Stanisław K. jack of all trades
konto usunięte
Temat: Odblaskowy trójkąt
ja nie widzialem, ale ze tak zapytam: chcialbys z tym jezdzic? bo prawo o ruchu drogowym moim zdaniem nie dopuszcza takiej opcji...Stanisław K. jack of all trades
Temat: Odblaskowy trójkąt
No tak, ale kamizelka odblaskowa to dodatkowa warstwa ubrania, a powyżej 25 st. C to mało praktyczne.konto usunięte
Temat: Odblaskowy trójkąt
mozna kupic same tasmy odblaskowe w sklepach BHP - da sie nawet oryginalne 3M
Andrzej
Sawicki
Prezes Zarządu,
TRYTON Sp. z o.o.
Temat: Odblaskowy trójkąt
wydaje mi się że taśmy odblaskowe były by już wystarczające, a z mentalnością Polaków mało kto by chciał jeździć z takim trójkątem na plecach, pamiętając ze większość cyklistów nie ma nawet jednego odblasku, więc pewnie nikt nie ściągnie tego z Chin zbyt prędkoKrzysztof B. instruktor
Temat: Odblaskowy trójkąt
Jakub R.:Nie dopuszcza jako obowiązkowe wyposażenie roweru. Jako dodatkowe nie zabrania.
ja nie widzialem, ale ze tak zapytam: chcialbys z tym jezdzic? bo prawo o ruchu drogowym moim zdaniem nie dopuszcza takiej opcji...
Pytanie tylko po co taki trójkąt jest potrzebny? Bezpieczeństwo/widoczność nie polega na zrobieniu z siebie odblaskowej choinki. Zwykły odblask z tyłu w zupełności wystarczy, tak samo jak w pedałach.
Kamizelka odblaskowa czy taki oto trójkąt powinien być używany zgodnie z ich przeznaczeniem. Czyli do sygnalizacji sytuacji niestandardowej, np. brak oświetlenia, kolumna rowerzystów, przyczepka itp.
Andrzej Sawicki:Czy widziałeś kiedykolwiek rower bez ŻADNEGO odblasku? Czy może zapomniałeś o odblaskach w pedałach, które ma prawie każdy rower?
pamiętając ze większość cyklistów nie ma nawet jednego odblasku
Dodatkowo odblaski w pedałach mają większy sens niż zwykły w lampce, na błotniku czy bagażniku, z uwagi na charakterystyczny ruch.
konto usunięte
Temat: Odblaskowy trójkąt
Krzysztof B.:
Czy widziałeś kiedykolwiek rower bez ŻADNEGO odblasku? Czy może zapomniałeś o odblaskach w pedałach, które ma prawie każdy rower?
Ja widzialem dziesiatki (o ile nie setki) takich rowerow - sam mam taki w domu
Krzysztof B. instruktor
Temat: Odblaskowy trójkąt
Zastanawiające... Na drodze nigdy nie spotkałem roweru beż odblasku w pedałach. Nawet te mocno wyeksploatowane nadal je miały, mocno zabrudzone ale nadal widoczne.konto usunięte
Temat: Odblaskowy trójkąt
Krzysztof B.:
Zastanawiające... Na drodze nigdy nie spotkałem roweru beż odblasku w pedałach. Nawet te mocno wyeksploatowane nadal je miały, mocno zabrudzone ale nadal widoczne.
Zastanawiajace... nie spotkales na drodze rowerow z pedalami zatrzaskowymi? Ogromna wiekszosc tych pedalow nie ma odblaskow. Po jakich Ty drogach jezdzisz?!Jakub R. edytował(a) ten post dnia 26.08.11 o godzinie 10:10
Krzysztof B. instruktor
Temat: Odblaskowy trójkąt
W miastach zdecydowana większość ludzi ma zwykle pedały. "Kolarzy" widuje głownie poza miastem albo zdala od dużego ruchu miejskiego i to w dodatku za dnia.Po zmroku jeszcze nigdy nie spotkałem roweru bez ŻADNEGO odblasku. A SPD po zmroku to rzadkość.
konto usunięte
Temat: Odblaskowy trójkąt
Pojezdzij po Warszawie :)Krzysztof B. instruktor
Temat: Odblaskowy trójkąt
Zapomniałem o Warszawie, mieście ludzi z kompleksami, którzy muszą sobie kupić rower ze wszystkimi nowinkami i przejechać się na nim raz na ruski rok.konto usunięte
Temat: Odblaskowy trójkąt
chyba musi tych ludzi tu byc ze 12 milionow (spoko, to w wiekszosci przyjezdni) patrzac na to, ile osob codziennie widze rowerujacych, a skoro Ci z nowinkami przejezdzaja sie tylko raz na ruski rok ;-)BTW pedaly zatrzaskowe sa nowinka? rozumiem, ze tylko noski i drewniane bloki sa akceptowalne?
