konto usunięte

Temat: Pytanie do osób z branży - prośba o podpowiedź

Witam,

mój Pracodawca zastanawia się nad reklamą w prasie.
Weryfikując otrzymane oferty chciałam wyliczyć jaki jest realny koszt dotarcia do jednego odbiorcy.
Potrzebne mi będą dane:
nakład (mam)
cena (mam)
format (mam)

I tu pojawia się wątpliwość; z racji tego, że proponowane nam formaty są różne nie wiemy jak to wpływa na ich skuteczność.
Jak to policzyć przy formacie:
1/1 strony (czy przyjąć, że reklama na całą stronę dociera do każdego*?)
1/2 strony w poziomie (odpowiednio 50% szansy dotarcia?) - TO CHYBA ZBYT MAŁO...?
1/3 strony w poziomie
1/4 strony w poziomie
II okładka

*Na jaki response można liczyć przy np. nakładzie 100.000 szt. ?
Ja nie mam o tym pojęcia więc będę wdzięczna za pomoc.

konto usunięte

Temat: Pytanie do osób z branży - prośba o podpowiedź

hmm... a czemu w prasie?
Paweł Ostrowski

Paweł Ostrowski Ambient / Event

Temat: Pytanie do osób z branży - prośba o podpowiedź

Pierwszy krok...

Sprawdź dane w ZKDP.
Znajdziesz tam dane o sprzedaży danego tytułu.
Co z tego, że nakład jest 100 tyś, jak sprzedaż może wynieść 5 tyś egz. ?

Pozdrawiam
Paweł

Monika B.:
Witam,

mój Pracodawca zastanawia się nad reklamą w prasie.
Weryfikując otrzymane oferty chciałam wyliczyć jaki jest realny koszt dotarcia do jednego odbiorcy.
Potrzebne mi będą dane:
nakład (mam)
cena (mam)
format (mam)

I tu pojawia się wątpliwość; z racji tego, że proponowane nam formaty są różne nie wiemy jak to wpływa na ich skuteczność.
Jak to policzyć przy formacie:
1/1 strony (czy przyjąć, że reklama na całą stronę dociera do każdego*?)
1/2 strony w poziomie (odpowiednio 50% szansy dotarcia?) - TO CHYBA ZBYT MAŁO...?
1/3 strony w poziomie
1/4 strony w poziomie
II okładka

*Na jaki response można liczyć przy np. nakładzie 100.000 szt. ?
Ja nie mam o tym pojęcia więc będę wdzięczna za pomoc.
Rafał S.

Rafał S.
http://www.little.co
m.pl

Temat: Pytanie do osób z branży - prośba o podpowiedź

nie znam dobrego i skutecznego miernika porównującego pozycje i formaty reklam
z doświadczenia zazwyczaj ceny za II i III okładkę są niewspółmierne do tejże
ale przecież można zrobić rozkładówkę otwierającą i tu efekt jest bardzo fajny...
a z drugiej strony widywałem maleńkie i malutkie banerki wręcz, których kreatywność kopała po oczach i rozkładała na łopatki FPdże.

Powodzenia!

r.

PS. "czy przyjąć, że reklama na całą stronę dociera do każdego*?" żarcik rozumiem? bo mnie się regularnie karteczki sklejąją więc ja reklam nie widuję. Odejmnij mnie. Do estymacji przyjmij spredaż/czytelnictwo (ZKDP, SMG/KRC ostatecznie deklaracje o dystrybucji wydawcy). Ale nie nakład.
Ja wręcz tytułom o zaburzonym współczynniku nakładu do sprzedaży nie ufam ;)

PS2. porównuj jabłka do jabłek a nie krzesła do stołów czyli te parametry mają sens w podobnych segmentach prasowych. Zestawienie np. GW z Wprost i obok tego GT to grubsza pomyłka.

konto usunięte

Temat: Pytanie do osób z branży - prośba o podpowiedź

Porównuj sprzedaż nie nakład, po drugie jeżeli będziesz w stanie ocenić efektywność poszczególnych formatów prasowych powinnaś dostać mediowego nobla. Co do responsu co przez to rozumiesz ile osób, kupi produkt czy ile osób zadzwoni gdzieś tam ? Tak czy siak kilka% to będzie wyczyn.
Daniel Baranowski

Daniel Baranowski Business Development
Manager, Grupa
e-budownictwo.pl Sp.
...

