Umiejętności
Analiza finansowa
Microsoft Excel
Microsoft Word
SAP
Języki
angielski
podstawowy
francuski
podstawowy
Doświadczenie zawodowe
Specjalista ds. Wynagrodzeń i Analiz
Przygotowywanie budżetów dla spółek grupy EDF dot. kosztów osobowych, wynagrodzeń i świadczeń pozapłacowych oraz raportów i analiz z zakresu HR,
Bieżące monitorowanie i raportowanie odchyleń wykonania do budżetu z analizą różnic.
Przygotowywanie zestawień i analiz dotyczących wynagrodzeń na potrzeby controlingu oraz HRBP.
Przygotowywanie przeksięgowań zawiązywanych i rozwiązywanych rezerw związanych z w/w dla Księgowości.
Bieżące monitorowanie i raportowanie odchyleń wykonania do budżetu z analizą różnic.
Przygotowywanie zestawień i analiz dotyczących wynagrodzeń na potrzeby controlingu oraz HRBP.
Przygotowywanie przeksięgowań zawiązywanych i rozwiązywanych rezerw związanych z w/w dla Księgowości.
Specjalista ds. zatrudnienia i płac
ALPINE Construction Polska Sp. z o.o. w Krakowie
Prowadzenie dokumentacji kadrowej, rozliczeniowej pracowników przedsiębiorstwa. Sporządzanie umów dla pracowników w kraju i dla pracowników oddelegowanych do Niemiec. Rozliczanie wynagrodzeń dla pracowników fizycznych w kraju jak i w Niemczech (oddelegowanie).
Rozliczanie godzin, nadgodzin, sporządzanie deklaracji do US i ZUS w Polsce oraz Finanzamt w Niemczech. Sporządzanie rozliczenia kasy urlopowej (ULAK) do SOKA-BAU w Niemczech.
Przygotowywanie zestawień do księgowości dla celów wystawiania faktur za usługi świadczenia pracy przez pracowników oddelegowanych.
Raportowanie do Zarządu i działów finansowych spraw dotyczących z kosztami wynagrodzeń na poszczególne budowy, działy, oddziały itp.
Rozliczanie godzin, nadgodzin, sporządzanie deklaracji do US i ZUS w Polsce oraz Finanzamt w Niemczech. Sporządzanie rozliczenia kasy urlopowej (ULAK) do SOKA-BAU w Niemczech.
Przygotowywanie zestawień do księgowości dla celów wystawiania faktur za usługi świadczenia pracy przez pracowników oddelegowanych.
Raportowanie do Zarządu i działów finansowych spraw dotyczących z kosztami wynagrodzeń na poszczególne budowy, działy, oddziały itp.
Kierownik Działu Finansowego
IMPEX-SCRAP & RECYCLING Sp. z o.o. w Skawinie
04.05.2005 – 31.07.2006 – IMPEX-SCRAP & RECYCLING Sp. z o.o.
w Skawinie – Kierownik Działu Finansowego
31.07.2006 – 31.12.2006 – Przedsiębiorstwo Wielobranżowe „KOMPLEX” Janusz Kowalik w Skawinie – Kierownik Działu Finansowego
01.01.2007 – 16.12.2007 - Przedsiębiorstwo Wielobranżowe „KOMPLEX” Grażyna Bukowska w Skawinie – Kierownik Działu Finansowego
17.12.2007 – 10.02.2008 – IMPEX-SCRAP POLSKA SP. Z O.O. w Skawinie –Kierownik Działu Finansowego
Do moich obowiązków należało: nadzór nad wszystkimi dokumentami księgowymi w firmach, współpraca z biurem księgowym w zakresie przekazywanych dokumentów, sporządzanie raportów i zestawień dla zarządu i udziałowców, bieżące prowadzenie zestawień (analiz) kosztów i sprzedaży, analizy współpracy z kontrahentami z zakresu zarówno zakupów jak i sprzedaży (marża, średnie ceny itp.), monitorowanie i nadzór nad należnościami i zobowiązaniami, kierowanie zespołem pracowników działu finansowego, sporządzanie, sprawdzanie i zatwierdzanie wszelkich umów (handlowych, na usługi itp.) w porozumieniu z kancelarią prawną, sporządzanie list płac, współpraca z bankami w zakresie udzielanych dla firm kredytów, faktoringów, leasingów itp., sporządzanie wymaganych raportów do tych banków.
