Marcin Gajos

Marcin Gajos Doświadczony
Kreatywny@Brandglow

Temat: Saturn vs... Ci inni

Witam,

Ostatnio poszukiwałem pewnego sprzętu komputerowego za pośrednictwem internetu. Przeglądałem w tym celu szereg ofert sklepów internetowych. Oczom mym ukazał się bardzo ciekawy obrazek, a raczej - obrazki. W roli głównej:

Saturn

Obrazek


oraz INNI:

Obrazek

i

Obrazek


Co ciekawe, kreatywność ludzi, którzy mieli pomysł (a raczej go nie mieli) na znak Saturiona nie zakończyła się tylko na znaku. Hasło tym razem powstało z inspiracji inną siecią hipermarketów z AGD i RTV: Najniższe ceny, nawet dla idiotów!

Hasło to mnie bardzo rozbawiło, szczególnie w obliczu tak przygotowanego ,,wizerunku'' firmy Saturion ;)

Kliencie Saturiona, jeśli wejdziesz między wrony... ;)

Pozdrawiam
MarcinMarcin Gajos edytował(a) ten post dnia 21.05.10 o godzinie 08:47
Jarek Leśniewski

Jarek Leśniewski projektowanie
graficzne

Temat: Saturn vs... Ci inni

drazni mnie w znaku Saturna typo 'przypadkowo' podobne do Samsunga ;)
Marcin Gajos

Marcin Gajos Doświadczony
Kreatywny@Brandglow

Temat: Saturn vs... Ci inni

No tutaj bym się nie do końca zgodził.


Obrazek


Faktem jest podobieństwo obu logotypów przez:
- brak elementu poziomego w ,,A''...,
- liternictwo należące do grupy krojów ,,ściesnionych'' (condensed) i do tego jednoelementowych, jednak kształty poszczegołnych glifów mają subtelne (a może i całkiem charakterystyczne) różnice.

konto usunięte

Temat: Saturn vs... Ci inni

Marcin Gajos:
Co ciekawe, kreatywność ludzi, którzy mieli pomysł (a raczej go nie mieli) na znak Saturiona nie zakończyła się tylko na znaku. Hasło tym razem powstało z inspiracji inną siecią hipermarketów z AGD i RTV: Najniższe ceny, nawet dla idiotów!

na poziomie AGD komunikacja z klientem musi być przejrzysta, czytelna i jasna... Tu nie ma miejsca na subtelności, bo klient potrafi dla 5 złotych pojechać 50 km dalej do konkurencji.
Marcin Gajos

Marcin Gajos Doświadczony
Kreatywny@Brandglow

Temat: Saturn vs... Ci inni

Krzysztof B.:
Marcin Gajos:
Co ciekawe, kreatywność ludzi, którzy mieli pomysł (a raczej go nie mieli) na znak Saturiona nie zakończyła się tylko na znaku. Hasło tym razem powstało z inspiracji inną siecią hipermarketów z AGD i RTV: Najniższe ceny, nawet dla idiotów!

na poziomie AGD komunikacja z klientem musi być przejrzysta, czytelna i jasna... Tu nie ma miejsca na subtelności, bo klient potrafi dla 5 złotych pojechać 50 km dalej do konkurencji.

Przyznam się, że trochę nie rozumiem Twojej wypowiedzi. Mnie nie chodziło o subtelność tylko w dalszym ciagu o oryginalność. W tym konkretnym przypadku, hasła reklamowego.

konto usunięte

Temat: Saturn vs... Ci inni

Marcin Gajos:
Przyznam się, że trochę nie rozumiem Twojej wypowiedzi. Mnie nie chodziło o subtelność tylko w dalszym ciagu o oryginalność. W tym konkretnym przypadku, hasła reklamowego.


Nie dla idiotów - Najniższe ceny, nawet dla idiotów

Widzisz gdzieś PODOBIEŃSTWO? Poza użyciem wyrazu 'idiota' nie ma żadnych podobieństw.
Marcin Gajos

Marcin Gajos Doświadczony
Kreatywny@Brandglow

Temat: Saturn vs... Ci inni

Krzysztof B.:
Marcin Gajos:
Przyznam się, że trochę nie rozumiem Twojej wypowiedzi. Mnie nie chodziło o subtelność tylko w dalszym ciagu o oryginalność. W tym konkretnym przypadku, hasła reklamowego.


Nie dla idiotów - Najniższe ceny, nawet dla idiotów

Widzisz gdzieś PODOBIEŃSTWO? Poza użyciem wyrazu 'idiota' nie ma żadnych podobieństw.

Żartujesz, prawda?
A w ilu hasłach reklamowych, widziałeś wykorzystanie tego słowa?
Strategia Media raczej jest na tyle dobrze skonstruowana, że samo występowanie tego słowa kojarzyć ma się z marką... Zatem pojawienie się TEGO KONKRETNEGO słowa w innym haśle, W TEJ BRANŻY... Bez dalszego mojego komentarza, w tej kwestii.

