Jarosław Legięć

Trener/Coach, Citibank Handlowy S.A.
Bielsko-Biała, śląskie

Umiejętności

TRENER BIZNESU Wykładowca akademicki i szkoleniowiec Menadżer

Języki

angielski
podstawowy
rosyjski
podstawowy

Doświadczenie zawodowe

Bank Handlowy w Warszawie S.A.
Trener/Coach
Citi Bank Handlowy
Menadżer Biura Rozwoju i Wsparcia Sprzedaży (Trener)
British American Tobacco
Specjalista d/s Handlowy
FOODCARE (producent marek: Black, Frugo, 4Move, Gellwe)
Kierownik d/s Rozwoju Kanału HoReCa, (Górny Śląsk, Podbeskidzie, Łódzkie, Opolskie)
- realizowałem założone plany sprzedażowy poprzez dystrybutorów regionalnych HoReCa,
- koordynowałem i prowadziłem negocjacje z hurtowniami, polskimi sieciami handlowymi
w zakresie umów sprzedażowych, ekspozycyjnych i promocji marketingowych, przygotowywałem oraz rozliczałem umowy dystrybucyjne,
- pozyskiwanie i współpraca z lokalami gastronomicznymi,
- podpisywanie umów o współpracy z lokalami i sieciami gastronomicznymi,
- planowanie i rozliczanie budżetów i targetów,
- realizowanie polityki marketingowej firmy oraz planowanie i inicjowanie dodatkowych działania promocyjnych w regionie, w tym: organizowanie i rozliczanie akcji pakietowych, akcji samplingowych, eventów i etc.
Symetria
Prowadzenie Projektów i Szkoleń
- nadzorowanie, kontrola i rozliczanie pracy przedstawicieli handlowych i merchandiserów,
- prowadzenie szkoleń produktowych i sprzedażowych,
- rekrutacja i budowanie bazy przedstawicieli handlowych i merchandiserów,
KAMIS S.A.
Rejonowy Kierownik Sprzedaży (obszar działania: detal, sieci regionalne i hurt), teren: Górnego Śląska, ROW, Podbeskidzie, województwo opolskie.
- realizowałem założone plany sprzedażowe, produktów własnych i portfolio,
- koordynowałem i prowadziłem negocjacje z hurtowniami, polskimi sieciami handlowymi w zakresie umów sprzedażowych, ekspozycyjnych i promocji marketingowych, przygotowywałem oraz rozliczałem umowy dystrybucyjne,
- zarządzałem zespołem Przedstawicieli Handlowych zgodnie z przyjętymi założeniami firmy,
- planowałem i rozliczałem budżety i targety indywidualne (dla PH oraz dla dystrybutorów)
- realizowałem politykę marketingową firmy oraz planowałem i inicjowałem dodatkowe działania promocyjne w regionie,
- ponosiłem pełną odpowiedzialność za terminowe rozliczenie administracyjne.
Grupa Żywiec
Kierownik Obszaru Sprzedaży (obszar działania: rynek tradycyjny detal i hurt, Śląsk)
- realizowałem założone plany sprzedażowe, produktów własnych i portfolio,
- koordynowałem i prowadziłem negocjacje z hurtowniami, polskimi sieciami handlowymi w zakresie umów sprzedażowych, ekspozycyjnych i promocji marketingowych, przygotowywałem oraz rozliczałem umowy dystrybucyjne,
- zarządzałem zespołem przedstawicieli handlowych zgodnie z przyjętymi założeniami firmy
- planowałem i rozliczałem budżety i targety indywidualne (dla PH oraz dla dystrybutorów)
- realizowałem politykę marketingową firmy oraz planowałem i inicjowałem dodatkowe działania promocyjne w regionie,
- ponosiłem pełną odpowiedzialność za terminowe rozliczenie administracyjne.
Zakłady Mięsne „Mysław”
Pełnomocnik Zarządu ds. Strategii i Handlu (obszar działania: rynek tradycyjny, nowoczesny
i hurt)
- bezpośrednia współpraca z prezesem zarządu firmy, udział w konstruowaniu i wyznaczaniu strategii i planu działania firmy
- nadzorowałem i monitorowałem prace związane z rozwojem grupy kapitałowej, firma posiadała
w swej grupie kapitałowej spółkę giełdową
- prace związane z przygotowaniem i negocjowaniem umów kontrahentami dotyczącymi majątku firmy
- prowadziłem negocjacje z dużymi sieciami handlowymi celu sprzedaży terenów pod obiekty handlowo – usługowe lub prowadzeniu wspólnej inwestycji
- realizowałem założone plany sprzedażowe (miesięczne oraz kwartalne),
- organizowałam i rozliczałam promocje marketingowe w kanale nowoczesnym jak i tradycyjnym,
- koordynowałam i prowadziłam negocjacje z hurtowniami w zakresie umów, sprzedaży i promocji marketingowych,
- wdrażałem, nadzorowałam i rozliczałam pracę Przedstawicieli Handlowych w zakresie sprzedaży i odsprzedaży na terenie im podlegającym w rynku tradycyjnym jak i nowoczesnym
- realizowałem politykę handlową firmy oraz dbałam o dobry wizerunek firmy wśród klientów
- odpowiadałem za kwestie administracyjne, rozliczenie faktur, umowy, etc.
JAN – BERG Sp. z o.o. (importer i producent win gatunkowych)
Kierownik Sprzedaży (obszar działań: rynek tradycyjny, nowoczesny i hurt)
- kierowałem i zarządzałem przedstawicielami handlowymi,
- raportowałem wyników przed zarządem spółki,
- koordynowanie transportem dostaw do hurtowi,
- realizowałem założone plany sprzedażowe (miesięczne oraz kwartalne),
- koordynowałam i prowadziłam negocjacje z hurtowniami w zakresie umów, sprzedaży
i promocji marketingowych,
- koordynowałem i prowadziłem negocjacje w poszczególnych halach w sieciach zagranicznych
w zakresie wyglądu półki, dodatkowych miejsc sprzedażowych, promocji marketingowych, merchandiser’ów, etc.
- organizowałem i rozliczałem promocje marketingowe w kanale nowoczesnym jak i tradycyjnym,
- wdrażałem, nadzorowałem i rozliczałem pracę merchandiser’ów w ramach outsourcingu na poszczególnych halach sieci nowoczesnych i hurtowniach,
- realizowałem politykę handlową firmy oraz dbałem o dobry wizerunek firmy wśród klientów,
- ponosiłem odpowiedzialność za terminowe rozliczenia administracyjne.
FoodCare Sp. z o.o.
Regionalny kierownik sprzedaży
Agencja e-biznes Symetria
menadżer projektu
McCormick Polska S.A.
Regionalny kierownik sprzedaży
Grupa Żywiec S.A.
Regionalny kierownik sprzedaży
Logo
pełnomocnik zarządu
zakłady mięsne "Mysław"