Temat: Pytanie do osób z branży - prośba o podpowiedź

Źle trafiłaś Moniko :(

Szkoda wydanej kasy. Widzę, że początek swojej kariery powierzasz czwartoplanowym mediom. Porponuje zainwestować cały budżet w reklamę w necie. Masz w 100 procentach mierzalne media i wiesz kto czytał/widział Twoją reklamę. Zapomnij o prasie! zapomnij o radiu! Zapomnij o tv i ooh!!!

Czy wież, że 40% spotów telewizyjnych w niszowych stacjach nikt nie widział!? A statystyki są cudownie duże (i ceny też). To samo jest w przypadku radia i ZKDP w prasie, mierzącego dystrybucję, nie skuteczne dotarcie do odpowiedniej grupy. Tylko internet zapewni ci rozliczenie za efekt jaki sobie wymarzysz, lub za sprzedaż produktu (yeah!!!).

Mało tego, net jest mega elastyczny. Możesz dostosować kampanię do każdego budżetu, nawet minimalnego. Zapewnia ci statystyki w każdym momencie. masz możliwość zmian w trakcie trwania kampanii i możesz wystartować praktycznie natychmiast, w momencie decyzji!!!!

Czy ktoś ma jakieś ale!?
Monika B.:
Witam,

mój Pracodawca zastanawia się nad reklamą w prasie.
Weryfikując otrzymane oferty chciałam wyliczyć jaki jest realny koszt dotarcia do jednego odbiorcy.
Potrzebne mi będą dane:
nakład (mam)
cena (mam)
format (mam)

I tu pojawia się wątpliwość; z racji tego, że proponowane nam formaty są różne nie wiemy jak to wpływa na ich skuteczność.
Jak to policzyć przy formacie:
1/1 strony (czy przyjąć, że reklama na całą stronę dociera do każdego*?)
1/2 strony w poziomie (odpowiednio 50% szansy dotarcia?) - TO CHYBA ZBYT MAŁO...?
1/3 strony w poziomie
1/4 strony w poziomie
II okładka

*Na jaki response można liczyć przy np. nakładzie 100.000 szt. ?
Ja nie mam o tym pojęcia więc będę wdzięczna za pomoc.
Paweł Ostrowski

Paweł Ostrowski Ambient / Event

Temat: Pytanie do osób z branży - prośba o podpowiedź

Ja mam "ale"- idź pan na drzewo panie Danielu :D
Nie wracasz już do OOH ?
Co tam słychować ? Odpisz na priv :)

Daniel Baranowski:
Źle trafiłaś Moniko :(

Szkoda wydanej kasy. Widzę, że początek swojej kariery powierzasz czwartoplanowym mediom. Porponuje zainwestować cały budżet w reklamę w necie. Masz w 100 procentach mierzalne media i wiesz kto czytał/widział Twoją reklamę. Zapomnij o prasie! zapomnij o radiu! Zapomnij o tv i ooh!!!

Czy wież, że 40% spotów telewizyjnych w niszowych stacjach nikt nie widział!? A statystyki są cudownie duże (i ceny też). To samo jest w przypadku radia i ZKDP w prasie, mierzącego dystrybucję, nie skuteczne dotarcie do odpowiedniej grupy. Tylko internet zapewni ci rozliczenie za efekt jaki sobie wymarzysz, lub za sprzedaż produktu (yeah!!!).

Mało tego, net jest mega elastyczny. Możesz dostosować kampanię do każdego budżetu, nawet minimalnego. Zapewnia ci statystyki w każdym momencie. masz możliwość zmian w trakcie trwania kampanii i możesz wystartować praktycznie natychmiast, w momencie decyzji!!!!

