Temat: Blokady - U lock czy chain ?
Podstawowe pytanie: gdzie chcesz przypinac i na jaki czas?
Ulock:
- niepraktyczny, mozna przypiac tylko w specyficznych miejscach, slupki jak znaki drogowe badz porecze czy krata, do latarni da sie tylko wersjami szerokimi (np. kryptonite atb)
- stosunkowo mala waga (0,9kg do 1,5kg)
- latwosc przewozenia, mozna przypiac np. do ramy co nie powoduje obciazenia tylnego kola
- umozliwia zabezpieczenie tylko ramy z co najwyzej jednym kolem, konieczne jest wiec dodatkowe zabezpieczenie drugiego kola (nie sluchaj glupot, ze kol nie kradna)
Lancuch:
- umozliwia przypiecie praktycznie wszedzie z uwagi na elastycznosc
- mozna przypiac oba kola tylko minimalna dlugosc lancucha to 1,5m a komfortowa to min. 1,8m
- ciezki, grubo ponad 2kg a im dluzszy tym ciezszy
- klopotliwe przewozenie, najsensowniejszy jakis plecak badz torba pod rame czy na bagaznik
Adrian Liszewski:
wokol pasa jest to jakis sposob ale ulock do ramy jest zdecydowanie lepszym rozwiazaniem
Inna sprawa jest niezostawianie roweru. Nie zawsze sie da, szczegolnie gdy ktos jezdzi nim na co dzien i wszedzie a w pracy nie ma mozliwosci wstawiania do budynku.
Kupno drugiego roweru na miasto ma sens. Tylko wiaza sie z tym problemy. Miejsce na przechowywanie dwoch rowerow. Po co mi w takim razie drugi drogi rower jesli bede go rzadziej uzywal. Koszt to juz mniejszy problem bo 200-300pln zamiast na blokade mozna wynad na kupno jakiegos grata. Tylko czy czasami sie nie przyda blokada do tego drozszego (np. jedziesz sam i chcesz wstapic do sklepu na chwile)?