konto usunięte

Temat: płynny ruch animacji

Witam Wszystkich
Mam problem z płynnością animacji na mojej stronie.

http://www.januszlach.pl/

(ruch myszą prawo lewo) przyznacie sami klatkuje strasznie

Efekt który chciałbym osiągnąć
http://lights.elliegoulding.com/

Dla jasności chodzi mi tylko o płynny ruch prawo lewo. Jeśli ktoś ma jakiś tutorial sposób, będę wdzięczny

Pozdrawiam
J.

konto usunięte

Temat: płynny ruch animacji

Po pierwsze te strony korzystają z dwóch różnych technologii.
Po drugie, jeśli Ci klatkuje to zaktualizuj flashplayer'a ewentualnie zastanów się nad wymianą procesora.
Marek Karnecki

Marek Karnecki rozwijamy się ;)

Temat: płynny ruch animacji

u mnie nie klatkuje nic a nic...
Tomasz Bajorek

Tomasz Bajorek iOS Developer

Temat: płynny ruch animacji

U mnie również nie klatkuje.

Nurtuje mnie tylko jak chcesz przejść od

http://www.januszlach.pl/

do

http://lights.elliegoulding.com/

Przecież to dwie różne koncepcje.

Temat: płynny ruch animacji

nie klatkuje ale blitting widać,
poza tym Twój sajt jest zrobiony we flashu, a lights to projekt na WebGL

konto usunięte

Temat: płynny ruch animacji

Przeprasza może faktycznie nie nazbyt dokładnie opisałem o co mi chodzi (jak LAMA :)
i dałem złe przykłady ale innych nie mogłem trafić.

Chodzi mi tylko o tą część, która porusza się za samochodem (krajobraz) na ruch myszki
prawo / lewo

Chciałbym żeby był tak płynny jak na przykładach. Na pewno już trafiliście na strony które markują przestrzeń a tak naprawdę to tylko warstwy położone na oddzielnych timelinach o różnych zakresach animacji.

Co dalej przesuwa się najmniej o kilka piks. np 10piks. a im obiekt jest bliższy czyli większy to jego ruch prawo lewo jest większy np 100 piks.

to są może lepsze przykłady

http://holymountain.nfb.ca/
http://borgia.canalplus.fr/englishVersion.php#/accueil
dla jasność u Borgiów tylko ruch prawo lewo :)

Idealnej kopi nie znalazłem :)

U mnie to wszystko jest zrobione na move clipie wewnątrz którego są timeline na oddzielnych warstwach jest grafika animowana j.w.
a na nim są 2 buttony odpowiadające za ruch filmy w prawo +2 i lewo -2

Może to kwestia kodu. Wieczorem wrzucę ten którego ja użyłem u siebie.

konto usunięte

Temat: płynny ruch animacji

nie wiem o co dokładnie chodzi bo wydaje mi się, ze ujęte są u ciebie dwa problemy:
1 chcesz by movie clipy były płynniejsze a nie takie szarpane.
- może masz ustawioną złą szybkość klatek
- by animacja była płynniejsza ja stosuję w tweening - ease 100%
- można posiłkować się filtrami jak blur na początkowej fazie do 100% widoczności

2. by ruszało się tło wraz ze strzałką należy wpisać odpowiedni kod, który to umożliwi.
Takowego nie posiadam, google :)

konto usunięte

Temat: płynny ruch animacji

Emil Sowiński:
- można posiłkować się filtrami jak blur na początkowej fazie do 100% widoczności
Zakladanie filtrow da efekt odwrotny od zamierzonego.

konto usunięte

Temat: płynny ruch animacji

Michał Mikłowski:
Emil Sowiński:
- można posiłkować się filtrami jak blur na początkowej fazie do 100% widoczności
Zakladanie filtrow da efekt odwrotny od zamierzonego.


g....o prawda....

konto usunięte

Temat: płynny ruch animacji

Emil Sowiński:
Michał Mikłowski:
Emil Sowiński:
- można posiłkować się filtrami jak blur na początkowej fazie do 100% widoczności
Zakladanie filtrow da efekt odwrotny od zamierzonego.


g....o prawda....

