Adrian P.

Adrian P. pamiętaj o tym, kto
chce latać musi
skoczyć

Temat: Reklama - czyżby nadal najbardziej skuteczne narzędzie...

Witam!

Pozwoliłem sobie, że zapytam Was ekspertów co o tym sądzicie ;)
Czy nadal opłaca się wydawać tysiące jak nie miliony złotych na reklamę, czy każda reklama zwraca się? Co o tym wszystkim sądzicie?

Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Reklama - czyżby nadal najbardziej skuteczne narzędzie...

Adrian Pionka:
Witam!

Pozwoliłem sobie, że zapytam Was ekspertów co o tym sądzicie ;)
Czy nadal opłaca się wydawać tysiące jak nie miliony złotych na reklamę, czy każda reklama zwraca się? Co o tym wszystkim sądzicie?

Pozdrawiam

Zależy jak na to spojrzysz. Jednak w znakomitej większości reklama jest najlepszym narzędziem promocji i tak chyba już zostanie.
Jeśli chodzi o pytanie czy każda reklama się zwraca - otóż niekoniecznie, ponieważ są Reklamy i "reklamy" na które niejednokrotnie wydaje się ogromne nakłady finansowe, które w konsekwencji nie zwracają się nigdy.
Reklama jest bardzo kapryśnym dzieckiem XXI wieku i albo zafascynuje i skłoni (bo do tego jest), albo zniesmaczy i spowoduje zupełnie inny efekt.
Adrian P.

Adrian P. pamiętaj o tym, kto
chce latać musi
skoczyć

Temat: Reklama - czyżby nadal najbardziej skuteczne narzędzie...

Czyli jest nadal najskuteczniejszym narzędziem? Może kilka dowodów na to? ;)
Pytam bo to temat mojego referatu ;)
Łukasz K.

Łukasz K. Kocham sieć. Przez
10 godzin dziennie.

Temat: Reklama - czyżby nadal najbardziej skuteczne narzędzie...

Adrian Pionka:
Czyli jest nadal najskuteczniejszym narzędziem? Może kilka dowodów na to? ;)
Pytam bo to temat mojego referatu ;)

Dowodów? Najlepszy dowód to miliardowe wydatki na reklamę :-D

Popatrz, Cola to taki niesamowity gigant, a ile inwestuje w reklamę. Nie wiem jakich konkretnie chcesz dowodów - stosunek zainwestowanych pieniędzy w promocję do zwiększenia dochodów firmy? :-)

konto usunięte

Temat: Reklama - czyżby nadal najbardziej skuteczne narzędzie...

Adrian Pionka:
Czyli jest nadal najskuteczniejszym narzędziem? Może kilka dowodów na to? ;)
Pytam bo to temat mojego referatu ;)

- skala zasięgu - jest zdecydowanie większa (jeśli mówimy o reklamie telewizyjnej ) grupa odbiorców danej reklamy, co pozwala wnioskować nam, że reklama zwróci się przynosząc przedsiębiorstu odpowiednio oczekiwane zyski.
- łątwość przekazu - reklama czy to telewizyjna, czy radiowa, czy ogólnie reklama - ma uproszczone formy przekazu komunikatu nadawanego do adresata - konsumenta - klienta.

Mimo że reklama jest płatną formą promocji, jest skuteczniejsza niż elemanty BTL. (wiem ponieważ pracuje też właśnie w promocji BTL) Jednak i jedna i druga jest skuteczna a w połączeniu ze sbobą w perspektywie przynoszą oczekiwane rezultaty.

(Tylko nie cytuj tego w referacie - jak mogę to pomogę ale do pracay się to nie nadaje).
Tomek Banasik

Tomek Banasik NAZYWAMY.COM /
firmujemy dobre
nazwy

Temat: Reklama - czyżby nadal najbardziej skuteczne narzędzie...

A z czym może konkurować, czego efekty końcowe są bardziej zmierzalne? Będą sceptyczny, ale obawiam się, że ten temat referatu to pole do czysto akademickiej dyskusji - poza mailingiem i internetem żadna inna forma reklamy nie jest do zmierzenia, budowanie wizerunku marki to praca na lata i... efekt na lata, również ten, który ciężko jest zmierzyć.

Sorry, że Ci nie pomogę, poszukaj kogoś związanego z Effie, sam też chętnie poczytam o skuteczności marki w porównaniu do innch metod promocji (jak np. zmierzyć "zwracalność się" uczestnictwa w aukcjach charytatywnych - czyli czysto wizerunkowego działania?)
Adrian P.

Adrian P. pamiętaj o tym, kto
chce latać musi
skoczyć

Temat: Reklama - czyżby nadal najbardziej skuteczne narzędzie...

