Ireneusz Adamczyk

Ireneusz Adamczyk Pomagamy Firmom
budować przewagę
konkurencyjną

Temat: Remarketing - czas od wizyty a stawka

Witam,

Czy w sieci reklamowej można zmieniać stawki w zależności od tego, kiedy osoba odwiedzająca była na naszej witrynie? Jednym słowem - czy można automatycznie dawać większe stawki tym, którzy byli wczoraj, a mniejsze tym, którzy byli tydzień temu?

Pozdrawiam
Leszek Goździcki

Leszek Goździcki SEM/SEO/E-commerce
Management - Google
AdWords
Qualified....

Temat: Remarketing - czas od wizyty a stawka

Ja bym to wykonał w poniższy sposób:

Tworząc listy remarketingowe w Analytics (więcej o remarketingu Analytics https://support.google.com/analytics/answer/2611268?hl=pl) możesz rozdzielić poszczególnych użytkowników na grupy reklam i nadać im ważność ciasteczka 1 dzień albo 7 dni itd., a w ustawieniach dotyczących stawki rozróżnić stawki na poszczególne grupy reklam.
Ireneusz Adamczyk

Ireneusz Adamczyk Pomagamy Firmom
budować przewagę
konkurencyjną

Temat: Remarketing - czas od wizyty a stawka

Ja mam listy właśnie w Analytics.

Ciekawe podejście :)

Tylko dzieląc tak grupę, mogę się nie załapać na próg minimum 100 osób na liście, żeby uruchomić remarketing... Nie mam aż tylu wchodzących na daną kategorię/produkt dziennie. Chyba, żeby to użyć w stosunku do wszystkich odwiedzających sklep w ogóle.
Leszek Goździcki

Leszek Goździcki SEM/SEO/E-commerce
Management - Google
AdWords
Qualified....

Temat: Remarketing - czas od wizyty a stawka

Ostateczne rozwiązanie zależy od tego jaką masz strategię na wykorzystanie remarketingu. Jeżeli zależy Ci na selekcji użytkowników z danych kategorii, to musisz się wstrzymać do czasu, gdy uzbiera się minimalna liczba użytkowników niezbędna do uruchomienia remarketingu. Natomiast gdy zależy Ci na podziale wszystkich użytkowników masz ułatwioną sprawę.

Zastanawia mnie jedna rzecz, a mianowicie czy potrzebujesz zbierać osoby z jednodniową ważnością ciasteczka?
Czy w Twoim serwisie występują akcję jednodniowe?
Jeżeli tak, to ma to sens. Z mojego doświadczenia taka kampania czy grupa reklam w kampanii z reguły nie zdąży się jeszcze dobrze rozhulać przez jeden dzień.

W przypadku użycia reklam graficznych możesz spotkać się z sytuacją, gdzie będziesz czekał np. 1 dzień na akceptację Twoich kreacji graficznych i cała akcja może "spalić na panewce".
Tu warto wspomnieć, że warto przygotować się wcześniej z kreacjami graficznymi i importować wcześniej zmiany na konto, pamiętając o wstrzymaniu reklam i uruchomieniu ich we właściwym momencie. Możesz to wykonać np. za pomocą automatycznych zmian na koncie.



Wyślij zaproszenie do