Jacek Wójcik

Jacek Wójcik free... alwayz

Temat: ITI najwiekszy dobrodziej Legii i największy wróg kibiców

Piję do znanego zapewene wszystkim intersującym się futbolem nieprzyjemnego zdarzenia na stadionie Legii 31 października. Czy to jest konflikt z tych tragicznych? I jak wielka i czy w ogóle mozliwa jest praca dla PR i marketingu by sytuacje niekomfortową dla wszystich naprowwadzić na właściwe tory... Otwieram dyskusję. Może są jakieś pomysły..
Andrzej Boratyński

Andrzej Boratyński Internet, PR, Social
Media

Temat: ITI najwiekszy dobrodziej Legii i największy wróg kibiców

jeśli ITI będzie tak dalej inwigilować środowisko kibiców, kibice za darmo będą dostawać zakazy stadionowe to wyjścia z problemu nie widać. Jak już powstanie nowy stadion i kibice zbojkotują mecze wobec dalszego niszczenia środowiska kibiców to Walter i spółka będą mieli problem. Kibice zostają na zawsze, sponsor niekoniecznie.
Łukasz Wypych

Łukasz Wypych WYG International,
Departament
Planowania i
Strategii

Temat: ITI najwiekszy dobrodziej Legii i największy wróg kibiców

Ten konflikt zakończy się tylko i wyłącznie porażką chuliganów spod znaku eLki (nie używajmy tu słowa "kibic", bo w tym przypadku nie pasuje). Siłę tej grupy było widać w sobotę - wchodzi ochrona, wyprowadza gniazdowego prawie nieatakowana. Czytelny znak dla ITI - jesteśmy słabi i podzieleni. Na tym konflikcie straci zapewne atmosfera na meczach na Łazienkowskiej, ale przynajmniej będzie bezpieczniej i spokojniej (no i w na meczach w europejskich pucharach nie będzie trzeba drżeć o drugie Wilno).

ITI odtrąbi swój sukces, narzędzia do skutecznej akcji PRowej i marketingowej ma. Przyciągnie na stadion tych, którzy do tej pory bali się na niego przychodzić. Moim zdaniem innego zakończenia tej sytuacji nie będzie.
Jacek Wójcik

Jacek Wójcik free... alwayz

Temat: ITI najwiekszy dobrodziej Legii i największy wróg kibiców

na obecną Legię przychodzi 7-10 tys(część zadymiarzy z Wilna i rolizcznych wyjazdów) widzów nowy stadion budowany jest na 35 tys... Uwazam,że nowi kibice, którzy nie chodzili na Legię bo drogo, dużo chołoty, słaba infastruktura, nienajlepsze widowsko, lepiej widac z domu etc. na nowym obiekcie wyprą ilością starych którzy znają Legie Pisza, FSO etc. przez zwyczajną zmianę generacji... Ktoś napisał, że sponsor nie jest wieczny - jednak w moim mniemaniu jest! bo zawsze jakis się znajdzie, podobnie kibice są i bedą zawsze! kwesta jedynie charakteru jednych i drugich,,,

Fajnie działaja rozmaite struktury kibicowskie dla ktorych Legia jest ważniejsza niż ziomal "staruch" a ekspozycja ITI bedzie na dalekim planie... za 3-5 lat nikt nie bedzie pamietał konfliktu... biznes wygra, żeby tylko "wyznawcy" Legii - bo ich też potrzeba nie dali się pogrzebać a to tylko przez kompromis i dialog...

