Ewa Worwąg

Ewa Worwąg Specjalista ds.
Szkoleń, OTTIMA plus

Temat: KURS NA LICENCJĘ MASZYNISTY kwiecień 2015r.

Zapraszamy na kolejną w tym roku edycję kursu na licencję maszynisty organizowanego przez OTTIMA plus Sp. z o.o.

Szkolenie prowadzane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 10.02.2014r. w sprawie licencji maszynisty

INFORMACJE ORGANIZACYJNE:

Rozpoczęcie kursu: 20 kwietnia 2015r. - kurs stacjonarny
Czas trwania: 298 godzin – 240 teoria, 58 godzin zajęcia praktyczne
Cena szkolenia : 5 300,00 PLN brutto
W cenie szkolenia: wykłady, praktyka,i egzamin testowy oraz koszt wydania licencji
Miejsce szkolenia: Katowice, ul Stawowa 10

CEL KURSU MASZYNISTY KOLEJOWEGO

W trakcie szkolenia uczestnicy zdobywają wiedzę w zakresie dotyczącym:

Technologii kolejowej, w tym przepisów bezpieczeństwa i eksploatacji;
Zagrożeń związanych z eksploatacją oraz różnych środków stosowanych do ich zwalczania;
Sposobów funkcjonowania kolei;
Pociągów, ich składów oraz wymogów technicznych wobec zespołów trakcyjnych, wagonów osobowych i towarowych oraz innego rodzaju taboru.

Absolwenci po zakończonym kursie maszynisty kolejowego przystępują do egzaminu końcowego, po jego zdaniu otrzymują "Świadectwo zdaniu egzaminu maszynisty".

OTTIMA plus Sp. z o.o. uzyskała wpis na listę podmiotów uprawnionych do szkolenia i egzaminowania osób ubiegających się o licencję maszynisty zarejestrowany pod NR 04/13 oraz zatwierdzony program szkolenia przez Urząd Transportu Kolejowego.

Kontakt:
Ewa Worwąg
szkolenia@ottima-plus.com.pl
668 894 572

konto usunięte

Temat: KURS NA LICENCJĘ MASZYNISTY kwiecień 2015r.

Witam

Mam kilka pytań odnośnie kursu na licencję maszynisty- nie tylko do autorki tego wątku.

1. Czy taka licencja jest uniwersalna w Polsce na każdy typ składu i lokomotywy?

2. Na czym polega kurs praktyczny i jak sie odbywa?

3. Czy zwrasta w Polsce zapotrzebowanie na pracowników kolei, a zwłaszcza maszynistów?

4. Czy kurs gwarantuje zatrudnienie w jakiś sposób bezpośredni?
Marcin S.

Marcin S. Technik transportu

Temat: KURS NA LICENCJĘ MASZYNISTY kwiecień 2015r.

Robert B.:
Witam

Mam kilka pytań odnośnie kursu na licencję maszynisty- nie tylko do autorki tego wątku.

1. Czy taka licencja jest uniwersalna w Polsce na każdy typ składu i lokomotywy?

2. Na czym polega kurs praktyczny i jak sie odbywa?

3. Czy zwrasta w Polsce zapotrzebowanie na pracowników kolei, a zwłaszcza maszynistów?

4. Czy kurs gwarantuje zatrudnienie w jakiś sposób bezpośredni?

Mój kolega z klasy właśnie rozpoczał samodzielną jazdę.

2. Kurs praktyczny odbywasz jako praktykant w kabinie maszynisty ( mechanika na służbie) . Musisz z nim wyjeździć ileśset godzin. Siedzisz z nim i obserwujesz jego pracę.

Chyba że to nie jest częścią tego kursu, ale na tym właśnie polega praktyka. Tylko czy to dopiero na kontrakcie Cargo czy może wstępnym kursie - nie pamiętam, muszę go dopytać.

Edycja : nie, jednak ta praltyka to dopiero na właściwym kontrakcie o pracę , np Cargo.

