Dorota Mazurek

Dorota Mazurek Dyrektor Wydawnictwa

Temat: Pisma branżowe - czy pomagają?

Zapraszam do dyskusji, czy pisma branżowe w Polsce są narzędziem biznesowym, czy nie ma kultury czytania takich pism? Jaki jest poziom Waszym zdaniem takiej prasy w Polsce?

konto usunięte

Temat: Pisma branżowe - czy pomagają?

Dorota M.:
Zapraszam do dyskusji, czy pisma branżowe w Polsce są narzędziem biznesowym, czy nie ma kultury czytania takich pism? Jaki jest poziom Waszym zdaniem takiej prasy w Polsce?


ja jestem ZA !
dzis wszystko sie specjalizuje, nie ma pisma dla wszystkich i o wszystkim. te czasy juz dawno minely, dzis wg mnie coraz bardziej sie 'zawezaja' magazyny - tematy - magazyny - tytuly, do bardzo okreslonego targetu/tematu/dziedziny /

MNIE to odpowiada,
;) pozdrawiam
j
Piotr Słomka

Piotr Słomka redaktor naczelny,
właściciel,
Wydawnictwo FS

Temat: Pisma branżowe - czy pomagają?

Kultura czytania pism branżowych? To oczywiście zależy od branży,- jest różnie:)Moim zdaniem to najbardziej zaniedbany rynek wydawniczy w Polsce.
Poziom pism? Tu też jest różnie. Ogólnie edytorsko coraz lepiej. Merytorycznie tak sobie.
Jeśli chodzi o skuteczność tego narzędzia biznesowego to jest nie do przecenienia. Trzeba tylko pamietać, że pisma branżowe zapewniają nam /tylko i aż/ dotarcie do potencjalnie zainteresowanego odbiorcy. Skuteczność przekazu zależy od wielu czynników, które leżą po stronie reklamodawcy.
Dariusz Piekarski

Dariusz Piekarski Biuro Doradztwa
Biznesowego

Temat: Pisma branżowe - czy pomagają?

cześć, zapraszam do strony http://czasopismabranzowe.pl, strona powstała pod patronatem Izby Wydawców Prasy, pozdrawiam Darek
Dorota Mazurek

Dorota Mazurek Dyrektor Wydawnictwa

Temat: Pisma branżowe - czy pomagają?

Pytanie tylko, czy pisma branzowe konkurują jakością czy też cenami, które czasami są poniżej jakiejkolwiek opłacalności. Z moich doświadczeń wynika, ze są wydawnictwa, które nie chcą podac nawet cennika, dopóki nie sprawdzą jaka firma dzwoni i pyta o ofertę.
Dariusz Piekarski

Dariusz Piekarski Biuro Doradztwa
Biznesowego

Temat: Pisma branżowe - czy pomagają?

Dorota M.:
Pytanie tylko, czy pisma branzowe konkurują jakością czy też cenami, które czasami są poniżej jakiejkolwiek opłacalności. Z moich doświadczeń wynika, ze są wydawnictwa, które nie chcą podac nawet cennika, dopóki nie sprawdzą jaka firma dzwoni i pyta o ofertę.
cześć, na rynku czasopism branżowych jest wielu wydawców, każde ma swoją strategię, są branże w których konkurencja idzie na wyniszczenie oferując ceny za stronę w wysokości 700 zł np, przy takiej strategi tracą wszyscy, są branże w których wydawcy szanują swój kontent i rabaty są w okolicach 15-30% przy cenach 1500-2500 zł
Rafał E.

Rafał E. redaktor, MU

Temat: Pisma branżowe - czy pomagają?

Ceny trzeba dostosować nie tylko do treści, ale i do zasięgu, stopnia dotarcia do czytelnika, no i trochę do branży. Weźmy branżę budowlaną, w której ceny reklam w miesięcznikach oscylują od 2000 do niemalże 40000 (bez rabatów) za stronę.
Dorota Mazurek

Dorota Mazurek Dyrektor Wydawnictwa

Temat: Pisma branżowe - czy pomagają?

