konto usunięte

Temat: [Jesień 2006] Najciekawsze i najskuteczniejsze kampanię...

Witam,
ciekaw jestem Waszych opinii na temat przeprowadzanych w Polsce kampanii reklamowych. Nie ma znaczenia, w jakich kanałach medialnych dana kampania jest prowadzona. Może to być zarówno Telewizja, Radio, Prasa, jak i Internet, czy inne.

Zapraszam do cyklicznych dyskusji, które podzieliłem na cztery sezony - Wiosna, Lato, Jesień, Zima.

Wypowiedzi proszę oczywiście dołączać do utworzonych w tym celu tematów, np. tego (Jesień 2006). Pozwoli to utrzymać merytoryczny porządek :)

Pozdrawiam,
Marcin B. | FFCreation.com

konto usunięte

Temat: [Jesień 2006] Najciekawsze i najskuteczniejsze kampanię...

- edit -Maciej L. edytował(a) ten post dnia 06.06.10 o godzinie 20:49
Mateusz Gruca

Mateusz Gruca piszę i kręcę

Temat: [Jesień 2006] Najciekawsze i najskuteczniejsze kampanię...

witam:)

kampanii reklamowych czy pojedyńczych reklam?
jeśli to drugie, to podobała mi się reklama plusa - akcja w wakacyjnym barze z kurczakiem - bardzo trafnie i fajnie zarysowane różne typy polskich wczasowiczów...


ps. no i zapraszam na moją stronę o reklamach
kreacji korelacje

konto usunięte

Temat: [Jesień 2006] Najciekawsze i najskuteczniejsze kampanię...

Dzięki za dotychczasowe odpowiedzi, pierwsze wpisy :)
A co sądzicie o nowych reklamach TV:

Zelmer | copy: "Dobrze wiemy, co robicie z naszymi urządzeniami", Expander | copy: "Nie martw się, wróci. Zawsze wracają!"?

Osobiście, pierwszą z nich uważam za objawienie tego sezonu - oryginalna, bez naciąganego i sztucznego humoru, mówi jasno: drodzy państwo, niezależnie od tego, jak bardzo eksploatujecie produkowane przez NAS urządzenia, niezależnie od tego, w jakich nietypowych warunkach pracy znajdą się one w danej chwili, możecie liczyć na ich najwyższą jakość i niezawodność ... dokładamy jak największej staranności (stajemy na głowie) w kontroli jakości NASZYCH produktów. możecie NAM ufać.

konto usunięte

Temat: [Jesień 2006] Najciekawsze i najskuteczniejsze kampanię...

Cześć,

ogólnie podobają mi się autopromosy tvn-u, które można oglądać podczas każdej zmiany ramówki. te autopromosy reżyserowane. np. szymon majewski show - dostawa nowego szymona we wrześniu lub spoty IV edycji tańca z gwiazdami - gdzie w takiej typowej kuchni zaczyna tańczyć kucharka itd. tvn ma swój własny styl i od razu można poznać, że to oni (być może sposób filmowania, odpowiednie filtry, scenariusz, sposób otwierania/zamykania akcji). po prostu szacunek.

podoba mi sie expander za dobór aktora - naprawdę fajna, trafiona twarz - takiego specjalisty od finansów, który jednak ma problem z kobietami. tak go odczytuje. nieśmiały chłopaczyna.

kampania house - jak zwykle trochę pokręcona, nawiązuje do heyah.

a jeśli o heyah mowa to bombowy pomysł był z tymi plencionkami, po prostu mistrzostwo. (wakacyjna kampania). no, ale marka heyah nas już przyzwyczaiła do pewnegos tylu, poziomu, języka.

konto usunięte

Temat: [Jesień 2006] Najciekawsze i najskuteczniejsze kampanię...

- edit -Maciej L. edytował(a) ten post dnia 06.06.10 o godzinie 20:50

konto usunięte

Temat: [Jesień 2006] Najciekawsze i najskuteczniejsze kampanię...

