konto usunięte

Temat: Łowcy trendów

Witam serdecznie,

Znawcy reklam doskonale wiedzą o tym, iż reklamowany przez nich produkt aby dobrze się sprzedać musi mieć "cool-otoczkę". W tym celu zatrudniani są łowcy trendów. Kim zatem są i co robią trendsetterzy? Co robią coolhunterzy? Kto może być lanserem? Co wreszcie oznacza być jazzy?

Trendsetterzy ustanawiają trendy, są artystami mody, stanowią wzór do naśladowania w kwestii stroju, języka, spędzania wolnego czasu. Coolhunterzy zaś obserwują, podsłuchują, śledzą, wychwytują trendy na ulicy, w pubach, szkołach, w Internecie a następnie przekazują wszystkie swoje spostrzeżenia specom od reklamy. Gdy zwyczaje młodych ludzi są już znane, specjaliści od reklamy mogą budować wokół produktów pozytywny klimat. Bowiem ich produkt ma być cool, jazzy, si czyli w porządku, ok, fajny.

Czy coolhunter zwraca uwagę na zawartość mojego koszyka?

Coolhunterów interesuje niemalże wszystko. To, jak spędzamy wieczory, jak ubieramy się do teatru, jakie wybieramy puby czy kluby, jakie nosimy fryzury, a nawet o czym rozmawiamy przy kupnie gazet czy przy kolacji. Filozofia działania coolhuntera nie jest skomplikowana. Idzie on np. do dużego centrum handlowego i przypatruje się młodym ludziom. Obserwuje co kupują, jakie mają torby, obuwie, dodatki. Tropi cool-ludzi, cool-miejsca, cool-gadżety, cool-marki. Coolhunter musi wytypować, które z trendów mają szansę przyjąć się globalnie.

Kto może być lanserem?

Lanserem zostaje osoba wyrazista, mająca swoje zdanie, udzielająca się towarzysko. Ma ona najczęściej 18-35 lat, ma wielu przyjaciół, uczy się, pracuje. Wolny czas spędza ze znajomymi w klubach, interesuje się modą oraz wszelkimi nowinkami. Nosi markowe ciuchy, czesze się u najlepszego fryzjera, wyróżnia się z tłumu.

Jak zostać Coolhunterem?

Żeby wiedzieć, co jest i będzie fajne, trzeba samemu fajnym być – takie jest przesłanie działalności coolhunterów. Łowców trendów wychwytują pracownicy marketingu firm odzieżowych, kosmetycznych itd. Na świecie działania te są rozwinięte na ogromną skalę. Istny boom przypada na koniec lat 90 w USA. W każdym środowisku młodzieżowym, w różnych grupach wiekowych, znajdują się obserwatorzy, którzy przekazują firmom informacje o tym, co dzieje się w ich środowisku. Największa na świecie agencja coolhunterska Look Look zatrudnia około 10 tysięcy coolhunterów, tropiących każdego dnia nastolatki na całym świecie.

Gwiazdy w „porzo”

Z badań przeprowadzonych przez agencję Hill&Knowlton wynika, że cool gwiazdą jest m.in Adam Małysz, Dorota Masłowska, Joanna Brodzik, Andrzej Smolik. Wydaje się, że bycie znanym to bycie w porzo czy spox. Pomalowane na czerwono usta czy długie rzęsy są sexy a bycie sexi jest cool. Bunt jest również trendy ...

Niezły interes ...

Fachowcy od marketingu uznali Warszawę za jedną ze światowych metropolii, która kreuje modę. Fakt ten jest istotny, bowiem okazuje się, iż na przewidywaniu mody można całkiem nieźle zarobić. Metropolie na całym świecie zabiegają o to, by realizować u nich badania. W Polsce ten interes dopiero raczkuje choć efekty pracy zawodowców można już zobaczyć mijając wystawy i zauważając, że wiele rzeczy nam się podoba. Jakimś dziwnym zbiegiem okoliczności producenci trafiają w nasze gusta...

Iwona Żebrowska
Bartłomiej Juszczyk

Bartłomiej Juszczyk dyrektor
zarządzający Grupa
Adweb; inwestor,
wykładowca, ...

Temat: Łowcy trendów

Czy to jakiś przedruk? Bo szczerze mówiąc trafiłem gdzieś na artykuł o tej tematyce i chętnie przypomniałbym sobie źródło, chyba, że ów tekst jest autorski?

konto usunięte

Temat: Łowcy trendów

źródło:
http://www.praca-absolwent.swps.edu.pl/biuletyn/abc/59/5/

Pozdrawiam,
Iwona Żebrowska



Wyślij zaproszenie do