Łukasz Wójcik

Łukasz Wójcik Enjoy the code :D

Temat: Unity na urządzenia mobilne - wydajność

Witam,
Unity zajmuję się od niedawna i muszę przyznać że jego możliwości są ogromne :D Zacząłem pisać projekt mobilny który ma na celu przesuwanie klocków palcem, klocki oczywiście z pełną fizyką itp. Wykorzystałem do tego celu skrypt DragRigidBody.js który znajduje się w przykładzie z pokojem i kilkoma światłami. Zrobiłem sobie nową sceną z płaszczyzną, dodałem 10 sześcianów z rigid body. Skrypt z przesuwaniem obiektów jest podpięty pod kamerę. Z tego co wyczytałem z kodu to po zaznaczeniu obiektu dołączana jest do niego sprężyna dzięki której nasz obiekt ładnie lata sobie po ekranie odbijając inne obiekty :) O ile na komputerze i tablecie asus transformer 101 działa wszystko ok to na starszym galaxy s zaczyna się dramat. Dziwnie skacze framerate. Kiedy obiekty są w spoczynku i leżą sobie na płaszczyźnie to mam ok 20 kl/sek i to tez nie zawsze. często spada poniżej 3. W sytuacji odbijania innych obiektów od obiektu który jest aktualnie przesuwany mam slideshow 1-2 klatek. Jak obiekt jest sam na sprężynie i nie uderzam nim w inne wtedy mam 20 klatek przez parę sekund i klatki znowu skaczą. Testowałem dla dwóch obiektów, różnych materiałów, shaderów i wydajność nie powala. Wszędzie jest podobnie, niestabilny framerate. Logikę trzymam w FixedUpdate.
Wiem że bez pliku projektu to jak wróżenie z fusów, ale czy mieliście podobne przygody z wydajnością na telefonach? Jeśli macie jakieś dobre rady to chętnie przyjmę w każdej ilości ;)
Korzystam z wersji free więc nie mam profilera :/ a z tego co widzę po opisach to jest niezastąpione narzędzie. Znacie może jakieś sztuczki jak radzić sobie z monitorowaniem aplikacji beż profilera?

Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi :)Łukasz Wójcik edytował(a) ten post dnia 13.11.12 o godzinie 14:08
Łukasz Wójcik

Łukasz Wójcik Enjoy the code :D

Temat: Unity na urządzenia mobilne - wydajność

W moim przypadku jednak zły skrypt jest przyczyną ;) Demo ApartmentScene chodziło szybciej (10-15 klatek) niż moje dwa cube'y:)

konto usunięte

Temat: Unity na urządzenia mobilne - wydajność

często jest albo skrypt jest mało wydajny np zła serializacja danych, lub za duże textury dla urządzeń mobilnych trzeba odpowiednio ze skalować.

Następna dyskusja:

Mobzone.pl - nowe forum dla...




Wyślij zaproszenie do