Zgadzam się, że trzeba szanować content ale co jesli ma się treść wysokiej jakości, zaś konkurencja może wprowadzać ceny dumpingowe, ponieważ głównym źródłem dochodów jest inna działalność np. szkoleniowa? Może nie wszystkie branże, ale są takie, które patrzą na cenę reklamy a nie na dotarcie, nakład, komtrolę nakładu itd. Nie mówiąc już o prenumeracie, która strasznie kuleje. Zachodnie pisma branżowe mają ją na poziomie 90% nakładu.
Tomasz R.

Tomasz R. Poszukuję nowych
wyzwań zawodowych

Temat: Pisma branżowe - czy pomagają?

Widzę, że ta dyskusja umarła ale może trochę ją ożywię. Moja firma zajmuje się drukiem czasopism branżowych. Zatem naprzeglądam się ich masę. Niektóre są naprawdę ciekawe i bogate w treści merytoryczne, a niektóre to gazetki reklamowe i nic więcej. Czy pomagają? Owszem, lecz mają zbyt mała siłę przebicia w stosunku do innych tytułów. Ostatnio podawałem koleżance listę pism kosmetycznych itp. ona tylko wybałuszyła oczy ze zdziwienia, że takie są. A żeby było śmieszniej to ona zajmuje się kosmetologią. Zatem z tego wniosek, że brakuje reklamy takich pism.
Dorota Mazurek

Dorota Mazurek Dyrektor Wydawnictwa

Temat: Pisma branżowe - czy pomagają?

Rzeczywiscie dyskusja przycichła:))
Branżówki jedna nie mają takiego budżetu na reklamę jak konsumenckie a poza tym kanały komunikowania się z branżą są bardzo ograniczone. Wg moich obserwacji tu kluczową rolę gra naczelny - jeśli jest znany w branży i wykreuje się jako osobę znającą doskonale materię, wówczas i osoby związane z branżą będą miały przekonanie do tego tytułu.

konto usunięte

Temat: Pisma branżowe - czy pomagają?

Dorota Mazurek:
Rzeczywiscie dyskusja przycichła:))
Branżówki jedna nie mają takiego budżetu na reklamę jak konsumenckie a poza tym kanały komunikowania się z branżą są bardzo ograniczone. Wg moich obserwacji tu kluczową rolę gra naczelny - jeśli jest znany w branży i wykreuje się jako osobę znającą doskonale materię, wówczas i osoby związane z branżą będą miały przekonanie do tego tytułu.

czasami wystarczy, że jest prężny, dynamiczny i aktywny :)
wiem, bo sama mam z takim (taką) do czynienia na co dzień :)

Temat: Pisma branżowe - czy pomagają?

ja prenumeruje wszystkie branzowe ktore sa ciekawe.
i jak wracam do domu i to na mnie czeka - to nie jest przykry obowiazek, tylko relaks:)
powaznie:)
poza tym- pisma, ktore czytam... nie znalazlam ich dzieki reklamie cyz poleceniom... sama chodze i szukam, przegladam i wtedy wiem, czy to jest to;)
Tomasz R.

Tomasz R. Poszukuję nowych
wyzwań zawodowych

Temat: Pisma branżowe - czy pomagają?

Moim zdaniem na rynku masakra jeśli chodzi o gazety branżowe... często słaba szata graficzna, mało reklam.

konto usunięte

Temat: Pisma branżowe - czy pomagają?

Tomasz Rurkowski:
Moim zdaniem na rynku masakra jeśli chodzi o gazety branżowe... często słaba szata graficzna, mało reklam.


Znam co najmniej 3 pisma na wysokim poziomie. Również graficznym :)
Tomasz R.

Tomasz R. Poszukuję nowych
wyzwań zawodowych

Temat: Pisma branżowe - czy pomagają?

Ewa S.:
Tomasz Rurkowski:
Moim zdaniem na rynku masakra jeśli chodzi o gazety branżowe... często słaba szata graficzna, mało reklam.


Znam co najmniej 3 pisma na wysokim poziomie. Również graficznym :)
No nie mówię, że wszystkie są złe, całkiem ładne drukujemy ;) ale sporo słabych jest na rynku

konto usunięte

Temat: Pisma branżowe - czy pomagają?

Tomasz Rurkowski:
Ewa S.:
Tomasz Rurkowski:
Moim zdaniem na rynku masakra jeśli chodzi o gazety branżowe... często słaba szata graficzna, mało reklam.


