Magda G.

Magda G. KrytykaKulinarna.com

Temat: Dobry blog firmowy?

Czym powinien się charakteryzować dobry blog firmowy? Jaki powinien być, żeby szybko nie znudził czytelników?
Bartosz Janik

Bartosz Janik Managing Partner

Temat: Dobry blog firmowy?

Dobre pytanie... Pewnie jak zwykle zależy od produktu jakiego dotyczy, firmy jaką sprzedaje czy też celów jakie przed sobą stawia. Z pewnością musi być niezależny, pisany przez autorów niezaangażowanych. Nie może stać się śmietnikiem, do którego wrzucane są te wszystkie informacje, które nie mieszczą się w innych mediach. Blog musi żyć, "zaprzyjaźnić się" z czytelnikiem i dawać mu wymierne korzyści. W przeciwnym razie zostanie opuszczony i pozbawiony swojej podstawowej fukcji - skupiania ludzi wokół wspólnego, dotyczącego ich tematu. Parafrazując temat dyskusji, dobry blog firmowy to taki który nie znudzi szybko czytelnika!

B.

konto usunięte

Temat: Dobry blog firmowy?

dobry blog firmowy to taki, który prowadzą zatrudnieni do tego eksperci :)
Tomasz Muter

Tomasz Muter co-founder | Droids
On Roids Sp. z o.o.

Temat: Dobry blog firmowy?

Czym powinien charakteryzować się blog firmowy?

Jeżeli rozróżnimy blogi firmowe na wewnętrzne i zewnętrzne to:

Blog wewnętrzny:
Blog powinien przedstawiać aktualności i wydarzenia z "życia firmy". Być elementem spajającym firmę oraz miejscem informacyjnym. Firmowa kuchnia w remoncie, urodziny prezesa, wyjazd integracyjny głosowanie, firmowa impreza mikołajkowa, pakiet akcji dla pracowników etc.

Blog zewnętrzny
Tutaj możemy dzielić dalej. Fakt faktem, że większość to mimo wszystko PR pilnowany przez eksperta aczkolwiek głównym założeniem posiadania Bloga firmowego jest właśnie upublicznienie ( public ) jej elementów i ( relation ) wejście w bezpośrednią relacje z klientem.

Czym charakteryzuje się dobry blog firmowy:
- 'lekkie pióro' - blog ma być bliżej użytkownika
- komentarze - największym błędem jaki można popełnić jako blogger to wyłączenie komentowania
- zachęcanie do dyskusji - spraw aby czytelnicy dyskutowali o firmie i jej produktach, jest to cenne źródło wiedzy
- uwidocznienie autora - warto pokazać kto pisze, kim jest i, że jest prawdziwy ( choćby nie był )
- pisz regularnie
- najważniejszym elementem oczywiście jest tematyka - staraj się pomagać, radzić, pokazywać. Jeżeli produkt przeszedł długą drogę pokaż etapy powstawania, jeżeli zakupiłeś nowoczesny sprzęt - pochwal się, jeżeli masz fajne biuro - zrób zdjęcia i wrzuć z opisem.

Znalazłem przy okazji całkiem dobry artykuł na ten temat, który może odpowiedzieć na Twoje pytania: http://blogifirmowe.wordpress.com/
Tomasz Reich

Tomasz Reich W sprawach
zawodowych proszę
pisać
tomasz.reich@nowawar
sz...

Temat: Dobry blog firmowy?

Witajcie:-)
Jeśli chodzi o blogi, to sądzę, że te firmowe, to jeszcze długo nie będą idealne. Polecam odwiedziny mojego. Doczekał się 1 mlm czytelników:-)

Tylko do 21 stycznia można głosować na mój blog.

tomaszreich.blog.onet.pl

Blog powstał w 2005 roku i od samego początku wspiera walkę z rakiem.
Jeśli możesz pomóc dotrzeć do większej grupy osób, którym nie jest obce ludzkie zdrowie zagłosuj na bloga.

Jak to zrobić?

Jeśli chcesz oddać na niego głos, wyślij SMS o treści G00483 na numer 7144. Koszt SMS, to 1,22 zł brutto

Uwaga na mój blog można głosować tylko raz z jednego telefonu. Dlatego przekażcie informację dalej.

Z góry dziękuję za życzliwość:-)
Paweł Krzych

Paweł Krzych Marketing and
business
development. I am
open to business...

Temat: Dobry blog firmowy?

.Paweł Krzych edytował(a) ten post dnia 29.06.10 o godzinie 10:26
Jagoda Jóźwik

Jagoda Jóźwik Odwiąż liny, opuść
bezpieczną przystań.
Złap w żagle pomy...

Temat: Dobry blog firmowy?

