Aleksander Rusin

Aleksander Rusin projektant | OX

Temat: Rzeszów- przetarg na strategię promocji marki w styczniu...

Jeszcze w tym miesiącu Rzeszów ogłosi przetarg na opracowanie strategii marki. "Gazeta" zaproponowała to w grudniu

"Problem polega na tym, że Rzeszów kojarzy się z niewieloma rzeczami. To jest tak jak z mąką w supermarkecie opakowaną w torebkę bez etykiety. Taki towar natychmiast wyleci z rynku. Miasto, tak jak produkt, musi się z czymś kojarzyć. Miasto, o którym wiadomo tylko tyle, że istnieje, że ma nazwę, herb i domy, to jest miasto, które - choćby miało obiektywnie ciekawe zabytki, miłą starówkę, dobrą kuchnię - i tak będzie umierało. Nikt tu nie przyjedzie studiować, odpoczywać, inwestować" - mówił "Gazecie" prof. Witold Orłowski, doradca PricewaterhouseCoopers podczas naszej grudniowej konferencji pt. "Marka Rzeszów".

Specjaliści zachęcali wówczas do opracowania strategii marki. Tłumaczyli, że bez takiego wyróżnika miasto nie będzie się rozwijać. Gdy wątpiliśmy, czy Rzeszów jako miasto, o którym potocznie mówi się, że jest znane z tego, że nie jest znane z niczego, może się doczekać takiej marki, usłyszeliśmy: „Jeszcze nie widziałem miasta, które nie ma odpowiedniego potencjału, żeby zrobić supermarkę miejską. Miasta, które w czymś jest »naj «” - tak mówił nam wtedy Mateusz Zmyślony z firmy Eskadra.

Specjaliści oceniali, że opracowanie fachowej strategii marki dla miasta wielkości Rzeszowa może się zamknąć w kosztach 100-120 tys. zł.

Rzeszów podjął właśnie decyzję, by zlecić opracowanie takiego dokumentu. - Jeszcze w styczniu ogłosimy przetarg na opracowanie takiej strategii. Będzie on skierowany do wyspecjalizowanych w tym zakresie firm - informuje Mariusz Sidor, dyrektor wydziału promocji, kultury i sportu urzędu miasta.

W tegorocznym budżecie Rzeszowa na strategię marki zarezerwowana jest kwota 62,4 tys. zł. - Po otwarciu kopert zobaczymy, jakie są oferty. Jeśli żadna nie będzie się mieścić w naszych możliwościach, ogłosimy konkurs raz jeszcze - twardo mówi Stanisław Sienko, wiceprezydent Rzeszowa, któremu podlega promocja.

Dyrektor Sidor informuje, że dokument dotyczący strategii marki powinien być gotowy w drugiej połowie roku. - Nie oczekujemy gotowej recepty na sukces. Chcemy, by ktoś nam pomógł we właściwym podejściu do promocji miasta. Żeby ktoś z zewnątrz świeżym okiem spojrzał na nasze miasto - tłumaczy wiceprezydent Sienko.


źródło: GW Rzeszów

1. Bardzo się cieszę, że miasto docenia promocję wg strategii a nie przypadkowych działań.
2. Jakie skutki może przynieść niska kwota przeznaczona na opracowanie dokumentu? Nikt nie zgłosi się do przetargu czy może to realna cena?
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Rzeszów- przetarg na strategię promocji marki w styczniu...

Zawsze się "ktoś" znajdZie, a skoro się zmieści to nie ważne czy dobry, byle kasa się zgadzała.
Najśieszniejsze jest że szacunek na 120 a mają płowę. Może będą aneksy... :)
Jan J.

Jan J. specjalista
wizerunku

Temat: Rzeszów- przetarg na strategię promocji marki w styczniu...

