DNS)
- Wideokonferencje Polycom
- Codzienna obsługa serwerowni (np. kontrola stanu baterii w UPS, wyłączanie infrastruktury na wypadek awarii, wymiana i instalacja sprzętu w szafach, wymiana taśm backupowych w streamerze)
- Centrum Certyfikacji (CA) pod Windows Server
- obsługa firmowych domen www
- inne usługi nieopisane powyżej (np. serwery plików, zarządzanie uprawnieniami użytkowników, SFTP, serwery kluczy (KMS) dla aplikacji, itp.)
Moim zadaniem jest również zapewnienie ciągłej dostępności usług IT, którymi zarządzam.
Nowe usługi - w zależności od stopnia skomplikowania - wdrażam sam, z zespołem IT lub z firmami zewnętrznymi. Lubię automatyzować powtarzające się czynności za pomocą skryptów VB i Powershell.
Zarządzam następującymi usługami:
- Środowisko Windows Server działające na platformie VMware ESXi (którą również zarządzam)
- Active Directory
- infrastruktura sieciowa (głównie Cisco, Checkpoint i 3Com) oraz usługi z nią powiązane (np. firewall, bramka antyspamowa, reverse proxy, NPS, tunele WAN)
- Microsoft Exchange
- SCCM
- Backup i odtwarzanie (Symantec Backup Exec)
- Intranet oparty o MS Sharepoint (zarządzam Sharepoint'em od strony serwerowej + tworzę proste narzędzia na zapotrzebowania Biznesu, aczkolwiek nie jest to jakiś poważny development)
- Extedo PcVManager
- Kilka serwerów Linux wykorzystywanych głównie do prostych usług sieciowych (np. DNS)
- Wideokonferencje Polycom
- Codzienna obsługa serwerowni (np. kontrola stanu baterii w UPS, wyłączanie infrastruktury na wypadek awarii, wymiana i instalacja sprzętu w szafach, wymiana taśm backupowych w streamerze)
- Centrum Certyfikacji (CA) pod Windows Server
- obsługa firmowych domen www
- inne usługi nieopisane powyżej (np. serwery plików, zarządzanie uprawnieniami użytkowników, SFTP, serwery kluczy (KMS) dla aplikacji, itp.)
Młodszy Administrator Systemów IT
- Szeroko pojęta administracja usługą Microsoft SCCM (SMS) 2007
- Bieżące wsparcie użytkowników w środowisku Wintel'owym
(MS Windows Server 2003 + Exchange 2003 + ISA 2006, stacje klienckie na Windows XP + Office 2003/2007)
- Koordynacja testów i ew. wdrożeń nowych rozwiązań IT
- Przygotowywanie zapotrzebowań zakupowych i obsługa formalności z nimi związanych
- Przygotowywanie instrukcji i procedur IT
- Testy środowiska opartego na Citrix XenServer i Windows 2003
- Wsparcie Blackberry
- Bieżące wsparcie użytkowników w środowisku Wintel'owym
(MS Windows Server 2003 + Exchange 2003 + ISA 2006, stacje klienckie na Windows XP + Office 2003/2007)
- Koordynacja testów i ew. wdrożeń nowych rozwiązań IT
- Przygotowywanie zapotrzebowań zakupowych i obsługa formalności z nimi związanych
- Przygotowywanie instrukcji i procedur IT
- Testy środowiska opartego na Citrix XenServer i Windows 2003
- Wsparcie Blackberry
Senior Service Desk Specialist
Obowiązki poszerzone o:
- Przygotowanie i dystrybucja komunikacji wewnętrznej (związanej głównie z projektami IT)
- Testowanie i wdrażanie nowych rozwiązań IT w polskim oddziale firmy
- Tworzenie korporacyjnych procedur, procesów oraz dokumentacji IT
- Prowadzenie szkoleń IT dla użytkowników
- Czynny współudział w planowaniu i realizacji korporacyjnych projektów IT
- Zarządzanie użytkownikami, politykami zabezpieczeń, usługami sieciowymi oraz Active Directory (środowisko Windows Server 2003)
- Zarządzanie centralą Alcatel 4400 (ok. 400 linii abonenckich telefonii konwergentnej
+ ok. 250 aliasów)
