Agnieszka Mirek

Agnieszka Mirek koordynator ds.
szkoleń,
Dolnośląskie Centrum
Psychoterap...

Temat: STUDIUM DLA PSYCHOLOGÓW I NIE TYLKO! W DCP WROCŁAW

STUDIUM INTERWENCJI KRYZYSOWEJ- REKRUTACJA TRWA

Dolnośląskie Centrum Psychoterapii we Wrocławiu zaprasza na
Studium Interwencji Kryzysowej.

Pierwszy zjazd już 20.20.2012!


Obrazek


Celem Studium Interwencji Kryzysowej jest przygotowanie słuchaczy
do udzielania pomocy osobom doświadczającym problemów
psychicznych związanych z kryzysem rozwojowym (kryzysy
małżeńskie, rodzinne, związane z trudnościami szkolnymi,
kryzysy adolescencyjne, kryzysy zawodowe, wieku średniego, wieku
podeszłego i inne) lub z kryzysem sytuacyjnym (doświadczenia
traumatyczne, utrata i żałoba, próby samobójcze, kryzysy
związane z chorobą psychiczną, somatyczną, inne).

Zapisy oraz szczegółowe info na http://dcp.wroclaw.pl

STUDIUM TERAPII RODZIN- REKRUTACJA TRWA

Dolnośląskie Centrum Psychoterapii we Wrocławiu zaprasza na
Studium Terapii Rodzin.

Pierwszy zjazd już 06.10.2012!


Obrazek


Celem Studium Terapii Rodzin jest poszerzenie wiedzy w zakresie
systemowego rozumienia rodziny i nabycie umiejętności metod
diagnozy i terapii rodzin. Uczestnicy będą mieli okazję zapoznać
się z podstawowymi zasadami pracy z rodziną, głównymi szkołami
terapii rodzin. W trakcie szkolenia uczestnicy rozwiną
umiejętności psychoterapeutyczne w pracy z rodziną (budowanie
kontraktu terapeutycznego z rodziną, prowadzenie procesu
terapeutycznego, pracy z genogramem). Zapoznają się z technikami i
metodami stosowanymi w systemowej terapii rodzin, omówione zostaną
podstawowe zagadnienia z zakresu psychopatologii i psychoterapii
rodzin. W trakcie szkolenia uczestnicy pracować będą metodami
warsztatowymi, a praca nad przypadkami i zajęcia superwizyjne
umożliwią praktyczne przyswojenie nabytych wiadomości. Podstawą
teoretyczną szkolenia jest systemowa terapia rodzin.

Zapisy oraz szczegółowe info na http://dcp.wroclaw.pl

STUDIUM TERAPII DZIECI I MŁODZIEŻY- REKRUTACJA TRWA

Dolnośląskie Centrum Psychoterapii we Wrocławiu zaprasza na
Studium Terapii Dzieci i Młodzieży.

Pierwszy zjazd już 27.10.2012!


Obrazek


Celem Studium Terapii Dzieci i Młodzieży jest poszerzenie wiedzy w
zakresie metod diagnozy zaburzeń psychicznych dzieci i młodzieży
oraz nabycie umiejętności prowadzenia interwencji kryzysowej i
terapii dzieci i młodzieży w różnych podejściach
terapeutycznych: poznawczo-behawioralnym, systemowym,
psychodynamicznym, eriksonowskim. Uczestnicy będą mieli okazję
zapoznać się z podstawami psychologii rozwojowej, psychopatologii
i psychiatrii dzieci i młodzieży. Przedstawione zostaną
podstawowe metody diagnozy dzieci i młodzieży, zasady pracy z
dziećmi i młodzieżą, podstawy metodologiczne i metody pracy
głównych nurtów terapeutycznych mających zastosowanie w pracy z
dziećmi i młodzieżą. W trakcie szkolenia uczestnicy rozwiną
umiejętności psychoterapeutyczne w pracy z dziećmi i
młodzieżą, rodziną (diagnoza psychologiczna i psychitryczna,
budowanie kontaktu terapeutycznego, prowadzenie procesu
terapeutycznego). Uczestnicy zapoznają się z technikami i metodami
stosowanymi w terapii dzieci i młodzieży, omówione zostaną
podstawowe zagadnienia z zakresu psychologii rozwojowej i
psychologii wychowawczej, psychopatologii, psychiatrii i
psychoterapii dzieci i młodzieży, zagadnienia teoretyczne z
zakresu problematyki normy i patologii w ujęciu psychobiologicznym,
psychospołecznym i psychologiczno-rozwojowym, klasyfikacja i
diagnoza zaburzeń wg DSM-IV TR I ICD-10. W trakcie szkolenia
uczestnicy pracować będą metodami warsztatowymi, a praca nad
przypadkami i zajęcia superwizyjne umożliwią praktyczne
przyswojenie nabytych wiadomości. Studium Terapii Dzieci i
Młodzieży przygotowuje do pracy diagnostycznej i terapeutycznej z
dziećmi i młodzieżą, współpracy terapeutycznej z rodzinami,
psychoedukacji i psychoprofilaktyki.