3. Wzrasta, bo ludzie się starzeją i odchodzą na emerytury, a młodych raczej brak.

4. Nie gwarantuje.
Kolega twierdzi że gwarantuje jedynie na zasadzie aktualnego zapotrzebowania. Czyli, obecnie ( jak twierdzi) zapotrzebowanie jest duże , więc niby przyjmą cię z otwartymi rękoma.

Sam jestem w sumie zainteresowany, ale to z racji że on mnie tak jakby namawia i poleca.

On kurs dostał za darmo, zapłacił tylko za badania lek. 700zł. Mieliśmy odpowiedni tytuł zawodowy, to także im na rękę.
Jednak w tym fachu życzą sobie zwłaszcza specjalizacji mechaniczno- elektrycznej, bo tak mu tłumaczyli.

Z tym że tam podpisujesz umowę lojalnościową. Jeśli odejdziesz wcześniej ( bodajże przed okresem 3 lat) = 30.000zł zwrotu z Twojej kieszeni.Ten post został edytowany przez Autora dnia 26.10.15 o godzinie 10:44

konto usunięte

Temat: KURS NA LICENCJĘ MASZYNISTY kwiecień 2015r.

Robert B.:
Witam

Mam kilka pytań odnośnie kursu na licencję maszynisty- nie tylko do autorki tego wątku.

1. Czy taka licencja jest uniwersalna w Polsce na każdy typ składu i lokomotywy?

2. Na czym polega kurs praktyczny i jak sie odbywa?

3. Czy zwrasta w Polsce zapotrzebowanie na pracowników kolei, a zwłaszcza maszynistów?

4. Czy kurs gwarantuje zatrudnienie w jakiś sposób bezpośredni?


Sm taki kurs przeszedłem i uzyskałem licencję więc chętnie ci odpowiem na twoje pytania

1.Licencja nie uprawnia cię do niczego innego jak do dalszego szkolenia na stanowisko maszynisty więc o żadnych uprawnieniach na dany typ pojazdu kolejowego (spalinowy czy elektryczny) mowy być nie może.Po uzyskaniu Licencji najczęściej droga do kariery maszynisty wygląda następująco praca na manewrach , szkolenie u rewidentów , praca na warsztacie(Chociaż co oddział / spółka / firma to inaczej bo równie dobrze może być warsztat i do jazdy) potem idziesz wyjeżdżać godziny do świadectwa maszynisty po wyjeżdżeniu tych godzin odbywasz egzamin na świadectwo maszynisty po jego zdaniu zostajesz Maszynistą Stażystą i wtedy rozpoczynasz proces wyjeżdzania ponad tysiąca godzin gdzie robisz znajomości szlaków itp po wyjeżdżeniu tych godzin zdajesz egzamin na Świadectwo Maszynisty ale praktyczny czyli jeździsz jak dobrze pamiętam 2 jazdy w dzień i 2 w noc pod okiem instruktora jeśli on uzna że posiadasz już wystarczające umiejętności zostajesz przemianowany na maszynistę,

Sama licencja jest europejska czyli jest ważna na terenie większości państw Europy

Podsumowując aby mieć uprawnienia na dany typ lokomotywy musisz posiadać Licencję potem zdać świadectwo i uzyskać prawo Kierowania na dany typ lokomotywy

2.Kurs praktyczny zależy od szkoleniowca zazwyczaj wygląda on tak że idziecie w tory i uczycie się na żywo o rozjazdach , zakładacie spony i zamki ,
ewentualnie wchodzicie do jakieś lokomotywy i uczycie się o niej na żywo i tak dalej, po prostu nauka w ternie.

3.Tak i to bardzo jest luka pokoleniowa ale jest również bardzo dużo chętnych

4.Zależy gdzie mieszkasz ale z licencją nie powinno być większego problemu na znalezienie pracodawcyTen post został edytowany przez Autora dnia 21.11.15 o godzinie 16:11

konto usunięte

Temat: KURS NA LICENCJĘ MASZYNISTY kwiecień 2015r.

