Ilona Pelc

Ilona Pelc

Gimnazjum w Krążkowach
Kępno, wielkopolskie

Doświadczenie zawodowe

Sąd Rejonowy
Kurator społeczny
Sąd Rejonowy w Kepnie
Logo
Nauczycielka
Gimnazjum im. ks. Z.Peszkowskiego w Krążkowach
Nauczycielka wpomagająca (oligofrenopedagog), nauczycielka historii, doradca zawodowy, zajęcia rewalidacyjne (niepełnosprawność intelektualna, słabowidzenie), terapeuta pedagogiczny - zajęcia korekcyjno - kompensacyjne,
Logo
Nauczycielka historii
Gimnazjum im. Polskiech Olimpijczyków nr 1 w Kępnie
Logo
Nauczycielka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych
Gimnazjum im. Polskich Noblistów w Bralinie
Logo
Nauczycielka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych
Gimnazjum im. Polskich Noblistów w Bralinie
Logo
Referent
Gimnazjum im. ks. Z.Peszkowskiego w Krążkowach
Logo
Pracownik biurowy
Agencja Celna „Roman Wróbel”

Projekty

Kępno dawniej i dziś.
W ramach projektu uczniowie poznają swoje miasto w przedwojennej odsłonie. Korzystają z zasobów bibliotek, prywatnych zbiorów mieszkańców, zdigitalizowanych zasobów archiwów państwowych . Zaplanowano: wycieczkę (harmonogram, kosztorys przygotowany przez uczestników), zajęcia dla uczniów szkół podstawowych pod hasłem "Znam swoje miasto", konkurs dla uczniów gimnazjum, przygotowanie prezentacji "Jak zmieniło się moje miasto".
Zakres obowiązków
Opiekun, koordynator.
PoczytajMy – (współpraca z Centrum Edukacji Obywatelskiej w Warszawie).
Projekt realizowała grupa 11 uczniów. Jego celem było propagowanie idei czytelnictwa. Działania obejmowały: spotkania czytelnicze w Przedszkolu w Krążkowach (8) podczas, których gimnazjaliści czytali swoim młodszym kolegom i koleżanka wiersze i opowiadani związane tematycznie z danym zagadnieniem realizowanym w przedszkolu, organizowali zajęcia artystyczne, wspólne zabawy; W ramach szkolnych obchodów Dnia Książki przygotowano gazetkę okolicznościową oraz przeprowadzono konkurs czytelniczy. 23 kwietnia podczas 2 godziny lekcyjnej społeczność uczniowska wysłuchała audycji poświęconej „książce”, a następnie odbył się ogólnoszkolny quiz sprawdzający znajomość lektur. Za pośrednictwem szkolnego radia „Węzeł” uczniowie fragmentów wybranych utworów literatury pięknej. Ich zadanie polegało na rozpoznaniu tytułu i autora dzieła. Najlepsi uczniowie zostali nagrodzeni. Wraz z fundacją zaczytani.org zorganizowano zbiórkę książek dla szpitalnych oddziałów dziecięcych. Zbiórkę przeprowadzono w gimnazjum oraz Przedszkolu Samorządowym w Krążkowach. Uczniowie wykonali plakaty, przeprowadzili akcję promującą zachęcając do wzięcia udziału w przedsięwzięciu. Zebrane przekazano fundacji, za pośrednictwem której trafią one do jednego ze 150-ciu oddziałów zgłoszonych do akcji.
Zakres obowiązków
Koordynator, opiekun.
Każdy inny – wszyscy równi.
Każdy inny – wszyscy równi.W projekcie wzięła udział grupa 7 uczniów. Celem było kształtowanie u młodych ludzi postaw otwartości, tolerancji i zrozumienia dla drugiego człowieka. W ramach działań w szkole zorganizowana: Dzień Tolerancji (uczniowie wszystkich klas uczestniczyli w tworzeniu napisu „TOLERANCJA” . Litery ozdabiano symbolami kojarzącymi się z tolerancją. Napis zawieszona na oknach szkoły. Na szkolnym korytarzy pojawiły się plakat z hasłami: „Rasizm – jestem przeciw”, „Ksenofobia – jestem przeciw”, „Równouprawnienie – jestem za”, „Sprawiedliwość – jestem za”, na których każdy, indywidualnie mógł złożyć swój podpis deklarując swoją postawę. W ramach obchodów Dnia Życzliwości uczennice rozdawały naklejki uśmiechniętej buźki, zachęcały do wspólnych zdjęć. Grupa projektowa zorganizowała we współpracy z Fundacją Stefana Batorego obchody Dnia Solidarności z Uchodźcami. Na stronie szkoły na facebooku pojawił się baner akcji, wydano okolicznościowy numer szkolnej gazetki, uczniowie uczestniczyli w zajęciach dotyczących problemu uchodźctwa.
Zakres obowiązków
Koordynator, opiekun.
Cztery strony Kępna (współpraca z Centrum Edukacji Obywatelskiej w Warszawie).
W ramach projektu grupa 10 uczniów stworzyła makietę kilku kępińskich kamienic z opisem archiwalnym (słownym, ikonograficznym) zbudowanym w oparciu o wywiady, analizę prasy międzywojennej:. „Nowy Przyjaciel Ludu”, „Orędownik Ostrowski”, „Postęp”, „5 groszy”, książek: „Dzieje Kępna”, „Kępno z tamtych lat”, „Zamknięty rozdział”, „Potyczki i przymierza” oraz materiał zdigitalizowany w ramach projektów: Wielkopolska Biblioteka Cyfrowa, Dolnośląska.
Zakres obowiązków
Koordynator, opiekun.
Akcja edukacja (współpraca z Polską Akcją Humanitarną).
Celem projektu było pokazanie uczniom jak wygląda szkolna codzienność ich rówieśników w krajach globalnego Południa, jak ogromne znaczenie ma edukacja dla rozwoju społecznego państw oraz jak nauka może zmienić życie jednostek i całych społeczeństw. Szkoła ma również możliwość wsparcia PAH w realizacji działań pomocowych, dzięki którym zostanie zapewniony dostęp do edukacji dzieciom i dorosłym w krajach ogarniętych kryzysami humanitarnymi. W ramach działań uczniowie przygotowali kampanię informacyjną (gazetki, ulotki, prezentację multimedialną). Zaplanowali (harmonogram, plakaty, hasła) i przeprowadzili akcję charytatywną, której dochód przeznaczyli na budowę szkoły w Sudanie Południowym .
Zakres obowiązków
Koordynator, opiekun.