Czy ktoś ma jakieś ale!?
Monika B.:
Witam,

mój Pracodawca zastanawia się nad reklamą w prasie.
Weryfikując otrzymane oferty chciałam wyliczyć jaki jest realny koszt dotarcia do jednego odbiorcy.
Potrzebne mi będą dane:
nakład (mam)
cena (mam)
format (mam)

I tu pojawia się wątpliwość; z racji tego, że proponowane nam formaty są różne nie wiemy jak to wpływa na ich skuteczność.
Jak to policzyć przy formacie:
1/1 strony (czy przyjąć, że reklama na całą stronę dociera do każdego*?)
1/2 strony w poziomie (odpowiednio 50% szansy dotarcia?) - TO CHYBA ZBYT MAŁO...?
1/3 strony w poziomie
1/4 strony w poziomie
II okładka

*Na jaki response można liczyć przy np. nakładzie 100.000 szt. ?
Ja nie mam o tym pojęcia więc będę wdzięczna za pomoc.
Rafał S.

Rafał S.
http://www.little.co
m.pl

Temat: Pytanie do osób z branży - prośba o podpowiedź

Daniel Baranowski:
Czy ktoś ma jakieś ale!?

Poczytałem, uśmiechnąłem się półgębkiem - żadnych wad?
Mekka i ziemia obiecana dla reklamodawców?

Co do tych 40% to zapraszam tu, o podobnej kwestii rozprawialiśmy moment temu:
http://www.goldenline.pl/forum/2905046/zaskakujace-newsy

A tak bardziej serio: nie znamy produktu, usługi, targetu, specyfiki... Nie wiemy prawie nic (albo przegapiłem) więc jaki jest sens w przekonywaniu do innych mediów?

A co powiecie, jeśli się okaże że jest gotowy layout z prawami do publikacji tylko w prasie?

r.
Piotr Mrzygłód

Piotr Mrzygłód Interim Manager -
Marketing & Sprzedaż

Temat: Pytanie do osób z branży - prośba o podpowiedź

Monika, za mało danych. Jaki jest cel kampanii? Jak długo będzie trwała? Z jaką częstotliwością ją planujesz? Czy marka jest znana, czy wchodzi na rynek? I najważniejsze: na ile dobra jest kreacja? To właśnie kreacja decyduje o tym, że reklamy są zauważalne i rozpamiętywane - chyba, że masz baaaardzo duży budżet to wtedy kreacja jest mniej istotna, ale sądząc po zapytaniu to jest raczej mikrobudżecik :)
Rafał S.

Rafał S.
http://www.little.co
m.pl

Temat: Pytanie do osób z branży - prośba o podpowiedź

Piotr Mrzygłód:
To właśnie kreacja decyduje o tym, że reklamy są zauważalne i rozpamiętywane

nie, to odpowiednie ulokowanie kreacji (miejsce, czas i inne podobne duperelki) sprawia, że zostaje zauważona a sama kreacja może sprawić, że przekaz zostanie odebrany (zdekodowany) i rozpamiętywany...

r.
Piotr Mrzygłód

Piotr Mrzygłód Interim Manager -
Marketing & Sprzedaż

Temat: Pytanie do osób z branży - prośba o podpowiedź

:) Rafał, wchodzimy na niekończącą się dyskusję co jest ważniejsze kreacja czy jej ulokowanie (dobór mediów). To trochę jakby dyskutować która noga jest ważniejsza prawa czy lewa. Jednak chyba zgodzisz się ze mną, że czym słabsza kreacja tym więcej trzeba wydać na media by został zapamiętany przekaz.

konto usunięte

Temat: Pytanie do osób z branży - prośba o podpowiedź

Obecność reklam wiralowych udowadnia, że dobra kreacja nie potrzebuje dobrego lokowania, z miernym też sobie poradzi. Niestety, ale nawet najlepsze lokowanie z mierną kreacją niewiele zdziała.Łukasz B. edytował(a) ten post dnia 15.06.12 o godzinie 11:30
Piotr Mrzygłód

Piotr Mrzygłód Interim Manager -
Marketing & Sprzedaż

Temat: Pytanie do osób z branży - prośba o podpowiedź

Łukasz B.:
Obecność reklam wiralowych udowadnia, że dobra kreacja nie potrzebuje dobrego lokowania, z miernym też sobie poradzi. Niestety, ale nawet najlepsze lokowanie z mierną kreacją niewiele zdziała.

Tak, minimalny poziom kreacji trzeba zachować. Co do virali to trochę odrębny temat, bo i TG specyficzny :)
Rafał S.