Projekty

System Ocen Pracowniczych
Zbudowanie całego systemu:
- platforma informatyczna
- cześć merytoryczna
- szkolenia dla menadżerów
- szkolenia dla doradców
Zakres obowiązków
Twórca i pełna odpowiedzialność za działania tego systemu w organizacji

Szkolenia i kursy

Wiele uzyskanych Certyfikatów

Edukacja

Logo
Menadżerski, MBA
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Logo
Trener Biznesu - sprzedaży, studia podyplomowe
Akademia Trenerów
Logo
Nauki Społeczne, doktorat
Uniwersytet Śląski w Katowicach
Logo
Zarządzanie - Socjologia, magisterskie
Uniwersytet Opolski

Specjalizacje

Edukacja/Szkolenia
Coaching
Edukacja/Szkolenia
Szkolenia
Human Resources/Zasoby ludzkie
Rekrutacja/Employer Branding
Human Resources/Zasoby ludzkie
Szkolenia/Rozwój
Sprzedaż
Zarządzanie sprzedażą

Zainteresowania

Doświadczenie dydaktyczne:
• Seminarium Magisterskie z zakresu zarządzania (promotor).
• Wykłady i ćwiczenia:
Historia Myśli Społecznej, Etyka, Logika, Zagadnienia Współczesnej Kultury, Wprowadzenie do Zagadnień z Filozofii, Filozofia Współczesna, Etyczne Podstawy Pracy Pedagogicznej, Współczesne problemy człowieka ujęcie filozoficzno-pedagogiczne, Pedagogika Społeczna, Nauka o Polityce, Polityka Społeczna, Etyka w Biznesie, Logika i Semiotyka, Wprowadzenie do Socjologii, Socjologia Problemów Społecznych - Patologie Społeczne, Historia Myśli Społecznej, Zarządzanie wiedzą i systemy wspomagania decyzji, Zasady rekrutacji i selekcji pracowników, Socjologia wychowania, Warsztaty z motywowania klienta do zmiany.

