konto usunięte

Temat: VII Dni Marketingu Sportowego, czyli budowy rynku ciąg...

Dni Marketingu Sportowego. Organizowane po raz siódmy. Po raz trzeci w Warszawie. Po raz pierwszy iście międzynarodowe. W imieniu Sport & Business Foundation zapraszam społeczność Goldenline na doroczne, największe w Polsce spotkanie branży biznesu sportowego.

Ponieważ Goldenline jest partnerem konferencji, przygotowaliśmy promocję dla tutejszej społeczności, ale o tym nieco dalej... :)

Dla porządku:
Termin: 6-7 listopada 2008 r.
Miejsce: Centrum Olimpijskie PKOl, Warszawa.
http://www.dms.sbf.pl

Ponad 40 prelegentów, w tym kilkunastu z zagranicy, możni partnerzy krajowi oraz międzynarodowi... Tradycyjnie do organizacji konferencji podchodzimy z rozmachem, który - mamy nadzieję - będzie także towarzyszyć rozwojowi rynku biznesu sportowego w Polsce.

FC Barcelona, Chelsea FC, Nike, Formuła 1, Ateny 2004, Coca-Cola, IMG, Havas Sports, Unilever - to tylko kilka firm, klubów oraz wydarzeń sportowych, które można łączyć z zaproszonymi przez nas prelegentami. Trudno o lepszą rekomendację dla wydarzenia.

Słówko o promocji:
Dla członków Goldenline przygotowaliśmy 10% rabatu na uczestnictwo w konferencji. Chętnych zapraszam na PW, gdzie podam szczegóły co do możliwości skorzystania z rabatu.
Liczba miejsc w promocji ograniczona.

Gdy startowaliśmy z konferencją w Poznaniu w 2002 roku, mówiono o tym, że rynek marketingu sportowego w Polsce dopiero raczkuje. Gdy przenosiliśmy się do Warszawy w roku 2006, podobnych głosów nie brakowało. Minęły kolejne dwa lata, a sytuacja zmieniła się na lepsze, ale jakby nie w spodziewanym stopniu. Jak to jest z tym marketingiem sportowym w Polsce? Czego nam brakuje, by wykonać nie jeden, a kilka kroków do przodu?Krzysztof K. edytował(a) ten post dnia 23.09.08 o godzinie 14:17
Aga Ż.

Aga Ż. ...organizacja
imprez masowych...

Temat: VII Dni Marketingu Sportowego, czyli budowy rynku ciąg...

byłam juz na dwóch konferencjach i zawsze bylo rzeczowo i sympatycznie
Arkadiusz Ż.

Arkadiusz Ż. Ekspert ds.
komunikacji i
marketingu, project
manager pro...

Temat: VII Dni Marketingu Sportowego, czyli budowy rynku ciąg...

http://www.sponsoring.pl/news.php?informacja=56

Ulala - żeby zazdrościć, to jeszcze bym zrozumiał, ale żeby aż tak pluć jadem?
Łukasz Maciej K.

Łukasz Maciej K. Loopa MS -
właściciel,
marketingowy PM na
zlecenie

Temat: VII Dni Marketingu Sportowego, czyli budowy rynku ciąg...

Jak ktoś tonie to i pluje dookoła, że sie nie zachłysnąć...
Stanisław Pogorzelski

Stanisław Pogorzelski Konsultant -
komunikacja,
marketing,
zarządzanie

Temat: VII Dni Marketingu Sportowego, czyli budowy rynku ciąg...

Na DMS bywałem w Poznaniu, bywałem w Warszawie - będę także w tym roku. Z Dream nie mam nic wspólnego, ale częściowo jestem w stanie przyznać rację - jakość niektórych prezentacji pozostawia bardzo wiele do życzenia. Miejmy nadzieje, że tegoroczne i kolejne będą coraz lepsze.
Koszty konferencji faktycznie nie są niskie, ale to raczej standard.

Inna sprawa, szkoda że biznesowe animozje pozbawiają możliwości pełnego dialogu - bądź co bądź komentujący mają doświadczenie w branży - a co ważne na polskim poletku. Z ich udziałem, dyskusja mogłaby być bardziej żywa.
Arkadiusz Ż.

Arkadiusz Ż. Ekspert ds.
komunikacji i
marketingu, project
manager pro...

Temat: VII Dni Marketingu Sportowego, czyli budowy rynku ciąg...

Stanisław Pogorzelski:
Z Dream nie mam nic wspólnego, ale częściowo jestem w stanie przyznać rację - jakość niektórych prezentacji pozostawia bardzo wiele do życzenia.