Zapisy oraz szczegółowe info na http://dcp.wroclaw.pl

STUDIUM TRENINGU I TERAPII GRUPOWEJ- REKRUTACJA TRWA

Dolnośląskie Centrum Psychoterapii zaprasza na Studium Treningu i
Terapii Grupowej.

Pierwszy zjazd już 25.10.2012!


Obrazek


Celem Studium Treningu i Terapii Grupowej jest poszerzenie wiedzy w
zakresie rozumienia dynamiki procesu grupowego, nabycie
umiejętności do samodzielnego prowadzenia treningów, warsztatów
i terapii grupowej. Uczestnicy będą mieli okazję zapoznać się z
podstawami psychologii społecznej, psychologii klinicznej,
psychopatologii, treningiem interpersonalnym, treningiem
umiejętności psychospołecznych, treningiem grupowej pomocy
psychologicznej. Przedstawione zostaną podstawowe metody diagnozy
potrzeb grupy, zasady pracy z grupą, podstawy metodologiczne i
metody pracy grupowej w obszarach problemowych: grupowa terapia
uzależnien, grupowa terapia osób współuzależnionych i DDA,
terapia grupowa ofiar i sprawców przemocy, grupowa terapia
zaburzeń depresyjnych, lekowych, psychotycznych, grupowa terapia
zaburzeń odżywiania, terapia grupowa dzieci i młodzieży. W
trakcie szkolenia uczestnicy rozwiną umiejętności
psychoterapeutyczne w pracy z grupą (rozumienie dynamiki I
struktury grupy, budowanie kontaktu, kontrakt terapeutyczny,
interwencje terapeutyczne na etapach kolejnych faz rozwoju grupy,
prowadzenie procesu terapeutycznego, praca z oporem, konstruktywne
rozwiązywanie problemów w grupie) oraz poszerzą własne
umiejętności psychospołeczne, umiejętnosci pomocy
psychologicznej, oraz umiejetności konstruowania programów
warsztatów/ treningów i grup terapeutycznych. Zapoznają się z
technikami i metodami stosowanymi w terapii grupowej i treningach
grupowych. W trakcie szkolenia uczestnicy pracować będą metodami
aktywnymi, przygotowujący do samodzielnej pracy terapeutyczne,
psychokorekcyjnej lub psychoedukacyjnej, a praca nad przypadkami i
zajęcia superwizyjne umożliwią praktyczne przyswojenie nabytych
wiadomości.

Zapisy oraz szczegółowe info na http://dcp.wroclaw.pl

STUDIUM PSYCHOLOGII SĄDOWEJ- REKRUTACJA TRWA

Dolnośląskie Centrum Psychoterapii zaprasza na Studium Psychologii
Sądowej.

Pierwszy zjazd już 06.10.2012!