Referat musi być na min. 5 str A4. Ja to widzę w taki sposób:
- na początku wyjaśnienie pojęcia reklama z kilku źródeł (encyklopedia, może wypowiedź jakiegoś specjalisty ds. reklamy, ogólny zarys pojęcia reklama...)
- opisanie po krótce jak na przełomie lat/wieków zmieniła się reklama (napisy na ścianach, druki w gazetach, roznoszenie ulotek, reklama w telewizji, radiu, bilboardy i itp...)
- może podanie kilku przykładów firm gigantów i po krótce ich opisanie (np. tak jak wspomniał Pan Łukasz Kąkolecki o Coli ;) )
- podsumowanie w stylu, że jeśli reklama ciągle się rozwija i szuka się nowych sposób by przyciągnąć klienta to musi się opłacać ;)

Najlepsze jest to że mam napisać referat z zajęć których nigdy nie mieliśmy ;)

konto usunięte

Temat: Reklama - czyżby nadal najbardziej skuteczne narzędzie...

Adrian Pionka:
Referat musi być na min. 5 str A4. Ja to widzę w taki sposób:
- na początku wyjaśnienie pojęcia reklama z kilku źródeł (encyklopedia, może wypowiedź jakiegoś specjalisty ds. reklamy, ogólny zarys pojęcia reklama...)

Jest kilka świetnych pojęć słownikowych odnoszących się do reklamy, jest również wieleeeeee definicji reklamy - co naukowiec to inna, choć w sumie chodzi o jedno i o to samo..
- opisanie po krótce jak na przełomie lat/wieków zmieniła się reklama (napisy na ścianach, druki w gazetach, roznoszenie ulotek, reklama w telewizji, radiu, bilboardy i itp...)

Z tym możesz mieć wiecej kłopotu, bo w zasadzie ja nie spotkałem się jeszcze ze spójnym opisem historii reklamy, któraby odpowiadała moim oczekiwaniom i która spełniałaby zasady mojego profesora od reklamy..
- może podanie kilku przykładów firm gigantów i po krótce ich opisanie (np. tak jak wspomniał Pan Łukasz Kąkolecki o Coli ;) )

Jeżeli chodzi o firmy giganty... uważałbym na to by niepotrzebnie nie wdawać się w dość grząską dyskusję, myślę że dobrym przykładem gigantów i reklam byłyby tutaj firmy telekomunikacyjne i operatorzy komórkowi.
- podsumowanie w stylu, że jeśli reklama ciągle się rozwija i szuka się nowych sposób by przyciągnąć klienta to musi się opłacać ;)

Najlepsze jest to że mam napisać referat z zajęć których nigdy nie mieliśmy ;)
Nie chwal się że nie miałeś tych zajęć nigdy bo twój wykładowca bedzie miał problemy:) a tak nawiasem dla mnie to był najcieższy egzamin właśnie z podstaw reklamy..
Adrian P.

Adrian P. pamiętaj o tym, kto
chce latać musi
skoczyć

Temat: Reklama - czyżby nadal najbardziej skuteczne narzędzie...

No faktycznie ciężko znaleźć historię reklamy taką by przedstawiała konkretne informacje, co źródło to inne daty ;)

A co do zajęć to szkoda, bo akurat chciałem się dowiedzieć co nieco z reklamy a w szczególności "reklamy w internecie" jak to działa i jak na tym zarabiać ;)Adrian Pionka edytował(a) ten post dnia 23.03.09 o godzinie 22:40
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Reklama - czyżby nadal najbardziej skuteczne narzędzie...

Reklama jest normalną, najzwyklejszą inwestycją. Inwestycja może się zwrócić albo nie, jak każde pieniądze wydane w biznesie. Zależy to od dziesiątków czynników. Temat jest więc zbyt ogólny. Równie dobrze można zastanawiac się, czym jest szczęście.
Dariusz Dąbrowski

Dariusz Dąbrowski Szukasz inwestora?
Zadzwoń.

Temat: Reklama - czyżby nadal najbardziej skuteczne narzędzie...

Czy reklama jest dobra na wszystko? ;)

Czy reklamą można zapobiec wrogiemu przejęciu firmy? A działaniami PR? Owszem :)
Stanisław Grabowski

Stanisław Grabowski Strategic Planning
Director

Temat: Reklama - czyżby nadal najbardziej skuteczne narzędzie...

Jarosław Koć:
Reklama jest normalną, najzwyklejszą inwestycją. Inwestycja może się zwrócić albo nie, jak każde pieniądze wydane w biznesie. Zależy to od dziesiątków czynników. Temat jest więc zbyt ogólny. Równie dobrze można zastanawiac się, czym jest szczęście.

Podpisuje sie wszystkimi czterema kopytami.
Uwielbiam takie ogolnikowe pytania.
"czy reklama sie oplaca"

Super do licha.
Obiecuje odpowiedziec jak tylko ktos mi wyjasni sens zycia.



Wyślij zaproszenie do