Katarzyna Mikrut

Katarzyna Mikrut Manager, Coach,
Terapeuta RTZ

Temat: Żywe niespodzianki w czekoladkach Wawelu

http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80269,4560037...

Co myślicie na temat wypowiedzi Teresy Figiel, kierowniczki działu technologicznego firmy Wawel...Skoro przy firmie Gerber czy Ikea, pojawienie się szkła to mógł być pojedynczy incydent, to w tym przypadku takie odpowiedzi jak „jesień, sezonowe niespodzianki, robaki mniej szkodliwe niż chemia”, to katastrofa. Daje to do myślenia, że tam są poważne problemy utrzymania czystości i sterylności produkcji

Sama jestem "łakomczuchem" i od czasu do czasu
jakiegoś "Michałka" pochłonę:),ale w tym przypadku już więcej nie sięgnę po te produkty.


Zastanawiam się jednak, co teraz może zrobić Wawel, oprócz standardowego 5P?

Chyba długo będą musieli tłumaczyć się i udowadniać klientom, że jest utrzymywana odpowiednia czystość w zakładach.

I druga sprawa, czy kampania wyborcza przysłoni ten kryzys jak to było z Gerberem...cisza
A może środowisko "łakomczuchów" jest mniej hermetyczne niż środowisko mam i zauważy tą wpadkę Wawelu?
Katarzyna Mikrut

Katarzyna Mikrut Manager, Coach,
Terapeuta RTZ

Temat: Żywe niespodzianki w czekoladkach Wawelu

Ok,widze ze wszyscy zywnie zainteresowani tematem...

dla zaintersowanych..media juz o tym trabia:), na forach o tym sie rozmawia,a eksperci(chyba wynajeci przez Wawel) twiedza ze na kazdym etapie od produkcji po nasze domowe szafki moze dojsc do zalegniecia sie tam robali

Oczywiscie,na stronie dalej zadnego oswiadczenia...zadnych ruchow oprocz sparwdzenia danej partii slodyczy

Oj,beda potrzebowac nas niedlugo;) o ile nie bedzie za pozno
Katarzyna Mikrut

Katarzyna Mikrut Manager, Coach,
Terapeuta RTZ

Temat: Żywe niespodzianki w czekoladkach Wawelu

przepraszam,wlasnie w kolejnych wiadomosciach przy okazji afery z trujacymi akwarelami wyprodukowanymi dla sieci Tesco(tu reakcja sieci byla natychmiastowa - prosba o oddanie do sklepu wadliwych farbek dla dzieci i wycofanie towaru),uslyszalam ze Wawel rowniez zaczal wycofywac swoje "ruchliwe Kasztanki"
Adam Jarczyński

Adam Jarczyński Marketingu &
Branding & PR

Temat: Żywe niespodzianki w czekoladkach Wawelu

Witam,
Zastanawiam się jednak, co teraz może zrobić Wawel, oprócz standardowego 5P?

Dobrze by było, jakby chociaż 5P było w pełni realizowane.

Na razie nie widać żadnej próby nawiązania kontaktu z konsumentem. Mamy - wspomniane wcześniej przez Panią Katarzynę Mikrut cofanie partii produktu ze sklepów.

Swoją drogą, ciekawe czy firma podjęła jakiekolwiek działania wobec swoich odbiorców - sklepy, hurtownicy?

Strona www bardzo bezosobowa. Rozumiem, że taka jest filozofia prezentowania firmy (nie umieszczamy żadnych personaliów na witrynie korporacyjnej), niemniej w zaistniałej sytuacji powinien być kontakt do conajmniej rzecznika (a w sytuacji, gdy go nie ma, do innej osoby - kompetentnej i "blisko" zarządu). Może jednym z rozwiązań byłaby specjalna linia telefoniczna - hot line?

Jest to spółka giełdowa. Zakładam, że dział PR/komunikacji/ marketingu, posiada księgę kryzysową - poczekajmy na rozwój sytuacji.

Może będzie z tego przypadku ciekawy przykład wychodzenia z kryzysu.

Pozdrawiam,
AdamAdam Jarczyński edytował(a) ten post dnia 10.10.07 o godzinie 17:17
Katarzyna Mikrut

Katarzyna Mikrut Manager, Coach,
Terapeuta RTZ

Temat: Żywe niespodzianki w czekoladkach Wawelu

W pierwszym poście jakoś wyszło niezręcznie użyte 5P,mialam na myśli czy w ogóle coś zrobią w kierunku ratowania sytuacji, a faktycznie jak na razie jedynie po cichu jest wycofywany towar ze sklepów...