Mam wrażenie, że czasami bardzo chcesz zaznaczyć, że Twoja racja jest bardziej Twojsza ;)

konto usunięte

Temat: Saturn vs... Ci inni

Znaczy MM na wyłączność na słowo idiota?

Nie wiedziałem... człowiek się codziennie czegoś nowego uczy.

Od mojszości niebezpieczniejsze jest szukanie dziur tam, gdzie ich nie ma.
Marcin Gajos

Marcin Gajos Doświadczony
Kreatywny@Brandglow

Temat: Saturn vs... Ci inni

Zabawne, ale czy nie odnosisz wrażenia, że stwierdzenie
(...) niebezpieczniejsze jest szukanie dziur tam, gdzie ich nie ma.
równie dobrze pasuje do je piszącego? ;)

konto usunięte

Temat: Saturn vs... Ci inni

Marcin Gajos:
Żartujesz, prawda?
A w ilu hasłach reklamowych, widziałeś wykorzystanie tego słowa?
MediaMarkt nie ma wyłączności na słowo "idiota", a na rynku, na którym panuje tak duża konkurencja głupie hasła są wykorzystywane właśnie tak jak na załączonym obrazku.
Jedna sieć reklamuje się jako "nie dla idiotów", dlaczego inna miałaby nie ogłosić, że ona tej grupy klientów nie zaniedbuje?

Ani to plagiat, ani podobieństwo. Zwyczajny, sprytny marketing. Tutaj jest przykład jeszcze sprytniejszego. ;) W tej branży zawsze należy brać pod uwagę fakt, że konkurencja może zareagować.
Marcin Gajos

Marcin Gajos Doświadczony
Kreatywny@Brandglow

Temat: Saturn vs... Ci inni

Edward Łuska:
MediaMarkt nie ma wyłączności na słowo "idiota", a na rynku, na którym panuje tak duża konkurencja głupie hasła są wykorzystywane właśnie tak jak na załączonym obrazku.
Jedna sieć reklamuje się jako "nie dla idiotów", dlaczego inna miałaby nie ogłosić, że ona tej grupy klientów nie zaniedbuje?

Nie chce mi sie dalej tłumaczyć, bo widzę, że jak grochem o przysłowiową ścianę - dlatego prosty test. Zapytaj znajomych z czym kojarzy im się slowo ,,idiota'' w reklamie. Uważam ten temat za zamknięty.

Ani to plagiat, ani podobieństwo. Zwyczajny, sprytny marketing. Tutaj jest przykład jeszcze sprytniejszego. ;) W tej branży zawsze należy brać pod uwagę fakt, że konkurencja może zareagować.

Byłem szybszy: http://www.goldenline.pl/forum/1688640/lamanie-konwenc...

konto usunięte

Temat: Saturn vs... Ci inni

Marcin Gajos:
Nie chce mi sie dalej tłumaczyć, bo widzę, że jak grochem o przysłowiową ścianę - dlatego prosty test. Zapytaj znajomych z czym kojarzy im się slowo ,,idiota'' w reklamie. Uważam ten temat za zamknięty.
Ale co ma do rzeczy to, z czym się komu co kojarzy? Mnie się wszystko z dupą kojarzy i wcale nie uważam tego za plagiat. ;) Ja tylko stwierdzam fakt, że hasło "najniższe ceny nawet dla idiotów" nie jest plagiatem, a jedynie odpowiedzią konkurencji. Celną na dodatek.
Maciej S.

Maciej S. Projektuję, buduję i
remontuję marki.

Temat: Saturn vs... Ci inni

Hasło na pewno nie jest plagiatem, ale chyba nie ma wątpliwości, że jednoznacznie kojarzy się z Media Marktem.
Nie powiedziałbym, że to celny zabieg budować swoją markę w oparciu o skojarzenia z konkurencją...Maciej S. edytował(a) ten post dnia 25.05.10 o godzinie 22:01
Marcin Gajos

Marcin Gajos Doświadczony
Kreatywny@Brandglow

Temat: Saturn vs... Ci inni

Maciej S.:
Hasło na pewno nie jest plagiatem, ale chyba nie ma wątpliwości, że jednoznacznie kojarzy się z Media Marktem.
Nie powiedziałbym, że to celny zabieg budować swoją markę w oparciu o skojarzenia z konkurencją...

I wszystko w temacie hasła.

---

Przecież o to chodzi w tej grupie by wskazywać, że ktoś/coś/gdzieś nie do końca autorsko zadziałał w kwestii kreacji, czy się mylę? No jeśli pomyliłem z tym tematem grupy, to przepraszam i proszę o sprostowanie.

Nie pojmuję całej tej gadki i rozwodzenia się w temacie obrony firmy, która nie dość że stworzyła swój znak ,,zainspirowana'' logo marki-siostry media markt (z tego co mi wiadomo, to jeden właściciel: media i saturn) to jeszcze wykorzystała jako swoje hasło, ,,odpowiedź'' na hasło media.

