Bartłomiej M.

Bartłomiej M. SOLUTION Sp. z o.o.

Temat: Hostessy - czy warto ?

Czy waszym zdaniem jest sens przeprowadzania dużych akcji hostessowych w hipermarkatach ? Chodzi mi tutaj o sytuacje kiedy np w alejce z alkoholami spotykacie sie z 10 dziewczynami i zamiast spokojnie wybrać produkt zniechęcacie sie do niego. Jak wy na to patrzycie. Czy jako osoby zlecające akcjie badacie ich wpływ na sprzedąz itp ? jakie sa wasze wnioski. Czy nie jest tak ze promocje juz zaczynają sie "przejadać" ?
Agnieszka Nadstawna

Agnieszka Nadstawna Trener &
Arteterapeuta &
Coach. Event
Planner.

Temat: Hostessy - czy warto ?

Jeśli Cię interesuje zdanie zwykłego klienta:
nie zwracam na nie uwagi pomimo calego szacunku do ich i Twojej pracy. Nie pytam o nic, bo rzadko kiedy potrafią (albo chcą) cokolwiek powiedziec poza "polecamy dziś..." (niestety). Mam wrażenie że sa strasznie zmęczone i ze stoja "za karę". Z pewnościa nie dotyczy to wszystkich ale jakoś tak mam zakodowane w glowie..
Przykład: kilka dni temu zatrzymalam sie przy workach na smieci. Hostessa poleciła mi worki firmy jakies tam - że najtansze. W sekunde - bez szukania - pokazalam jej palcem inne 3 rodzaje - tańsze. Nie miala odpowiedzi, jej wyraz twarzy pokazywał "racja ale tak mi kazali to klepię". A wystarczylo powiedziec ze te tansze nie maja zamykania albo ze sie rwą czy coś...
Zwracam uwage natomiast na nowe trendy: starsza pani zamiast kolejnej identycznej dziewczynki, młodzież nie białej rasy itp....
Może faktycznie czas na innowacje. Ale to Wy fachowcy oceniacie - jesli ten sam standardzik hostess typu "dziś polecam Pani..." sie sprawdza... to... to znaczy że sprawdzać sie bedzie jeszcze tylko troszke czasu i zaraz ktos wymysli cos nowego. Do dzieła!
Powodzenia.
Bartłomiej M.

Bartłomiej M. SOLUTION Sp. z o.o.

Temat: Hostessy - czy warto ?

Zapraszam na szkolenie produktowe które prowadze przed każdą akcja promocyjna. Ponadto i chyba co najwazniejsze hostessy które pracują u mnie nie używaja haseł "zapraszam do promocji", Robimy im szkolenie z umiejętności prowadzenia rozmowy z klientami, uczymy jak pokazać korzyci i zalety produktu, poprzez umiejętnie zadane pytania klientowi które mają na celu zbadanie ich potrzeb. Moze to brzmi bardzo powaznie jak na zwykłą promocje ale pokaże Ci przykład. Kiedy promowaliśmy sosy nasze hostessy zaczepiały klientów pytaniem "czy zna pan/pani kuchnie śródziemnomorską ?", Klient inaczej reaguje na tego typu zagajania. Otwiera sie i zaczyna rozmowe z hostessą która ma juz kolejne dwa pytania dla klienta, dopiero potem poleca produkt pod daną osobe.
Poza tym wychodze z założenia ze nie ma złych hostess, są tylko żli koordynatorzy którzy nie douczyli swoich pracowników.
Agnieszka Nadstawna

Agnieszka Nadstawna Trener &
Arteterapeuta &
Coach. Event
Planner.

Temat: Hostessy - czy warto ?

A to chwalić chwalić!

konto usunięte

Temat: Hostessy - czy warto ?

Panie Bartłomieju z całym szacunkiem jeśli wszystkie Pana hostessy są super i za wszystkie Pan ręczy, to gratuluje odwagi. Jeśli realizuje Pan projekty ogólnopolskie to ręczy Pan również za każdą hostessę?