Co do ich marketingu lub PR, nie jestem pewna czy taki dział profesjonalnie w ogóle funkcjonuje, jak Pan Adam wspomniał, w spółce giełdowej Wawel, ponieważ miałam "przyjemność" przez kilka lat pracy w tej branży, kontaktować się z działem marketingu.. ostatni raz jednak taki kontakt miałam około 1,5 roku temu, więc być może zaszły już jakieś zmiany?

Mam jednak nieodparte wrażenie (po odpowiedziach w ramach prób złożenia ofert agencji, które reprezentowałam – prób było wiele – nie mogłam się pogodzić z poziomem komunikacji firmy na różnych płaszczyznach działań reklamowych) , że jest to firma, która żyje wg zasady...Wszyscy nas znają, my reklamy nie potrzebujemy (powiedział właściciel małej cukierni ):)

Może i w tym przypadku nie przewidziano scenariusza sytuacji kryzysowych?
Katarzyna Mikrut

Katarzyna Mikrut Manager, Coach,
Terapeuta RTZ

Temat: Żywe niespodzianki w czekoladkach Wawelu

Katarzyna M.:
przepraszam,wlasnie w kolejnych wiadomosciach przy okazji afery z trujacymi akwarelami wyprodukowanymi dla sieci Tesco(tu reakcja sieci byla natychmiastowa - prosba o oddanie do sklepu wadliwych farbek dla dzieci i wycofanie towaru),uslyszalam ze Wawel rowniez zaczal wycofywac swoje "ruchliwe Kasztanki"
sprostowanie

to nie Wawel zaczal wycofywac swoje produkty, tylko sieci sklepów jak np Real...
pieknie sie pograzaja,wiec tak jak Pan Adam wspomniał, to bedzie piekny case do omawiania tematu pt. "Wychodzenie z kryzysu" lub w wersji mniej optymistycznej "Upadek spółki Wawel w wyniku braku działań w sytuacjach kryz..."

ładnie to w TVN umjęli Tiki Taki i Robaki - nowa strategia działań reklamowych firmy :)Katarzyna Mikrut edytował(a) ten post dnia 10.10.07 o godzinie 19:46
Adam Jarczyński

Adam Jarczyński Marketingu &
Branding & PR

Temat: Żywe niespodzianki w czekoladkach Wawelu

Witam,

mamy oświadczenie na firmowej stronie firmy Wawel SA

http://www.wawel.com.pl/

Co Państwo o tym sądzą?

Pozdrawiam,
Adam
Katarzyna Mikrut

Katarzyna Mikrut Manager, Coach,
Terapeuta RTZ

Temat: Żywe niespodzianki w czekoladkach Wawelu

Adam J.:
Witam,

mamy oświadczenie na firmowej stronie firmy Wawel SA

http://www.wawel.com.pl/

Co Państwo o tym sądzą?

Pozdrawiam,
Adam

Na stronie nie znalazłam oświdaczenia,ale na stronie tvn24 i to co zobaczylam...oczom swoim nie wierze

"Oświadczenie Zarządu Wawel S.A.

W związku z pojawiającymi się informacjami, dotyczącymi naszych produktów, Zarząd Wawel S.A. pragnie uspokoić wszystkich Klientów oraz Akcjonariuszy i zapewnić o bezpieczeństwie i niezmiennie wysokiej jakości swoich wyrobów. Informujemy, że zgodnie z obowiązującymi w Spółce procedurami, wszelkie reklamacje są zawsze skrupulatnie i niezwłocznie rozpatrywane, a w przypadku jakichkolwiek wątpliwości co do jakości - produkty natychmiast wycofywane z rynku. Również w przypadku przedstawionym w materiale informacyjnym, zostały podjęte natychmiastowe działania, polegające na prewencyjnym wycofaniu partii produktu.
Pragniemy podkreślić, że działania te zostały podjęte natychmiast po pojawieniu się wątpliwości co do przydatności produktu , zdecydowanie przed jakimkolwiek zgłoszeniem reklamacyjnym.
Przypadki pojawienia się mola spożywczego (mklika próchniczka) są zjawiskiem incydentalnym, charakterystycznym dla branży na całym świecie i zazwyczaj niezależnym od producenta. Jednak tego typu przypadki zdarzają się sporadycznie, pomimo stosowania rygorystycznych norm jakości i kontroli produkcji.
Wawel w swojej 100-letniej historii, nigdy nie lekceważył najmniejszych nawet sygnałów dotyczących jakości produktów i zawsze czuł się za nie w pełni odpowiedzialny, podejmując stosowne działania prewencyjne lub wyjaśniające.
Obowiązujące w Spółce procedury i rygory jakościowe, zapewniają najwyższy poziom bezpieczeństwa naszych wyrobów, potwierdzony wynikami badań, prowadzonymi przez uprawnione do tego organy. Również w tym wypadku, dodatkowa kontrola przeprowadzona przez służby SANEPID nie ujawniła jakichkolwiek uchybień w tym zakresie.
By zapewnić naszym klientom oraz środkom masowego przekazu rzetelne informacje o całej sytuacji, jesteśmy gotowi na wszelkie dodatkowe wyjaśnienia . Jesteśmy przekonani, że nasza otwarta postawa w tej sprawie, znajdzie pełne zrozumienie.