Obrazek


Program Studium Psychologii Sądowej opracowany został przez
zespół ekspertów w tej dziedzinie i ukierunkowny głównie na
podnoszenie praktycznych umiejetności uczestników. Plan studiów
obejmuje realizację przedmiotów ujętych w bloki tematyczne,
których celem jest uzyskanie i pogłębienie wiedzy z zakresu
psychologii sądowej, wiktymologii, psychopatologii dzieci,
młodzieży i osób dorosłych, metodologii badań psychologicznych,
opiniowania w sprawach nieletnich, rodzinnych, cywilnych i karnych.
Program Studium Psychologii Sądowej spełnia wymogi Ministra
Sprawiedliwości z 24.1.2005 r. w sprawie biegłych sądowych. Celem
Studium Psychologii Sądowej jest kształcenie przyszłych biegłych
psychologów sądowych i innych ekspertów współpracujących z
wymiarem sprawiedliwości profesjonalnie zajmujących się diagnozą
i orzecznictwem psychologicznym. Obszerny blok zajęć praktycznych
ma przygotowywać do praktycznego wykonywania roli i zawodu
biegłego psychologa sądowego. Duża liczba zajęć warsztatowych
oraz możliwość bezpośredniego zastosowania wiedzy w różnego
rodzaju ćwiczeniach indywidualnych i grupowych, pozwala absolwentom
po ukończeniu Studium Psychologii Sądowej uzyskać wpis na listę
biegłych psychologów sądowych i rozpocząć praktykę zgodnie z
polskimi standardami.

Zapisy oraz szczegółowe info na http://dcp.wroclaw.pl

STUDIUM MEDIACJI

Dolnośląskie Centrum Psychoterapii zaprasza na Studium Mediacji!

Pierwszy zjazd już 06.10.2012!


Obrazek


Adresatami Studium Mediacji są osoby z wyższym wykształceniem
zainteresowane praktycznym wykorzystaniem wiedzy o konfliktach
(szczególnie konflikcie rozwodowym, separacyjnym, konfliktach
rodzicielskich w okresie porozwodowym, konfliktach gospodarczych)
oraz nabyciem umiejętności mediacyjnych pomocnych w ich
rozwiązywaniu. Studia skierowane są zwłaszcza do psychologów,
pedagogów, socjologów, prawników, pracowników opieki
społecznej, kuratorów sądowych i innych osób z wykształceniem
humanistycznym zainteresowanym zdobyciem kwalifikacji zawodowych
mediatora, jak i pogłębieniem umiejętności rozwiązywania
konfliktów.

Uczestnicy Studium Mediacji po ukończeniu całego cyklu
szkoleniowego i zdaniu egzaminu końcowego otrzymują Świadectwo
ukończenia Studium Mediacji wydawane na podstawie § 6
rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006 r. w
sprawie uzyskania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy
ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach
pozaszkolnych (Dz. U. Nr 31, poz. 216). Uzyskane w ramach Studium
Mediacji świadectwo stanowi podstawę do samodzielnego wpisu na
listy mediatorów sądowych w sprawach karnych i w sprawach
nieletnich. Absolwenci Studium Mediacji zdobędą również
kwalifikacje, które umożliwiają podejmowanie pracy mediacyjnej w
instytucjach i organizacjach zajmujących się pomocą rodzinom w
sytuacjach kryzysowych, będą mogli uzyskiwać wpis na listy
mediatorów prowadzone przez organizacje pozarządowe –
stowarzyszenia, fundacje, korporacje zawodowe itp., które są
udostępniane sądom cywilnym i rodzinnym. Będą mogli także
prowadzić własną działalność gospodarczą lub znaleźć
zatrudnienie w istniejących ośrodkach mediacyjnych. Uzyskane w
ramach Studium Mediacji świadectwo może być także włączone w
poczet innych szkoleń z zakresu psychoterapii, realizowanych przez
kandydatów na drodze uzyskania certyfikatu psychoterapeuty
Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.

Zapisy oraz szczegółowe info na http://dcp.wroclaw.pl
Agnieszka Mirek

Agnieszka Mirek koordynator ds.
szkoleń,
Dolnośląskie Centrum
Psychoterap...

Temat: STUDIUM DLA PSYCHOLOGÓW I NIE TYLKO! W DCP WROCŁAW

A może STUDIUM PSYCHOLOGII SĄDOWEJ? Zarejestruj się już dziś! Rekrutacja trwa!

