Temat: Towar z Allegro - sprzedaż w sklepie
Moim zdaniem jest rozwiązanie. Podstawą wpisu w księdze mogą być "inne dowody opłat, w tym dokonywanych na podstawie książeczek opłat". Przelew bankowy jest dowodem opłaty, więc można zaksięgować go w koszty. Proponuję, aby zawierał minimum danych dowodu księgowego, tj. nazwy i adresy sprzedawcy oraz nabywcy, nazwy kupowanych towarów i ich ilość, np. "zapłata od Firmy Handlowej Jan Kowalski; ul. Szeroka 20 w Warszawie za aparat fotograficzny marki… - 1 sztuka".
Przy zakupach na kwoty kilka tysięcy złotych i więcej, zalecam zawarcie pisemnej umowy sprzedaży. Fachowo nazywa się to "inny dowód stwierdzający fakt dokonania operacji gospodarczej zgodnie z jej rzeczywistym przebiegiem". Jeżeli sprzedawca jest z daleka, zaproponowałbym mu, że prześlę mailem umowę sprzedaży, a on z towarem wyśle wydrukowaną i podpisaną przez siebie.
A na koniec nie zakładałbym z góry, że sprzedawca nie wystawi faktury. Może się tym nie chwalić na aukcji, ale gdy ktoś bardzo chce, to może wystawić fakturę VAT lub rachunek.
Pozdrawiam, Przemysław