Wydaje mi się, że powinien przekazywać czytelnikom kontrowersyjne smaczki z życia pracowników;)

Zajrzyjcie tutaj;)

http://agentki-arete.pl
Paulina Anna Surowiec

Paulina Anna Surowiec Marketing Manager

Temat: Dobry blog firmowy?

Tomasz Muter:
Czym powinien charakteryzować się blog firmowy?

Jeżeli rozróżnimy blogi firmowe na wewnętrzne i zewnętrzne to:

Blog wewnętrzny:
Blog powinien przedstawiać aktualności i wydarzenia z "życia firmy". Być elementem spajającym firmę oraz miejscem informacyjnym. Firmowa kuchnia w remoncie, urodziny prezesa, wyjazd integracyjny głosowanie, firmowa impreza mikołajkowa, pakiet akcji dla pracowników etc.

Blog zewnętrzny
Tutaj możemy dzielić dalej. Fakt faktem, że większość to mimo wszystko PR pilnowany przez eksperta aczkolwiek głównym założeniem posiadania Bloga firmowego jest właśnie upublicznienie ( public ) jej elementów i ( relation ) wejście w bezpośrednią relacje z klientem.

Czym charakteryzuje się dobry blog firmowy:
- 'lekkie pióro' - blog ma być bliżej użytkownika
- komentarze - największym błędem jaki można popełnić jako blogger to wyłączenie komentowania
- zachęcanie do dyskusji - spraw aby czytelnicy dyskutowali o firmie i jej produktach, jest to cenne źródło wiedzy
- uwidocznienie autora - warto pokazać kto pisze, kim jest i, że jest prawdziwy ( choćby nie był )
- pisz regularnie
- najważniejszym elementem oczywiście jest tematyka - staraj się pomagać, radzić, pokazywać. Jeżeli produkt przeszedł długą drogę pokaż etapy powstawania, jeżeli zakupiłeś nowoczesny sprzęt - pochwal się, jeżeli masz fajne biuro - zrób zdjęcia i wrzuć z opisem.

Znalazłem przy okazji całkiem dobry artykuł na ten temat, który może odpowiedzieć na Twoje pytania: http://blogifirmowe.wordpress.com/

a może by tak połączyć siły i zrobić w jednym blog wewnętrzny z zewnętrzny, co by urozmaicić ciut tematykę ;-)
Dopiero startujemy (http://onlab.pl/blog) i najlepiej się uczyć na błędach swoich, ale jak się da, to też obcych... ;-)
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Dobry blog firmowy?

Moim zdaniem punktem wyjścia jest pytanie, czy blog jest elementem jakieś strategii komunikacji, czy po prostu blogiem. Jeśli jest elementem strategii, to już strategia wyznacza kierunek.
W obu przypadkach powinien być merytoryczny i jak najbardziej interpersonalny, interaktywny. Tak, żeby czytelnik czuł się potraktowany indywidualnie, "osobowo". To buduje zaangażowanie i relację.
Oskar Błachut

Oskar Błachut Public Relations |
Książki

Temat: Dobry blog firmowy?

Na początek: cześć wszystkim :-)

W moim przekonaniu blog firmowy, to przede wszystkim forma komunikacji, która pozostaje mniej formalna niż oficjalna strona.

Blog może spełniać kilka funkcji, dlatego jego budowa, kontent, grafika i sposób konstruowania wypowiedzi powinien być dobrany właśnie do (jak wspomniała moja przedmówczyni) strategii.

Generalnie będę się upierał przy tym, że blog to bardzo elastyczna forma komunikacji.

Trochę o blogach napisałem tutaj: http://blog.smartpr.com.pl/
Barbara Madej

Barbara Madej Account Manager

Temat: Dobry blog firmowy?

O tym które blogi zostały ocenione jako najlepsze można się już dowiedzieć z oficjalnych wyników corocznego konkursu na najlepszy polski blog firmowy roku:

http://blogifirmowe.wordpress.com/

;)

Gratuluję wszystkim wyróżnionym!
Darek Swojski

Darek Swojski Księgowy – zawód z
przyszłością -
www.poswojsku.info -
ku...

Temat: Dobry blog firmowy?

Witam serdecznie
Świadomy przedsiębiorca – kompetentny pracownik II - bezpłatny projekt UE
Celem ogólnym projektu (http://edukacja.poswojsku.pl )realizowanego w terminie 01.XI.10 - 30.VI.11 r. jest wzrost poziomu wiedzy pracodawców i ich pracowników na temat kształcenia formalnego ustawicznego, w tym w formule e-learning. W ramach projektu bezpłatnie udostępniliśmy szkolenie Podstawy przedsiębiorczości i dotacji UE (http://edukacja.poswojsku.pl/index.php?option=com_cont... )
wszystkich zainteresowanych serdecznie zapraszam do uczestnictwa w naszym (niekomercyjnym) projekcie
darek
Kasia Las

Kasia Las Student,

Michał Krawczykowski

Michał Krawczykowski tworzenie stron
internetowych

Temat: Dobry blog firmowy?

