Marcin P.

Marcin P. store
manager/obsługa
klienta

Temat: konkursy, zabawy na zwiększenie sprzedaży

Witam,
poszukuję przykładów gier sprzedażowych mających poprawić efektywność i sprzedaż zespołu handlowców. Macie jakieś propozycje?

konto usunięte

Temat: konkursy, zabawy na zwiększenie sprzedaży

Może Rosyjska Ruletka ?? - żartowałem ;-)

Dlaczego przez zabawę chcesz podnieść wyniki sprzedaży ?
Marcin P.

Marcin P. store
manager/obsługa
klienta

Temat: konkursy, zabawy na zwiększenie sprzedaży

Spotkałem się z tym w poprzedniej pracy. Efekt był dość fajny, liczyła się głównie zabawa. Wiec pomyślałem, że w sprzedaży można coś takiego również wykorzystać, zamiast stać za ladą i powtarzać klientom ze znudzeniem ciągle te same formułki. Np. masz wypisane rzeczy , które chcesz "dosprzedać" następnie ruszasz na salon i polecasz, proponujesz, jeśli Ci się to uda odhaczasz dany produkt i starasz się sprzedać inny z listy. Wygrywa ta osoba, która odhaczy jako pierwsza wszystkie produkty zawarte na liście. Banalne ale duch rywalizacji był :)

konto usunięte

Temat: konkursy, zabawy na zwiększenie sprzedaży

jeśli masz budżet - nie musi być gigantyczny spróbuj ogłosić plan motywacyjny
zadbaj o codzienne pokazywanie rankingów i po 2-3 tygodniach zobaczysz komu zależy a komu nie.
:)

w gry bym nie wchodził
Kamila Wigura

Kamila Wigura Specjalista ds.
sprzedaży, Dudel

Temat: konkursy, zabawy na zwiększenie sprzedaży

A ja jestem totalnie za tym, aby wprowadzać tego typu rozwiązania. Jeszcze nigdy nie spotkałam się ze złym odbiorem, a zawsze skutkowały podwyższeniem sprzedaży. Ważne aby była w nich zawarta nuta rywalizacji.

Jak dotąd najlepiej sprawdzały się dwie zabawy:
1. Handlowiec tygodnia - kto zrobi największy wynik w danym tygodniu otrzymuje nagrodę Prezesa. Łatwiej podkręcić silniki pracy z perspektywą krótszego okresu czasu (nawet jeśli w rezultacie miałby to końcowo wyjść np. miesiąc)
2. Tablica z przypisywaniem sobie gwiazdek za wcześniej ustalone czynności (np. efektywna rozmowa z klientem - 1 gwiazdka, umówione spotkanie - 2 gwiazdki, podpisana umowa - 3 gwiazdki). Po określonym czasie podsumowanie i nagroda, np. voucher lub bon podarunkowy. Tu ważne też, aby każdy mógł sam sobie wpisywać te gwiazdki, zwiększając swoje zaangażowanie i satysfakcję z osiąganych efektów.

Zabawy te wypróbowane w różnych branżach, środowiskach, przedziałach wiekowych - zawsze się sprawdzają. Wprowadzają pozytywną atmosferę, podwyższają tempo pracy i integrują zespół.



Wyślij zaproszenie do