Widzę, że jesteś prawdziwym specjalistą. Na pewno rozwiniesz swoją myśl i zaprezentujesz nam na przykładzie jak to animacja z użyciem blur'a zużywa mniej zasobów.

konto usunięte

Temat: płynny ruch animacji

U mnie "chyba" nie klatkuje...ale zmiękczyłbym ją w momentach zatrzymania lub ruszania/zatrzymania.
Nie wiem jakich tween'ów używasz...czy TweenMaxa, Cauriny czy może czegoś innego, ale zdecydowanie dałbym zmiękczenie typu "easeOut" przy zatrzymywaniu pojazdu.
Proceduralnych tweenów flasha nie polecam. Greensock rządzi !

konto usunięte

Temat: płynny ruch animacji

Kod już mam: możne trochę naiwny bo MC oparty na dwóch buttonach prawy lewy
Przykładowy kod do prawego buttona.

on (rollOver){
tellTarget ("/mc1"){
nextFrame ();
}
gotoAndPlay ("scroll");
}

i tak to działa. Prędkość animacji ustawiłem na 60fps przestawię na standardowe 24 i zobaczę jak to jutro będzie wyglądać jak się już odświeży :)

Fakt robiłem to już jakiś czas temu na bazie starego tutoriala bo tylko taki znalazłem który pasował do mojej koncepcji. Może jeszcze uda mi się coś znaleźć opartego tylko o action scrypt tak jak na załączonych wcześniej stronkach.

Najbardziej drażnią mnie te mory jak w starych tv lcd (animacja pozostawia po sobie ślad).
Dzięki za sugestie.

Emil Sowiński:
nie wiem o co dokładnie chodzi bo wydaje mi się, ze ujęte są u ciebie dwa problemy:
1 chcesz by movie clipy były płynniejsze a nie takie szarpane.
- może masz ustawioną złą szybkość klatek
- by animacja była płynniejsza ja stosuję w tweening - ease 100%
- można posiłkować się filtrami jak blur na początkowej fazie do 100% widoczności

2. by ruszało się tło wraz ze strzałką należy wpisać odpowiedni kod, który to umożliwi.
Takowego nie posiadam, google :)

konto usunięte

Temat: płynny ruch animacji

W pierwszej kolejności winię action script ale jak na razie nic lepszego nie znalazłem :/
Michał Mikłowski:
Emil Sowiński:
- można posiłkować się filtrami jak blur na początkowej fazie do 100% widoczności
Zakladanie filtrow da efekt odwrotny od zamierzonego.

konto usunięte

Temat: płynny ruch animacji

http://www.greensock.com/

:) czyżby światło w tunelu :) o coś podobnego właśnie mi chodzi. Trochę brakuje mi tej wiedzy technicznej. Muszę sobie to i owo doczytać ale fajnie, że jest się przynajmniej kogo poradzić :)

Dzięki.

Cezary Gruca:
U mnie "chyba" nie klatkuje...ale zmiękczyłbym ją w momentach zatrzymania lub ruszania/zatrzymania.
Nie wiem jakich tween'ów używasz...czy TweenMaxa, Cauriny czy może czegoś innego, ale zdecydowanie dałbym zmiękczenie typu "easeOut" przy zatrzymywaniu pojazdu.
Proceduralnych tweenów flasha nie polecam. Greensock rządzi !

konto usunięte

Temat: płynny ruch animacji

Słuchaj...u mnie ta animacja chodzi płynnie, więc nie jest winowajcą action script - tylko Twoje moce obliczeniowe. Po prostu masz za słaby procesor i renderer programu się nie wyrabia.

Trzy sprawy...odpowiedz na pytania:

1) czy nie skalujesz bitmap, tylko zadajesz je 1:1 w rozdzielczości 72 dpi
2) czy bitmapy są umieszczone w symbolach (graphic lub movie clip)
3) mam nadzieję, że nie masz tweeningu zamienionego na pojedyncze klatki (czyli takie prostokąciki z czarną kropką ) - bo jeśli tak...a masz słaby procesor - to tu jest wina

Generalnie lepiej by ten ruch zapodawać w kodzie zamiast na timelinie - to zawsze piękniej wygląda, poza tym jest to plastyczne rozwiązanie z którym możesz robić potem cuda.

Na tej stronie masz najlepsze (moim zdaniem) narzędzia używane do transformacji obiektów:
http://www.greensock.com/

pozdrawiam

konto usunięte

Temat: płynny ruch animacji

jeśli (blitting) to te ślady zostawiane za grafiką jak w starych LCD to właśnie to jest mój problem :)
Krzysztof Cieślak:
nie klatkuje ale blitting widać,
poza tym Twój sajt jest zrobiony we flashu, a lights to projekt na WebGL

konto usunięte

Temat: płynny ruch animacji

Może źle to nazywam. Nie chodzi dokładnie o klatkowanie tylko o ślady które zostawia za sobą animacja jak w pierwszych LCD (albo inaczej coś jak długi ślad myszy) grafika nie jest miękka jak się przewija. ale po zatrzymaniu żyletka. To tylko podczas przewijania jest widoczne. Nawet na elementach wektorowych.

fakt kilka grafik jest skalowanych ale minimalne więc wagowo też nie powinny zalegać.