w Skawinie – Kierownik Działu Finansowego
31.07.2006 – 31.12.2006 – Przedsiębiorstwo Wielobranżowe „KOMPLEX” Janusz Kowalik w Skawinie – Kierownik Działu Finansowego
01.01.2007 – 16.12.2007 - Przedsiębiorstwo Wielobranżowe „KOMPLEX” Grażyna Bukowska w Skawinie – Kierownik Działu Finansowego
17.12.2007 – 10.02.2008 – IMPEX-SCRAP POLSKA SP. Z O.O. w Skawinie –Kierownik Działu Finansowego
Do moich obowiązków należało: nadzór nad wszystkimi dokumentami księgowymi w firmach, współpraca z biurem księgowym w zakresie przekazywanych dokumentów, sporządzanie raportów i zestawień dla zarządu i udziałowców, bieżące prowadzenie zestawień (analiz) kosztów i sprzedaży, analizy współpracy z kontrahentami z zakresu zarówno zakupów jak i sprzedaży (marża, średnie ceny itp.), monitorowanie i nadzór nad należnościami i zobowiązaniami, kierowanie zespołem pracowników działu finansowego, sporządzanie, sprawdzanie i zatwierdzanie wszelkich umów (handlowych, na usługi itp.) w porozumieniu z kancelarią prawną, sporządzanie list płac, współpraca z bankami w zakresie udzielanych dla firm kredytów, faktoringów, leasingów itp., sporządzanie wymaganych raportów do tych banków.
Specjalista ds. administracyjno-księgowych
Rosco Polska Sp. z o.o. w Krakowie
Przedsiębiorstwo z kapitałem zagranicznym.
Nadzorowanie dokumentacji wykonywanych zleceń, dostawy WDT do krajów UE (głównie Niemcy) i export po za kraje UE, przygotowywanie dokumentów, faktur sprzedaży WDT i export, sporządzanie umów, przygotowywanie comiesięcznych sprawozdań dla Prezesa w Niemczech, statut finansowy, przepływy pieniężne(kasa i bank), współpraca z biurem księgowym w zakresie księgowania dokumentów, sporządzania deklaracji do US i ZUS, wysyłanie przelewów
Nadzorowanie dokumentacji wykonywanych zleceń, dostawy WDT do krajów UE (głównie Niemcy) i export po za kraje UE, przygotowywanie dokumentów, faktur sprzedaży WDT i export, sporządzanie umów, przygotowywanie comiesięcznych sprawozdań dla Prezesa w Niemczech, statut finansowy, przepływy pieniężne(kasa i bank), współpraca z biurem księgowym w zakresie księgowania dokumentów, sporządzania deklaracji do US i ZUS, wysyłanie przelewów
Kierownik Działu Księgowo-Kadrowego
„HAWIT” – Projekt Sp. z o.o. w Krakowie
01.12.1997 – 30.06.1999 – Agencja Wydawniczo-Handlowa „HAWIT” Witold Lisek w Krakowie – Kierownik Biura Wydawcy
01.07.1999 – 30.04.2000 – „HAWIT” – Wydawnictwo Sp. z o.o.