Marcin, Damian- dzięki za rozpoczęcie dyskusji w tym temacie.
Damian K.:
...jeśli on uzna że posiadasz już wystarczające umiejętności zostajesz przemianowany na maszynistę,
Pytanie tylko jakie są widełki płacowe podczas takiego stażowania i odbywania praktyk, bo przecież żyć z czegoś trzeba, a okres ten jest długi.
3.Tak i to bardzo jest luka pokoleniowa ale jest również bardzo dużo chętnych
Też mam takie informacje że kadra specjalistów kolejowych się starzeje i że jeżeli ten trend się utrzyma, to za 10 lat kolej odczuje braki kadrowe dotkliwie.
Owszem, dużo ludzi się interesuje wykonywaniem tego zawodu, ale równie dużo ludzi nie podejmuje ostatecznie tej pracy z różnych powodów osobistych, jak również pracodawca eliminuje ich ze względu na stan zdrowia, czy braku odpowiednich kwalifikacji (preferowane osoby z doświadczeniem jako elektryk lub mechanik).
4.Zależy gdzie mieszkasz ale z licencją nie powinno być większego problemu na znalezienie pracodawcy
Jeżeli chodzi o mnie to mieszkam w rejonie Polski gdzie jest gęsta infrastruktura kolejowa oraz kolej się rozwija. Kiedyś nawet mieszkałem niedaleko Czechowic- Dziedzic gdzie jest duża stacja rozrządowa i remontowa- przynajmniej kiedyś była.Ten post został edytowany przez Autora dnia 23.11.15 o godzinie 17:17

konto usunięte

Temat: KURS NA LICENCJĘ MASZYNISTY kwiecień 2015r.

co do płacy to zależy jaka firma jakie stanowisko wszędzie inaczej ale jako świeży manewrowy około 1800 zł (wraz z dodatkami i szkodliwymi i uciążliwymi) ale żeby być manewrowym to musisz przejść miesięczny kurs teoretyczny+ 1 miesiąc praktyk tu pewnie będzie najniższa krajowa jako maszynista stażysta około 2200 zł ale tak jak mowie zależy co gdzie i jak więc na to pytanie ciężko odpowiedzieć

konto usunięte

Temat: KURS NA LICENCJĘ MASZYNISTY kwiecień 2015r.

Jak ktoś już ma dom i rodzinę na utrzymaniu to się nie będzie pakował w "stażowania", zwłaszcza że ścieżka kariery rozwojowej i płacowej jest niepewna oraz mało klarowna.

konto usunięte

Temat: KURS NA LICENCJĘ MASZYNISTY kwiecień 2015r.

Robert B.:
Jak ktoś już ma dom i rodzinę na utrzymaniu to się nie będzie pakował w "stażowania", zwłaszcza że ścieżka kariery rozwojowej i płacowej jest niepewna oraz mało klarowna.

Wszystko zależy od sytuacji finansowej bo znam wiele osób które mają rodziny i dzieci i się w to "bawią" a panie Robercie proszę mi uwierzyć nie da się wszystkich przepisów ruchu kolejowego a nawet sygnalizacji (co jest chyba najprostsza ) opanować i a przede wszystkim zrozumieć jej zastosowanie w praktycznej jeździe od razu . Nauczyć jeździć się lokomotywą i dojść do wprawy to często te ponad tysiąc godzin nie wystarczy , a opanować mechanikę i budowę pojazdów kolejowych to etap który każdy powinien znać ale zdecydowanie za mało czasu jest żeby go poznać więc panie Robercie niech pan przemyśli temat bo zawód piękny ale nie da się tego czasu przeskoczyć nawet manewrów bo potem jako maszyniście wykonującego manewry doświadczenie ze stanowiska manewrowego punktuje w każdej sytuacji (a jest to najniebezpieczniejsza praca manewry najwięcej wypadków jest na manewrach i najwięcej poszkodowanych to manewrowi ) ale jeżeli sytuacja panu finansowa nie pozwala to wtedy faktycznie trzeba by było zrezygnować

Następna dyskusja:

Kurs na licencje maszynisty...




Wyślij zaproszenie do