Przemysław P.

Przemysław P. User Interface
Designer / Grafik

Temat: Wyszukiwanie klientów

Witam,

Od niedawna posiadam własną działalność gospodarczą. Pracowałem jako grafik, jako programista, ale ze sprzedawaniem nie miałem do tej pory do czynienia, stąd jako "sprzedawca" nie czuję się jak ryba w wodzie.

Powoli sobie pozycjonuję stronę firmową, ale zanim doczekam się jakichkolwiek efektów, to też sporo czasu pewnie minie. Jakie byście dali rady "początkującemu - samodzielnemu"?.

Wysyłka mailowa do potencjalnych klientów wziętych z katalogów firm (nie chcąc być natrętnym wysyłałem zapytania ofertowe, indywidualnie napisane
pod konkretny przypadek) póki co nie zdaje egzaminu, poza kilkoma zapytaniami niewiele się dzieję, a czas leci.

Kolejnym krokiem pewnie powinna być pf, ale co jeszcze? Są jakieś szybkie rady, takie oczywiste oczywistości, do których bezwzględnie zawsze powinno się stosować?

ps. mogę tez nawiązać współpracę z chętnymi osobami (wyszukiwanie klientów za odpowiednią prowizję).Przemysław P. edytował(a) ten post dnia 22.06.10 o godzinie 17:15
Magda Wołoszyn

Magda Wołoszyn specjalista ds.
reklamy

Temat: Wyszukiwanie klientów

Witaj
Tez jestem na tym etapie co Ty i nie wiem zabardzo jak pozyskac klientow . Jak narazie dzwonie do nich z oferta lecz nie bardzo mi to wychodzi .

Pf ?
Nie pchaj sie w pf placisz duze pieniadze gdzie masz tylko , kontakt meil i adres strony , gdzie zanim Cie ktos wyszuka to zejdzie dosc sporo.
Polecam St link podam w wiad priv bo nie chce zeby mysleli ze to jakas reklama :)
Pzdr Magda
Krzysztof Dalasiński

Krzysztof Dalasiński Trener - freelancer

Temat: Wyszukiwanie klientów

Czy masz już za sobą decyzję, jaka - z podanych niżej dwóch podstawowych metod zdobywania klienta - bardziej Ci odpowiada? Która jest najbardziej odpowiednia do Twojego charakteru, predyspozycji psychicznych i fizycznych, mentalności, etc.?
1. Metoda "Rambo: atakujesz wszystko, co się rusza; wysyłasz setki i tysiące ofert i jedna na kilkadziesiąt (kilkaset) jest trafiona - klient zdobyty.
2. Metoda "Snajper": starannie wybierasz cel (potencjalny klient), długo go rozpracowujesz, poznajesz, gdy już masz go nieruchomego na muszce - strzał! Trafiony, zatopiony:)

Znam sprzedawców stosujących obie metody i osiągających zbliżone efekty finansowe sprzedaży, co oznacza, że obie metody są dobre.

Gdy zdecydujesz, która dla Ciebie jest najbardziej odpowiednia, może coś podpowiem ...

Pozdrawiam i życzę miłego weekendu:)
Marcin Szpak

Marcin Szpak Dyrektor ds. rozwoju
w Grupa SET sp. z
o.o.

Temat: Wyszukiwanie klientów

Pozyskiwanie klientów to proces.

Musisz rozpocząć od określenia grupy docelowej, czyli do kogo chcesz trafić ze swoją ofertą. Jak już to zrobisz to trzeba się przyjrzeć jakie są źródła informacji o tej grupie docelowej a właściwie o klientach (przykład: panorama firm, zakupiona baza, polecenia, baza aktualnych klientów itd. itp.

Kolejnym krokiem jest wybór metod prospectingowych. Rozmyślnie piszę metod bo z nich stworzymy efektywny system pozyskiwania klientów. Wyróżniamy metody pasywne i aktywne.

Przykłady
Aktywne:
- telemarketing
- łańcuch pleceń
- centrum wpływu
- wzajemna wymiana usług
- seminarium/prezentacja

Pasywne:
- ulotka
- mailing
- e-mailing
- ogłoszenie

itd. itp.

Trzeba dobrać odpowiednie metody do naszych zasobów i możliwości. To co ja bym zalecał to stworzenie systemu prospectingowego składającego się z co najmniej 2 metod prospectingowych.

Dlaczego?

Każda z w/w metod charakteryzuje się swoją skutecznością/efektywnością. Metody pasywne zazwyczaj są mniej efektywne niż metody aktywne.
To co jest ważne to fakt, że połączenie metody pasywnej z aktywną w sposób znaczący zwiększa ich efektywność a co za tym idzie zmniejsza koszt pozyskania klienta.

Przykład prostego systemu prospectingowego:

1. Dzwonisz i prosisz o zgodę na wysłanie maila z ofertą
2. Wysyłasz maila w którym powołujesz się na rozmowę
3. Dzwonisz i prosisz o ocenę oferty i dążysz do umówienia się na spotkanie.

Celem budowania własnego systemu prospectingowego jest zwiększenie efektywności w pozyskiwaniu klientów.

Pozdrawiam
Marcin Szpak
tel.: +48 796-319-705
szpak.marcin@gntb.eu
http://gntb.eu


Obrazek


SPRAWDŹ NASZĄ WAKACYJNĄ OFERTĘ SZKOLEŃ

http://gntb.euMarcin Szpak edytował(a) ten post dnia 02.07.10 o godzinie 16:53



Wyślij zaproszenie do