- Aktualizacja i dystrybucja oprogramowania przy użyciu pakietu Altiris
- Tworzenie i aktualizacja obrazów dyskowych dla komputerów firmowych
- Zastępowanie Administratora Sieci podczas jego nieobecności
- Wsparcie konferencji
- Przygotowanie i dystrybucja komunikacji wewnętrznej (związanej głównie z projektami IT)
- Testowanie i wdrażanie nowych rozwiązań IT w polskim oddziale firmy
- Tworzenie korporacyjnych procedur, procesów oraz dokumentacji IT
- Prowadzenie szkoleń IT dla użytkowników
- Czynny współudział w planowaniu i realizacji korporacyjnych projektów IT
- Zarządzanie użytkownikami, politykami zabezpieczeń, usługami sieciowymi oraz Active Directory (środowisko Windows Server 2003)
- Zarządzanie centralą Alcatel 4400 (ok. 400 linii abonenckich telefonii konwergentnej
+ ok. 250 aliasów)
- Aktualizacja i dystrybucja oprogramowania przy użyciu pakietu Altiris
- Tworzenie i aktualizacja obrazów dyskowych dla komputerów firmowych
- Zastępowanie Administratora Sieci podczas jego nieobecności
- Wsparcie konferencji
Help Desk Operator / Service Desk Specialist
- Kontakty z dostawcami
- Kontakt z wyższymi liniami wsparcia w Indiach i Malezji w przypadku szczególnie trudnych problemów
- Inwentaryzacja sprzętu IT
- Wsparcie on-site i zdalne dla użytkowników (łącznie ok. 800 osób) w zakresie:
• Windows XP / 2000
• Lotus Notes 6.5 (+ prosta administracja serwerem Domino)
• VPN (Checkpoint VPN-1, Cisco VPN)
• Microsoft Office
• SAP (administracja użytkownikami)
• Wideokonferencje (Polycom, WebEx)
• Blackberry
- Kontakt z wyższymi liniami wsparcia w Indiach i Malezji w przypadku szczególnie trudnych problemów
- Inwentaryzacja sprzętu IT
- Wsparcie on-site i zdalne dla użytkowników (łącznie ok. 800 osób) w zakresie:
• Windows XP / 2000
• Lotus Notes 6.5 (+ prosta administracja serwerem Domino)
• VPN (Checkpoint VPN-1, Cisco VPN)
• Microsoft Office
• SAP (administracja użytkownikami)
• Wideokonferencje (Polycom, WebEx)
• Blackberry
Tier 2 Support Specialist
- Wsparcie dla agentów Tier 1 w trudnych przypadkach
- Kontrola jakości pracy 8-osobowego zespołu agentów Tier 1
- (W razie konieczności) doszkalanie poszczególnych agentów Tier 1
- Przejmowanie i obsługa rozmów ze szczególnie 'trudnymi' klientami
- Naprawa raportowanych przez Tier 1 awarii sieci
- Zarządzanie serwerami - głównie usługi DHCP, DNS, HTTP, firewall (iptables lub ipchains), Postfix i tablice routing’u w środowisku Linux; ok. 2900 serwerów
- Diagnoza i (re)konfiguracja sprzętu sieciowego (m.in Cisco, HP, 3COM, ZyXEL, Paradyne, Colubris)
- Kontrola jakości pracy 8-osobowego zespołu agentów Tier 1
- (W razie konieczności) doszkalanie poszczególnych agentów Tier 1
- Przejmowanie i obsługa rozmów ze szczególnie 'trudnymi' klientami
- Naprawa raportowanych przez Tier 1 awarii sieci
- Zarządzanie serwerami - głównie usługi DHCP, DNS, HTTP, firewall (iptables lub ipchains), Postfix i tablice routing’u w środowisku Linux; ok. 2900 serwerów
- Diagnoza i (re)konfiguracja sprzętu sieciowego (m.in Cisco, HP, 3COM, ZyXEL, Paradyne, Colubris)
Tier 1 Support Agent
- Wsparcie telefoniczne dla połączeń internetowych dla czołowych amerykańskich sieci hoteli
- Szybka diagnoza problemów z połączeniami na komputerach klienckich
- Lokalizacja awarii sieci (technologia FastEthernet, Wireless 802.11b/g oraz DSL)
- Raportowanie i eskalacja poważnych awarii sieci
- Obsługa gości całkowicie w języku angielskim.