konto usunięte

Temat: ITI najwiekszy dobrodziej Legii i największy wróg kibiców

chyba za bardzo emocjonalnie podchodzicie do tego konfliktu :). Od strony czysto biznesowej zapytam się przede wszystkim Jacka, powiedz mi w jaki sposób ITI zapełni nowy stadion "nową generacją"? Bo póki co pozbywa się "starych" tylko...nie ma na choryzoncie tych nowych. ITI nie potrafi zapełnić 5 tys krzesełek. Poza tym mówisz że teraz będą nowi którzy "nie chodzili na Legię bo drogo, dużo chołoty, słaba infastruktura, nienajlepsze widowsko, lepiej widac z domu etc." Z Twojego postu wynika że Ci których pozbywa się Legia ma więcej $ w portfelu (chyba by to było nierozsądne). Jeśli chodzi o jakość widowiska to za czasów ITI Legia osiąga najgorsze wyniki od lat. W Europie pełna kompromitacja (przypomnę że za czasów poprzedników Pol-mot potrafiliśmy wygrać z 3 drużyną ligi holenderskiej-Utrecht w dwumeczu 7:2 i walczyć jak równy z równym z Schalke itp). Nie mówiąc już że obecna ekipa piłkarzy to zmanierowane gwiazdki, gdy jeszcze niedawno grały takie nie bójmy się użyć tego słowa legendy jak Kucharz czy Zieliński. Dla tych piłkarzy chodziło się na Legię. A co oferuje dzisiejsza Legia? Piłkarze to ludzie bez polotu i charakteru, którzy nie są marką samą w sobie, która przyciąga, drużyna nie odnosi żadnych sukcesów. Dodatkowy aspekt to herb-trumna (ITI wprowadziło go podstępem, niby na rok by uczcić rocznicę). Stary herb jest wyrobioną marką, nowy nie dość że nie ma długiej tradycji to jeszcze jest po prostu brzydki.
Jedyne co może pomóc ITI to nowy stadion bo wzrośnie komfort oglądania meczu itp. Jeśli chodzi o działalność marketingową to jedyna innowacja ITI to „wyspy” w marketach które chyba nie cieszą się zbytnią popularnością bo ich ilość od długiego czasu jest stała i mała. Praca biura prasowego polega natomiast tylko i wyłącznie na samozachwycie wywołanym „wypowiedzeniu wojny chuligaństwu”
Piotr Należyty

Piotr Należyty Manager ds.
Marketingu i
Sprzedaży

Temat: ITI najwiekszy dobrodziej Legii i największy wróg kibiców

Jacku widzę, że ciekawy temat poruszyłeś – zresztą jak zwykle. A do rzeczy:

Zapełnienie nowego obiektu Legii, przy przemyślanej strategii marketingowej (której w Legii obecnie niestety nie ma lub klub jej nie pokazuje) nie jest zadaniem z rodzaju ekstremalnie trudnych. W stolicy przygotowanie odpowiedniego produktu, zbudowanie pozycji marki Legia Warszawa (klasy Premium), stworzenie nowoczesnego systemu CRM i realizacja przemyślanej strategii marketingowej powinny poprowadzić Legię do sukcesu rynkowego – przy nowym obiekcie i mądrej strategii Legia jest skazana na sukces. Poziom sportowy – oczywiście bardzo ważny ale nie jedyny (Legia może zbudować atrakcyjny produkt przy obecnym poziomie sportowym, aczkolwiek celem powinno być by mądra strategia przełożyła się na poziom sportowy, a następnie na końcowy całościowy sukces).

Jeśli chodzi o obecny poziom wyjścia naprzeciw oczekiwaniom klienta/kibica to już kiedyś napisałem – Legia nie umie skierować oferty do obecnej grupy kibiców, a grupa przyszła, do której trzeba dopiero dotrzeć, nie jest zainteresowana produktem Legia Warszawa – wizerunek marki, syfiasty obiekt, wizerunek kibiców – to tylko kilka przykładów pierwszych z brzegu.

Jeśli chodzi o zdarzenie z ostatniego spotkania i całościową syt. – gdyby strategia PR i marketingowa w klubie była przygotowana w sposób przemyślany, tak zwany „konflikt” zostałby już dawno zażegnany. Oczywiście pod warunkiem, że za strategią mark.-PR poszłyby czyny i ogólna strategia klubu. Jedynym wyjątkiem może być tu przygotowana długookresowa strategia w której obecny konflikt jest uwzględniony – wyższa szkoła jazdy, a działania klubu pokazują, że raczej opcja przypadku niż długofalowej strategii jest w Legii stosowana.

A całościowo – biznes wygra – pod warunkiem przygotowania przemyślanej strategii.

Co do zmanierowanych gwiazd – szkolić, szkolić i jeszcze raz szkolić – by profesjonalizacja poszła we właściwym kierunku piłkarz musi być nie tylko sportowcem – musi być produktem, wiedzieć co powiedzieć, gdzie stanąć i co zrobić by klub miał z tego wymierne korzyści – zawodnik oczywiście też.
Jacek Wójcik

Jacek Wójcik free... alwayz

Temat: ITI najwiekszy dobrodziej Legii i największy wróg kibiców

Cześć wszystkim, dziękuje za intersującą dyskusję. Wszystkie wpisy czytałem od a do z, i ze wszystkimi się zgadzam. Może podsumuje to tak: Legia to tzw "samograj" biznesowy, który szalenie trudno zepsuć. Ma wszelkie atuty, żeby zdystansować najlepsze kluby w Polsce myślę o dwóch liczących się: Wisła i Lech. A nieporadność marketingowo-promocyjna i wizerunkowa jest wręcz koncertowa. I tu móglbym skończyć... ale

Zostałem wywolany do tablicy przez Kubę...