Dobór hostess wg profilu wymaganego przez Agencję jest sporym wyzwaniem, ponieważ na rynku pracy zawirowania.
Wyszkolona hosstessa która przechodzi warsztaty sprzedażowe, a nie tylko produktowe to dziś, nie ma co ukrywać, bardzo rzadkie zjawisko, a szkoda.

Damian Ozga

Damian Ozga My Travel Sp. z o.o.
- Prezes Zarządu

Temat: Hostessy - czy warto ?

Przykro mi ale nie zgodzę się z Tobą Bartku....sam wiesz jak jest z hostessami....Szkolimy je.....a przyjdzie co do czego to i tak robią i mówią swoje...

konto usunięte

Temat: Hostessy - czy warto ?

Możemy pisać że świat jest idealny, a hostessa zawsze git. Przy założeniu ze akcja startuje w 200 punktach jednocześnie potrzebna jest spora grupa kontrolerów "tajemniczych klientów" którzy np. przydzielają dodatkowe punkty za obsługę.
Bartłomiej M.

Bartłomiej M. SOLUTION Sp. z o.o.

Temat: Hostessy - czy warto ?

Akcje ogólnopolską prowadziłem raz. Miałem do dyspozycji kilku koordynatorów w kilku regionach Polski i ... niestety nie moge reczyć wtedy za kazdą z hostess. Jezeli natomiast mam projekt na moim terenie działania to w zdecydowanej wiekszości recze za nie. Za hostessy Damiana również :)

Jezeli by tak nie było, najnormalniej w świece nikt by ze mną nie chciał pracować. Zapraszam do "zaudytowania" moich hostess. Terminy akcji podam na maila ( mój to solu-tion@solu-tion.pl ) chetnie przesle założenia i terminy akcji. Podtrzymam moja teorie choć ja trochę zmodyfikuje "nie ma złych hostess, są tylko żle przeszkolone" a za to odpowiada koordynator.
Katarzyna Leszczyńska

Katarzyna Leszczyńska Trener szkoleń z
zakresu event
marketingu | Event
Manager

Temat: Hostessy - czy warto ?

Bartłomiej M.:Akcje ogólnopolską prowadziłem raz. Miałem do dyspozycji kilku koordynatorów w kilku regionach Polski i ... niestety nie moge reczyć wtedy za kazdą z hostess. Jezeli natomiast mam projekt na moim terenie działania to w zdecydowanej wiekszości recze za nie. Za hostessy Damiana również :)

Jezeli by tak nie było, najnormalniej w świece nikt by ze mną nie chciał pracować. Zapraszam do "zaudytowania" moich hostess. Terminy akcji podam na maila ( mój to solu-tion@solu-tion.pl ) chetnie przesle założenia i terminy akcji. Podtrzymam moja teorie choć ja trochę zmodyfikuje "nie ma złych hostess, są tylko żle przeszkolone" a za to odpowiada koordynator.


Oj kłóciłabym się, kłóciła...:-)
Bartłomiej M.

Bartłomiej M. SOLUTION Sp. z o.o.

Temat: Hostessy - czy warto ?

:) wiem o co chodzi .... ale to niestety potwierdza założenie o źle przygotowanym koordynatorze...

konto usunięte

Temat: Hostessy - czy warto ?

Bartłomiej M.::) wiem o co chodzi .... ale to niestety potwierdza założenie o źle przygotowanym koordynatorze...


Agencja odpowiada za realizację w każdym punkcie :) To Agencja ręczy za wykonanie zlecenia a nie jej pracownik w regionie.
Robota ma zostać wykonana zgodnie z założeniami :)
Jeśli hostessa jest kiepska, to supervisor, koordynator również moze być kiepski ale hostessa przed klientem to wizytówka nie supera czy koordynatora ale wizytówka agencji.
Bartłomiej M.

Bartłomiej M. SOLUTION Sp. z o.o.

Temat: Hostessy - czy warto ?

