konto usunięte

Temat: Amor / tłumik pod . . . 4 litery

Witam,

Przymierzam się powoli do upgradu wysłużonego, nastoletniego już górala na coś bardziej "na czasie". Naoglądałem się stron i naczytałem różnych opini i już wiem, że przy kupnie nowego roweru najważniejszy jest ... kolor :-)
A tak poważnie: już mam upatrzony swój typ, ale zastanawiam się
jeszcze, czy iść w ramę sztywną, czy z amorem tylnym.
Nie jeździłem na amortyzowanym tyle, więc nie wiem, czy to ma sens do jazdy wariackiej, ale nie wyczynowej.

Dzięki za sugestie - z góry :-)Przemysław Kutowski edytował(a) ten post dnia 12.11.09 o godzinie 11:39

konto usunięte

Temat: Amor / tłumik pod . . . 4 litery

Mój brat na pomysł amora u mnie powiedział: "Oszalałaś? Jeszcze jedna rzecz, która się psuje". ;)

konto usunięte

Temat: Amor / tłumik pod . . . 4 litery

:-) Zęby też się psują.... Ja raczej pytam, czy to działa (oczywiście pod warunkiem, że się kupi solidny amor).
Marcin Lipowski

Marcin Lipowski
http://www.cyklopedi
a.mazoviamtb.pl/Marc
in_Lipowski_3050 ...

Temat: Amor / tłumik pod . . . 4 litery

w cenie od ok 4k juz dziala (taniej tez sie da ale kosztem tragicznego osprzetu). przy czym jak nie jedzisz po trudnym terenie (zjazdy po kamieniach i korzeniach) to bujak nie ma sensu bo bedzie tylko wazyl wiecej, zabieral ci energie z pedalowania a korzysci w postaci lepszej przyczepnosci kola nie bedzie. zreszta majac zadany budzet na rower kupisz zdecydowanie lepszego hardtaila niz fulla.

pomysl o tym tak: szosówka - formula F1, dobry hardtail (Scott ;) ) - ferrari, przecietny hardtail - samochod osobowy, dobry full - terenowka, makrocash - maluch, kiepski full - Żuk.

wsrod bujanych rowerow (rodzajow hardtaili jest troche mniej) tez masz jeszcze cala game do wyboru od fulli maratonowych/xc (taki suv, niby terenowy ale oprocz wygody niewiele poprawia w jezdzie) po downhillowe potwory (hummer)

konto usunięte

Temat: Amor / tłumik pod . . . 4 litery

Dzięi za info. Naczytałem się o tym wszystkim (włącznie z wirtualnymi punktami i TPO). Budżet to ważna rzecz, dlatego myślę o czymś w okolicy 5k.
Dzisiaj się "macałem" w sklepie z dokładnie tym wystawionym do sprzedaży http://allegro.pl/item801420417_giant_anthem_advance_1...

ale nie dali mi się nim karnąć, żeby "go poczuć".

Opinia gościa była taka, że tylko full (ale on to chciał sprzedać, więc dzielę to przez 2). No i jak ugiąłem ręką ramę karbonową, to jakoś tak bałbym sie tym walić po kamieniach
w dół...

Co to scottów, to właśnie nie mógłbym się zdecydować międy SPARK 60 lub 50 a Scale 50 lub 40... (czyli między qashqaiem a primierą :-) dobrze zrozumiałem?Przemysław Kutowski edytował(a) ten post dnia 12.11.09 o godzinie 20:29

konto usunięte

Temat: Amor / tłumik pod . . . 4 litery

Panie, daj Pan spokój... rower za 7,5 k do jazdy w miarę rekaracyjnej/turystycznej? Podziel przez dwa, kup dobrego harda, a resztę wydaj na żonę/kochankę.

konto usunięte

Temat: Amor / tłumik pod . . . 4 litery

:-) wolę chłopców :-)

i nie dam 7.5k za rower - i to używany. Przypadkiem go zobaczyłem w sklepie. Pytałem o fulle i pan mi go podstawił do pooglądania.Przemysław Kutowski edytował(a) ten post dnia 12.11.09 o godzinie 21:15

Temat: Amor / tłumik pod . . . 4 litery

Ja się przymierzam do Treka 6000 - amor wskazany byle z blokadą i
dobrym tłumieniem, oczywiście tylko przód.tomasz adamski edytował(a) ten post dnia 13.11.09 o godzinie 11:14

konto usunięte

Temat: Amor / tłumik pod . . . 4 litery

Napiszę tylko K+ CN-, czyli rowerowa trucizna :)