TERMINY ZJAZDÓW:
2012-10-06, 2012-10-07,
2012-11-10, 2012-11-11,
2012-12-01, 2012-12-02,
2012-12-15, 2012-12-16,
2013-01-12, 2013-01-13;

CZAS TRWANIA: 09:00 - 16:00

LICZBA DNI: 10

ADRESACI:
Adresatami Studium Psychologii Sądowej są osoby z wyższym wykształceniem zainteresowane praktycznym wykorzystaniem wiedzy z zakresu psychologii sądowej, psychopatologii, diagnozy psychologicznej , opiniowania na potrzeby sądownictwa. Tematyka zajęć została zaplanowana tak, by dostarczyć uczestnikom wiedzy teoretycznej z zakresu szeroko pojętej psychopatologii i patologii społecznej, niezbędnej do diagnozy psychologicznej, a następnie kształcenia umiejętności przygotowywania takiej diagnozy na potrzeby wymiaru sprawiedliwości. Zajęcia odbywać się będą w formie warsztatów, seminariów i ćwiczeń praktycznych. Studia skierowane są zwłaszcza do psychologów zainteresowanych zdobyciem kwalifikacji zawodowych biegłego psychologa sądowego, jak i innych osób z wykształceniem humanistycznym zainteresowanych pogłębieniem wiedzy i umiejętności z zakresu psychologii sądowej.

ŚWIADECTWO:
Uczestnicy Studium Psychologii Sądowej po ukończeniu całego cyklu szkoleniowego i zdaniu egzaminu końcowego otrzymują świadectwo ukończenia Studium Psychologii Sądowej wydawane na podstawie § 6 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006 r. w sprawie uzyskania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. Nr 31, poz. 216). Uzyskane w ramach Studium Psychologii Sądowej świadectwo stanowi podstawę do samodzielnego wpisu na listy biegłych psychologów sądowych przy sądach rejonowych i okręgowych. Absolwenci Studium Psychologii Sądowej zdobędą kwalifikacje, które umożliwiają podejmowanie pracy w instytucjach współpracujących z sądownictwem w zakresie diagnozy i opiniowania, przesłuchiwania, uczestnictwa w trakcie rozpraw sądowych. Uzyskane w ramach Studium Psychologii Sądowej świadectwo może być także włączone w poczet innych szkoleń z zakresu diagnozy i psychoterapii, realizowanych przez kandydatów na drodze uzyskania certyfikatu psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.

TEMATYKA:
Program Studium Psychologii Sądowej opracowany został przez zespół ekspertów w tej dziedzinie i ukierunkowny głównie na podnoszenie praktycznych umiejetności uczestników. Plan studiów obejmuje realizację przedmiotów ujętych w bloki tematyczne, których celem jest uzyskanie i pogłębienie wiedzy z zakresu psychologii sądowej, wiktymologii, psychopatologii dzieci, młodzieży i osób dorosłych, metodologii badań psychologicznych, opiniowania w sprawach nieletnich, rodzinnych, cywilnych i karnych. Program Studium Psychologii Sądowej spełnia wymogi Ministra Sprawiedliwości z 24.1.2005 r. w sprawie biegłych sądowych. Celem Studium Psychologii Sądowej jest kształcenie przyszłych biegłych psychologów sądowych i innych ekspertów współpracujących z wymiarem sprawiedliwości profesjonalnie zajmujących się diagnozą i orzecznictwem psychologicznym. Obszerny blok zajęć praktycznych ma przygotowywać do praktycznego wykonywania roli i zawodu biegłego psychologa sądowego. Duża liczba zajęć warsztatowych oraz możliwość bezpośredniego zastosowania wiedzy w różnego rodzaju ćwiczeniach indywidualnych i grupowych, pozwala absolwentom po ukończeniu Studium Psychologii Sądowej uzyskać wpis na listę biegłych psychologów sądowych i rozpocząć praktykę zgodnie z polskimi standardami.