w Krakowie – Kierownik Działu Księgowo-Kadrowego
01.07.1999 – 30.04.2003 – „HAWIT” – Projekt Sp. z o.o. w Krakowie –Kierownik Działu Księgowo-Kadrowego
Wszystkie przedsiębiorstwa prowadzone były na zasadach ksiąg handlowych, przygotowywanie dokumentów do biura księgowego, w późniejszym czasie samodzelne księgowanie oraz sprządzanie deklaracji rozliczeniowych do US i ZUS, prowadzenie dokumentacji kadrowej, nadzór nad pracami księgowymi w biurze, nadzór nad prawidłowością wystawianych dokumentów sprzedaży oraz przyjęć i wydań magazynowych, rozliczenia kasowe: wpłaty i wypłaty, raport kasowy, występowanie jako pełnomocnik przeds. w rozmowach z kontrahentami, podpisywanie umów współpracy - cywilnoprawnych, nadzór nad pracownikami wszystkich działów (ok. 50 osób), nadzór nad należnościami i zobowiązaniami, stały kontakt z kancelarią, organizacja spotkań dla architektów i firm sponsorujących, budowlanych na Wawelu, pozyskiwanie sponsorów i reklamodawców
01.07.1999 – 30.04.2000 – „HAWIT” – Wydawnictwo Sp. z o.o.
w Krakowie – Kierownik Działu Księgowo-Kadrowego
01.07.1999 – 30.04.2003 – „HAWIT” – Projekt Sp. z o.o. w Krakowie –Kierownik Działu Księgowo-Kadrowego
Wszystkie przedsiębiorstwa prowadzone były na zasadach ksiąg handlowych, przygotowywanie dokumentów do biura księgowego, w późniejszym czasie samodzelne księgowanie oraz sprządzanie deklaracji rozliczeniowych do US i ZUS, prowadzenie dokumentacji kadrowej, nadzór nad pracami księgowymi w biurze, nadzór nad prawidłowością wystawianych dokumentów sprzedaży oraz przyjęć i wydań magazynowych, rozliczenia kasowe: wpłaty i wypłaty, raport kasowy, występowanie jako pełnomocnik przeds. w rozmowach z kontrahentami, podpisywanie umów współpracy - cywilnoprawnych, nadzór nad pracownikami wszystkich działów (ok. 50 osób), nadzór nad należnościami i zobowiązaniami, stały kontakt z kancelarią, organizacja spotkań dla architektów i firm sponsorujących, budowlanych na Wawelu, pozyskiwanie sponsorów i reklamodawców
referent ds. księgowości
Biuro Doradztwa Ekonomicznego „CONSTANS” Sp. z o.o.
11.01.1996 – 28.02.1997 – Biuro Doradztwa Ekonomicznego „CONSTANS” Sp. z o.o.
w Krakowie – referent ds. księgowości
01.03.1997 – 28.11.1997 - Biuro Doradztwa Ekonomicznego mgr Janusz Rybki
w Krakowie – referent ds. księgowości
księgowanie dokumentów 20 firm - KPiR + sporzadzanie deklaracji do US + sporządzanie list płac oraz dokumentów do ZUS + doradztwo podatkowe
w Krakowie – referent ds. księgowości
01.03.1997 – 28.11.1997 - Biuro Doradztwa Ekonomicznego mgr Janusz Rybki
w Krakowie – referent ds. księgowości
księgowanie dokumentów 20 firm - KPiR + sporzadzanie deklaracji do US + sporządzanie list płac oraz dokumentów do ZUS + doradztwo podatkowe
specjalista ds. reklamy, księgowa
Firma Usług Reklamowych „DIONIZOS” w Krakowie
(w okresie od 01.09.1993 do 30.11.1993 – umowa zlecenie)
obsługa sekretariatu, przyjmowanie zleceń, projektowanie: wizytówek, papierów firmowych itp., wykonywanie pieczątek, ksero, sporządzanie list płac, księgowanie dokumentów KPiR, prowadzenie kasy, sporządzanie deklaracji do US i ZUS
