konto usunięte

Temat: Tomasz Redwan w Sport.pl

jakby ktoś chciał obejrzeć, są 3 filmiki trwające po 2-3 minuty:

http://www.sport.pl/sport/10,67450,6191782,Kryzys_bole...
Arkadiusz Ż.

Arkadiusz Ż. Ekspert ds.
komunikacji i
marketingu, project
manager pro...

Temat: Tomasz Redwan w Sport.pl

Tomasz Redwan o studentach PSMS i perspektywach dla nich:

- Od 3 lat prowadzimy Podyplomowe Studium Marketingu Sportu. Jest to już czwarta edycja i po roku studium wypuszczamy na rynek około 20-25 osób przygotowanych do pracy. 10% z nich to prawdziwe "perełki". Ale nawet oni nie pracują w sporcie. Problem polega na tym, że nie mają gdzie pracować! Związki sportowe są co prawda zainteresowane pracą tych osób, ale tylko na poziomie deklaracji. Gdy dochodzi do konkretów, osoby te nie są zatrudniane.

więcej w: "Raczkujący marketing sportowy" w: SportPlus, numer 5/2009.
Łukasz Włoch

Łukasz Włoch Menedżer sportu, PR,
Pilot rajdowy

Temat: Tomasz Redwan w Sport.pl

Problem polega na tym że dobrze działające kluby mają już takie osoby a kluby które tych osób potrzebują nie mają środków. W większości wydaje się trenerom że sami są świetni. Wiedzą wszystko nie tylko o promocji marki w sporcie. Ale o wszystkim psychologia sportu, medycyna, poprostu wiedzą wszystko najlepiej.....Łukasz Włoch edytował(a) ten post dnia 09.02.10 o godzinie 11:58

konto usunięte

Temat: Tomasz Redwan w Sport.pl

Łukasz Włoch:
Problem polega na tym że dobrze działające kluby mają już takie osoby

naprawdę tak uważasz?

ja nie odnoszę takiego wrażenia.
Łukasz Włoch

Łukasz Włoch Menedżer sportu, PR,
Pilot rajdowy

Temat: Tomasz Redwan w Sport.pl

Arkadiusz Ż.:
Ale nawet oni nie pracują w sporcie. !!!!Problem polega na tym, że nie mają gdzie pracować!!!!! Związki sportowe są co prawda zainteresowane pracą tych osób, ale tylko na poziomie deklaracji. Gdy dochodzi do konkretów, osoby te nie są zatrudniane.

Więc zgadzam się z Arkadiuszem,
Może źle się wyraziłem. Kluby które mają środki, współpracują już z takimi osobami. -(dlatego mają te środki) Albo wiedza zarządców klubów jest na tyle dobra że osiągają dobre rezultaty, płynące z umów sponsorskich. To nie jest problem tylko zaleta.
Jest też dużo klubów które idą drogą cięcia kosztów. Nie inwestują w zatrudnianie takich osób. A jak trafią w sponsora jak ślepa kura w ziarno. Szybko taka współpraca jest kończona bo efekty jakich oczekuje sponsor są na poziomie wiszących jak szmaty brudnych banerów. Które miały wisieć tu a wiszą tam... itd

konto usunięte

Temat: Tomasz Redwan w Sport.pl

"Problem polega na tym że dobrze działające kluby mają już takie osoby"
Arek wybacz ale nie zgodzę się z Tobą. Obecnie pracuję z kilkoma czołowymi klubami z ligi siatkówki kobiet i mężczyzn. W jednym z nich zastałem sytuację w której za marketing odpowiadała księgowa. To nie żart.

konto usunięte

Temat: Tomasz Redwan w Sport.pl

to może powiedz im "są ludzie w Polsce, którzy czekają na to, aby ktoś dał im szansę i pozwolił pracować w marketingu sportowym" i jestem przekonany, że ich oczekiwania finansowe nie byłyby nie wiadomo jak duże.

Wiele osób czeka zapewne na swoją szansę.

konto usunięte

Temat: Tomasz Redwan w Sport.pl

Michał Pacuda:
to może powiedz im "są ludzie w Polsce, którzy czekają na to, aby ktoś dał im szansę i pozwolił pracować w marketingu sportowym" i jestem przekonany, że ich oczekiwania finansowe nie byłyby nie wiadomo jak duże.

Wiele osób czeka zapewne na swoją szansę.