Tak się zastanawiam o co w tym przetargu/!/ na strategię marki chodzi.Czy jego organizator to wie? Czy zadał sobie trud zbadania
o jaka markę chodzi? A może o wizerunek marki? Może o jej tozsamosc? A może wreszcie o wizerunek miasta? Nadużywanie pojęcia marka powoduje nieczytelnośc oczekiwań jakie władze miasta mają w
stosunku do tego całego przedsięwzięcia. Juz teraz widac ze skończy się to wszystko na niczym. No może zostana opracowane
jakies pomysły wydobycia i wzmocnienia elementów tożsamości Rzeszowa / tylko bez badań będzie to bajkopisarstwo /. Może do tego
dopisane będą jakies indywidualne cechy miasta czy regionu?/ także
potrzeba tu badań /. Napewno przedsięwzięcie zostanie skutecznie ,,zamulone,, konkursem na logo promocyjne, takież hasło i projekty nasycenia ta grafika architektury miasta oraz k ilkunastu makiet materiałów promocyjnych. Ale gdzie główny pomysł?
A może przesadzam? Zobaczymy
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Rzeszów- przetarg na strategię promocji marki w styczniu...

Janie coś ekstra dla Ciebie - marketingowcy przygotowują zmianę wizerunku Opolszczyzny - miasta.gazeta.pl/opole/1,35086,4936595.html

konto usunięte

Temat: Rzeszów- przetarg na strategię promocji marki w styczniu...

Witam,
bacznie obesrwuję ten przetarg z nadzieją że nie skończy się tylko na ,,realizacji" projektu w wyniku którego powstanie opasły bezwartościowy dokument.
Jan J.

Jan J. specjalista
wizerunku

Temat: Rzeszów- przetarg na strategię promocji marki w styczniu...

Andrzej-Ludwik Włoszczyński:
Janie coś ekstra dla Ciebie - marketingowcy przygotowują zmianę wizerunku Opolszczyzny - miasta.gazeta.pl/opole/1,35086,4936595.html


Z grubsza zapoznałem się z pomysłem i widzę że zleceniodawcy nie bardzo wiedzą czego chca a zleceniobiorcy dobrze wiedza czego im
potrzeba. To jest wyjatkowo niechlujnie by nie powiedzieć arogancko
projektowana strategia z której oczywiście nic nie będzie. Tzn zostaną wydane pieniądze, urzędnicy opolscy odfajkuja własną aktywnośc a wizerunek miasta czy regionu w żadnym stopniu zmianie nie ulegnie. Cłośc tzw teoretycznej podbudowy poraża tandeta. Bo jak inaczej komentowac wyróżnik tozsamości ,, wieś czysta,,. Co to za walor na którym mozna budować wizerunek? Inny wyróżnik ,,pracowita,, Był on istotny z racji swej ideologicznej konotacji jakieś 30 iat temu. Ale ani dziś ani w najbliższej przyszłości nie posłuży do budowy wizerunku. Jeszcze inny wyróznik
,,dobre jedzenie,, Tu nawet się komentować nie chce. Albo taki
,,idealne miejsce do życia,, Puste, bez treści, oklepane i wyeksploatowane. Szczytem chałtury są slogany budowane na takich wyróznikach tożsamości Opola i opolszczyzny.,, Wioski beztroski,,
to może się na tęgim kacu urodzić, ale około południa czas na weryfikację.Niziutki poziom prezenyują władze regionu które coś podobnego kupia.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Rzeszów- przetarg na strategię promocji marki w styczniu...

Janie poczytaj tu http://www.goldenline.pl/forum/reklama-marketing-marka...
Jan J.

Jan J. specjalista
wizerunku

Temat: Rzeszów- przetarg na strategię promocji marki w styczniu...

Andrzej-Ludwik Włoszczyński:
Janie poczytaj tu http://www.goldenline.pl/forum/reklama-marketing-marka...