Pytanie - czego to jest wina? Organizatorów, że zapraszają nie tych gości, czy "branży", która albo sama jest słaba, albo ogranicza swoją aktywność do stania z boku i mało konstruktywnego krytykowania...
Inna sprawa, szkoda że biznesowe animozje pozbawiają możliwości pełnego dialogu - bądź co bądź komentujący mają doświadczenie w branży - a co ważne na polskim poletku. Z ich udziałem, dyskusja mogłaby być bardziej żywa.

Jakie to polskie, niestety...
Łukasz Maciej K.

Łukasz Maciej K. Loopa MS -
właściciel,
marketingowy PM na
zlecenie

Temat: VII Dni Marketingu Sportowego, czyli budowy rynku ciąg...

Jeżeli branża jest nadal stosunkowo skromnie rozwinięta, to trudno, żeby ktoś skupiał się na sprzedaży na konferencji know how, ktorego sie dorobił... Idealistów u nas niestety jeszcze mniej niż specjalistów :)
Stanisław Pogorzelski

Stanisław Pogorzelski Konsultant -
komunikacja,
marketing,
zarządzanie

Temat: VII Dni Marketingu Sportowego, czyli budowy rynku ciąg...

Arkadiusz Ż.:
Stanisław Pogorzelski:
Z Dream nie mam nic wspólnego, ale częściowo jestem w stanie przyznać rację - jakość niektórych prezentacji pozostawia bardzo wiele do życzenia.

Pytanie - czego to jest wina? Organizatorów, że zapraszają nie tych gości, czy "branży", która albo sama jest słaba, albo ogranicza swoją aktywność do stania z boku i mało konstruktywnego krytykowania...

A sam nie wiem ;) Przyczyn zapewne jest wiele, choć myślę, że DMS mógłby poflitrować część prezentacji. Bo jaki ma sens przedstawianie qasi-handlowych slajdów, które każdy zna ? Bez szerszego kontekstu, komentarza etc.
Inna sprawa, szkoda że biznesowe animozje pozbawiają możliwości pełnego dialogu - bądź co bądź komentujący mają doświadczenie w branży - a co ważne na polskim poletku. Z ich udziałem, dyskusja mogłaby być bardziej żywa.

Jakie to polskie, niestety...

Ano polskie... Choć tak mi przyszło do głowy - może DMS powinien być ponad i np. wysłać zaproszenie do jakiegoś panelu ? (A może to zrobili?)

Tak sobie myślę, że nieco brak kontynuacji DMS. To tylko spotkanie raz do roku. Krótkie, gdzie część bloków rozmija się moimi zainteresownaniami. Może powinno coś się pojawiać jako mini DMS - spotkania raz na kwartał ? Miesiąc? By porozmawiać, wymienić uwagi na temat bieżących wydarzeń i projektów...
Stanisław Pogorzelski

Stanisław Pogorzelski Konsultant -
komunikacja,
marketing,
zarządzanie

Temat: VII Dni Marketingu Sportowego, czyli budowy rynku ciąg...

Łukasz Maciej K.:
Jeżeli branża jest nadal stosunkowo skromnie rozwinięta, to trudno, żeby ktoś skupiał się na sprzedaży na konferencji know how, ktorego sie dorobił... Idealistów u nas niestety jeszcze mniej niż specjalistów :)

Co to znaczy, że jest słabo rozwinięta?
- Nie ma potencjału (kibice, marki na rynku?) NIE
- Nie ma zasobów ludzkich (management) NIE
- Ciekawych przykładów dla CEO's, że to działa ? TAK
- Fajnych pomysłów na monetyzację sponsoringu ? TAK

We własnym więc interesie jest prezentowanie atrakcyjnych casów i drogi rozumowania. Rynek nagrodzi pioniera - bez obaw.
Łukasz Maciej K.

Łukasz Maciej K. Loopa MS -
właściciel,
marketingowy PM na
zlecenie

Temat: VII Dni Marketingu Sportowego, czyli budowy rynku ciąg...

Potencjał jest a i owszem.
Managementu mało, bo gdyby wyłączyć osoby działające w ramach bliskich im grup interesów to strategów brak. Z tego wynika brak pomysłu na monetyzację jak to pięknie określiłeś. Rynek nie nagrodzi pioniera, jeżeli pochwali się dorobkiem tylko go zje. Widziałeś, żeby firma będąca w etapie rozwoju produktu/usługi (mówię o cyklu życia) dzieliła się know how? Toż to biznesowe samobójstwo i oddanie śmietanki rynkowej innym, które przy poniesionych nakładach na zdobycie know how oznacza, że biznes Ci się nie zwróci - szczególnie jeżeli jesteś podmiotem, który z racji wielkości nie może bazować na ekonomii skali...

konto usunięte

Temat: VII Dni Marketingu Sportowego, czyli budowy rynku ciąg...