...jak najbardziej przyznaję Tobie Michale rację, jest jeden aspekt o którym nie powiedziano, gro osób które chcą kreować klub jako markę, uczestniczyć przy budowanie jej wartości marketingowej, chce dostać się na etat będąc "żółtodziobem". Marketing sportowy w Polsce raczkuje, aby zostać w tym świecie i grać pierwsze skrzypce, trzeba wykazać się wiedza praktyczną, a tej żadna uczelnia nie wleje do głowy młodym ludziom. Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Tomasz Redwan w Sport.pl

czyli tak:

- ludzie są chętni do pracy, ale nie mają doświadczenia, a chcieliby etaty
- kluby nie dadzą etatów osobom bez doświadczenia
- doświadczenia nie ma gdzie zdobywać

i koło się zamyka.

tylko teraz moje pytania:
- czy są kluby, które oferują nawet bezpłatne staże po których można liczyć na zatrudnienie?
- ja mam pewną wiedzę i różne doświadczenia i ... cały czas szukam.

konto usunięte

Temat: Tomasz Redwan w Sport.pl

"czy są kluby, które oferują nawet bezpłatne staże po których można liczyć na zatrudnienie?"

Taką możliwość masz wszędzie. Tylko rodzi się pytanie, czy jest sens tracić czas w miejscu gdzie niczego się nie nauczysz, bo w Polskich klubach nie ma ludzi profesjonalnie zajmującymi się marketingiem sportowym. Obecnie jestem Marketing Managerem FIVB World Tour Poland 2011 oraz Marketing Managerem Silesii Volley, wiedzą którą posiadam nie jest wynikiem edukacji w klubach. W przeszłości sam grałem w 1 lidze siatkówki i wiem jak to wszystko wygląda od kuchni i jakie jest dziadostwo w Polskim sporcie od strony marketingowej.

Konkluzja:
Sukces i duże pieniądze można zarobić jeśli ma się pojęcie o kreowaniu produktu (w tym przypadku klubu lub marketingu zawodniczym). Tego nie nauczy się nikt w żadnym Polskim klubie sportowym. Moja propozycja, jeśli staż to w zagranicznych klubach... co do zatrudnienia, tak jeśli masz wolną rękę i zarząd widzi że jesteś świetny w tym co robisz, odnośnie wynagrodzenia zawsze się można dogadać, tak aby dwie strony były zadowolone. Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Tomasz Redwan w Sport.pl

OK, ale ja to wiem, a piszesz do mnie jak do studenta, który szuka bezpłatnych praktyk - ja nie szukam.

szukam raczej osób (klubów, organizacji, związków), które "rozumieją potrzebę położenia nacisku na marketing".

konto usunięte

Temat: Tomasz Redwan w Sport.pl

Nie chciałem Ciebie urazić, często rozmawiam z Prezesami klubów z plus ligi i tłumacza się oszczędnościami. Potrzeba jest, wszyscy to wiedza, ale nic z tym nie robią.

konto usunięte

Temat: Tomasz Redwan w Sport.pl

W końcu ktoś się przełamie, a jak jeden zacznie na tym korzystać, to inni to zauważą i w końcu też coś zrobią w tym kierunku.

Ciekawe tylko czy długo przyjdzie nam czekać na zmiany.
Piotr Należyty

Piotr Należyty Manager ds.
Marketingu i
Sprzedaży

Temat: Tomasz Redwan w Sport.pl

Miejmy nadzieję, że tak będzie. Obecnie niestety wiele klubów podchodzi do tematu dalej tylko i wyłącznie z punktu widzenia sukcesów sportowych.

A współpraca z Partnerami jest wymarzona gdy, tak jak usłyszałem w trakcie spotkania w jednym z dużych polskich związków sportowych, sponsorem jest firma, której właściciel kocha daną dyscyplinę i przekazuje środki nie żądając nic w zamian...

konto usunięte

Temat: Tomasz Redwan w Sport.pl

Michał Pacuda:
W końcu ktoś się przełamie, a jak jeden zacznie na tym korzystać, to inni to zauważą i w końcu też coś zrobią w tym kierunku.

Ciekawe tylko czy długo przyjdzie nam czekać na zmiany.

Zmieni się Michale wtedy jak w klubach będą pracować ludzie z kwalifikacjami a nie układami. Bo czy profesjonalnie wygląda jak w zarządzie z tradycjami klubu siatkarskiego zasiadam małżeństwo. Życzę każdemu przyszłemu bądź obecnemu managerowi aby trafił na tak otwartych i mądrych ludzi jak Ja trafiłem w Silesii Volley. Przedstawiłem plan rozwoju, dostałem od nich wolną rękę bo zaufali moim kwalifikacją, współpraca układa się świetnie. Jednym słowem Panowie komfort.
Adrian Sidor

Adrian Sidor Menadzer sportu,
specjalista
marketingu i
organizacji firmy

Temat: Tomasz Redwan w Sport.pl

Nie należy zapominać żę nieudana "współpraca "ze sponsorem to wina ludzi ze związku lub klubu. Warunki takiej współpracy powinny być zawarte w umowie sponsorskiej i obie strony powinny sie z niej wywiązać. Sa takie zagadnienia jak marketing sportowy i poprzez sport gdzie w drugim przypadku to po stronie sponsora powiina byc osoba która bedzie koordynowała i wprowadzała nowe projekty by jak najefektywniej skorzystać z umowy

Następna dyskusja:

Konferencja - Sport polem m...




Wyślij zaproszenie do