Kampania marketingowo-wizerunkowa Media to jedna z lepszych (nie koniecznie za sprawą formy - słowo ,,idiota'') i BARDZIEJ ROZPOZNAWALNYCH kampanii na naszym rynku. Po słowie z hasła, kojarzymy markę. Jest jeszcze kilka przykładów podobnie dobrze i mniej kontrowersyjnie przeprowadzonych kampanii, ale nie o tym jest ten temat. I przepraszam, ale GADANIE, i co z tego, że inna firma z tej samej branży wykorzystała TO SŁOWO powoduje u mnie uśmiech na twarzy z powodu wrażenia zwykłej ignorancji tak właśnie gadających ;)

AMEN.Marcin Gajos edytował(a) ten post dnia 25.05.10 o godzinie 22:22

konto usunięte

Temat: Saturn vs... Ci inni

Maciej S.:
Nie powiedziałbym, że to celny zabieg budować swoją markę w oparciu o skojarzenia z konkurencją...
Z jednej strony to racja. Z drugiej należy pamiętać, że mówimy o jakiejś firmie krzak z Pierdziszyna Zadniego, która takim hasłem wbija szpilę międzynarodowemu gigantowi i w ten sposób daje się zapamiętać. Co na pewno jest dla niej korzystne.

Inna sprawa, że na stronie Saturiona już tego hasła nie uświadczysz.
Maciej S.

Maciej S. Projektuję, buduję i
remontuję marki.

Temat: Saturn vs... Ci inni

Edward Łuska:
Z drugiej należy pamiętać, że mówimy o jakiejś firmie krzak z Pierdziszyna Zadniego, która takim hasłem wbija szpilę międzynarodowemu gigantowi i w ten sposób daje się zapamiętać. Co na pewno jest dla niej korzystne.

Zgadza się. Nie zależy im na własnej marce, inaczej nie "inspirowaliby się" nazwą, logo i hasłem innych firm. Może kiedyś się rozwiną, zdobędą jakąś pozycję i będą żałować, że nie poszli swoją, oryginalną drogą w tym aspekcie.

A ogólnie do tematu to akurat w tej branży można znaleźć naprawdę mnóstwo sklepów internetowych, które opierają się o skojarzenia z MM czy Saturnem.

konto usunięte

Temat: Saturn vs... Ci inni

Maciej S.:

Zgadza się. Nie zależy im na własnej marce, inaczej nie "inspirowaliby się" nazwą, logo i hasłem innych firm. Może kiedyś się rozwiną, zdobędą jakąś pozycję i będą żałować, że nie poszli swoją, oryginalną drogą w tym aspekcie.

na to bym nie liczył...
A ogólnie do tematu to akurat w tej branży można znaleźć naprawdę mnóstwo sklepów internetowych, które opierają się o skojarzenia z MM czy Saturnem.

chyba głównie ze sprzedawców^W idiotów obsługujących klientów :D

konto usunięte

Temat: Saturn vs... Ci inni

Maciej S.:
Zgadza się. Nie zależy im na własnej marce,

MM jest własnością bogatej spółki z obszernym portfelem marek.
Czy zauważyłeś jakieś działania mające na celu podniesienie rangi marki?

Nie.
To nie jest wysublimowany brand dla nielicznych tylko elektroniczne tesco.
Liczy się obrót a nie kolory czy formy.
Maciej S.

Maciej S. Projektuję, buduję i
remontuję marki.

Temat: Saturn vs... Ci inni

Krzysztof B.:
Maciej S.:
Zgadza się. Nie zależy im na własnej marce,

MM jest własnością bogatej spółki z obszernym portfelem marek.
Czy zauważyłeś jakieś działania mające na celu podniesienie rangi marki?

Nie.
To nie jest wysublimowany brand dla nielicznych tylko elektroniczne tesco.
Liczy się obrót a nie kolory czy formy.

Źle mnie zrozumiałeś. Nie mówię, że mają inwestować w podnoszenie rangi swojej marki, ale po prostu ją stworzyć. Nie musi ona być wyszukana, ważne żeby nie była kopią czy "inspiracją" istniejących, bo takich jest dziesiątki.

Jeśli kupie coś w danym sklepie, będę z zakupu zadowolony i za pół roku szukając innego produktu będę chciał do nich wrócić to ich po prostu nie znajdę. Nie będę pamiętał jaki to był sklep, bo wszystkie wyglądają albo jak Saturn albo jak MM. Wszystkie mają podobne logo, podobne nazwy itd.
Maciej S.

Maciej S. Projektuję, buduję i
remontuję marki.

Temat: Saturn vs... Ci inni

Piotr Lewandowski:
Maciej S.:

Zgadza się. Nie zależy im na własnej marce, inaczej nie "inspirowaliby się" nazwą, logo i hasłem innych firm. Może kiedyś się rozwiną, zdobędą jakąś pozycję i będą żałować, że nie poszli swoją, oryginalną drogą w tym aspekcie.

na to bym nie liczył...

Dlatego nieśmiało napisałem "może kiedyś" ;)

Następna dyskusja:

MARS RED SKY (stoner/psyche...




Wyślij zaproszenie do