"w jaki sposób ITI zapełni nowy stadion "nową generacją"? Bo póki co pozbywa się "starych" tylko...nie ma na choryzoncie tych nowych. ITI nie potrafi zapełnić 5 tys krzesełek. Poza tym mówisz że teraz będą nowi którzy "nie chodzili na Legię bo drogo, dużo hołoty (wkradl się błąd ort. - sorry), słaba infastruktura, nienajlepsze widowsko, lepiej widac z domu etc." Z Twojego postu wynika że Ci których pozbywa się Legia ma więcej $ w portfelu (chyba by to było nierozsądne)

Skąd wiesz, że nie ma na horyzoncie nowych kibiców? Uważam, że są !!! trzeba jedynie po nich sięgnąć. To są od 15+ chłopaki którzy identyfikują się z Legią a niestety nie przychodzą na mecze z powodów słabej strategii albo żadnej. Wizyty zawodników w szkołach to poruszenie lokalne 1 dniowe z zerowym skutkiem... Wachlarz kibiców musi byc szeroki czyli: i wyznawcy i kibice w kapciach i kibice majetni i kibicki :), młodzi, zasłużeni, Ci którzy chodzą tylko na ważne mecze etc. To jest przypadek, że tych ludzi potrafi złączyć więż kibicowska. Zreszta łatwiej sprzedać karnety, bilety na świeżuteńki funkcjnalny stadion niż na poprzedni. A jakby były vip loże (skyline) a może są w rozmyśle?, to już na pewno. Budowniczowie infrastuktury sportowej powinni patrzec w horyzoncie min 20 letnim- ja bym loże zrobił :))

Kuba:
Dodatkowy aspekt to herb-trumna (ITI wprowadziło go podstępem, niby na rok by uczcić rocznicę). Stary herb jest wyrobioną marką, nowy nie dość że nie ma długiej tradycji to jeszcze jest po prostu brzydki.

jacek:
Konflikt zwiazany ze znakiem towarowym nie był aż tak krwawy. Legia grała, podobnie cala liga, dramatu nie było, może dziennikarze troszkę go podsycali. Sprawa się zakonczyła tak mi się wydawało jak wyreowano nowy znak.
Nowy herb ja bym powiedział tarcza a nie trumna używany przez Legię, przyznam ze wzbudził moją sympatię. Jest bez tradycji fakt, ale mogłby by nia byc za kilka lat. Jak Legia wykupiła prawa do czarnej elki w kóleczku za circa 180 tys zł... i w tym sezonie wyladowała na koszulkach, zacząłem się przyglądać bardziej wnikliwie i stwerdzam, że czarna tarcza jest bardziej wyrazista - i lepiej wyglada w telewizji (choć chciałbym,zeby bylo odwrotnie)
a pan Piórkowski znowu złapał drugi oddech biznesowy...

Chciałbym tym samym zamknąć dyskusję i podziękować wszystkim za udział.

Pozdrowienia
Maciej Miętkiewicz

Maciej Miętkiewicz Pharmaceutical Sales
Representative,
Pfizer Polska

Temat: ITI najwiekszy dobrodziej Legii i największy wróg kibiców

Legia nie ma strategii? Zgadza się ale który klub w Polsce poza Lechem ma? W którym stworzył go dział marketingu a nie ruch kibicowski?
Co ma powiedzieć Polonia. Przecież to co się tam dzieje to jest dramat.

Kuba - uważasz że za fakt iż w Legii nie ma piłkarzy jak Kucharski czy Zieliński (wyrazistych i z charakterem)to wina ITI. A ja myślę że to chyba bolączka całej naszej ligi. Poziom sportowy również spadł drastycznie w całej lidze a nie tylko w Legii ITI.

Nie chce być adwokatem diabła bo wiele działań ITI jest całkowicie błędnych ale kibice/chuligani też pozwalają sobie na zdecydowanie zbyt wiele.