Szkolenia i kursy

2016
Kurs: Szkolenie trenerów programu "Spadochron" - certyfikat nr 31/SP/2016.
Analiza i interpretacja wyników sprawdzianów i egzaminów zewnętrznych - wnioski po ewaluacji zewnętrzne.

2015
Nowatorstwo w pracy nauczyciela.
Nowelizacja statutu szkoły/placówki z uwzględnieniem zmian wprowadzonych przez ustawę z dnia 20.02.2015 r.
Od badania do działania, czyli 3P - prosta, potrzebna i praktyczna ewaluacja w szkole.
Edukacja globalna na zajęciach przedmiotowych w gimnazjum.
Trzeci elementarz, czyli program siedmiu kroków.

2014
Rozpoznawanie indywidualnych strategii uczenia się i stosowanie skutecznych rozwiązań metodycznych.
Komunikacja interpersonalna.
Rola motywacji w osiąganiu sukcesów edukacyjnych uczniów.
Budowa koncepcji pracy szkoły.
Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny.

2013
Formy i metody zajęć wychowawczych.
Reforma systemu pomocy psychologiczno - pedagogicznejw placówkach oświatowych.
Rola i zadania szkoły/placówki oświatowej w nowym systemie pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Jak uczyć języków obcych dzieci z niepełnosprawnością intelektualną.

2012
Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

2011
Procedury wprowadzenia zmian w zakresie pomocy psychologiczno - pedagogicznej w szkol.
Uczeń niepełnosprawny w szkole ogólnodostępnej – pomoc psychologiczno-pedagodiczna, formy
i metody pracy.

2010
Tworzenie i funkcjonowanie Zespołu Interdyscyplinarnego ds. przeciwdziałania przemocy w rodzinie.
Podstawowe umiejętności psychologiczne niezbędne w pracy nauczyciel.
Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami
edukacyjnymi.
Prawa i obowiązki nauczyciela w kontekście przepisów oświatowych.

Edukacja

Logo
Tyflopedagogika, studia podyplomowe
Gnieźnieńska Wyższa Szkoła Milenium
Logo
Doradztwo Zawodowe i Edukacyjne, studia podyplomowe
Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu
Logo
Diagnoza i terapia padagogiczna, studia podyplomowe
Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna w Brzegu Wydział Pedagogiczny
Logo
Oligofrenopedagogika i edukacja integracyjna w ogólnodostępnych placówkach oświatowych, studia podyplomowe
Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna w Brzegu Wydział Pedagogiczny
Logo
History, magisterskie
Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie

Specjalizacje

Edukacja/Szkolenia
Szkoły
Sektor publiczny
Kontrola/Nadzór

Inne

Opiekun szkolnej grupy wolontariuszy "Klub Ośmiu". Przygotowane i zrealizowane akcje:
- charytatywne: Świąteczna Zbiórka Żywności i Środków Czystości, Bożonarodzeniowe i Wielkanocne Kiermasze Charytatywne, zbiórki nakrętek, zniczy, ręczników, książek, „Pączkujemy” – współpraca z Fundacją „Kapucyni i misje”, „Podaj łapę” – zbiórka karmy dla schroniska w Niedźwiedziu
- pomoc koleżeńska
- profilaktyczne: „Dzień rzucania palenia” , „Mam haka na raka”, „Dzień bez papierosa”, „Młodzi Liderzy Zdrowia kontra tytoń”
- edukacyjne: „Akcja edukacja”- współpraca z Polską Akcją Humanitarną, Maraton Pisania Listów - współpraca z Amnesty Internationale, „Żonkile” - akcja społeczno-edukacyjna, związana z obchodami 72 rocznicy wybuchu powstania w getcie warszawskim – współpraca z Muzeum Żydów Polskich „POLIN”, - „Pierwsza pomoc – numer 112”, Dzień Solidarności z Uchodźcami – współpraca z Fundacją Stefana Batorego
- współpraca z Przedszkolem w Krążkowach „Czytamy przedszkolakom”, „PoczytajMy”, Numer 112
- współpraca z Domem Dziecka w Ostrzeszowie: Kartka Walentynkowa, Kartka urodzinowa.
- zbiórka książek przekazanych Oddziałowy Dziecięcemu SPZOZ w Kępnie
- Dzień Tolerancji
- Dzień Życzliwości
- Marzycielska Poczta