Jakaś dyskusja i trochę danychMaciej Chojnacki edytował(a) ten post dnia 13.11.09 o godzinie 12:35
Krzysztof Sumiński

Krzysztof Sumiński medyk,psychopedagog,
P. Hartmann Polska

Temat: Amor / tłumik pod . . . 4 litery

wiele zmiennych i mało konkretów dajesz...zaryzykuj, powinienes byc zadowolony choćby z tego Gainta, sztywny, nie za ciężki i w miare uniwersalny

konto usunięte

Temat: Amor / tłumik pod . . . 4 litery

Krzysztof Sumiński:
wiele zmiennych i mało konkretów dajesz...zaryzykuj, powinienes > byc zadowolony choćby z tego Gainta, sztywny, nie za ciężki i w
miare uniwersalny

ale to znaczy, że sugerujesz sztywny? bo nie do końca rozumiem Twoja wypowiedź.
Co do zmiennych. Hmmm. No taki mam właśnie problem, że szukam podpowiedzi doświadczonych, na co się zdecydować. Sam nie mam doświadczenia z fullem i cenię rady merytoryczne. Jakbym umiał odróżnić radę dobrą od złej, to bym nie potrzebował rady (jako rzekł bodaj Mark Twain).
Michał Zawarty

Michał Zawarty Brand Design
Manager/Kompania
Piwowarska SA

Temat: Amor / tłumik pod . . . 4 litery

No to i ja dodam swoje 3 grosze od wieloletniego zapaleńca full suspension i nie tylko :)
Dobrze by było doprecyzować styl jazdy, 'wariacki a nie wyczynowy' może mieć różne znaczenia :)

Ale krótko:
na +
- przede wszystkim dużo lepsze prowadzenie roweru (kontakt z podłożem)
- oszczędzanie ciała (kręgosłup itd) - po prostu tyłek mniej boli przy ostrej jeździe :)

na -
- koszty - sam damper + serwis
- część energii pochłania zawieszenie mimo woli (zwłaszcza podjazdy)

Kto raz zacznie jeździć na fullu to trudno mu wrócić do 'sztywniaka'. Dobre zawieszenie + damper dają wiele satysfakcji z jazdy, przy tańszych rozwiązaniach dużo 'pary' idzie w pracę zawieszenia. W zasadzie wszyscy walczą, aby zniwelować skutki uboczne (bujanie itp).
Jeździłem na wielu różnych systemach, mam też 'sztywniaka', najbardziej podchodzi mi Giant ze słynnym zawieszeniem Maestro.
Dużo pisać, chętnie odpowiem bardziej konkretnie i coś polecę, jak będziesz zainteresowany.

Michał

konto usunięte

Temat: Amor / tłumik pod . . . 4 litery

Dzięki za info.

Z Twojej odpowiedzi i innych informacji zaczytanych w necie, widzę, że amortyzowany tył ma sens przy możliwości blokady i gdy stosuje sie rozwiązanie z górnej półki (a przynajmniej nie zbyt niskiej).
Zatem takiego rowerka będę szukać.
Marcin Lipowski

Marcin Lipowski
http://www.cyklopedi
a.mazoviamtb.pl/Marc
in_Lipowski_3050 ...

Temat: Amor / tłumik pod . . . 4 litery

jak juz sie zdecydowales na sprzet ciezki to przynajmniej zastanw sie w jakim terenie bedziesz jezdzic, jak waw i tego typu okolice, zadnch jazd na dziko pomiedzy drzewami w dół zbocza to max co powiniennes rozwazac to jakies 110mm w konstrukcji przeznaczonej na xc/marathon jakakolwiek maszyna am/enduro bedzie zbyt ciezka zeby jeszcze czerpac przyjemnosc z jazdy po mazowszu.
Michał Zawarty

Michał Zawarty Brand Design
Manager/Kompania
Piwowarska SA

Temat: Amor / tłumik pod . . . 4 litery

Marcin Lipowski:
jak juz sie zdecydowales na sprzet ciezki to przynajmniej zastanw sie w jakim terenie bedziesz jezdzic, jak waw i tego typu okolice, zadnch jazd na dziko pomiedzy drzewami w dół zbocza to max co powiniennes rozwazac to jakies 110mm w konstrukcji przeznaczonej na xc/marathon jakakolwiek maszyna am/enduro bedzie zbyt ciezka zeby jeszcze czerpac przyjemnosc z jazdy po mazowszu.


