Liliana Bielecka

Liliana Bielecka Student, Glasgow
Caledonian
University

Temat: URGENT! prosze o pomoc! ustawienia kamery sketchup a...

Mam taki problem i nie moge go rozwiązac, a czas juz mnie bardzo nagli :( otoz zwiększyłam sobie pole zakresu kamery sketchupowskiej i mam teraz ladny szeroki widok ale jak chce renderowac to vray sobie ustawia swoj o wiele węższy widok/kadr. Nie mam pojęcia jak to zmanic, probowałam sie dokształcić o włąsnych siłach i nic. Potrzebuje szybkiego rozwiązania napewno jest jakies wyjscie.
Dawid Mąkinia

Dawid Mąkinia Trener SketchUp
V-Ray

Temat: URGENT! prosze o pomoc! ustawienia kamery sketchup a...

V-ray powinien sobie ładnie zczytać pole widoku z kamery SketchUpa. Na domyślnych ustawieniach render może wyjść faktycznie większy niż to co widzimy na ekranie, a wynika to z domyślnego współczynnika proporcji 1,33 (szerokość do wysokości). Jeżeli chcemy renderować tylko to co widzimy na ekranie monitora (nic co jest powyżej albo poniżej) to wchodzimy w zakładkę Output w opcjach V-Raya i klikamy Get view aspect. V-Ray zmieni współczynnik proporcji (Image aspect ratio) do proporcji naszego ekranu.
Liliana Bielecka

Liliana Bielecka Student, Glasgow
Caledonian
University

Temat: URGENT! prosze o pomoc! ustawienia kamery sketchup a...

Dawid, dziękuję za odpowiedz, u mnie sytacja wygląda na odwrot. Render jest o wiele mniejszy od tego co ustawiam w sketchapie (kamera w sketchupie ma zmiększony kadr na okolo 65 stopni). W opcjach Output miałam ustawienia get view aspect ale to nic nie dało.
Dawid Mąkinia

Dawid Mąkinia Trener SketchUp
V-Ray

Temat: URGENT! prosze o pomoc! ustawienia kamery sketchup a...

Pobrałem plik, który wysłałaś. W opcjach kamery w V-Rayu odznacz opcję "Override FOV". Domyślnie jest ona wyłączona, więc gdzieś po drodze musiałaś ją włączyć.
Zamiast zmian w polu widoku, proponuję używać Zaawansowanej kamery SketchUpa (dostępna w wersji Pro). Dużo lepsze rozwiązanie niż zmiana pola widoku. W zaawansowanej kamerze również możemy to robić, z tą różnicą że ona stoi w miejscu, natomiast przy zmianie pola widoku kamera porusza się do przodu lub tyłu (wtapia w ściane, gubimy kadr itp.). Od kiedy poznałem zasadę działania zaawansowanej kamery to nie robię już żadnego renderu bez niej.
Jak ona działa? W pierwszej kolejności musimy ją wyciągnąć z narzędzi. Pierwsza ikonka od lewej tworzy nam zaawansowaną kamerę. W pierwszej kolejności ma ona ustawienia typowej kamery ze SketchUpa. Lewy dolny róg- tam znajdują się informacje dotyczące ustawień. Klikamy tam prawym przyciskiem myszy i:
- wybieramy jedna z gotowych już kamer
- lub klikamy na "edytuj kamerę"
Będąc w edycji kamery interesuje nas:
- przechył - równy 0,00 oznacza że będziemy mieli proste zbiegi, tj. wszystkie pionowe linie będą do siebie równoległe
- ogniskowa- tutaj kryje się nasze pole widoku, im niższa wartość tym większe pole widoku
- współczynnik proporcji- współczynnik szerokości do wysokości
- szerokość zdjęcia
Jeżeli mamy ustawiony kadr i wszystkie pozostałe opcje to blokujemy kamerę (prawy myszy w lewy dolny róg- zablokuj kamerę). Idziemy do opcji V-Raya i w zakładce Camera:
- włączamy "Overide focal length" i tam przepisujemy wartość naszej ogniskowej,
- włączamy "Specify film width" i tam przepisujemy szerokość zdjęcia.
Teraz idziemy do zakładki "Output" i tam klikamy na "Get view aspect". W okienko "Image aspect ratio" powinna wskoczyć wartość naszego współczynnika proporcji.
Teraz tylko render i wszystko powinno działać.Ten post został edytowany przez Autora dnia 26.04.14 o godzinie 02:51

Następna dyskusja:

Google Sketchup Pro 8 PL ...




Wyślij zaproszenie do