Ja lubię, kiedy blog firmowy nie wygląda na firmowy :). Chodzi o to, żeby na blogu nie było pisane o firmie, a przynajmniej nie za dużo.

Sam czytam wiele blogów, ale nie można powiedzieć na któregoś z nich "blog firmowy", choć wiem, że właściciele prowadzą firmę związaną z tematyką bloga, np. zawodowy copywriter pisze o pisaniu tekstów sprzedażowych.

Dla takiej formy bloga jest fajna nazwa: blog ekspercki. Sam je lubię czytać i polecam je zwykle innym, co zaowocowało takim artykułem: Artykuł o blogach firmowych
Sylwia Sitko

Sylwia Sitko specjalista do spr.
projektow

Temat: Dobry blog firmowy?

stoję ostatnio pzred podobnym problemem... ale zaczęłam od innej strony, tzn: nie jak ale czy w ogóle i dlaczego? dwie ostatnie kwestie rozwiązane zostały za pomocą artykułu, który z przyjemnością polecam: http://www.premium-consulting.pl/blog/12-powodow-dla-k.... pierwsza natomiast, powoli sie krystalizuje i nie ukrywam, ze wasze uwagi/sugestie przyjemnie rozjaśniły temat - za co dzieki :)

konto usunięte

Temat: Dobry blog firmowy?

Wiele poradników wskazuje, żeby blog firmowy reklamował ofertę niejako przy okazji. Jego głównym zadaniem ma być udzielanie odpowiedzi na potencjalne pytania klientów i budowanie wizerunku firmy jako przedsiębiorstwa zatrudniającego ekspertów w swojej dziedzinie. Przyznaję, że coś w tym jest. Odkąd uruchomiliśmy dział z poradnikiem na naszym blogu (http://adnews.pl/category/domeny-i-hosting/poradnik/), teksty z tej kategorii przyciągają spory ruch, głównie z Google.
Luiza Mieczkowska

Luiza Mieczkowska Digital Advertising
Specialist

Temat: Dobry blog firmowy?

My stworzyliśmy blog firmowy oparty o wiedzę ekspertów, gdzie są umieszczane ich artykuły na temat systemów ERP, szczególnie związanych z systemem Microsoft Dynamics NAVsyhstemach w ten. Jest to blog obiektywny, bez marketingowych żargonów...
Zapraszam na: http://blog.dynamicsnav.pl/
Agnieszka Zychowicz

Agnieszka Zychowicz Współwłaścicielka
firmy NaNiby Studio

Temat: Dobry blog firmowy?

Cześć!
A ja mam jedno "techniczne" pytanie. Czy blog firmowy powinien być podpięty do strony (jako zakładka na niej np.) czy być całkiem samodzielnym bytem (ewentualnie tylko z linkiem ze strony)?

Blog na stronie - jak rozumiem - wpływa korzystnie na jej pozycjonowanie.
Blog samodzielny - w moim odczuciu - daje większe możliwości jeżeli idzie o spectrum tematów (można pisać nie tylko o firmie i produkcie, ale o ciekawych newsach z branży i branż pokrewnych.

Jaka jest Wasza praktyka? Będę wdzięczna za informacje o Waszych doświadczeniach. Przygotowujemy się do otworzenia swojego bloga (mamy dość wąską specjalizację - wizualizacje komputerowe: http://nanibystudio.pl).
Zuza Kuncerowicz

Zuza Kuncerowicz Manager, Polbank

Temat: Dobry blog firmowy?

Moja koleżanka prowadzi fajnego bloga- pracuje w znanej firmie w sumie ja korzystam z ich szkoleń, nie chodzi tu o reklamowanie ale mi podoba się jakie praktyczne tam artykuły można znaleźć- zobaczcie sami.
Jeden dotyczy pracy: http://www.praca.blog.gowork.pl/
A drugi szkoleń: http://www.szkolenia.blog.gowork.pl/

Moim zdaniem to dobry przykład na prowadzenie bloga, sama myślę żeby coś zdziałać na jakiś fajny temat.
Polecacie co może być oglądalne i popularne?

Z góry dzięki,
Pozdrawiam.
Zuza.
Katarzyna Grzech

Katarzyna Grzech copywriter,
marketingowiec

Temat: Dobry blog firmowy?

Zainteresowanych zapraszam na mój wpis o tym jak powinien wyglądać dobry blog firmowy, tam znajdziecie sporo ciekawych wskazówek: https://katsin.pl/jak-prowadzic-blog-firmowy/

Następna dyskusja:

Konkurs na "Blog Firmowy 20...




Wyślij zaproszenie do