2. odpada wszystko jest w symbolach
3. Jestem na tyle zajebisty, że tweeningu w ogóle nie używam :D (żart) Tak naprawdę to wszędzie jest na 0 ale może delikatnie podkręcę i zmniejszę szybkość animacji na 24 klatki bo było na 60. :/

---------------
Generalnie lepiej by ten ruch zapodawać w kodzie zamiast na timelinie - to zawsze piękniej wygląda, poza tym jest to plastyczne rozwiązanie z którym możesz robić potem cuda.

------------------

zgadzam się w 100% tach zwłaszcza że większość elementów jest na innych warstwach i trzeba się trochę pobawić żeby to zgrać. Poza tym faktycznie strony robione z przewagą action scripta śmigają bardziej płynnie.

Jeśli natrafisz na kawałek kodu lub jakiś tutorial z tą opcją to będę wdzięczny za udostępnienie.

Cezary Gruca:
Słuchaj...u mnie ta animacja chodzi płynnie, więc nie jest winowajcą action script - tylko Twoje moce obliczeniowe. Po prostu masz za słaby procesor i renderer programu się nie wyrabia.

Trzy sprawy...odpowiedz na pytania:

1) czy nie skalujesz bitmap, tylko zadajesz je 1:1 w rozdzielczości 72 dpi
2) czy bitmapy są umieszczone w symbolach (graphic lub movie clip)
3) mam nadzieję, że nie masz tweeningu zamienionego na pojedyncze klatki (czyli takie prostokąciki z czarną kropką ) - bo jeśli tak...a masz słaby procesor - to tu jest wina

Generalnie lepiej by ten ruch zapodawać w kodzie zamiast na timelinie - to zawsze piękniej wygląda, poza tym jest to plastyczne rozwiązanie z którym możesz robić potem cuda.

Na tej stronie masz najlepsze (moim zdaniem) narzędzia używane do transformacji obiektów:
http://www.greensock.com/

pozdrawiam

konto usunięte

Temat: płynny ruch animacji

Janusz Łach:
Może źle to nazywam. Nie chodzi dokładnie o klatkowanie tylko o ślady które zostawia za sobą animacja jak w pierwszych LCD (albo inaczej coś jak długi ślad myszy) grafika nie jest miękka jak się przewija. ale po zatrzymaniu żyletka. To tylko podczas przewijania jest widoczne. Nawet na elementach wektorowych.

...karta graficzna ? Coś w tym temacie...

A propos elementów wektorowych - jeśli ten wektor jest bardzo skomplikowany, to użycie bitmapy zrobionej na jego podstawie jest o wiele lepsze. Taki wektor jest wtedy o wiele cięższy dla możliwości komputera niźli bitmapa.
Mógłbyś spróbować starej, dobrze znanej zagrywki, której używa się do czyszczenia bitmap w animacjach, ale to jest dość ciężkie dla możliwości komputera. Chodzi mianowicie o dodanie kanału alpha, czyli ustawieniu przezroczystości symbolu na 99%.
Tylko wtedy flash musi się bardziej postarać, czyli znowu możliwości komputera...
fakt kilka grafik jest skalowanych ale minimalne więc wagowo też nie powinny zalegać.

- tu nie chodzi o wagę tych bitmap...po prostu jeśli jest skalowanie, to flash się musi nad nim "pochylić"...czyli coś zrobić w temacie...
W zależności od tego - jakie to skalowanie jest i jak jest "podana" sama bitmapa - to "pochylenie" może być pojedyncze lub wielokrotne...a to szarpie Twoje zasoby obliczeniowe :)

...a propos tutoriali - prześledź sobie ten blog:
http://www.leebrimelow.com/
;)Cezary Gruca edytował(a) ten post dnia 25.01.12 o godzinie 10:13

konto usunięte

Temat: płynny ruch animacji

Dzięki za podpowiedzi. W wolnej chwili zrobię sobie mały test. Przygotuję prostą grafikę 1:1 i z animuję w ten sam sposób co stronkę. Zawsze znajdzie się coś do poprawienia :)

Dzięki za namiary. :)

Następna dyskusja:

rozpoczecie animacji od okr...




Wyślij zaproszenie do