Znam co najmniej 3 pisma na wysokim poziomie. Również graficznym :)
No nie mówię, że wszystkie są złe, całkiem ładne drukujemy ;) ale sporo słabych jest na rynku


No niestety. Jest w tej dziedzinie sporo do zrobienia.
Dorota Mazurek

Dorota Mazurek Dyrektor Wydawnictwa

Temat: Pisma branżowe - czy pomagają?

Tomasz R.:
Moim zdaniem na rynku masakra jeśli chodzi o gazety branżowe... często słaba szata graficzna, mało reklam.


... wszystko jest głównie wynikową rozdrobnienia rynku, "zepsucia" go przez niepoważnych graczy, oraz brakiem wiarygodnych, profesjonalnych danych biznesowych na rynku- dane z GUS są jak wszyscy wiemy niewystarczające.
Tomasz R.

Tomasz R. Poszukuję nowych
wyzwań zawodowych

Temat: Pisma branżowe - czy pomagają?

Dorota Mazurek:
Tomasz R.:
Moim zdaniem na rynku masakra jeśli chodzi o gazety branżowe... często słaba szata graficzna, mało reklam.


... wszystko jest głównie wynikową rozdrobnienia rynku, "zepsucia" go przez niepoważnych graczy, oraz brakiem wiarygodnych, profesjonalnych danych biznesowych na rynku- dane z GUS są jak wszyscy wiemy niewystarczające.

Szczerze to... z tego co mi wiadomo wiele gazet wykończyło się niekompetentnymi ludźmi od marketingu bądź ich brakiem ;) Wielu narzeka na domy mediowe... że mimo długich terminów płatności i tak nie płacą na czas. Takie pierdoły można usłyszeć... z kolei domy mediowe się czegoś takiego wypierają i błędne koło... ehhh polska prasa branżowa/fachowa...
Krzysztof Gonciarek

Krzysztof Gonciarek Członek Zarządu

Temat: Pisma branżowe - czy pomagają?

Moim zdaniem największą bolączką pism branżowych jest brak przejrzystości. Reklamodawcy przeznaczając nawet szczątkowe budżety na pisma-widma pozwalają im egzystować na rynku.

Wydawcy branżowi często nie zrzeszają się w ZKDP bo po co? Nie jest im to na rękę, przy nakładach rzędu 500 egz. A w stopce drukować mogą sobie i 10 000. Dom mediowy na to nie pójdzie, ale mała firma w której właściciel sam zarządza promocją - czasem tak.

Dlatego kładę duży nacisk na to, żeby dział handlowy każdemu naszemu Klientowi podawał aktualne wyniki ZKDP - nasze i konkurencji, nawet jeśli Klient o to nie pyta. Utrwala to w reklamodawcach nawyk weryfikowania każdego pisma pod kątem wiarygodności nakładu.
I tak małymi krokami osiągamy zamierzony rezultat.

Kolejna bolączka to PBC, które wciąż nie wprowadza w badaniach podziału na branże.
PBC wyłapuje na przykład dotarcie tytułu TENIS GEM SET MECZ, którego sprzedaż oscyluje w granicach 1000. A przecież gro typowych branżówek ma sporo większy zasięg. Tylko po co mi dotarcie do ogółu rynku, kiedy mnie interesuje dotarcie do mojego segmentu. A tego PBC mi nie zbada.
Hania Homel

Hania Homel Student, Akademia
Ekonomiczna im.
Karola Adamieckiego
w K...

Temat: Pisma branżowe - czy pomagają?

A jak sprawa wygląda z perspektywy przedsiębiorcy, czy też osoby bezpośrednio zainteresowanej czasopismem branżowym? Czy nie lepiej, taniej, łatwiej i szybciej korzystać z portalu branżowego? Pytanie kieruję do osób mających styczność z prasą branżową - czy rzeczywiście informacje w niej zawarte pomagają w prowadzeniu własnego biznesu, informują o nowościach czy też stanowią skuteczne narzędzie dla reklamy? Wiem jaka jest teoria - pytam o praktykę. Kto wie, może opinie wykorzystam w pracy mgr :D (oczywiście tym ostatnim nie należy się przerażać - to taki "niski" żart )



Wyślij zaproszenie do