Ja musze powiedzieć, że najlepsza reklama, jaką ostatnio widziałem to "n - włącz ciekawość".
Reklama zaciekawia już od samego początku, jest bardzo prosta i skutecznie przykuwa uwagę widza. Widzimy ludzi żonglujących piłeczkami. Przez krótki czas obserwujemy ludzi wykonujących codzienne czynności jednocześnie bawiących się piłeczkami. Na końcu hasło "n - włącz ciekawość". W podświadomości widza zarysował się ciekawy obraz... "N" - to piłeczka, bawimy się nią, sprawia nam to przyjemność, nie koliduje to z naszymi codziennymi obowiązkami, jest czymś, co powinien mieć każdy. Włącz ciekawość oznacza, że wystarczy tylko sięgnąć po "piłeczkę N”, aby stać się człowiekiem przedstawionym w reklamie, rozluźnionym, zajmującym się przyjemnymi obowiązkami. Na uwagę zasługuje także fakt, iż ludzie pokazani w reklamie to ludzie sukcesu, piękne kobiety i wysportowani mężczyźni, to również daje nam przekonanie, iż dzięki N i my staniemy się takimi ludźmi. "Ciekawość" w tym przypadku oznacza wiedzę, reklama kierowana jest dla ludzi chcących się uczyć i doskonalić, czyli dla odbiorców, których stać na N, tych, którzy cenią sobie wiedze.



Wojciech Taciak edytował(a) ten post dnia 26.09.06 o godzinie 09:57
Mateusz Gruca

Mateusz Gruca piszę i kręcę

Temat: [Jesień 2006] Najciekawsze i najskuteczniejsze kampanię...

we 'włącz cekawość' spodobała mi sie muzyka - jej klimat zapammietałem chyab bardziej niż obraz...
a same piłki kojarzą mi się z rewelacyjnym 'sony bravia lcd - balls' który zreszta nie długo doczeka się swojej kontynuacji...

konto usunięte

Temat: [Jesień 2006] Najciekawsze i najskuteczniejsze kampanię...

Fakt zapomniałem napisać o muzyce.
A co sądzicie o "Przyjaciołom sie UFO"
http://wiecek.biz/bo_przyjaciolom_sie_ufo.html

konto usunięte

Temat: [Jesień 2006] Najciekawsze i najskuteczniejsze kampanię...

- edit -Maciej L. edytował(a) ten post dnia 06.06.10 o godzinie 20:51

konto usunięte

Temat: [Jesień 2006] Najciekawsze i najskuteczniejsze kampanię...

[author]Marcin B.
A co sądzicie o nowych reklamach TV:

Zelmer | copy: "Dobrze wiemy, co robicie z naszymi urządzeniami", Expander | copy: "Nie martw się, wróci. Zawsze wracają!"?

Osobiście, pierwszą z nich uważam za objawienie tego sezonu - oryginalna (...)


Szkoda tylko, że Ikea wykorzystała na ten pomysł już dość dawno temu (goście w labolatoryjnych fartuchach trzaskali szufladami, powtarzając ciągle "gdzie są moje skarpetki?", skakali po łóżku, udając rozbrykane dzieci itp.). Na tyle dawno, że Zelmer nie jest nawet pierwszym naśladowcą. No ale dla polskich konsumentów może jest to wciąż świeży koncept...
Łukasz Dudek

Łukasz Dudek Psychoterapeuta,
Seksuolog, Psycholog

Temat: [Jesień 2006] Najciekawsze i najskuteczniejsze kampanię...

Moim zdaniem natomiast najlepszą kreacją jest spot Żywca - przez historię, mimo tego że jest pokazywany od wiosny to mam nadzieję że doczeka się kolejnych nowych odsłon. Póki co jak dla mnie pozostaje the best one w jesieni.

W ogóle Żywiec bardzo dobrze wpisał się w trend prosumencki, ze swoimi reklamami - pozwala samym konsumentom tworzyć obraz reklamy i przekazu - dobry przykład z filmikami "Prawie jak..." - zobaczcie na Youtube jak duży jest odzew społeczeństwa.
Prosumentyzm to nowy trend, który daje możliwość nie tylko korzystania ale i tworzenia reklamy przez konsumenta, co wy o czymś takim myślicie, może być skuteczne>??Może jakieś przykłady?