Myślę, że masz dużo racji :)
Z drugiej strony rower do am/fr mający 140/150mm skoku, może ważyć mniej niż 13kg (Giant Regin 1)a dawać dużo przyjemności z jazdy niekoniecznie tylko w górach. Rowery na przełomie ostatnich lat mocno się odchudziły i jest w tym duży potencjał.

Jakiś czas temu skoki z zakresu 140mm i + były zarezerwowane dla DH, teraz to am ewentualnie fr. Zmiana pozycjoniwania ma bezpośredni związek z wagą, która jak napisałem mocno uległa zmianie.

Mam kolegę, który złożył zjazdówkę o skoku P/T - 240mm i waży 16kg :)
Marcin Lipowski

Marcin Lipowski
http://www.cyklopedi
a.mazoviamtb.pl/Marc
in_Lipowski_3050 ...

Temat: Amor / tłumik pod . . . 4 litery

jasne mozna zlozyc fulla xc wazacego ponizej 10 ale kasa za to jest dosc duza, hardtaila wazacego 10kg mozna zlozyc za 1/3 tej kasy
Krzysztof Sumiński

Krzysztof Sumiński medyk,psychopedagog,
P. Hartmann Polska

Temat: Amor / tłumik pod . . . 4 litery

problem w tym że nie ma uniwersalnego rowerka, zawsze jest coś za coś, jeśli ma być na maxa uniwersalny to skok 2x ok 140 waga ze 13 kg i blokady/skracanie skoku.Co powoduję max komplikację i koszty serwisu.A zmiana któregoś parametru wpływa znacząco na pozostałe i tak obniżenie masy obniża sztywność i rama pływa na boki...np
Michał Zawarty

Michał Zawarty Brand Design
Manager/Kompania
Piwowarska SA

Temat: Amor / tłumik pod . . . 4 litery

W mojej stajni :) mam na stanie Giant'a Regin 2, waga 13,75kg i kupiłem go nowego za 5500 pln w sklepie. Moim zdaniem nie ma konkurencji w tej cenie co do jakości zawieszenia (Maestro) i ma 140/150 skoku. To tyle co moge polecić za 'średnią' kasę.

Decyzja będzie należeć do kolegi, ale moim zdaniem to najbardziej uniwersalny rower z niezłym skokiem i genialnym zawieszeniem za stosunkowo rozsądną kasę.

Jeżdżę nim już drugi rok, ze średnim poziomem agresji ;)i nie mam żadnych problemów z jakością komponentów, żadnych luzów itd. Oczywiście nie uskuteczniam 3 metrowych dropów, ale nie do tego on służy :) Do tego wyciągam inną maszynę z garażu :)

konto usunięte

Temat: Amor / tłumik pod . . . 4 litery

A co myślisz o Anthem X2? Masz może o nim jakieś zdanie?
Po głowie jeszcze mi chodzi Scott Spark 60 (13.55 kg), ewentualnie Spark 50 (12.65 kg)...

Ale, przyznam, wybór bajków full o obszarze 5kPLN+ jest przeogromny i trudno się na coś zdecydować.
Michał Zawarty

Michał Zawarty Brand Design
Manager/Kompania
Piwowarska SA

Temat: Amor / tłumik pod . . . 4 litery

Anthem X2 jest zdecydowanym faworytem ze wszystkich które wymieniłeś.
Jeśli mam odpowiedzieć dlaczego to tak:

- za amortyzację odpowiada FOX (zarówno P/T)- na chwilę obecną jest to klasa sama w sobie - zwłaszcza front nie ma sobie równych

- zawieszenie maestro jest genialne - liniowa, płynna praca z lekką progresją na końcu- wrażenie 'niekończącego się skoku'- ale tutaj trzeba się po prostu przejechać są gusta i preferencje

Scott 50 jest porównywalny, zwłaszcza jeśli o komponety, ale pamiętaj je można stosunkowo łatwo zmienić a ramę i amortyzatory już trudniej - bo to powazny koszt.

Tak więc podsumowując Anthem X2 i Scott 50 to b. dobre maszyny, kwestia wyboru jest między systemem zawieszenia i preferencjami co do marki. Moim zdaniem Giant 'daje' nieco więcej za nieco mniej. Scott każe sobie trochę więcej płacić za markę, która jak by nie było jest b.dobra, ale konkurencja nie spała przez ostatnie lata, czego przykladem jest Giant.

Jak masz możliwość, wsiądź, przejedź się, pomacaj i zadecyduj.

M.

Następna dyskusja:

Pod-Warszawski (Jeszcze Nie...




Wyślij zaproszenie do