SZCZEGÓŁOWY PROGRAM:

ZJAZD I
I. Wprowadzenie w problematykę psychologii sądowej.
1. Obszary psychologii sądowej.
2. Prawne podstawy opiniowania przez psychologa biegłego sądowego w polskim prawie dowodowym. - zasady procesu karnego i cywilnego - rola prawa dowodowego - dowody osobowe, rzeczowe i z dokumentu - biegły jako dowód osobowy - powołanie w charakterze biegłego
3. Biegły w systemie polskiego prawa. - biegli sądowi i biegli ad hoc - koszt dowodu z opinii biegłego:wynagrodzenie biegłego,inne elementy kosztu dowodu z opinii biegłego - zasady wpisu i skreślenia z listy biegłych sądowych.
4. Prawa i obowiązki biegłego.
 - treść opinii, metody kontroli opinii; - przesłanki poprawności opiniowania, materiału badawczego oraz zachowania biegłego w sądzie; - uprawnienia i obowiązki biegłego.
5. Biegły psycholog w postępowaniu karnym i cywilnym. - granice opiniowania psychologicznego; - biegły w sprawach karnych i cywilnych: analiza przypadków.
II. Zachowania agresywne a przestępczość.
- definicje agresji, rodzaje agresji, agresywność - koncepcja psychoanalityczna Z. Freuda, teoria frustracja-agresja, teorie społecznego uczenia się - ogólny Model Agresji (GAM) Andersona i Bushmana - wyznaczniki agresji, prowokacja, pobudzenie emocjonalna, normy społeczne - przestępczość a agresja - osobowościowe determinanty przestępczości i typologie przestępców - specyfika działania w grupie przestępczej
III. Wybrane zagadnienia wiktymologii.

- typologie ofiar: skoncentrowane na cechach indywidualnych, oraz na znaczeniu ofiary w genezie przestępstwa, mechanizm stawania się ofiarą - teoria kozła ofiarnego - psychologiczna charakterystyka ofiar przemocy domowej, ofiar mobbingu, ofiar przemocy seksualnej - zgwałcenia - dynamika zjawiska przemocy - portret psychologiczny i typologia sprawców przemocy

ZJAZD II
IV. Psychopatologia: diagnoza zaburzeń psychicznych.
- kliniczna diagnostyka zaburzeń psychicznych a badanie dla potrzeb sądowych - klasyfikacja zaburzeń psychicznych: systemy klasyfikacji ICD -10 i DSM - IV - zaburzenia lękowe, zaburzenia nastroju - zaburzenia dysocjacyjne - schizofrenia i inne zaburzenia psychotyczne - zaburzenia związane z używaniem środków psychoaktywnych - zaburzenia osobowości - zaburzenia seksualne i tożsamości płciowej - zaburzenia poznawcze
V. Zaburzenia rozwoju dziecka i adolescenta.
- klasyfikacja zaburzeń emocjonalnych i ich obraz kliniczny - konsekwencje występowania zaburzeń emocjonalnych dla funkcjonowania dziecka - somatyzacja stanów psychicznych - depresja u dzieci i młodzieży - zaburzenia dwubiegunowe u młodzieży - zaburzenia karmienia - zaburzenia jedzenia.
VI. Wybrane problemy zaburzonych rodzin.

- rodziny rozbite i zrekonstruowane - funkcjonowanie rodziny z problemem alkoholowym - zjawisko przemocy między małżonkami - zjawisko przemocy wobec dzieci - funkcjonowanie rodziny kazirodczej.

ZJAZD III
VII. Diagnoza psychologiczna w pracy biegłego psychologa.
- rozmowa kliniczna: zastosowanie metody do pracy diagnostycznej w kontakcie z dzieckiem/adolescentem i jego rodziną, specyfika kontaktu z pacjentem dziecięcym i dorastającym; - metodologia badań psychologicznych w pracy biegłego psychologa (testy osobowościowe, testy projekcyjne itd) - standardy badania metodami testowymi
 - standardy dotyczące warunków badania - specyfika diagnozy osób w okresie dorastania, właściwości funkcjonowania psychicznego osoby w wieku dorastania: kryzys okresu dorastania, zadania rozwojowe okresu adolescencji - właściwości funkcjonowania rodziny adolescenta - zaburzenia okresu adolescencji z perspektywy relacji z matką - specyfika trudności w diagnozie zaburzeń psychicznych u adolescenta, właściwości kontaktu z dorastającym
VIII. Etapy pracy biegłego (od analizy akt do obrony opinii w sądzie).
- Umiejętność analizy akt sprawy
 - Planowanie badania
 - Techniki badania
 - Formułowanie opinii i wniosków
 - Stawiennictwo w sądzie

ZJAZD IV
IX. Zjawisko krzywdzenia dziecka.