zapoznałem się w koncu z dostępnymi materiałami na http://umwo.opole.pl i zdanie podtrzymuje.Tytuł całego przedsięwzięcia brzmi: ,,strategia marki regionu opolskiego wraz z systemem identyfikacji wizualnej i werbalnej oraz planami wdrażania strategii definiującym działania kierunkowe dotyczące marki,, Już ten tytuł jasno wskazuje co tu się będzie działo.
Materiały Eskadry są robione pod określonego klienta a nie dla
chwycenia się z problemem.Bardzo nieczytelny jest zaproponowany przez Eskadrę plan przedsięwzięć.Tak nieczytelny że łatwo się z niego wycofać, łatwo go zmieniać, łatwo improwizoeać. Przykład
badania aktualnego wizerunku. Zwykle to dosć kosztowna sprawa ale
to właśnie one dadza obraz rzeczywistości oraz ujawnia oczekiwania
czyli dostarczą treści do wizerunku oczekiwanego. Tymczasem taki
wizerunek / oczekiwany / juz został wymyslony. Tęgie głowy w Eskadrze zrobiły to co wymaga wielu dni żmudnych analiz. Ten przyszły wizerunek będą budowały takie kategorie jak: kwitnące,
pracowite, kameralne. To za mało! Ani to oryginalne ani unikalne,
mało wyraziste. Nie ma kategorii takich jak tradycja, historia,
pogranicze itp.Nie bardzo rozumiemdlaczego w badaniach i tych kwitach nie występuje problem tożsamości regionu. Bo przecież
tego nowego wizerunku / nawet wymyślonego podczas jazdy z Warszawy do Opola / nie da się zasadzić jak rzodkiewkę. Potrzeba do tego
odpowiedniej tożsamości / jej zmian, korekt, uzupełnień /.Ucieka ta sprawa a jest zbyt ważna by ją lekceważyc. Zatem nic o przyszłej marce bez jej sprawcy czyli tożsamości. Nie wiem dlaczego w tytule zadania znalazło się wskazanie na system identyfikacji wizualnej. To przeciez oczywiste że takie narzędzie budowy wizerunku marki trzeba przygotować.Całośc jaka z tych dokumentów się jawi nie wzbudza zaufania.Nie mam najmniejszych wątpliwości ze żadnej nowej marki regionu opolskiego w ten sposób się nie zbuduje.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Rzeszów- przetarg na strategię promocji marki w styczniu...

I nie masz zastrzeżeń że marketingowcy zawlaszczają? widać tylko graficy do kąta...
Jan J.

Jan J. specjalista
wizerunku

Temat: Rzeszów- przetarg na strategię promocji marki w styczniu...

Andrzej-Ludwik Włoszczyński:
I nie masz zastrzeżeń że marketingowcy zawlaszczają? widać tylko graficy do kąta...


Jacy marketingowcy? Co zawłaszczaja?
Aleksander Rusin

Aleksander Rusin projektant | OX

Temat: Rzeszów- przetarg na strategię promocji marki w styczniu...

Przetarg został rozstrzygnięty.

GW Rzeszów:
>Zwyciężyła firma Public Profits z Poznania. Zobowiązała się >opracować ten dokument dla Rzeszowa za 78,2 tys. zł. Najdroższa >oferta wynosiła 292,8 tys. zł.

Powtarzam pytanie z 1 postu- jaki wpływ na jakość dokumentu może mieć kryterium wyboru- najniższa cena? Czy oszczędność 100- 200 tysięcy złotych w perspektywie kilku lat wykorzystania dokumentu się opłaca?

Public Profits przygotowała fragment strategii promocji Kielc. Miasto nie skorzystało z pomysłów zawartych w dokumencie..
Mariusz Piotr S.

Mariusz Piotr S. strateg, kreator,
doradca, wspólnik w
Media Programator
s...

Temat: Rzeszów- przetarg na strategię promocji marki w styczniu...

Szanowni Państwo !

Tak jak obiecałem, zapraszam na spotkanie z przedstawicielami Agencji Public Profits, pracującej nad Strategią Marki Rzeszów i Programem Promocji Rzeszowa.

Agencja zakończyła badania i pragnie przedstawić publicznie ich wyniki. Będzie to okazja do dyskusji nad projektem przygotowywanych dokumentów, które do końca października powinny zostać złożone w Urzędzie, a do końca listopada poddane do akceptacji Radzie Miasta.

Konferenacja daje szanse tym, którzy chcą wyrazic swoje uwagi i mieć realny wpływ na końcowe efekty pracy nad najważniejszymi dokumentami dla promocji Rzeszowa.

Spotkanie odbedzie się 1 października w Sali Sesyjnej rzeszowskiego Ratusza. Początek g. 14.00

Zapraszam

Następna dyskusja:

Strategia promocji dla Wars...




Wyślij zaproszenie do