obsługa sekretariatu, przyjmowanie zleceń, projektowanie: wizytówek, papierów firmowych itp., wykonywanie pieczątek, ksero, sporządzanie list płac, księgowanie dokumentów KPiR, prowadzenie kasy, sporządzanie deklaracji do US i ZUS
Szkolenia i kursy
1993-1994 - Studio Aktorskie LART Studio z siedzibą w "Pałacu pod Baranami" w Krakowie - kurs podstawowy w zakresie gry aktorskiej
10.2008 - ROKK przy Izbie Skarbowej w Krakowie - Świadczenia z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa - aktualny stan prawny
10.2008 - TAXNET Sp. z o.o. - Pracownicy za granicą - podatki i ubezpieczenia
06-08.04.2009 - Centrum Wiedzy Prawno-Podatkowej w Warszawie - Zatrudnianie, opodatkowanie i ubezpieczenie Polaków zatrudnionych za granicą i cudzoziemców w Polsce. ABC listy płac dla pracownika oddelegowanego oraz cudzoziemca. Warsztaty z uwzględnieniem zmian opodatkowania osób zagranicznych
2009 - Certyfikat - Koporacja Przedsiębiorców Budowlanych "UNI-BUD" - cykl szkoleń pod hasłem: "Skuteczna promocja eksportu usług w ramach globalnego kryzysu szansą na przetrwanie i wzmocnienie konkurencyjności polskich firm usługowych w krajach UE" organizowany we współpracy z renomowanymi kancelariami adwokackimi, biurami doradztwa podatkowego i biurami konsultingowymi z krajów UE, w tym szczególnie z RFN.
10.2010 - szkolenie: Podatek dochodowy od osób fizycznych
10.2010 - szkolenie: Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych
11.2010 - szkolenie: Czas pracy
11.2010 - szkolenie: Ochrona danych osobowych
03.2011 - szkolenie: Świadczenia z ubezpieczenia społecznego
10.2008 - ROKK przy Izbie Skarbowej w Krakowie - Świadczenia z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa - aktualny stan prawny
10.2008 - TAXNET Sp. z o.o. - Pracownicy za granicą - podatki i ubezpieczenia
06-08.04.2009 - Centrum Wiedzy Prawno-Podatkowej w Warszawie - Zatrudnianie, opodatkowanie i ubezpieczenie Polaków zatrudnionych za granicą i cudzoziemców w Polsce. ABC listy płac dla pracownika oddelegowanego oraz cudzoziemca. Warsztaty z uwzględnieniem zmian opodatkowania osób zagranicznych
2009 - Certyfikat - Koporacja Przedsiębiorców Budowlanych "UNI-BUD" - cykl szkoleń pod hasłem: "Skuteczna promocja eksportu usług w ramach globalnego kryzysu szansą na przetrwanie i wzmocnienie konkurencyjności polskich firm usługowych w krajach UE" organizowany we współpracy z renomowanymi kancelariami adwokackimi, biurami doradztwa podatkowego i biurami konsultingowymi z krajów UE, w tym szczególnie z RFN.
10.2010 - szkolenie: Podatek dochodowy od osób fizycznych
10.2010 - szkolenie: Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych
11.2010 - szkolenie: Czas pracy
11.2010 - szkolenie: Ochrona danych osobowych
03.2011 - szkolenie: Świadczenia z ubezpieczenia społecznego
Specjalizacje
Finanse/Ekonomia
Kontroling
Finanse/Ekonomia
Księgowość
Human Resources/Zasoby ludzkie
Wynagrodzenia i benefity
Zainteresowania
dobra książka, film, teatr, sport, turystyka górska, turystyka rowerowa, podróże po Polsce i zagraniczne, zamiłowanie do roślin, fotografii, dobrej kuchni
Organizacje
Koporacja Przedsiębiorców Budowlanych "UNI-BUD"
Inne
w planach studia magisterskie na kierunku: Zarządzanie finansami oraz nauka języka angielskiego