Jacek Adamowski

Commercial Operational Support Manager, Cemex Polska
Warszawa, mazowieckie

Umiejętności

MS Excel Tabele przestawne Kreatywne rozwiązywanie problemów Umiejętność budowania relacji z ludźmi koordynowanie projektów zdolność logicznego myślenia, analizy i syntezy różnych danych, MS Offce praca w zespole i kierowanie zespołem Szybkość w przyswajaniu nowej wiedzy i umiejętności

Języki

angielski
biegły

Doświadczenie zawodowe

CEMEX
Manager Wsparcia Operacyjnego Pionu Handlowego
Od 2015 jako Manager Wsparcia Operacyjnego dla Pionu Handlowego - w zakres obowiązków wchodzą:
Aktywny udział w tworzeniu strategii sprzedaży, kontynuacja obowiązków głównego ekonomisty, kierowanie projektem Customer Centricity (w tym tworzenie koncepcji segmentacji klientów, ofert wartości, itd.), koordynowanie projektów lokalnych i globalnych w zakresie sprzedaży cementu, kierowanie zespołem analityków odpowiedzialnych za zarządzanie wynikiem sprzedaży cementu, przygotowywanie analiz wyników, poszukiwanie szans optymalizacji cen i marż, zarządzanie rezerwami i bonusami, tworzenie nowych narzędzi analityczno-raportowych.
CEMEX
Manager Planowania Operacyjnego
Manager Planowania Operacyjnego Cementu w Pionie Planowania Strategicznego - wraz z małym zespołem analityków, wsparcie pionów handlowych i produkcyjnych cementu w zakresie analiz i rekomendacji strategii, zmian, synergii. Przygotowywanie analiz i business case'ów oszczędnościowych i inwestycyjnych, włączając w to największy projekt inwestycyjny w CEMEX ostatnich 10 lat - modernizacja zakładu w Rudnikach. Koordynacja projektów oszczędnościowych i wdrożeniowych, m.in. Strategii Cenowej przy współpracy z Simon & Kucher. Obowiązki głównego ekomisty CEMEX na Polskę - monitoring sytuacji rynkowej i gospodarczej, przygotowywanie opracowań w tej tematyce dla centrali w Monterrey, stały kontakt i wymiana informacji z centralnymi ekonomistami.
CEMEX
Kierownik zespołu Business Intelligence
Kierowanie zespołem analityków odpowiedzialnych za raporty i analizy sprzedaży wszystkich produktów Cemex opartych głównie o MS Excel, na podstawie danych Business Warehouse i innych źródeł. Zadania zespołu obejmowały: analizy rentowności, analizy graficzne oparte o MAPInfo. Udziały w projektach, m.in. opracowania strategii marketingowej, strategii sprzedaży, segmentacji klientów. Przygotowywanie prezentacji wyników, zarządzanie procesem prognozowania popytu, stosując m.in. Forecast PRO. Prognozowanie rozwoju rynków cementu, betonu i kruszyw oraz kosztów pionu handlowego. Koordynacja procesu budżetowania sprzedaży oraz kosztów pionu.
CEMEX
Analityk sprzedaży
Praca na stanowisku analityka sprzedaży w Pionie Betonu i Kruszyw - raporty i analizy sprzedaży dotyczące tylko betonu i kruszyw, kontakty z siłami sprzedaży. Udział w różnych projektach międzynarodowych, udział w projekcie Cemex Way w zakresie Project System.
Model Opakowania Sp. z o. o.
Specjalista ds. Kalkulacji Cen
Opracowanie kompleksowego narzędzia obliczającego cenę dowolnego opakowania z tektury falistej na podstawie danych technologicznych, kosztów maszyn, dystrybucji, etc. oraz zarządzanie nim do momentu udziału we wdrożeniu systemu Witron, następnie nadzór nad funkcjonowaniem systemu w zakresie obliczania cen. Optymalizacja kosztów/cen. Reprezentacja firmy w aukcjach/przetargach. Udział we wdrożeniu systemu SAP, odpowiedzialność za gospodarkę magazynową zakupów tektury falistej jako materiału do produkcji.

Szkolenia i kursy

- W ramach cyklu szkoleń "Akademia Managera CEMEX" organizowanego przez Schenk Institute:
1. Budowanie autorytetu lidera
2. Praca zespołowa, budowanie zespołu
3. Motywowanie pracowników
4. Myślenie strategiczne i podejmowanie decyzji
5. Osobisty wpływ na organizację i przedsiębiorczość
6. Rola P&PA w procesie zarządzania pracownikami
7. Zarządzanie czasem
8. Komunikacja i zarządzanie informacją w organizacji
9. Rozwijanie samodzielności i kompetencji podwładnych
10. Orientacja na klienta i zarządzanie zmianą
11. Sztuka prezentacji
- Udział w II i III Kongresie Business Intelligence
- Zarządzanie zespołem - organizowane przez Kalkstein

Edukacja

Logo
Podyplomowe Studium Zarządzania Projektami, studia podyplomowe
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Logo
Gospodarcze Stosunki Międzynarodowe, magisterskie
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Logo
NKJO - Filologia Angielska, licencjackie
Uniwersytet Łódzki

Specjalizacje

Badania i rozwój
Business Intelligence/Data Warehouse

Zainteresowania

Główne hobby od kilku lat to jazda rowerem MTB, liczne starty w wyścigach MTB (Poland Bike Maraton, Mazovia MTB, Skandia Lang Team Maraton, Bike Adventure), a także wszelkiego rodzaju książki w formie audiobooków oraz pisarstwo, z planami napisania własnej książki.

Grupy

Uniwersytet Łódzki
Uniwersytet Łódzki
Uniwersytet Łódzki powstał 24 maja 1945 roku jako kontynuator dorobku wcześniejszych instytucji działających w okresie międzywojennym w Łodzi. Obecnie jest jedną z największych polskich uczelni.
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie