Temat: płynny ruch animacji
Janusz Łach:
Może źle to nazywam. Nie chodzi dokładnie o klatkowanie tylko o ślady które zostawia za sobą animacja jak w pierwszych LCD (albo inaczej coś jak długi ślad myszy) grafika nie jest miękka jak się przewija. ale po zatrzymaniu żyletka. To tylko podczas przewijania jest widoczne. Nawet na elementach wektorowych.
...karta graficzna ? Coś w tym temacie...
A propos elementów wektorowych - jeśli ten wektor jest bardzo skomplikowany, to użycie bitmapy zrobionej na jego podstawie jest o wiele lepsze. Taki wektor jest wtedy o wiele cięższy dla możliwości komputera niźli bitmapa.
Mógłbyś spróbować starej, dobrze znanej zagrywki, której używa się do czyszczenia bitmap w animacjach, ale to jest dość ciężkie dla możliwości komputera. Chodzi mianowicie o dodanie kanału alpha, czyli ustawieniu przezroczystości symbolu na 99%.
Tylko wtedy flash musi się bardziej postarać, czyli znowu możliwości komputera...
fakt kilka grafik jest skalowanych ale minimalne więc wagowo też nie powinny zalegać.
- tu nie chodzi o wagę tych bitmap...po prostu jeśli jest skalowanie, to flash się musi nad nim "pochylić"...czyli coś zrobić w temacie...
W zależności od tego - jakie to skalowanie jest i jak jest "podana" sama bitmapa - to "pochylenie" może być pojedyncze lub wielokrotne...a to szarpie Twoje zasoby obliczeniowe :)
...a propos tutoriali - prześledź sobie ten blog:
http://www.leebrimelow.com/
;)
Cezary Gruca edytował(a) ten post dnia 25.01.12 o godzinie 10:13