- definicje podstawowych pojęć i teoretyczne podejścia wyjaśniające uwarunkowania - formy krzywdzenia: przemoc fizyczna (w tym kary cielesne), maltretowanie psychiczne, molestowanie seksualne oraz zaniedbanie - dziecko jako świadek przemocy w rodzinie - Przeniesiony Zespół Munchausena - Model Taksonomii Krzywdzenia Dziecka - kontekstualne czynniki ryzyka krzywdzenia w rodzinie oraz w instytucji edukacyjno-opiekuńczej
X. Diagnoza krzywdzenia dziecka.

- wybrane metody i narzędzia diagnostyczne; - ocena skutków bezpośrednich (obrażenia fizyczne i urazy psychiczne) - analiza zaburzeń rozwoju i zdrowia dziecka; - nieprawidłowości w procesie diagnozy i przygotowaniu materiału dowodowego.
XI. Dziecko jako świadek.
- przesłuchanie dziecka w polskiej procedurze karnej - zasady, warunki, sposób prowadzenia przesłuchania - standardy przesłuchania dzieci i wyposażenia przyjaznych pokoi; - fazy przesłuchania - sposoby zadawania pytań dostosowane do wieku dziecka - dobór technik badawczych - zasady formułowania opinii i wniosków wydawanych w oparciu o udział w przesłuchaniu - kryteria oceny wiarygodności psychologicznej zeznań dzieci ofiar/świadków przestępstw

ZJAZD V
XII. Opiniowanie w sprawach nieletnich.

- podstawowe pojęcia i podstawy prawne opiniowania w sprawach nieletnich - przygotowanie do sporządzenia opinii na użytek sądu - opracowanie opinii, wyniki badań, diagnoza, prognoza kryminologiczna, zalecenia resocjalizacyjne.
XIII. Opiniowanie w sprawach rodzinno-opiekuńczych.
- podstawy opiniowania psychologicznego w sprawach rodzinnych i opiekuńczych - ekspertyza psychologiczna w sprawach rozwodowych - ekspertyza psychologiczna w sprawach dotyczących zmiany zakresu (w tym ograniczenia i pozbawienia) wykonywania władzy rodzicielskiej
XIV. Opiniowanie w sprawach cywilnych.
- niezdolność do czynności prawnych, ubezwłasnowolnienie - wady oświadczenia woli - unieważnianie umów cywilno-prawnych i testamentów - niezdolność do zawarcia małżeństwa oraz unieważnienie małżeństwa
XV. Opiniowanie w sprawach karnych dotyczących dorosłych sprawców przestępstw.

- miejsce i zadania psychologa w procesie karnym - cel i zakres diagnozy psychologicznej w opiniowaniu o niepoczytalności - współpraca biegłych z zakresu psychologii, pschiatrii i seksuologii

KOSZT SZKOLENIA:

Bez rat: 2500 PLN
Raty: 2 x 1400.00 PLN

ZAPISY:
Na szkolenia w DCP można zapisać się w następujący sposób:

1) On-line - prosimy wypełnienie formularza on-line (preferowany) na http://www.dcp.wroclaw.pl

2) Fax - prosimy o czytelne wypełnienie Karty zgłoszenia uczestnictwa w szkoleniu, która znajduje się na stronie DCP (w formacie WORD lub PDF) i przesłanie do DCP faxem: +48 (71) 332 36 70; +48 (71) 361 60 35

3) E-mail - prosimy o czytelne wypełnienie Karty zgłoszenia uczestnictwa w szkoleniu, która znajduje się na stronie DCP (w formacie WORD) i przesłanie do DCP e-mailem : szkolenia@dcp.wroclaw.pl

ZAPRASZAMY!

Następna dyskusja:

Szkolenie w DCP - Prowadzen...




Wyślij zaproszenie do