Imho żeby ten konflikt rozwiązać trzeba (oprócz chęci obu stron, co nie do końca jest oczywiste) mediatora. Takiego Kucharskiego, Kowalczyka czy nawet Boruca. Osoby która cieszy się szacunkiem kibiców a i dobro Legii jest dla niej najważniejsze (nie prywatne interesy). Należy wtedy razem opracować jakąś strategie współpracy i trzymać się jej.
Jacek Wójcik

Jacek Wójcik free... alwayz

Temat: ITI najwiekszy dobrodziej Legii i największy wróg kibiców

Choć już dyskusja zamknieta dwa wpisy temu, nie mogę się powstrzymać przed wklejeniem części wywiadu z ś.p. + szefem ITI.

Jest pan też współwłaścicielem klubu Legia Warszawa? Czy to z miłości do piłki nożnej?

Mój partner biznesowy Mariusz Walter jest wielkim miłośnikiem futbolu. Nie znam się na piłce tak dobrze, jak on. Razem jednak uznaliśmy, że to tak wspaniały klub, z tak wielką tradycją, że warto go uratować. Gdy go przejęliśmy, był na krawędzi bankructwa. Miał ok. 5 min euro długów, niepłacone pensje pracowników i zawodników od dwóch, trzech lat. Nie było nikogo, kto by chciał przejąć ten cały bałagan. Stwierdziliśmy, że chcemy coś dać społeczeństwu, nie tylko warszawskiemu, ale i polskiemu, bo Legia jest najlepiej rozpoznawaną marką, jeśli chodzi o futbol w Polsce.

Potraktował pan to jako dobrą inwestycję?

Początkowo tak, teraz patrzę na to, niestety, z coraz mniejszym entuzjazmem. Chcemy doprowadzić do tego, żeby Legia była dobrze prowadzonym przedsiębiorstwem, które zarabia. Ale jest tyle czynników, na które nie mamy wpływu. Począwszy od skandalicznego zachowania pseudokibiców, przez system legislacyjny związany z ochroną widzów, afery związane z PZPN, po kupowane mecze. To wszystko jest przerażające.

Więc co dalej?
Zainwestowaliśmy w Legię już 30 min euro. Trzy miliony euro zapłaciliśmy za projekt stadionu. Myśli pani, że ktoś nam powiedział: „Dziękuję"? Spotykamy się z niezrozumieniem, nawet ze strony polityków. Mimo że Legia nie miała nigdy tak dobrych wyników, jak podczas ostatnich czterech lat. Myślę, że w polskim futbolu tkwi jakiś głębszy socjologiczny problem. Uważam, że albo powinien zostać w naszym kraju zakazany jako sport i wszystkie stadiony należy zaorać, albo - jeżeli chcemy mieć futbol jak w cywilizowanych krajach - trzeba robić to profesjonalnie. Czy istnieje szansa, by z Legii powstał klub na miarę Manchester United? Wierzę że tak, chociaż spotykają nas same przykrości, wydajemy ogromne pieniądze, jesteśmy oszukiwani. Jeżeli sytuacja się nie zmieni, to nie wykluczam, że się wycofamy. Cieszą mnie natomiast postępy w budowie stadionu. Trzy skrzydła z około 20 tys. miejsc dla kibiców zostaną oddane do użytku w maju przyszłego roku. Główna trybuna będzie gotowa w pierwszej połowie 2011 roku. Mam wrażenie, że miasto wreszcie zrozumiało, jak ważna jest dla niego „Legia" - ikona Warszawy.
Jacek Wójcik

Jacek Wójcik free... alwayz

Temat: ITI najwiekszy dobrodziej Legii i największy wróg kibiców

Przepraszam za przesadną aktywność w grupie MS, ale jak ulal link pasuje do wątku:

http://www.konieciti.pl/

15 zarzutów kibiców doprawdy piękne ...
Stanisław Noskiewicz

Stanisław Noskiewicz
grafiko-arch-proj.wy
staw

Temat: ITI najwiekszy dobrodziej Legii i największy wróg kibiców

Jacek Wójcik:
Przepraszam za przesadną aktywność w grupie MS, ale jak ulal link pasuje do wątku:

http://www.konieciti.pl/

15 zarzutów kibiców doprawdy piękne ...