Racja
Damian Ozga

Damian Ozga My Travel Sp. z o.o.
- Prezes Zarządu

Temat: Hostessy - czy warto ?

Jestem właścicielem Agencji i wiem co to znaczy stresować się przez hostessy. Za każdym razem jak jest problem....to nikt nie dzwoni do hostessy....mało tego...nie dzwonią do Accounta....nie dzwonią też do SV....dzwonią do mnie`- bo to ja jestem odpowiedzialny za pracę każdej hostessy....mimo że czasem nie wiem jak ma na imię i jak wygląda ( o to dbają regionalni SV)...to jest megastres. Trzeba niejednokrotnie wykazywać się dużym zaufaniem do hostess i SV.
Aleksander Chudy

Aleksander Chudy Activation Manager,
Żywiec Zdrój S.A.

Temat: Hostessy - czy warto ?

Marzena J.:Jeśli hostessa jest kiepska, to supervisor, koordynator również moze być kiepski ale hostessa przed klientem to wizytówka nie supera czy koordynatora ale wizytówka agencji.


z mojego punktu widzenia, hostessa podczas akcji to wizytówka firmy, której produkty / usługi reklamuje

a to w jaki sposób została przeszkolona, co mówi i jak się zachowuje to wszystko leży w gestii agencji - dla mnie, jako klienta, powiem kolokwialnie, nie interesuje kto zawinił na którym poziomie. Oczywiście zawsze jest jakaś doza tolerancji, przypadki bywają różne, źle jeśli tych przpadków jest np. w 20% lokalizacji.

Alek

konto usunięte

Temat: Hostessy - czy warto ?

Aleksander C.:
Marzena J.:Jeśli hostessa jest kiepska, to supervisor, koordynator również moze być kiepski ale hostessa przed klientem to wizytówka nie supera czy koordynatora ale wizytówka agencji.


z mojego punktu widzenia, hostessa podczas akcji to wizytówka firmy, której produkty / usługi reklamuje

a to w jaki sposób została przeszkolona, co mówi i jak się zachowuje to wszystko leży w gestii agencji - dla mnie, jako klienta, powiem kolokwialnie, nie interesuje kto zawinił na którym poziomie. Oczywiście zawsze jest jakaś doza tolerancji, przypadki bywają różne, źle jeśli tych przpadków jest np. w 20% lokalizacji.

Alek


Oczywiście ze zgadzam się :) dawałam przykład koordynator - hostessa. Ale hostessa podczas akcji "wizytówka" agencji jest również wizytówką Klienta którego produkty prezentuje.
Podsumowując dlatego warto dobierać hostessy wg profilu, i szkolić je wg wytycznych i Klienta i Agencji. Chociaż jak pisałam w innym poście od strony agencji wymaga to odpowiednich programów lojalnościowych i motywacyjnych :)

konto usunięte

Temat: Hostessy - czy warto ?

Są hostessy złe, które się nie nadają do tej pracy, która jest odpowiedzialna, a teoretyzuje się, że każdy się do tego nadaje. Są osoby nieśmiałe, albo "olewatorskie", które mimo przeszkolenia i najlepszych chęci koordynatora zawalają sprawę.

Zależy to od wielu czynników, na które koordynator czasem nie ma wpływu, np. hostessa staje u niego pierwszy raz (np. stare sprawdzone są zajęte), mimo doświadczenia, okazuje się olewatorką, co wychodzi po dniu, niestety po dniu, w którym kontrola może to wykryć.

Dlatego nie zgadzam się, ze to złych koordynatorów wina, po prostu niektózy chcą pracować, inni nie i dotyczy to ogółu, nie tylko hostess, tylko, ze po hostessach od razu to widać...
Matylda Gajda

Matylda Gajda specjalista d, Grupa
Progres

Temat: Hostessy - czy warto ?

Lubisz pracować z ludźmi? Sprawdź, jak zostać hostessą: https://hostessy-agencja.pl/praca/

Następna dyskusja:

DEGUSTACJA I HOSTESSY CZY S...




Wyślij zaproszenie do