Arkadiusz Ż.:
http://www.sponsoring.pl/news.php?informacja=56

Ulala - żeby zazdrościć, to jeszcze bym zrozumiał, ale żeby aż tak pluć jadem?

Rzeczywiście komentarz jest wyraźnie pejoratywny, ale z jedną rzeczą nie mogę się nie zgodzić. Skoro celem organizatorów jest wypromowanie profesjonalnego modelu zarządzania w polskim sporcie to warto byłoby umożliwić dotarcie do konferencji szerszemu audytorium- 500zł dla studentów to w mojej ocenie zbyt wysokie "wejściowe". Być może w przyszłości będzie lepiej...
Arkadiusz Ż.

Arkadiusz Ż. Ekspert ds.
komunikacji i
marketingu, project
manager pro...

Temat: VII Dni Marketingu Sportowego, czyli budowy rynku ciąg...

Łukasz Maciej K.:
Widziałeś, żeby firma będąca w etapie rozwoju produktu/usługi (mówię o cyklu życia) dzieliła się know how? Toż to biznesowe samobójstwo i oddanie śmietanki rynkowej innym...

Firma JVC, która wymyśliła standard VHS :)
Udostępniła dane techniczne, dzięki czemu to VHS przyjął się jako standard, a nie inne, konkurencyjne, nawet lepsze, ale pilnie strzeżone systemy (Betamax - Sony, Video 2000 - Philips).
W omawianym przez nas przypadku zachodzi jednak problem opatentowania sposobu działania, pewnej koncepcji, własności intelektualnej, która nie jest wynalazkiem w rozumieniu prawa patentowego.
Łukasz Maciej K.

Łukasz Maciej K. Loopa MS -
właściciel,
marketingowy PM na
zlecenie

Temat: VII Dni Marketingu Sportowego, czyli budowy rynku ciąg...

No ekstra, że przyjęło się jako standard, ale czy JVC na tym skorzystał? Nie śledziłem tego przypadku, ale szczerze w to wątpię.
Normalną rzeczą jest, że mając jakiś pomysł czy technologię, nie będę chodził i peplał wszystkim jak to zrobić. Prowadzę działalność w celu generowaniu dochodu sobie, a nie konkurencji.

Skoro nie ma możliwości opatentowania to mamy automatycznie odpowiedź dlaczego najprawdopodobniej nigdy nie będzie prezentacji nowatorskiej i twórczej tylko klepanie tego co wszyscy dawno wiedzą.
Stanisław Pogorzelski

Stanisław Pogorzelski Konsultant -
komunikacja,
marketing,
zarządzanie

Temat: VII Dni Marketingu Sportowego, czyli budowy rynku ciąg...

Łukasz Maciej K.:
Potencjał jest a i owszem.
Managementu mało, bo gdyby wyłączyć osoby działające w ramach bliskich im grup interesów to strategów brak. Z tego wynika brak pomysłu na monetyzację jak to pięknie określiłeś. Rynek nie nagrodzi pioniera, jeżeli pochwali się dorobkiem tylko go zje. Widziałeś, żeby firma będąca w etapie rozwoju produktu/usługi (mówię o cyklu życia) dzieliła się know how? Toż to biznesowe samobójstwo i oddanie śmietanki rynkowej innym, które przy poniesionych nakładach na zdobycie know how oznacza, że biznes Ci się nie zwróci - szczególnie jeżeli jesteś podmiotem, który z racji wielkości nie może bazować na ekonomii skali...

Jeden przykład: IBM. Koncepcja PC i udostępnienie całości dokumentacji - wszystkim.
Adam Supranowicz

Adam Supranowicz Manager Sportu

Temat: VII Dni Marketingu Sportowego, czyli budowy rynku ciąg...

Niezła "pojechanka", de facto siedziba firmy Dream znajduje się w tym samym miejscu gdzie będą organizowane DMS.

ups, sorry siedziba firmy numer 4, a siedziba PKOL 2 na ulicy Wybrzeże Gdańskie, może pomidorami zaczną rzucać:)Adam Supranowicz edytował(a) ten post dnia 28.10.08 o godzinie 16:35
Łukasz Maciej K.

Łukasz Maciej K. Loopa MS -
właściciel,
marketingowy PM na
zlecenie

Temat: VII Dni Marketingu Sportowego, czyli budowy rynku ciąg...