gdzieś wie pan ze bije dzwon ale w którym kościele bije-tego już pan niestety nie wie ;)
odsyłam do ostatniego wywiadu z Walterem- tam chyba zostało wszystko wyjaśnione i artykuł ten pokazuje co ten pan wie i jak mysli o klubie Legia

"Skąd wiesz, że nie ma na horyzoncie nowych kibiców? Uważam, że są !!! trzeba jedynie po nich sięgnąć. " -
jak tak ma wygladać sięganie po kibiców jak do tej pory to boje się ze nawet 6 tyś nie są w stanie ściągnąć prezesi kp Legia
Stanisław Noskiewicz

Stanisław Noskiewicz
grafiko-arch-proj.wy
staw

Temat: ITI najwiekszy dobrodziej Legii i największy wróg kibiców

Łukasz Wypych:
Siłę tej grupy było widać w sobotę - wchodzi ochrona, wyprowadza gniazdowego prawie nieatakowana. Czytelny znak dla ITI - jesteśmy słabi i podzieleni.

:)
a nie wpadł pan na pomysł ze ta akcja z gniazdowym to miał była kolejna akcja "widelec2" ?
nie dziwiła pana ilość policji pod bramami stadionu?
uzbrojenie ochrony i przygotowanie?

a ze nie było reakcji- a dlaczego miała by być?
dac sie wyłapać za opuszczenie miejsca?
dostać 2 lata zakazu?
juz rozdano 200 zakazów za mniej lub bardziej absurdalne sprawy tak więc brak reakcji "chołoty bezmózgiej" był raczej do przewidzenia
Pozdrawiam
kibol :)

a co do siły kiboli i jej straty całą prawdę pokazuje wyjazd do Bełchatowa- klub dostał bilety, 400 sztuk nie sprzedał ani jednego
kibice jada jednak do Bełchatowa sami w ilości o wiele większej :)Stanisław Noskiewicz edytował(a) ten post dnia 25.11.09 o godzinie 12:18
Stanisław Noskiewicz

Stanisław Noskiewicz
grafiko-arch-proj.wy
staw

Temat: ITI najwiekszy dobrodziej Legii i największy wróg kibiców

Jacek Wójcik:
na obecną Legię przychodzi 7-10 tys

obecnie przychodzi niepełne 3 tyś ludzi i nie sa w stanie zapełnić 5 tyś miejsc :)

a tu mała próbka działalności marketingu kp legia:
http://sklep.legia.com/sklep/index.php?c=46&p=200

przecena z 40 na 20 zł w listopadzie no prawie w grudniu :)Stanisław Noskiewicz edytował(a) ten post dnia 25.11.09 o godzinie 12:45
Jacek Wójcik

Jacek Wójcik free... alwayz

Temat: ITI najwiekszy dobrodziej Legii i największy wróg kibiców

Fakt, przesadziłem z liczbą :)

Stanisław Noskiewicz:
Jacek Wójcik:
na obecną Legię przychodzi 7-10 tys

obecnie przychodzi niepełne 3 tyś ludzi i nie sa w stanie zapełnić 5 tyś miejsc :)

a tu mała próbka działalności marketingu kp legia:
http://sklep.legia.com/sklep/index.php?c=46&p=200

przecena z 40 na 20 zł w listopadzie no prawie w grudniu :)Stanisław Noskiewicz edytował(a) ten post dnia 25.11.09 o godzinie 12:45

konto usunięte

Temat: ITI najwiekszy dobrodziej Legii i największy wróg kibiców

Przepraszam, co ITI zrobilo dobrego dla kibicow?
Rozumiem i popieram monitoring, chcec poprawienia bezpieczenstwa itp.

Ale Nie rozumiem:

- zakazów za opuszczenie krzesełka!
- nie można jeżdzic na wyjazdy!
- nie można kupic biletu na wybrany sektor..
- przyśpiewki zabronione!
- nie wpuszczanie za szaliki!
- i wiele innych...
Przecież LEgia to Hisotria...Zyleta, przeciez zawsze na otwartej nikt miejsca nie pilnowal, dopingowal..byla atmosfera, a teraz:(?

i nie rozumiemn, dlaczego czasami nie są wpuszczani kibice z szalikiem łączonym??? LEgia Pogoń,Legia den hagg???
PRzeciez to przyjaciele..a Zarzad zabronil...?

http://konieciti.pl

:)Jarosław G. edytował(a) ten post dnia 05.02.10 o godzinie 17:57



Wyślij zaproszenie do