Dariusz Orłowski - Prezes Zarządu, Wojciech Winkel - Członek Zarządu"


"zgodnie z obowiązującymi w Spółce procedurami, wszelkie reklamacje są zawsze skrupulatnie i niezwłocznie rozpatrywane, a w przypadku jakichkolwiek wątpliwości co do jakości - produkty natychmiast wycofywane z rynku" - czy tak sie stalo w tym przypadku..czy produkty zostały wycofane? ja nic na ten temamt nie słyszałam

"Przypadki pojawienia się mola spożywczego (mklika próchniczka) są zjawiskiem incydentalnym, charakterystycznym dla branży na całym świecie i zazwyczaj niezależnym od producenta." - brak słów...

"działania prewencyjne lub wyjaśnijące" - a działania usuwające skutek??

[i'"Jesteśmy przekonani, że nasza otwarta postawa w tej sprawie, znajdzie pełne zrozumienie."[/i] - otwarta postawa - to nie my,to zesonowy problem branzy ;/...i chyba dobrze by było zacząć, od zrozumienia zakłopotania klientów i akcjonariuszyKatarzyna Mikrut edytował(a) ten post dnia 15.10.07 o godzinie 11:48
Marta Pawłowska

Marta Pawłowska General Manager
Network Public
Relations

Temat: Żywe niespodzianki w czekoladkach Wawelu

A swoją drogą to ciekawe, że o sytuację związaną z firmą WAWEL pyta i inicjuje osoba zaangażowana w TBWA, kiedyś agencji reklamowej tej firmy...W Krakowie się mówiło, że Wawel wypowiedział umowę agencji. Czy to jest źródło życzliwego zainteresowania? Mam nadzieję, że nie. Bo to by było takie płaskie i bez klasy :-((
Katarzyna Mikrut

Katarzyna Mikrut Manager, Coach,
Terapeuta RTZ

Temat: Żywe niespodzianki w czekoladkach Wawelu

Marta P.:
A swoją drogą to ciekawe, że o sytuację związaną z firmą WAWEL pyta i inicjuje osoba zaangażowana w TBWA, kiedyś agencji reklamowej tej firmy...W Krakowie się mówiło, że Wawel wypowiedział umowę agencji. Czy to jest źródło życzliwego zainteresowania? Mam nadzieję, że nie. Bo to by było takie płaskie i bez klasy :-((


o,to ciekawych rzeczy dowiaduje sie na swoj temat..domyślam sie,ze o mnie chodzi skoro to ja inicjuję...nie pamiętam,zebym była związana z tą agencją...a pamięć mam bardzo dobrą

jako praktyk PR jestem zszokowana postawą firmy...wydawalo mi sie,że w obecym czasie już takiewpadki(mowie o braku działań lub takich,ktore pogłebiaja kryzys)sie nie zdarzają

a tu ciąg dalszy sprawy..tym razem Raczki zaatakowane zostały
...oj nie dobre robaczki,uwziely sie,a Wawel znow przyzna ze to problem sezonowy branzy,a chemia jest gorsza od robaczków :)
http://www.gdansk.naszemiasto.pl/wydarzenia/780145.html
Adam Jarczyński

Adam Jarczyński Marketingu &
Branding & PR

Temat: Żywe niespodzianki w czekoladkach Wawelu

http://www.proto.pl/informacje/info?itemId=47814

widać firma doszła do wniosku, iż trzeba profesjonalnie podejść do sprawy. Gratulacje
Katarzyna Mikrut

Katarzyna Mikrut Manager, Coach,
Terapeuta RTZ

Temat: Żywe niespodzianki w czekoladkach Wawelu

dokładnie, też zwróciałam na to uwagę, że w końcu oddali się w ręce profesjonalistów

Następna dyskusja:

Piwo Żywe!




Wyślij zaproszenie do