- Szybka diagnoza problemów z połączeniami na komputerach klienckich
- Lokalizacja awarii sieci (technologia FastEthernet, Wireless 802.11b/g oraz DSL)
- Raportowanie i eskalacja poważnych awarii sieci
- Obsługa gości całkowicie w języku angielskim.
Szkolenia i kursy
2015 - Administracja Checkpoint Firewall (Exence, szkolenie post-implementacyjne)
2014 - Automating Administration with Windows PowerShell (MS-10961)
2013 - Podstawy Zarządzania Projektami (USP Zdrowie, szkolenie wewnętrzne)
2009 - MS-6421 - Configuring and Troubleshooting Windows 2008 Network Infrastructure
2009 - MS-6451 - Planning, Deploying and Managing Microsoft SCCM 2007 (ABC Data, Warszawa)
2009 - ITIL - Podstawy Zarządzania Usługami IT (szkolenie wewnętrzne, US Pharmacia)
2007 - Skuteczna komunikacja i obsługa klienta wewnętrznego (ASSET Business Development, Warszawa)
2007 - Apollo 13, an ITIL case experience (ALTKOM, Warszawa)
Prawo jazdy, kat. A i B
2014 - Automating Administration with Windows PowerShell (MS-10961)
2013 - Podstawy Zarządzania Projektami (USP Zdrowie, szkolenie wewnętrzne)
2009 - MS-6421 - Configuring and Troubleshooting Windows 2008 Network Infrastructure
2009 - MS-6451 - Planning, Deploying and Managing Microsoft SCCM 2007 (ABC Data, Warszawa)
2009 - ITIL - Podstawy Zarządzania Usługami IT (szkolenie wewnętrzne, US Pharmacia)
2007 - Skuteczna komunikacja i obsługa klienta wewnętrznego (ASSET Business Development, Warszawa)
2007 - Apollo 13, an ITIL case experience (ALTKOM, Warszawa)
Prawo jazdy, kat. A i B
Specjalizacje
IT - Administracja
Administrowanie sieciami
IT - Administracja
Administrowanie systemami
IT - Administracja
Wsparcie techniczne/Helpdesk
IT - Administracja
Zarządzanie usługami
IT - Rozwój oprogramowania
Inne
Zainteresowania
- Motoryzacja (motocykle)
- Turystyka górska
- Turystyka górska
Grupy
Office System
Pakiet Microsoft Office 2007/2010 i SharePoint Server 2007/2010 od strony użytkownika i administratora.
A jak zarobić pierwszy milion.
Jeśli jesteś osobą, która chce zarabiać w milionach, lub już tak zarabia to jest to grupa dla ciebie :)
Blackberry
Grupa dotycząca nowych rozwiązań z zakresu Telekomunikacji mobilnej z wykorzystaniem technologii PUSH
British American Tobacco
grupa skupiająca WYŁACZNIE byłych i obecnych pracowników BAT
grupa nie akceptuje spamu i rozsyłania reklam
NIE aplikuj do grupy jeślie Twój profil nie zawiera wpisu dokumentującego pracę w BAT