Organizacje

Współpraca z uczelniami wyższymi:
Od 02.2016 - nadal Akademia WSB
Od 10.2017 - nadal IBD Business Scholl
2015 – 2016 Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej. 2012 – 2015 Politechnika Śląska, Wydział Organizacji i Zarządzania w Zabrzu
2012 – 2014 Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie
2012 – 2015 Wyższa Szkoła Zarządzania Ochrona Pracy w Katowicach
2010 – 2012 Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Raciborzu

Inne

Udział w wielu międzynarodowych konferencjach naukowych z zakresu zarzadzania i organizacji.

Publikacje:
• „Człowiek w filozofii pracy Józefa Tischnera”, Wydawnictwo DEHON, Kraków 2012.
• „Wyzwolenie człowieka pracy” książka w przygotowaniu do druku.
• Materiały dydaktyczne do wykładów elektronicznych dla studentów z przedmiotów: „Etyka”, „Etyczne Podstawy Pracy”, „Przedsiębiorczość” i „Innowacyjność” w ramach projektów EFS POKL ”Przedsiębiorcza Uczelnia”, „Kreatywny Humanista”.
• Seria monografii naukowych pt. „Wyzwanie współczesnej Europy”, Uniwersytet Gdański, projekt Parlamentu Europejskiego.
• Cykl Debat Oksfordzkich Ewolucja Miasta. Od miast tradycyjnych do miast innowacyjnych, Bielsko – Biała 2018 rok. Udział jako Ekspert, Referat: Ewolucja miasta. Miasto jako inkubator przedsiębiorczości.

Publikacje w przygotowaniu:
• Etyczne przywództwo biznesowe. Czy świat wiedzy intelektualistów i świat doświadczeń menadżerów w środowisku biznesowym wzajemnie się wykluczają?
• Czy człowiek doświadcza współcześnie upadku kultury i jej wartości w środowisku biznesowym?

Artykuły:
• Praca, jako demiurg postępu, w: „Fenomenologia autostrady. Aspekt filozoficzny”, J. A. Mikołajec, I. Sobieraj (red.), Oficyna Wydawnicza Stowarzyszenia Na Rzecz Rozwoju Nauki Polskiej, Zabrze i Kraków 2008.
• Tischnerowska etyka pracy dla pracodawców i przedsiębiorców, Biuletyn Duszpasterstwa Przedsiębiorców i Pracodawców „Talent”, Rok VII nr 3-4 (24-25) 2007.
• Filozofia buntu a praca człowieka w ujęciu Tischnerowskiego zamyślenia, w: G. Osika (red.), Bunt i Reforma, Wydawnictwo Homini, Kraków 2011.
• Czy w etyce biznesu jest miejsce na kłamstwo?, w: L. Karczewski, H.A. Kretek, (red.) Etyczny wymiar odpowiedzialnego biznesu i konsumeryzmu na początku XXI wieku, Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Raciborzu, Racibórz 2013.
• „Czy etyka biznesu potrzebuje zmyślenia nad prawdą i dobrem?”, w: L. Karczewski, H.A. Kretek (red.), Kulturowe, społeczne i etyczne uwarunkowania biznesu, gospodarki i zarządzania, Studia i Monografie z.396, , Oficyna Wydawnicza Politechnika Opolska, Opole 2014.
• Spór o autentyczność sacrum w biznesie, w: L. Karczewski, H.A. Kretek (red.), Społeczne i kulturowe determinanty biznesu, gospodarki i zarządzania, Studia i Monografie z.421, Oficyna Wydawnicza Politechnikę Opolską, Opole 2015.
• Filozofia ubóstwa. Człowiek ubogi przyczyną powstania idei rewolucyjno-wyzwoleńczych, w: L. Karczewski, H.A. Kretek (red.), Kulturowe i etyczne aspekty gospodarki, biznesu i zarządzania, Studia i Monografia z. 449, , Oficyna Wydawnicza Politechnika Opolska, Opole 2016.
• Czy człowiek współczesny może być etyczny w zarzadzaniu biznesem, w: Ł. Burkiewicz, J. Kucharski (red.), Etyka w organizacji - filozofia, kultura, zarządzanie, WAM, Kraków 2017.
• Filozofia zarządzania korporacyjnego. Czy filozofia tworzenia bogactwa korporacyjnego jest etyczna biznesowo? Dla korporacji człowiek staje się narzędziem stosowania nieetycznych reguł wywierania wpływu! w: H. Kretek (red.), Kulturowe, społeczne i etyczne uwarunkowania biznesu, gospodarki i zarządzania, Oficyna Wydawnicza politechniki Opolskiej, Opole 2017.
• Wpływ kultury organizacyjnej na zarządzanie pracą człowieka, w: P.F. Nowakowski (red.) Perspektywy Kultury 21 (2/2018), Zarządzanie międzykulturowe, AI Kraków 2018.

Grupy

Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie