Temat: "Polub nas na Facebooku i wygraj ..."
Według mnie sprawa ma kilka aspektów:
- Po pierwsze: sam Facebook i jego funkcje ograniczają zakres nomenklatury. Jeśli bowiem przy fanpage'u masz "Lubię to", to liczba możliwych wyrażeń naprawdę się zawęża. Nawet "zostanie fanem" jest już nieaktualne.
- Po drugie: Keep It Simple Stupid - z tego powodu tym bardziej jeśli masz przycisk "Lubię to", to mówisz do odbiorcy "polub nas", ewentualnie "kliknij lubię to" czy coś podobnego. Myślę, że niedocenianie szarego użytkownika nie jest problemem - raczej jego przecenianie.
- Po trzecie: to może być choroba zawodowa ;)) Pracujesz w social media, niektóre wyrażenia widzisz kilkanaście (dziesiąt? set?) razy na dzień. To jednak co dla Ciebie może być zupełnie przetartym sloganem, dla przeciętnego użytkownika wcale takie nie jest. Jak pytałem kiedyś kilkoro znajomych co to jest social media, z odpowiedziami było ciężko. A wszyscy przecież mają konta na Facebooku, YT czy jeszcze gdzie indziej.
Zupełnie inną już sprawą jest sztampowość, brak oryginalność i toporność komunikacji. Moim ulubionym przykładem jest inicjowanie interakcji zdaniem "A Wy co o tym myślicie?" :))
Jędrzej D. edytował(a) ten post dnia 07.02.11 o godzinie 01:09