Adrian T.

Adrian T. www.autor.biz

Temat: Niezależny dział marketingu - grafika i DTP

Zamiana na "krzywe", proof, cromalin, wektor, szparowanie - te zwroty przestaną być dla Ciebie tajemnicą!

Przystępnie i przyjaźnie wytłumaczone zagadnienia, które czasem przyprawiają marketingowca o ból głowy.

Każda godzina agencji reklamowej kosztuje. Bywa, że dość "słono". Chcesz obniżyć te koszty? Chcesz usprawnić współpracę z Twoją agencją? Wiedzieć i rozumieć, o czym oni w ogóle mówią? A może chcesz zyskać wiekszą niezależność od agencji? Potrafić samodzielnie przygotować efektywną publikację, ulotkę, materiały promocyjne? Weź udział w TYM szkoleniu!

Korzyści ze szkolenia

* Efektywniejsza współpraca z agencjami reklamowymi, studiami graficznymi, drukarniami.
* Zwiekszenie kompetencji i samodzielności działu marketingu dzięki przybliżeniu umiejętności projektowania, tworzenia i przygotowania do druku.

Grupa docelowa

* Pracownicy działów marketingu, reklamy i promocji, menedżerowie marki i produktu.
* Przedsiębiorcy samodzielnie zajmujący się przygotowaniem materiałów reklamowo-promocyjnych.
* Osoby zainteresowane grafiką wykorzystywaną w komunikacji marketingowej oraz zagadnieniami DTP (desktop publishing).

Cele szkolenia

* Poznanie zagadnień dotyczących estetyki w komunikacji marketingowej.
* Poznanie zagadnień związanych z projektowaniem, przygotowaniem do druku i drukiem.
* Przybliżenie specyfiki pracy agencji reklamowej, studia DTP i drukarni w celu efektywniejszej kooperacji.

Program

WSTĘP

* Po co mi grafika i DTP? Czyli poznaj byka, żebyś był dobrym torreadorem.
* Z kogo śmieją się w agencjach... i dlaczego z marketingowca?
* Damy radę! Co możemy zrobić sami?


CZĘŚĆ 1 – PODSTAWY

* Czy ktoś mi to w końcu wyjaśni? Bitmapy i grafika wektorowa.
* Popularne rodzaje druku (offset, druk cyfrowy, sitodruk): zalety, ograniczenia
* O co chodzi: CMYK, RGB, Greyscale, Pantone...
* Estetycznie i przejrzyście - podstawy kompozycji i projektowania.
* Symbol... seksu i nie tylko. Symbole, znaczenia, skojarzenia. ĆWICZENIE.
* Pod kolor! Znaczenie kolorów, jak je wykorzystać w komunikacji marketingowej?
* Kilka liczb: rozdzielczości obrazu, formaty papieru.
* Rozpoznanie - kim jest mój Klient? ĆWICZENIE.


CZĘŚĆ 2 - TECHNIKALIA

* Identyfikacja wizualna. Logo (logotyp, sygnet), księga CI. Omówienie + przykłady.
* Ludzie z agencji...
* Ratunku! Agencja chce projekt „w krzywych”!
* Pomocy! Agencja pyta o projekt „na warstwach”!
* Czy oni mnie nie obrażają, mówiąc o „szparowaniu”?
* O co chodzi z tymi "spadami"?
* Kolumny czy łamy? Poznaj różnicę i nie myl już pojęć
* Twarda spacja – czy to boli?
* Nie ośmieszaj się! Logo w Wordzie, "trzcionki" i inne kwiatki
* Eureka! Nie wszyscy używają Corela
* Narzędzia agencji: programy (Photoshop, Illustrator, Indesign, Corel, Quark) i rodzaje plików (PSD, AI, EPS, CDR, TIFF, JPG, GIF...)
* Korzystanie z banków zdjęć.
* Brief: rodzaje, zawartość, błędy. ĆWICZENIE: "wstecz".
* Jak (nie) utrudniać pracy agencji (i sobie).


CZĘŚĆ 3 - SKŁAD

* Planowanie publikacji: cel, odbiorca, dlaczego ma po to sięgnąć? pożądana reakcja, punkty zetknięcia z odbiorcą. 6 kroków do sukcesu.
* Dobry projekt: makieta, wyróżnienia, akcenty, układ tekstów i tytuły, tabele, kolory.
* Przyjrzyjmy się: ulotka, gazetka, slajdy, raport i oferta.


NA ZAKOŃCZENIE

* Inspiracje, pomysły, podpowiedzi.


Metodologia

Prezentacja przykładów, dyskusja, ćwiczenia, wykłady.

Prowadzący

Adrian Tomaszewski - praktyk reklamy i marketingu, "frontowiec". Doświadczony szkoleniowiec. Przez lata pracował w agencjach jako copywriter, senior copywriter, projektant. Od kilku lat prowadzi własne studio komunikacji marketingowej, którego motto brzmi: tworzymy reklamę - wspieramy sprzedaż. Kieruje się przesłaniem, że marketing i reklama służą przede wszystkim sprzedaży i zarabianiu pieniędzy, a nie wygrywaniu festiwali.

Katowice, 8.04 (czw)
Cena 750 zł
Zobacz więcej na http://SzkoleniaPraktyczne.pl