Karolina S.

Karolina S. Społecznica.

Temat: Strona, która sprzedaje turystykę przez Internet

Stronę internetową ma już znacząca część firm. Problem zatem tkwi w tym, aby nie tylko ona była, ale by była skutecznym kanałem sprzedaży.

Użytkownicy stają się coraz bardziej wymagający i oczekują nie tylko tego, że przez Internet będą mogli usługę nabyć, a przynajmniej poznać dokładną jej cenę i opis, ale że będą mogli zrobić to szybko i w sposób nie sprawiający im trudności. Jeśli użyteczność serwisu będzie niska i serwis nie będzie spełniał tych oczekiwań, użytkownicy przejdą do konkurencji.

Jak zatem sprawić, żeby pozostali w naszym serwisie i coś w nim zakupili?

Strona musi być ładna
Czy tego chcemy, czy nie działamy na podstawie stereotypów i schematów. Jednym z nich jest przekonanie, że rzeczy ładne mają też inne wartościowe cechy. Podobnie jest w przypadku serwisów internetowych –badania pokazały, że serwis, który jest ładny internauci oceniają również jako prostszy w obsłudze i zawierający bardziej wartościową treść niż serwis, który oceniali jako brzydki. Wniosek z tego taki, że powinniśmy zadbać nie tylko o aktualność, adekwatność i jakość treści znajdujących się w serwisie, ale także o jego oprawę graficzną.

Co między innymi decyduje o estetyce serwis?

* Jakość i ilość zdjęć
* Spójność graficzna serwisu (kolorystyka, typografia)
* Rozsądna ilość wolnej przestrzeni – światła
* Zastosowanie elementów graficznych – mapek, ikon

Dalsza część artykułu TUTAJ