Łukasz Dudek edytował(a) ten post dnia 19.11.06 o godzinie 01:11
Arkadiusz Łatko

Arkadiusz Łatko e-Commerce /
e-Marketing Manager
- Credit Agricole
Bank P...

Temat: [Jesień 2006] Najciekawsze i najskuteczniejsze kampanię...

Bardzo podobają mi się reklamy Just krecone dla Żywca. "Prawie jak.." zrobuło furorę ale tak naprawdę spot z 2005 "Niewazne...., to jest naprawdę ważne" był strategicznym mistrzostwem świata ; ). Po takim spocie konkurencja może zrobić rok wolnego dla swojego dep. marketingu ; )....

Pozostanę na branży piwnej i pociągnę temat. Żubr (agencja PZL) ładnie wszedł w telewizję i pociągnłą temat w tym roku - spoty naprawde ciekawe i widoczne, no i Dębowe tez nie spuściło z tonu chocby spotem "Sekate życie Wita Dąbala" - wieza oblęznicza i orkiestra ; ). Nie są to moze mistrzostwa świata ale na pewno kreatywne. Reds obniżył loty po ciężarówce z malinowym, za to Lech teraz zrobił całkowitą klapę - dep. marketingu nakręcił reklamę chyba tylko dla siebie (brrr). A i Warka na metry i największa piana mimo że dobrze zrealizowana to jakoś mnie nie przekonuje - pić piwo tylko dla piany ? jakoś siakoś ...
Marek Waszczuk

Marek Waszczuk Sztorm Grupa -
Właściciel

Temat: [Jesień 2006] Najciekawsze i najskuteczniejsze kampanię...

no i Przystań. Żywiec... jak dla mnie - genialne zestawienie :)
Wojciech M.

Wojciech M. Prezes Towarzystwa
Obrony Zwierzat w
Rzeczypospolitej
Pol...

Temat: [Jesień 2006] Najciekawsze i najskuteczniejsze kampanię...

jesteśmy zasypywani reklamami - przerwy w filmach dochodzą do 8 minut !! nudne jest powtarzanie reklam tych które zaistniały "kiedyś tam". Ciekawe jak sie będzie wyglądało przyszłoroczne EFFIE. W związku z moją branżą skupiam sie częsciej na ocenie reklam charytatywnych. No i tu zaczyna sie problem - coraz wiecej smutku i tragedii, czy nie macie wrażenia, że odbiorcy są już zmęcznie takimi reklamami?

konto usunięte

Temat: [Jesień 2006] Najciekawsze i najskuteczniejsze kampanię...

Wojciech M.:jesteśmy zasypywani reklamami - przerwy w filmach dochodzą do 8 minut !! nudne jest powtarzanie reklam tych które zaistniały "kiedyś tam". Ciekawe jak sie będzie wyglądało przyszłoroczne EFFIE. W związku z moją branżą skupiam sie częsciej na ocenie reklam charytatywnych. No i tu zaczyna sie problem - coraz wiecej smutku i tragedii, czy nie macie wrażenia, że odbiorcy są już zmęcznie takimi reklamami?


Rzeczywiście. Jeśli chodzi o reklamy charytatywne, to w ostatnim czasie mamy do czynienia nie tyle z chwytającymi za serce spotami ale wręcz bezczelną, zaawansowaną zabawą ludzkimi uczuciami.

Przykładem może być tutaj spot emitowany bodaj przez Polsat, w którym wykorzystano muzykę z utworu Evanescence - Bring Me To Life.

Summa summarum, zamiast zachęcać i skłaniać do pozytywnych refleksji, spot działa zupełnie przeciwnie - odstrasza od reklamowanej organizacji, gdyż przekaz spotu jest wręcz pretensjonalny i stawia odbiorcę pod murem mowiąc "jeśli nie pomożesz, umrzemy PRZEZ CIEBIE".

Przykre ponieważ w ten sposób na ludzkiej tragedii zbija się niemałe pieniądze :(

Szkoda tylko biednych dzieci, które de facto są wykorzystywane w konkretnych celach :(

Jest to zdecydowanie przykład tego, jak nie należy prowadzić kampanii typu CHARYTATYWNA.
Wojciech M.