Stanisław Pogorzelski:
Łukasz Maciej K.:
Potencjał jest a i owszem.
Managementu mało, bo gdyby wyłączyć osoby działające w ramach bliskich im grup interesów to strategów brak. Z tego wynika brak pomysłu na monetyzację jak to pięknie określiłeś. Rynek nie nagrodzi pioniera, jeżeli pochwali się dorobkiem tylko go zje. Widziałeś, żeby firma będąca w etapie rozwoju produktu/usługi (mówię o cyklu życia) dzieliła się know how? Toż to biznesowe samobójstwo i oddanie śmietanki rynkowej innym, które przy poniesionych nakładach na zdobycie know how oznacza, że biznes Ci się nie zwróci - szczególnie jeżeli jesteś podmiotem, który z racji wielkości nie może bazować na ekonomii skali...

Jeden przykład: IBM. Koncepcja PC i udostępnienie całości dokumentacji - wszystkim.

No niestety nie. IBM nie przedstawił swoje koncepcji nikomu za darmo. Sprzedawał licencje czyli działał dwu torowo oprócz produkcji handlował też technologią. Trochę zły przykład wybrałeś, ale polecam szukanie dalej...

konto usunięte

Temat: VII Dni Marketingu Sportowego, czyli budowy rynku ciąg...

Z omawianym artykułem polemizować nie chcę, motywy jego publikacji pozostają bowiem dla mnie niejasne. Cieszy mnie jednak, że wzbudzamy zainteresowanie.

Dziękuję Wam za przekazane uwagi. Chętnie podejmę dyskusję podczas DMS. Na pewno nie spoczniemy na laurach, plan rozwoju konferencji jest gotowy - wyjdziemy naprzeciw przynajmniej części Waszych oczekiwań.
Stanisław Pogorzelski

Stanisław Pogorzelski Konsultant -
komunikacja,
marketing,
zarządzanie

Temat: VII Dni Marketingu Sportowego, czyli budowy rynku ciąg...

Łukasz Maciej K.:
Stanisław Pogorzelski:
Łukasz Maciej K.:
Potencjał jest a i owszem.
Managementu mało, bo gdyby wyłączyć osoby działające w ramach bliskich im grup interesów to strategów brak. Z tego wynika brak pomysłu na monetyzację jak to pięknie określiłeś. Rynek nie nagrodzi pioniera, jeżeli pochwali się dorobkiem tylko go zje. Widziałeś, żeby firma będąca w etapie rozwoju produktu/usługi (mówię o cyklu życia) dzieliła się know how? Toż to biznesowe samobójstwo i oddanie śmietanki rynkowej innym, które przy poniesionych nakładach na zdobycie know how oznacza, że biznes Ci się nie zwróci - szczególnie jeżeli jesteś podmiotem, który z racji wielkości nie może bazować na ekonomii skali...

Jeden przykład: IBM. Koncepcja PC i udostępnienie całości dokumentacji - wszystkim.

No niestety nie. IBM nie przedstawił swoje koncepcji nikomu za darmo. Sprzedawał licencje czyli działał dwu torowo oprócz produkcji handlował też technologią. Trochę zły przykład wybrałeś, ale polecam szukanie dalej...

http://pl.wikipedia.org/wiki/IBM

I grzeczniej, jak się za pouczanie zabierasz.
Stanisław Pogorzelski

Stanisław Pogorzelski Konsultant -
komunikacja,
marketing,
zarządzanie

Temat: VII Dni Marketingu Sportowego, czyli budowy rynku ciąg...

Krzysztof K.:
Na pewno nie spoczniemy na laurach, plan rozwoju konferencji jest gotowy - wyjdziemy naprzeciw przynajmniej części Waszych oczekiwań.

Te plany to faktycznie ciekawy pkt - czy to także będzie element jakiejś dyskusji na DMS?

konto usunięte

Temat: VII Dni Marketingu Sportowego, czyli budowy rynku ciąg...

Stanisław Pogorzelski:
Krzysztof K.:
Na pewno nie spoczniemy na laurach, plan rozwoju konferencji jest gotowy - wyjdziemy naprzeciw przynajmniej części Waszych oczekiwań.

Te plany to faktycznie ciekawy pkt - czy to także będzie element jakiejś dyskusji na DMS?

Jeśli chodzi o stronę merytoryczną przedsięwzięcia, to w trakcie dyskusji pierwszego dnia ma zostać poruszonych kilka tematów, które powyżej bądź w artykule na sponsoring.pl zostały wywołane.

Bardziej chodziło mi jednak o zgłoszone uwagi organizacyjne - chcemy zadowolić jak największą grupę osób zainteresowanych marketingiem sportowym, dlatego szykujemy pewne reformy w roku 2009.

Następna dyskusja:

Knferencja Naukowa "VI Dni ...




Wyślij zaproszenie do