Maciej
Wojewódka
analityk, manager,
badacz, organizator,
uhonorowany za kr...
Temat: hipnoza ericksonowska jako narzędzie wywierania wpływu
Wielu osobom hipnoterapeuta lub hipnotyzer kojarzy się z osobą trzymającą zegarek lub jakiś inny drobny przedmiot na nitce i wahającą nim przed oczami leżącego pacjenta, do czasu, aż ten zapadnie w trans.Orócz wspomnianej koncentrycznej metody indukcji transu hipnotycznego istnieje wiele odmian hipnozy. Należą do nich hipnoza odprężeniowa, szybka, dynamiczna czy metody NLP - owskie, przez niektórych uważane za nie mające z hipnozą nic wspólnego.
Techniki hipnotyczne są stosowane oczywiście nie tylko w terapii ale także w sprzedaży czy reklamie.
Przykładem tu może być technika stosowana czasem podczas promowania proszku w reklamach telewizyjnych czy radiowych. Głos w tle mówi - Przebadaliśmy wszystkie proszki w naszej kategorii i teraz już wiemy, że proszek "Lemon" jest lepszy. To tylko pozornie głupie zdanie. Bo lepszy od czego? W czym? Dla kogo?
Jednak takie zdanie dociera głębokich podkładów nieświadomej części umysłu i często wywołuje cieplejsze mniemanie o naszym produkcie. Wspomniane stwierdzenie wzmocnione jest także siłą anonimowego autorytetu.
Przykładami innych technik hipnotycznych mogą być zastosowane przez jednego z przedstawicieli interaktywnej internetowej strony dla rodziców, w jednej z grup dyskusyjnych dla rodziców w "Goldenline".
Tym razem zastosowane zostały techniki korzystające m .in. z implikowanego wynikania i presupozycji.
Inna technika to pozorny wybór.
Czy już poczuliście nieodpartą chęć odwiedzenia grupy "Rodzice i dzieci" czy dopiero zrobicie to po pewnym czasie?Maciej Wojewódka edytował(a) ten post dnia 12.08.07 o godzinie 11:50