konto usunięte

Temat: Outsourcing, a strach przed zwolnieniem

Witam serdecznie,

prowadzę firmę outsourcingową z zakresu zarządzania procesami zaopatrzeniowymi. Bardzo często spotykam się z faktem, że wiele osób utrudnia naszą pracę, ponieważ obawiają się, że zostaną zwolnieni, ponieważ my przejmiemy ich zadania. Ja wiem, że tak nie jest ... oni nie. Czy macie może podobne problemy?

Pozdrawiam,
Darek

konto usunięte

Temat: Outsourcing, a strach przed zwolnieniem

Witam,

Rzeczywiście tak się dzieje w innych obaszrach również. Zajmuję sie outsourcingiem w zakresie IT.
Niektórzy kierownicy boją się, ze pozbywajac się jakiegos obszaru, staną się niepotrzebni w firmie.
Dlatego staram się w rozmowach nie nalegać i wszelkie obawy sprawadzam do wyniku biznesowo-finansowego.
Osobiście jestem przekonana do tej usługi własnie z powodu korzyści biznesowych, jakie otrzymuje Klient.
Argumentów jest bardzo wiele przemawiających za tą usługą.
No coż, niektórzy poprostu muszą do niej dorosnąć.

Pozdrawiam,

Joanna
Katarzyna Kłos

Katarzyna Kłos kiedyś będę piękna,
mądra i bogata

Temat: Outsourcing, a strach przed zwolnieniem

Ja mam troszkę inaczej, bo moja firma zajmuje się outsourcingiem usług biurowych - czyli poletko zupełnie jeszcze nierozwinięte w Polsce. Jeden podstawowy problem, z jakim się borykam, to jak przekonać potencjalnego klienta, że czasem warto wyprowadzić administrację na zewnątrz i zaufać firmie zewnętrznej. Oszczędność kosztów ich nie przekonuje - a przynajmniej niezbyt często.

Temat: Outsourcing, a strach przed zwolnieniem

Dariusz Skoracki:
Bardzo często spotykam się z faktem, że wiele
osób utrudnia naszą pracę, ponieważ obawiają się, że zostaną zwolnieni, ponieważ my przejmiemy ich zadania.

Ten problem istnial zanim "wynaleziono" outsourcing, wszelkie akcje zewnetrznych doradcow byly z reguly przyjmowane z nieufnoscia przez pracownikow.

Jesli chodzi o outsourcing w dziedzinie zakupow to rzadko sie zdarza, ze firma calkowicie i na stale oddaje kontrole nad zakupami firmom zewnetrznym. Doradztwo jest z reguly ograniczone w czasie, niekoniecznie dotyczy wszystkich grup towarow czy uslug.

Byc moze wasz klient zapomnial uswiadomic pracownikow. Poza tym w przypadku zakupow zapytania o tego typu uslugi czesto wychodza wlasnie z dzialu zakupow, ktore po zakonczeniu "akcji" same z niej profituja.
Andrzej Góralczyk

Andrzej Góralczyk Poprawiam
przedsiębiorstwa.
Właściciel portalu
Dyrekcja.pl

Temat: Outsourcing, a strach przed zwolnieniem

Katarzyna P. Kłos:
Ja mam troszkę inaczej, bo moja firma zajmuje się outsourcingiem usług biurowych - czyli poletko zupełnie jeszcze nierozwinięte w Polsce. Jeden podstawowy problem, z jakim się borykam, to jak przekonać potencjalnego klienta, że czasem warto wyprowadzić administrację na zewnątrz i zaufać firmie zewnętrznej. Oszczędność kosztów ich nie przekonuje - a przynajmniej niezbyt często.


No i dobrze, bo przecież w outsourcingu nie chodzi o oszczędność kosztów.

Temat: Outsourcing, a strach przed zwolnieniem

Andrzej Góralczyk:
No i dobrze, bo przecież w outsourcingu nie chodzi o oszczędność kosztów.

Moze nalezy nieco sprecyzowac bo "outsourcing" to czesto (nad)uzywane slowo. Koszty zawsze odgrywaja jaka role ale przede wszystkim chodzi o brak wlasnych kompetencji albo zasobow w firmie. Dlatego do wykonania niektorych pilnych zadan zatrudnia sie outsourcing czyli expertow albo firmy zewnetrzne. W przypadku optymalizacji zakupow formalnie jest to rowniez oursourcing ale celem jest redukcja kosztow.

konto usunięte

Temat: Outsourcing, a strach przed zwolnieniem

W przypadku
optymalizacji zakupow formalnie jest to rowniez oursourcing ale celem jest redukcja kosztow.


Dokładnie to jest naszym celem. M.in. dzięki tworzeniu grup zakupowych reprezentujemy u dostawców o wiele większy potencjał rynkowy, przez co uzyskujemy lepsze warunki aniżeli każda firma z osobna byłaby w stanie osiągnąć. Dyrektorzy i prezesi to rozumieją, natomiast pracownicy "szeregowi" widzą tylko i wyłącznie zagrożenie swojego miejsca pracy. My ich nie zastępujemy, tylko wspieramy i dlatego moim zdaniem jedyną sensowną strategią wejścia do nowej firmy jest strategia "Top - down", tak żeby "zalecenie" współpracy pochodziło od prezesa / dyrektora firmy. Każdy inny będzie starał się zapobiec "outsourcowaniu" części jego zadań.

Następna dyskusja:

Outsourcing a ochrona danyc...




Wyślij zaproszenie do