Andrzej K.

Andrzej K. Praca z pasją HR

Temat: Gry Pracowników

Gry pracowników można opis w następujący sposób:

Tytuł: potoczna nazwa gry i jej skrót, jeśli się nim posługujemy.
Teza: ogólny plan gry.
Dynamika i cel: przyznanie motywacji psychologicznej i tajemnicy gry, cel gry lub racja, dla której stan Ja-Dziecko ją odgrywa.
Role: role lub gracze, których spotykamy zazwyczaj w tej grze.

Przykłady:
1. Przykład gry taki, jaki był odgrywany w dzieciństwie.
2. Przykład wzięty z życia dorosłego człowieka.

Paradygmat: ilustruje możliwie jak najkrócej krytyczne transakcje gry. Paradygmat społeczny jest oczywistą zawartością ukazującą transakcję; paradygmat psychologiczny jest ukrytą zawartością transakcji.
Uderzenia: minimalna liczba bodźców i reakcji transakcyjnych gry; gra rzeczywista może być znacznie bardziej wypracowana.

Korzyści:
1.Psychologiczne wewnętrzne: jak gra przyczynia się do wewnętrznej stabilności psychicznej.
2.Psychologiczne zewnętrzne: jak pozwala na unikanie sytuacji wytwarzających lęki.
3.Społeczne wewnętrzne: charakterystyczne zdanie używane w grze takiej, jaką odgrywamy z najbliższymi.
4.Społeczne zewnętrzne: kluczowe zdanie, gra pochodna lub wolne spędzanie czasu przeżywane w kręgach z mniejszą bliskością.
5.Biologiczne: rodzaj bodźca fizycznego lub innego (głaski), jakie oferuje gra osobom grającym.
6.Egzystencjalne: egzystencjalny punkt widzenia, którego gra broni.
Dodatkowe gry: nazwy gier dopełniających, powiązane lub dodatkowe.
Antyteza: zachowanie kończące grę.

Zachęcam do opisów gier pracowników, współpracowników...Andrzej K. edytował(a) ten post dnia 25.03.09 o godzinie 11:35