Wojciech M. Prezes Towarzystwa
Obrony Zwierzat w
Rzeczypospolitej
Pol...

Temat: [Jesień 2006] Najciekawsze i najskuteczniejsze kampanię...

Kampanie charytatywne wymagaja duzego zaangazowania kreacji i wiedzy agencji, szczerze powiem ze nasze 3 kampanie spoleczne Skazani, Prośba i Samobojstwo (2 pierwsze nagrodzone EFFIE, 3 moze tez ale w 2007r) mialy charakter wspolczujaco-refleksyjny :-) z przykoscia trzeba stwierdzic ze telewizje prywatne odmowily emisji spotow bo cytuje "mamy wlasna fundacje i nie bedziemy reklamowac innej". Trudno jest agencji zrobic dobra kampanie spoleczna majac budzet wysokosci ZERA złotych, na szczescie udaje sie to znakomiscie :-) w przypadku niektorych fundacji budzet kampanii porownywalny jest z akcjami reklamowymi biznsowymi.
Arkadiusz Łatko

Arkadiusz Łatko e-Commerce /
e-Marketing Manager
- Credit Agricole
Bank P...

Temat: [Jesień 2006] Najciekawsze i najskuteczniejsze kampanię...

Wojtku, jak nie wiadomo o co chodzi to wiadomo, że chodzi o duże pieniądze. Przykre, że i na takich tematach się kupczy ; (.

Z drugiej strony uwazam, że ciągłe bicie w nutę kalectwa wyrządza krzywdę bo ciągle powoduje podział na: ONI i MY. W ten sposób nie dajemy im normalnie żyć, patrzymy na nich jak na kosmitów, gdy taki człowiek cieszy się zyciem i normalnie żyje. Współczujemy im kalectwa a nie budujemy podjazdów by mogli normalnie żyć i poruszać się. Już w naszych umysłach skazujemy ich na getta w ich własnych domach bo są "kalekami" a my normalnymi ludzmi. Tak jakby ONI byli nienormalni ....

Jest jedna kampania "pełnosprawni w pracy" która wychodzi po za utarty szablon i w końcu pokazuje, że są takimi samymi pracownikami jak inni a często nawet lepszymi. Jest w tym i godnośc, człowieczeństwo i prawo do normalnego życia a nie tylko bezradnośc i współczucie...

konto usunięte

Temat: [Jesień 2006] Najciekawsze i najskuteczniejsze kampanię...

nie jest to aktualna reklama,
ale jedną z wielu, ktora utkwila mi w glowie,
Nie pamietam dokladnie hasla reklamowego, ale bedzie to.....
reklama BRE BANK, z panią - elegancką, wyksztalconą (chyba mba), atrakcyjną, - reprezentujaca ten bank, trzymajaca dziecko na rekach, i ..... rozpina guziczki, j zaczyna je karmic piersia ! :-))

dziecko symbolizowalo 'mala firme'. Wiem z pierwszej reki, ze efekt reklamy (przyciagniecie targetu do siebie) przerosly oczekiwania "decyzyjnych" w firmie. Nie tylko male firmy pytaly sie, "czy moga byc tak karmione/traktowane" jak to dziecko ;-)) jak i pytalo sie o ta pania w reklamie ;-) w zalozeniu miala byc to pracownica banku, jednak ostatecznie wybrano profesjonalna modelke ;)

Nie mniej jednak efekt dla firmy byl "niezly" mowiac skromnie ;)
A do tego - sporo wycinkow ukazalo sie, wokol tej reklamy - pozytywnych! ;)

pozdr,
j
Wojciech M.

Wojciech M. Prezes Towarzystwa
Obrony Zwierzat w
Rzeczypospolitej
Pol...

Temat: [Jesień 2006] Najciekawsze i najskuteczniejsze kampanię...

no BRE Bank fajnie to rozegral - swietny pomysl, za to ostatnia Reiffeisen Banku z duzym psem nie przypadla mi do gustu :-(

Następna dyskusja:

Hasła reklamowe




Wyślij zaproszenie do