Rafał S.
http://www.little.co
m.pl

Temat: Pytanie do osób z branży - prośba o podpowiedź

Aleksandra Grudzień:
Witam wszystkich,

Poszukuje pracy na stanowisku Junior Media Planner/Assistant, pomożecie???
Z góry bardzo dziękuję za wskazówki.

Pozdrawiam,
Ola

spam do wymoderowania
r.
Stanisław Grabowski

Stanisław Grabowski Strategic Planning
Director

Temat: Pytanie do osób z branży - prośba o podpowiedź

Łukasz B.:
(...) po drugie jeżeli będziesz w stanie ocenić efektywność poszczególnych formatów prasowych powinnaś dostać mediowego nobla.

O. To w takim razie chyba sie zglosimy :)
Juz kilka lat temu zrobilismy w MediaCom badanie efektywnosci roznych formatow prasowych, w roznych segmentach prasy. Jako efekt przyjeto recall, czyli zapamietanie oraz zapamietanie x poprawna atrybucja.
Sporo wnioskow potwierdza intuicje. Kilka jest zaskakujacych.
No ale tu uwaga do autora tematu - takiej wiedzy nie prezentuje sie darmo na forum internetowym.
Co do responsu co przez to rozumiesz ile osób, kupi produkt czy ile osób zadzwoni gdzieś tam ? Tak czy siak kilka% to będzie wyczyn.

Jesli o taki response chodzi - faktycznie warto sie zastanowic nad tym, czy to prasa jest najlepszym medium do tej kampanii... Taki cel wskazuje na planowanie w modelu Direct. Jakby co - zapraszam do kontaktu z Dawid.Walega@mediacom.com. Dawid chetnie odpowie na konkretne zapytanie dot. kampanii responsowej (online lub offline)
Paweł Klimczewski

Paweł Klimczewski Członek Zespolu ds
badańrynku
e-commerce,
e-Commerce Polska

Temat: Pytanie do osób z branży - prośba o podpowiedź

Marcin M.:
hmm... a czemu w prasie?
Zapytam przewrotnie : A czemu nakład ?
Paweł Klimczewski

Paweł Klimczewski Członek Zespolu ds
badańrynku
e-commerce,
e-Commerce Polska

Temat: Pytanie do osób z branży - prośba o podpowiedź

Paweł Klimczewski:
Marcin M.:
hmm... a czemu w prasie?
Zapytam przewrotnie : A dlaczego akurat nakład ?
Bo jeśli w prasie nakład jest potrzebny, to w TV do obliczenia kosztu dotarcia, sprzedaż telewizorów ;) serio!
Paweł Ostrowski

Paweł Ostrowski Ambient / Event

Temat: Pytanie do osób z branży - prośba o podpowiedź

Nakład jest ważny. Jeśli ktoś ma nakład 100 sztuk to jaka może być sprzedaż ?
Jeśli ktoś ma nakład 10000 to wiadome jest, że pismo jest ogólnie dostępne itd.
W takich sytuacjach podaje się nakład i sprzedaż.

W TV są różne kanały... a w nakładzie jest jeden tytuł- różnica jest.
Za nim coś się napiszę to warto pomyśleć :) Bez najmniejszej obrazy/urazy.

Pozdrawiam

Paweł Klimczewski:
Paweł Klimczewski:
Marcin M.:
hmm... a czemu w prasie?
Zapytam przewrotnie : A dlaczego akurat nakład ?
Bo jeśli w prasie nakład jest potrzebny, to w TV do obliczenia kosztu dotarcia, sprzedaż telewizorów ;) serio!
Paweł Klimczewski

Paweł Klimczewski Członek Zespolu ds
badańrynku
e-commerce,
e-Commerce Polska

Temat: Pytanie do osób z branży - prośba o podpowiedź

Są pisma gdzie jeden egzemplarz czyta jedna osoba a są takie gdzie 5-8 osób i więcej , pisma o podobnym nakładzie...
Paweł Ostrowski

Paweł Ostrowski Ambient / Event

Temat: Pytanie do osób z branży - prośba o podpowiedź

Ma Pan rację.

Porównanie nakładu do sprzedaży TV nie miało (przynajmniej dla mnie) sensu.

Miłego wieczoru.



Wyślij zaproszenie do