Dawid Pacha

Dawid Pacha Social Media w
biznesie

Temat: Dlaczego prowadzenie bloga jest bardzo ważnym elementem...

Coraz więcej ludzi, a za nimi firm Twitteruje i blipuje. Temat mikroblogów zajmuje znacznie więcej prasy niż poczciwe, znane nam od dawna blogi. Coraz więcej głosów na temat tego, żebyśmy nie zapomnieli co nadal pozostaje najistotniejsze. Newt Barrett z contentmarketingtoday.com pisze ostatnio o
6 powodach dlaczego nadal blog jest najważniejszym elementem strategii marketingowej:

- Pozycjonowanie. Aby Twoja organizacja osiągnęła status lidera w ramach swojej niszy rynkowej musisz dostarczyć krytyczną ilość treści, która Cię na takiego wypozycjonuje. W przenośni i dosłownie (Google). Blog jest najlepszym narzędziem do tego.
- Treść. Blog umożliwia zamieszczenie w jednym miejscu nieograniczonej ilości informacji, która przyciągnie odwiedzających szukających odpowiedz na swoje pytania.
- Struktura. Blog pozwala na łatwe organizowanie treści w odpowiednią, przejrzystą strukturę. Zdefiniuj najważniejsze obszary informacji, które dostarczasz w kategorie i pozwól odwiedzającym łatwo odnaleźć się na Twoim blogu.
- Otwartość. W odróżnieniu do do Facebooka, czy Twitter'a (nie każdy profil na Twitterze jest publiczny) Twój blog jest otwarty dla całego świata. Innymi słowy, odwiedzający nie muszą dołączać do "specjalnego klubu" aby korzystać z Twoich treści.
- Wszechstronność i bycie na czasie. Mimo, iż mikroblogging wygrywa na płaszczyźnie czasu, informacje które tweetujesz lub blipujesz nigdy nie będą kompleksowe. Blog może być też na czasie. Oprócz tego ma dodatkową zaletę: Twój post może zawierać dodatkowe informacje związane z tematem (posty na podobny temat, źródła itp)
- Twoje wpisy na blogu wcale nie muszą być odizolowane od działalności na Facebooku, czy Twitterze. Możesz zintegrować bloga z innymi serwisami.

Jakby tego było mało w ostatnich dniach Adam Singer wypisał 19 powodów dla których powinniśmy blogować, a nie tylko ograniczać się do tweetowania(wypisałem tylko te, które się nie powtarzają z wcześniejszymi punktami):

- Blogowanie odzwierciedla prawdziwe zaangażowanie i pasję związaną z Twoją branżą. Tego nie da się udawać na dłuższą metę. Ci, którzy pokonają próbę czasu zostaną nagrodzeni.
- Stare artykuły nadal są wartościowe, nawet po upływie lat (szczególnie dla Google). Twoje stare wpisy na mikroblogu znikają bardzo szybko i nikt już ich nie przeczyta.
- Linki w gąszczu wpisów na mikroblogu nie mają takiego poweru jak podlinkowana treść na Twoim blogu.
- Jesteś właścicielem swojego bloga (chyba, że korzystasz z bloxa, itp), płacisz za hosting ale masz pełną kontrolę.
- Mikroblogging to SMSy internetu. A może Twoja branża jest na tyle interesująca aby pisać o niej w MMSach? Czy swój przekaz chcesz kierować do tych, którym wystarczy krótkie przesłania, czy szukasz wnikliwych czytelników?
- Blog pozwala badać ilość odwiedzin.
- Blog ma dodatkowe zalety w postaci RSSów, newslettera.
- Masz większy wpływ na layout.
- Jeśli prowadzisz bloga i używasz intensywnie Twittera/Blipa pamiętaj, że czas spędzony na mikroblogach odbywa się kosztem czasu spędzonego na pisaniu czegoś od siebie na swoim blogu.
- Masz wpływ na to kiedy Twój blog będzie offline (np. z powodów prac technicznych). Nic nie możesz zrobić, gdy te prace odbywają sie na Twitterze, czy blipie.
- Większość osób na Twitterze, czy Blipie szuka "next big thing", czegoś interesującego, linku, który odnosi do ciekawych treści. Czy wolisz być tym "next big thing", czy raczej jedną z tych osób, które wskazują na to palcem?

Od siebie dodam, że nie można porównywać mikroblogingu, czy lifestreamingu (flaker, FriendFeed) z blogami. Po prostu to są różne rzeczy i raczej na wzajem się uzupełniają niż wykluczają. Prawdą jest taka, że musimy wybierać na co poświęcamy więcej czasu w ciągu dnia, bo doba ma tylko 24 godziny i tego nie da się oszukać.

Jakie jest Twoje zdanie?Dawid Pacha edytował(a) ten post dnia 12.05.09 o godzinie 18:57