konto usunięte

Temat: Remarketing - jak skutecznie podążać za klientem

Remarketing - jak skutecznie podążać za klientem

Remarketing to bardzo skuteczna forma działań reklamowych, bo docierająca do osób, które są zainteresowane naszą ofertą. Warto wykorzystać ją w swoich działaniach. Dzięki remarketingowi możemy ponownie do nich dotrzeć i w wielu przypadkach skutecznie przekonać do określonych działań.


Działając w internecie, prowadząc sklep czy oferując swoje usługi, z reguły nie mamy możliwości porozmawiania bezpośredniego z klientem w celu przekonania go do zakupu czy do określonego działania. Nie mamy też możliwości opowiedzenia o innych produktach, które mogą spełniać jego oczekiwania czy zaproponowania dodatkowych korzyści, gdy widzimy, że się waha. Dotychczas takie możliwości dawał tylko bezpośredni kontakt z klientem, najlepiej w stacjonarnej placówce.

Obecnie zyskaliśmy taką możliwość również w przypadku działalności prowadzonej w sieci. Rozwiązaniem umożliwiającym dotarcie do klienta, o którym wiemy, że interesował się naszą ofertą, jest remarketing. Możemy nawet więcej – dotrzeć do osób, które interesują się naszą branżą ale jeszcze nie dotarły do naszej oferty.

Remarketing – co to takiego?

Jest to nic innego, jak sposób na podążanie za użytkownikiem, który odwiedził naszą stronę i wyświetlanie mu naszych reklam w innych miejscach, które odwiedza w sieci. Dzięki zaimplementowaniu odpowiedniego kodu JavaScript w witrynie, możemy stworzyć przekaz skierowany do odpowiednich osób i doskonale dopasowany do relacji w jakiej są w stosunku do nas. W ten sposób nasza oferta będzie za nimi podążać i delikatnie przypominać o sobie. Zazwyczaj taka reklama ma formę graficzną, może też być w postaci tekstowej.

W jakich sytuacjach remarketing jest przydatny – przykłady

Najprostszą sytuacją, w której dzięki kodom remarketingowym możemy znacząco zwiększyć liczbę dokonywanych transakcji, jest problem z klientami, którzy z różnych powodów przerywają proces zakupowy i porzucają swój koszyk. Takim użytkownikom, możemy wyświetlać reklamy przypominające o interesujących ich produktach lub zawierające kod rabatowy do zrealizowania przy zakupach u nas, jeśli powodem niedokończenia zakupów mogła być wysoka cena.

Użytkownikom, którzy dokonali u nas zakupów możemy wysyłać reklamy zawierające propozycje produktów uzupełniających poprzedni zakup lub rozszerzających jego funkcjonalność albo proponować inne sezonowe produkty (np. gdy prowadzimy sprzedaż sprzętu sportowego).

O krok dalej – jak dzięki remarketingowi podążać za użytkownikami, którzy jeszcze nie trafili na nasze strony? ...
...
http://www.egospodarka.pl/156757,Remarketing-jak-skute...