konto usunięte

Temat: Ograniczanie kosztów w firmach flotowych - nowe trendy

Jesienią 2010r. gdy mówiłem o tym, że floty będą ciąć koszty poprzez rezygnację z drogich ASO na rzecz serwisów nie zależnych wysokiej jakości to niektórzy kazali mi się pukać w głowę. A tu proszę: floty rezygnują z ubezpieczeń, które są z powodu wypadkowości coraz droższe i robią sobie "fundusze" wewnętrzne na likwidację szkód. Całość zamyka obsługa w serwisach niezależnych z górnej półki gwarantujących co najmniej taką samą jakość a do tego większą elastyczność i dopasowanie pod klienta.

Teraz dochodzą mnie słuchy, że wielkie floty rozważają również obsługę mechaniczną swoich samochodów poza ASO.

Słuszna droga ?

konto usunięte

Temat: Ograniczanie kosztów w firmach flotowych - nowe trendy

"Słuszna droga"?

A dlaczego nie?

Przecież to rodzaj absolutnie korzystnej optymalizacji kosztów?

Po co serwisować samochody w ASO po upłynięciu okresu gwarancji, jesli koszty powstałe w ten sposób mogą (są) być wyraźnie wyższe?

Jaka może być różnica pomiędzy obsługą w ASO, a dobrej jakości serwisie nieautoryzowany?
Jaka jest różnica pomiędzy wykorzystanie oryginalnych części, a dobrej jakości zamiennikami, zresztą czasem produkowanymi przez producentów, produkujących "w godzinach pracy" części na rzecz koncernów motoryzacyjnych, a "po godzinach" produkujących na tych samych taśmach, przez tych samych ludzi te same produkty, lecz pod własnym znakiem handlowym?

Jest że jakakolwiek różnica (także cenowa)?

Pytanie retoryczne.
Piotr W.

Piotr W. Dyrektor Biura w
Departamencie
Windykacji, Bank

Temat: Ograniczanie kosztów w firmach flotowych - nowe trendy

To wcale nie jest nowa droga,znam duze korporacje,ktore juz 10-12 lat temu rezygnowaly z AC i zamiast tego wiazaly rezerwy na szkody flotowe ,czy nawet budowały np wlasne warsztaty blacharskie i serwisy,ktore obslugiwaly ich flote.

konto usunięte

Temat: Ograniczanie kosztów w firmach flotowych - nowe trendy

Panie Macieju -ja mówie o samochodach nowych na gwarancji :)

Ale fakt - pytania to retoryczne :)
Krzysztof Pogorzelec

Krzysztof Pogorzelec AUTIM Serwis
mechaniczny i
powypadkowy
samochodów

Temat: Ograniczanie kosztów w firmach flotowych - nowe trendy

Naprawy i obsługa samochodów na gwarancji w serwisach niezależnych to jeszcze
nie jest to norma, ale zarządzający flotami którzy się na tym znają już dawno korzystają z warsztatów niezależnych. Często nie tylko niższe koszty, ale także mniejsza usterkowość.
Dzisiaj samochody są montowane głównie z zamienników a tylko niewielka ilość części jest produkowana przez firmujący to koncern samochodowy. Co więcej w wielu przypadkach w
oficjalnej dystrybucji ASO są dostępne tylko całe podzespoły, a serwisy niezrzeszone maja
dostęp do części i dokumentacji producentów tych podzespołów a więc potrafią je naprawiać.
Warsztaty niezależne też lepiej się sprawdzają w przypadku nietypowych napraw, no i są bardziej
"elastyczne" niż molochy ASO.

konto usunięte

Temat: Ograniczanie kosztów w firmach flotowych - nowe trendy

Łukasz Szarama:
Panie Macieju -ja mówie o samochodach nowych na gwarancji :)

Ale fakt - pytania to retoryczne :)

A to się nie zrozumieliśmy ;)

konto usunięte

Temat: Ograniczanie kosztów w firmach flotowych - nowe trendy

Miłośnikom serwisowania aut na gwarancji w ASO polecam stronkę http://gvo.com.pl :)
Sebastian Krzysztofik

Sebastian Krzysztofik Procurement Manager
w LeasePlan

Temat: Ograniczanie kosztów w firmach flotowych - nowe trendy

Tendencja obserwowana od kilku lat, choć ma pewne wady (RV)



Wyślij zaproszenie do