Krzysztof B. instruktor
Temat: Odblaskowy trójkąt
Jak przeglądam tę stronę:http://warsawcyclechic.blogspot.com/
to jakoś nie zauważyłem popularności SPD.
Spd może nowinką nie są ale za to gadżetem, który należy mieć by nie być gorszym od innych. Tak samo jak wiele innych elementów jak np. osprzęt, którego zalety można zauważyć przy jeździe wyczynowej a nie miejskiej czy rekreacyjnej.
konto usunięte
Temat: Odblaskowy trójkąt
Krzysztof B.:
Jak przeglądam tę stronę:
http://warsawcyclechic.blogspot.com/
to jakoś nie zauważyłem popularności SPD.
Czytales opis tej strony?
Spd może nowinką nie są ale za to gadżetem, który należy mieć by nie być gorszym od innych. Tak samo jak wiele innych elementów jak np. osprzęt, którego zalety można zauważyć przy jeździe wyczynowej a nie miejskiej czy rekreacyjnej.
To zalezy ile tej jazdy miejskiej jest... ale kazdemu jego porno jak to mawiaja klasycy.
Krzysztof B. instruktor
Temat: Odblaskowy trójkąt
Tak czytałem. Spd w niczym nie przeszkadza. Jeśli jednak utożsamiasz spd ze strojem kolarza to wątpię by dużo kolarzy na co dzień korzystało z roweru jako środka transportu.
Marcin
Lipowski
http://www.cyklopedi
a.mazoviamtb.pl/Marc
in_Lipowski_3050 ...
Temat: Odblaskowy trójkąt
Krzysztof B.:to tak jakby przeglądać stronę z rowerkami dla dzieci i na tej podstawie stwierdzić ze zatrzaski są niepopularne
Jak przeglądam tę stronę:
http://warsawcyclechic.blogspot.com/
to jakoś nie zauważyłem popularności SPD.
Spd może nowinką nie są ale za to gadżetem, który należy mieć by nie być gorszym od innych.chyba nie jechałeś w zatrzaskach i nie wiesz jak poprawiają komfort jazdy...
Tak samo jak wiele innych elementów jak np. osprzęt, którego zalety można zauważyć przy jeździe wyczynowej a nie miejskiej czy rekreacyjnej.jak się przesiadłem z makrokesza na "markowego" gianta to poczułem niewielką roznicę. ale jak wymieniłem (po zajechaniu) w nim osprzet z alivio/acera na lx/xt to nagle rower zaczął płynniej jeździć i to wcale nie jazdy wyczynowej a zwykłych wycieczek (z sakwami)
jasne przy miejskiej jeździe 500-1000km rocznie pewnie roznicy sie nie poczuje ale jak ktoś robi tych km trochę wiecej to jednak czuć różnicę.
Krzysztof B. instruktor
Temat: Odblaskowy trójkąt
Marcin Lipowski:Wystarczy, że codziennie jeżdżę do pracy, mijam tłumy innych cyklistów i tych z spd mogę policzyć na palcach jednej ręki.
to tak jakby przeglądać stronę z rowerkami dla dzieci i na tej podstawie stwierdzić ze zatrzaski są niepopularne
chyba nie jechałeś w zatrzaskach i nie wiesz jak poprawiają komfort jazdy...Jeździłem. Może i są bardziej komfortowe ale koszt, mój sposób korzystania z roweru jak i problem ze zmiana obuwia przemawiają za zwykłymi pedałami. Nawet dual choice nie ma sensu bo i tak 95% jeździłbym w zwykłych butach.
jak się przesiadłem z makrokesza na "markowego" gianta to poczułem niewielką roznicę.Nie porównuję tutaj marketowych rowerów z markowymi. Miałem na myśli markowy rower z osprzętem niższej klasy w porównaniu do wyzszej.
ale jak wymieniłem (po zajechaniu) w nim osprzet z alivio/acera na lx/xt to nagle rower zaczął płynniej jeździć i to wcale nie jazdy wyczynowej a zwykłych wycieczek (z sakwami)Do miasta można też sobie kupić samochód 300KM a nie 100KM.
Mam Alivio, czasami jeżdzę na XT i nie czuje żadnej różnicy wartej tych kilku/kilkunastu stówek więcej.
jasne przy miejskiej jeździe 500-1000km rocznie pewnie roznicy sie nie poczuje ale jak ktoś robi tych km trochę wiecej to jednak czuć różnicę.Moje Alivio ma 10 lat, przejechało ponad 20tyś, w tym 4 pełne zimy i trzyma się dobrze. Jak na razie tylko regulowałem, wymieniałem niektóre, skorodowane linki i elementy, które się zużyły (kaseta, łańcuch). O dziwo korba, support i zębatki nie wymagały jeszcze wymiany.
Obecnie robię ~5k km rocznie. Głównie dojazdy do pracy i sklepu oraz po lesie.
Następna dyskusja: