Łukasz Barański

IT Systems Administrator, USP Zdrowie
Warszawa, mazowieckie

Umiejętności

Anti-spam Backup Exec Certificate Management Cisco Networking Cisco Wireless Exchange 2010/2007/2003 KMS Linux System Administration Polycom Video Conferencing SFTP VMware ESX VPN Sharepoint 2010 CISCO ASA Firewall TMG 2010 Checkpoint FW1 Cisco switches

Języki

angielski
biegły
niemiecki
podstawowy

Doświadczenie zawodowe

USP Zdrowie Sp. z o.o.
IT Systems Administrator
Jestem odpowiedzialny za konfigurację, utrzymanie oraz rozwój firmowej infrastruktury IT.
Moim zadaniem jest również zapewnienie ciągłej dostępności usług IT, którymi zarządzam.
Nowe usługi - w zależności od stopnia skomplikowania - wdrażam sam, z zespołem IT lub z firmami zewnętrznymi. Lubię automatyzować powtarzające się czynności za pomocą skryptów VB i Powershell.

Zarządzam następującymi usługami:
- Środowisko Windows Server działające na platformie VMware ESXi (którą również zarządzam)
- Active Directory
- infrastruktura sieciowa (głównie Cisco, Checkpoint i 3Com) oraz usługi z nią powiązane (np. firewall, bramka antyspamowa, reverse proxy, NPS, tunele WAN)
- Microsoft Exchange
- SCCM
- Backup i odtwarzanie (Symantec Backup Exec)
- Intranet oparty o MS Sharepoint (zarządzam Sharepoint'em od strony serwerowej + tworzę proste narzędzia na zapotrzebowania Biznesu, aczkolwiek nie jest to jakiś poważny development)
- Extedo PcVManager
- Kilka serwerów Linux wykorzystywanych głównie do prostych usług sieciowych (np. DNS)
- Wideokonferencje Polycom
- Codzienna obsługa serwerowni (np. kontrola stanu baterii w UPS, wyłączanie infrastruktury na wypadek awarii, wymiana i instalacja sprzętu w szafach, wymiana taśm backupowych w streamerze)
- Centrum Certyfikacji (CA) pod Windows Server
- obsługa firmowych domen www
- inne usługi nieopisane powyżej (np. serwery plików, zarządzanie uprawnieniami użytkowników, SFTP, serwery kluczy (KMS) dla aplikacji, itp.)
USP Zdrowie Sp. z o.o.
Młodszy Administrator Systemów IT
- Szeroko pojęta administracja usługą Microsoft SCCM (SMS) 2007
- Bieżące wsparcie użytkowników w środowisku Wintel'owym
(MS Windows Server 2003 + Exchange 2003 + ISA 2006, stacje klienckie na Windows XP + Office 2003/2007)
- Koordynacja testów i ew. wdrożeń nowych rozwiązań IT
- Przygotowywanie zapotrzebowań zakupowych i obsługa formalności z nimi związanych
- Przygotowywanie instrukcji i procedur IT
- Testy środowiska opartego na Citrix XenServer i Windows 2003
- Wsparcie Blackberry
Artur Szewczyk
Artur Szewczyk · współpracownik
wystawiono
Łukasz to osoba jak najbardziej godna polecenia. Ma wszystkie potrzebne cechy by w sposób rzetelny i rzeczowy rozwiązywać problemy. Jest merytoryczny i rzeczowy. Po prostu profesjonalista.
British American Tobacco Polska
Senior Service Desk Specialist
Obowiązki poszerzone o:
- Przygotowanie i dystrybucja komunikacji wewnętrznej (związanej głównie z projektami IT)
- Testowanie i wdrażanie nowych rozwiązań IT w polskim oddziale firmy
- Tworzenie korporacyjnych procedur, procesów oraz dokumentacji IT
- Prowadzenie szkoleń IT dla użytkowników
- Czynny współudział w planowaniu i realizacji korporacyjnych projektów IT
- Zarządzanie użytkownikami, politykami zabezpieczeń, usługami sieciowymi oraz Active Directory (środowisko Windows Server 2003)
- Zarządzanie centralą Alcatel 4400 (ok. 400 linii abonenckich telefonii konwergentnej
+ ok. 250 aliasów)
- Aktualizacja i dystrybucja oprogramowania przy użyciu pakietu Altiris
- Tworzenie i aktualizacja obrazów dyskowych dla komputerów firmowych
- Zastępowanie Administratora Sieci podczas jego nieobecności
- Wsparcie konferencji
British American Tobacco Polska
Help Desk Operator / Service Desk Specialist
- Kontakty z dostawcami
- Kontakt z wyższymi liniami wsparcia w Indiach i Malezji w przypadku szczególnie trudnych problemów
- Inwentaryzacja sprzętu IT
- Wsparcie on-site i zdalne dla użytkowników (łącznie ok. 800 osób) w zakresie:
• Windows XP / 2000
• Lotus Notes 6.5 (+ prosta administracja serwerem Domino)
• VPN (Checkpoint VPN-1, Cisco VPN)
• Microsoft Office
• SAP (administracja użytkownikami)
• Wideokonferencje (Polycom, WebEx)
• Blackberry
Logo
Level I/II Technician
A Novo, Vulcan Road North, Norwich (Anglia)
Naprawa uszkodzonych telefonów komórkowych.
Guest-Tek Interactive Entertainment Sp. z o.o
Tier 2 Support Specialist
- Wsparcie dla agentów Tier 1 w trudnych przypadkach
- Kontrola jakości pracy 8-osobowego zespołu agentów Tier 1
- (W razie konieczności) doszkalanie poszczególnych agentów Tier 1
- Przejmowanie i obsługa rozmów ze szczególnie 'trudnymi' klientami
- Naprawa raportowanych przez Tier 1 awarii sieci
- Zarządzanie serwerami - głównie usługi DHCP, DNS, HTTP, firewall (iptables lub ipchains), Postfix i tablice routing’u w środowisku Linux; ok. 2900 serwerów
- Diagnoza i (re)konfiguracja sprzętu sieciowego (m.in Cisco, HP, 3COM, ZyXEL, Paradyne, Colubris)
Guest-Tek Interactive Entertainment Sp. z o.o
Tier 1 Support Agent
- Wsparcie telefoniczne dla połączeń internetowych dla czołowych amerykańskich sieci hoteli
- Szybka diagnoza problemów z połączeniami na komputerach klienckich
- Lokalizacja awarii sieci (technologia FastEthernet, Wireless 802.11b/g oraz DSL)
- Raportowanie i eskalacja poważnych awarii sieci
- Obsługa gości całkowicie w języku angielskim.

Szkolenia i kursy

2015 - Administracja Checkpoint Firewall (Exence, szkolenie post-implementacyjne)
2014 - Automating Administration with Windows PowerShell (MS-10961)
2013 - Podstawy Zarządzania Projektami (USP Zdrowie, szkolenie wewnętrzne)
2009 - MS-6421 - Configuring and Troubleshooting Windows 2008 Network Infrastructure
2009 - MS-6451 - Planning, Deploying and Managing Microsoft SCCM 2007 (ABC Data, Warszawa)
2009 - ITIL - Podstawy Zarządzania Usługami IT (szkolenie wewnętrzne, US Pharmacia)
2007 - Skuteczna komunikacja i obsługa klienta wewnętrznego (ASSET Business Development, Warszawa)
2007 - Apollo 13, an ITIL case experience (ALTKOM, Warszawa)
Prawo jazdy, kat. A i B

Edukacja

Logo
Sieci Teleinformatyczne, inżynierskie
Warszawska Wyższa Szkoła Informatyki

Specjalizacje

IT - Administracja
Administrowanie sieciami
IT - Administracja
Administrowanie systemami
IT - Administracja
Wsparcie techniczne/Helpdesk
IT - Administracja
Zarządzanie usługami
IT - Rozwój oprogramowania
Inne

Zainteresowania

- Motoryzacja (motocykle)
- Turystyka górska

Grupy

130 wszystkich wypowiedzi
36 plusów
Office System
Office System
Pakiet Microsoft Office 2007/2010 i SharePoint Server 2007/2010 od strony użytkownika i administratora.
A jak zarobić pierwszy milion.
A jak zarobić pierwszy milion.
Jeśli jesteś osobą, która chce zarabiać w milionach, lub już tak zarabia to jest to grupa dla ciebie :)
Administratorzy Windows
Administratorzy Windows
Grupa dla administratorów pracujących z systemami Windows
ATARI
ATARI
Zapraszam wszystkich wiernych i tych mniej wiernych użytkowników sprzętu spod znaku /I\ :)
Biblia smaków
Biblia smaków
Wejdź jeśli się nie boisz i twórz ją jeśli potrafisz.
Blackberry
Blackberry
Grupa dotycząca nowych rozwiązań z zakresu Telekomunikacji mobilnej z wykorzystaniem technologii PUSH
British American Tobacco
British American Tobacco
grupa skupiająca WYŁACZNIE byłych i obecnych pracowników BAT grupa nie akceptuje spamu i rozsyłania reklam NIE aplikuj do grupy jeślie Twój profil nie zawiera wpisu dokumentującego pracę w BAT
Honda Motocykle
Honda Motocykle
Grupa dla wszystkich posiadaczy i użytkowników motocykli Honda
IBM Lotus Domino
IBM Lotus Domino
O aplikacjach i nie tylko w tym przedziwnym środowisku
IT Warszawa
IT Warszawa
Grupa dla osób związanych z branżą IT w Warszawie i nie tylko
Jabłuszko
Jabłuszko
Grupa ludzi pracujących na komputerach Apple.
Microsoft w Polsce
Microsoft w Polsce
Microsoft w Polsce